|כותרת|
יש לי טראומה מהסיפור הזה. אני עדיין לא יודעת מאיפה אני מכירה אותו, ולמה לעזאזל אני זוכרת את כולו. יכול להיות מעניין לעשות ממנו סרט. במקום כמה הערות טכניות שלי, תכנס לכאן: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles.asp?id=1193&art_id=17 תעבור על הכללים, תחכים ותיישים להבא. [יש לי בעיה עם לתת קישורים, המחשב שלי לא מת על זה. במקרה שהקישור לא עובד, תכנס למאמרים של הפורום תסריטאות פורמט נכון לתסריט.] בקשר לתסריט. את הסצנה הראשונה אני הייתי עושה סביב שולחן פוקר (פוקר, ברידג', משהו שמשחקים סביב שולחן, אני לא מתמצאת בתחום), עם נגיעות של מאפיה. ואי השייכות של העו"ד לפמליה של חבריו לעבודה תבוא לידי ביטוי עוד מהאקספוזיציה. וכשאני חושבת על זה, אם שניים מהם (העו"ד והמנהל הבנק, לדעתי) ישחקו שחמט, זה גם יכול להיות מעניין. בכל אופן, מוטיב של משחקי הימורים (התערבות היא סוג של הימור), ו/או מוטיב של ניצחון (בשביל סוף הסרט). יש יותר דיבורים ממעשים. בסצנות האלו זה הכרחי, אין דרך אחרת להעביר את האינפורמציה, אבל בכלליות תשתדל שהתמונה תספר במקום בדמויות. תשתמש באמצעים קולנועיים במקום במילים, כשאפשר. ובהקשר הזה, אם הסצנה הראשונה תתקיים במסעדה, הם רק ידברו, אתה לא תצלם אותם אוכלים. לעומת זאת, אם הם ישחקו שחמט (פוקר, וואטאבר), המשחק יתפוס גם את העין. תוכל גם להדגיש את החלקים החשובים שבשיחה- ההתערבות. יש כל כך הרבה אפשרויות, תחשוב על זה. [על הסצנה השנייה אין לי זמן כרגע לעבור. סורי]. משו אחרון, הסרט יכול להתחיל מהסוף להתחלה (מהיום האחרון שלו בכלא, הכוונה), וכל העלילה, וגם הסצנה הראשונה, היא פלאשבאקים. ויותר מזה, אפשר לשבור את הסצנה הראשונה לכמה חלקים, ולשזור אותה בין כמה פלאשבאקים ספציפיים. בקיצור, לא חסר מה לעשות. יש הרבה יתרונות בהסבה של סיפור ספרותי לתסריט, אבל אל תהסס לא להדבק לסיפור, לשנות, להוסיף, לחתוך, לערבב וכד'. כל מה שעולה על דעתך. שיהיה בהצלחה!