תלוי בביקוש ולא נראה שכיום יש ביקוש שמצדיק
מה יותר יקר, רכבת או שני אוטובוסים?
יכול להיות שלהוציא שני אוטובוסים בלילה מתל אביב לבאר שבע בתדירות לא גבוהה, אחד בסגנון 380 + מעבר בנתב"ג ומשם בכביש 6 לבאר שבע, ואחד מאסף שעובר במספר מקומות בדרך, יהיה יותר זול מאשר רכבת. כשמדובר ברכבת, בכל רכבת יש נהג, מאבטח ופקח, וחוץ מזה צריך עובדים וחשמל בתחנות הרכבת. באוטובוס לעומת זאת יש רק נהג.
תלוי בביקוש ולא נראה שכיום יש ביקוש שמצדיק
קיום שני קווים לבאר שבע בלילה כשאחד מהם נוסע בכביש 6.
אם יהיה קו מאסף שהביקוש אליו יהיה רב וחלק ניכר מהביקוש הזה יהיה לנסיעות בין תל אביב ונתב"ג לבאר שבע, אז יהיה מקום לשקול הוספת קו מהיר.
אבל לא נכון לפתוח את שני הקווים יחד, דבר שעשוי להוביל לכך שאף אחד מהם לא יצדיק עצמו ואז שניהם יבוטלו.
בשלב ראשון כדאי לפתוח קו אחד שיחליף את השאטלים הלא מוסדרים של הרכבת ויהיה אפשר להגדיר לו מסלול ותחנות בצורה פחות שרירותית ויותר הגיונית מאשר היצמדות למיקום תחנות רכבת. ככל שלקו הזה יהיו יותר תחנות במיקומים מרכזיים לאורך המסלול כך סיכויי הצלחתו גבוהים יותר.
המהירות היא לא פרמטר חשוב לקווי לילה. הרבה יותר חשוב שקווים כאלה ישרתו כמה שיותר אוכלוסיה.
אז נסיעות בין נתב"ג לבאר שבע לא יקחו 40 דקות, אלא 70 דקות.
רק אם הביקוש יצדיק קו ישיר בין נתב"ג לבאר שבע יהיה טעם לפתוח קו כזה.