הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
במהלך היום זמן הנסיעה עומד על בין שעתיים

תודה. זה פחות זמן מאשר במהלך היום?
במהלך היום זמן הנסיעה עומד על בין שעתיים
לשעתיים ו20 דקות ללא פקקים מיוחדים (סתם עומסים של הרבה נוסעים שעולים ויורדים ורמזורי חיישנים שגורמים לאוטובוס לעצור בנקודות שונות בכביש 40).

אם יש פקקים, זה יכול לקחת קצת יותר.
 

mister K

New member
לפני 6 שנים יצא לי גם שעה ו-35 דקות

הנסיעה האחרונה של 369 בשני הכיוונים לוקחת
שעה ו45 דקות.
לפני 6 שנים יצא לי גם שעה ו-35 דקות
בנסיעה של 22:00 מבאר שבע שאז הייתה האחרונה.
זה היה עם אחד הנהגים הכי טייסים במטרופולין שאז עבד על הסידור הזה קבוע.
 

olli3

New member
מנהל
ואוו, לפני 6 שנים ב370/380 זה לקח שעה ו20

לפני 6 שנים יצא לי גם שעה ו-35 דקות
בנסיעה של 22:00 מבאר שבע שאז הייתה האחרונה.
זה היה עם אחד הנהגים הכי טייסים במטרופולין שאז עבד על הסידור הזה קבוע.
ואוו, לפני 6 שנים ב370/380 זה לקח שעה ו20
דקות בדרך כלל בשעות האלו.
 

טנק2

New member
אולי אם זה לא היה וולוו זה היה מהיר יותר.

לפני 6 שנים יצא לי גם שעה ו-35 דקות
בנסיעה של 22:00 מבאר שבע שאז הייתה האחרונה.
זה היה עם אחד הנהגים הכי טייסים במטרופולין שאז עבד על הסידור הזה קבוע.
אולי אם זה לא היה וולוו זה היה מהיר יותר.
מי יודע?
 

Ofekalef1

New member
נסעתי עם מאן על 353

אולי אם זה לא היה וולוו זה היה מהיר יותר.
מי יודע?
נסעתי עם מאן על 353
ולא הצלחתי להבין מה תיבת ההילוכים שלו, אבל ההרגשה הייתה ידנית (יש תיבה רובוטית באוטובוסים?). זמני ההאצה שלו היו גדולים מאוד, והוא היה איטי יותר מוולוו באותו קו.
 

טנק2

New member
לווא דווקא מאן

נסעתי עם מאן על 353
ולא הצלחתי להבין מה תיבת ההילוכים שלו, אבל ההרגשה הייתה ידנית (יש תיבה רובוטית באוטובוסים?). זמני ההאצה שלו היו גדולים מאוד, והוא היה איטי יותר מוולוו באותו קו.
לווא דווקא מאן
יש עוד הרבה שלדות בינעירוניות (חלקן מוצלחות יותר, וחלקן פחות)
מרצדס בנץ כמובן, דאף, וולוו, מאן, סקאניה, איווקו ועוד (אני לא זוכר את הכול עכשיו).

וכן. באוטובוס הזה יש תיבת הילוכים רובוטית.
 

Ofekalef1

New member
יש למטרופולין דאף/מרצדס/סקאניה/איווקו?

לווא דווקא מאן
יש עוד הרבה שלדות בינעירוניות (חלקן מוצלחות יותר, וחלקן פחות)
מרצדס בנץ כמובן, דאף, וולוו, מאן, סקאניה, איווקו ועוד (אני לא זוכר את הכול עכשיו).

וכן. באוטובוס הזה יש תיבת הילוכים רובוטית.
יש למטרופולין דאף/מרצדס/סקאניה/איווקו?
 

