ההשתלחות חסרת הרסן בYNET

../images/Emo45.gif

בתור רוכב שטח שרואה את עצמו שמרן טבע שדואג לא לרדת משבילים ולפגוע בטבע בבמאומה זו הפעם הראשונה ואחרונה שאני בוחר בירוקים.
 

alonsl

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

אוהבי השטח האמיתיים הם רוכבי אופנועי השטח מטיילים מתוך אהבה לשטח ולארץ ישראל
 

Nellie Bly

New member
מלחמה בתאונות הדרכים

העמותה היחידה ששמה לה להלחם בתאונת הדרכים היא עמותת 'אור ירוק' [כן גם פה מופיעה המילה י.ר.ו.ק אבל אין קשר לירוקים]היא בניגוד למר עזרא,לא מדברת על איסור לנהוג ברכבי השטח. הסר דאגה מליבך,הירוקים ובעיקר דרור הם אלופי העולם בדיבורי סרק.שהוא יהיה צריך לתרגם מילים למעשים הוא יעלם לו.ככה זה היה וככה זה יהיה.
 
../images/Emo31.gif../images/Emo31.gif../images/Emo31.gif../images/Emo31.gif גם לי יש ג'יפ חדש.

ומעולם לא ירדתי איתו לחוף או לשטח לעשות פוזות. אני מכיר את הרגשת העליונות והיא נכונה. כנראה שהמוח שלך חלול בכל מה שקשור לאיכות סביבה, אך הוא מלא בכל מה שקשור לדאווינים על השכנה ממול.
 
ידעתי שזה יבוא.

את הג'יפ קניתי למשפחה. נוחה לי הנסיעה בג'יפים בשל התחושה שאתה גבוה יותר ותחושת הבטיחות. אני לא חייב לרדת איתו לשטח. לא חייב. נקודה. ערכי הטבע חשובים לי.
 

asparagos

New member
תחושת הבטיחות שלך היא אשליה

הבטיחות האקטיבית שלך נפגעת - לג'יפים מרכז כובד גבוה שמקשה עליהם לפנות במהירות מבלי להתהפך, ולכן יהיה לך קשה יותר להתחמק ממכשול בלתי צפוי - משאית מתפרצת לנתיב שלך למשל... הבטיחות הפאסיבית שלך נפגעת - העובדה שהג'יפ קשיח יותר מרכב רגיל תגרום במקרה של תאונה להעברת אנרגית התאונה אליך ואל יושבי הרכב, עדיף להיות ברכב שמסוגל לספוג אנרגיה. היתרון היחיד הוא שדה הראיה, השאר - אשליה. חוץ מזה, צריכת הדלק שלך גבוהה בהרבה מרכב משפחתי ממוצע, וכמובן מזהם בהתאם. ג'יפים נועדו לשטח, מי שקונה ג'יפ לצרכים עירוניים הוא זה שעושה דאווינים. "כנראה שהמוח שלך חלול בכל מה שקשור לאיכות סביבה, אך הוא מלא בכל מה שקשור לדאווינים על השכנה ממול"
 
למעוניינים

קישור לתגובות בפורום אופנועי שטח בתפוז. ודעתי האישית היא שחייב להימצא פתרון ביניים. בעוד שאני לא סבור שבשביל היכרות עם הטבע צריך רכב שטח, וחושב שיותר מדי אנשים מחפשים אתגרי עבירות (גם באופני שטח ולא רק ברכב מנועי), קריאה כוללת לג'יהאד נגד רכב השטח, אינה מועילה לפתרון הבעיה. דרושה אכיפה קשוחה בשטחים הפתוחים, ודרוש חינוך נוסף. הכרזת מלחמה כוללת על רכבי השטח אינה ישימה, ופוגעת באותו חלק של משתמשי רכבי השטח שאינם מנצלים אותם לרעה.
 
מלחמה ברכבי השטח

תהיה שגיאה מזיקה ביותר. מי ששומר על הטבע הוא מי שמגיע למגע ישיר איתו, ומה לעשות, משפחות וגם מטיילים מבוגרים לעיתים אינם יכולים לטייל ברגל יותר מכמה קילומטרים ביום. אז כדי לגשת לאתרים מרוחקים הם צריכים להגיע ברכב- או לא להגיע בכלל. אם לא יוכלו להגיע בכלל למקומות כמו הר כרכום, למשל, למה לצפות שיתנגדו להקמת בית מלון, למשל, על ראשו? ואם ברכב, רוצה להלחם ברכבי השטח? אתה עלול לקבל דרישה לסלילת כבישי אספלט שחורים במקומות בהם יש היום שבילים קשים למעבר. כמו שבמקרים רבים דווקא ציידים הביאו להקמת שמורות טבע (כך היה באנגליה, כך קורה היום באפריקה, וכך נשמר גם יער האלונים של רמות מנשה, בזכות הגרמנים הטמפלרים) כך גם הג'יפאים הם אלה שהיום בין החשובים שבשומרי הטבע. לא כולם, כמובן. כמו שיש ציידים בלתי חוקיים, ישנם גם ג'יפאים שעוברים על החוק ומשאירים קוליסים. באלה יש להלחם. לצערי השיטה של מפלגת הירוקים עכשיו היא לצאת למלחמה בכל מי שירוק חוץ מהם- ראינו כבר התקפות על רט"ג, על החלה"ט, ועכשיו גם על הג'יפאים. דרור, האם יש למפלגה מספיק הישגים כדי לצאת לקרב מול ארגון ירוק אחד?
 
למעלה