mister K

New member
במאנים החדשים שלהם יש גיר ZF ASTRONIC

נסעתי עם מאן על 353
ולא הצלחתי להבין מה תיבת ההילוכים שלו, אבל ההרגשה הייתה ידנית (יש תיבה רובוטית באוטובוסים?). זמני ההאצה שלו היו גדולים מאוד, והוא היה איטי יותר מוולוו באותו קו.
במאנים החדשים שלהם יש גיר ZF ASTRONIC
זה אכן גיר רובוטי, מאותו סוג שקיים גם במעט המאנים הישנים שהיו להם ונמכרו עכשיו, רק בגרסה חדשה יותר.
בעיקרון יבואן מאן מביא בשנים האחרונות לישראל רק אוטובוסים עם גיר ZF אוטומטי רגיל. כנראה בשל ההזמנה הגדולה של מטרופולין (100 מכונות) ובשל העובדה שהיבואן, "מכשירי תנועה", הוא שותף בחברת מטרופולין, התאפשרה הזמנת הגיר הרובוטי.
גיר רובוטי נפוץ יותר הוא ה-I-SHIFT של וולבו. הוא קיים בכמה עשרות מכונות באגד ובאגד הסעים, בסופרבוס, במטרופולין ובחברות הסעה פרטיות.
 

Ofekalef1

New member
100 זו לא מהירות מקסימלית (מותרת) לאוטובוסים?

המאן נוסעים קבוע על 104 קמ"ש כיום.
100 זו לא מהירות מקסימלית (מותרת) לאוטובוסים?
אבל בקווים מאספים חלק מהזמן הארוך נובע מזמני ההאצה האיטיים, לא?
 

olli3

New member
מנהל
יצא לי לראות אוטובוסים שנוסעים 120

100 זו לא מהירות מקסימלית (מותרת) לאוטובוסים?
אבל בקווים מאספים חלק מהזמן הארוך נובע מזמני ההאצה האיטיים, לא?
יצא לי לראות אוטובוסים שנוסעים 120
זמן נסיעה ארוך נובע גם מהאצות איטיות והמכונות במטרופולין מצטיינות בזמן האצה איטי.
 

mister K

New member
זה היה וולבו B12B עם גיר ZF

אולי אם זה לא היה וולוו זה היה מהיר יותר.
מי יודע?
זה היה וולבו B12B עם גיר ZF
אחד הבודדים שהיו להם אז עם גיר אוטומטי מלא בין כל ה-I-SHIFT.
מה שהפך אותו לאחד האוטובוסים המהירים בחברה דאז.
 

טנק2

New member
חוץ מזה שזה B12B ולא B7R

זה היה וולבו B12B עם גיר ZF
אחד הבודדים שהיו להם אז עם גיר אוטומטי מלא בין כל ה-I-SHIFT.
מה שהפך אותו לאחד האוטובוסים המהירים בחברה דאז.
חוץ מזה שזה B12B ולא B7R
מה שמקנה לו כ70 כ"ס יותר,
 

Ofekalef1

New member
ואם הוא יעבור בנתב"ג... אז זו באמת צרה.

אף אחד לא טען שאין ביקוש לאוטובוס
זה שלא היה ביקוש מספק לרכבת - זו עובדה.
אבל אל תצפה שקו לילה בין תל אביב לבאר שבע יסע פחות משעתיים. קו כזה לא יסע כמו 370 ו 380 דרך כביש 6, אלא יעבור דרך תחנות ביניים בדרך על מנת להגדיל את הביקוש ואת היקף האוכלוסיה שהקו ישרת.
קו לילה בין תל אביב לבאר שבע ישרת גם את קרית מלאכי ואת קרית גת ולא מן הנמנע שמקומות נוספים בדרך.
ואם רוצים לכלול גם את נתב"ג, לא מן הנמנע שאותו קו שבין ת"א לבאר שבע יעבור גם בנתב"ג.
אם אתה מצפה לקו לילה ישיר בסגנון 380, אתה צפוי להתאכזב.
ואם הוא יעבור בנתב"ג... אז זו באמת צרה.
אבל מצד שני, מתבקש שיעבור בנתב"ג. בקיצור, מעבר לאוטובוס יוצר הרבה בעיות...
 

נוסע23

New member
מה יותר יקר, רכבת או שני אוטובוסים?

אף אחד לא טען שאין ביקוש לאוטובוס
זה שלא היה ביקוש מספק לרכבת - זו עובדה.
אבל אל תצפה שקו לילה בין תל אביב לבאר שבע יסע פחות משעתיים. קו כזה לא יסע כמו 370 ו 380 דרך כביש 6, אלא יעבור דרך תחנות ביניים בדרך על מנת להגדיל את הביקוש ואת היקף האוכלוסיה שהקו ישרת.
קו לילה בין תל אביב לבאר שבע ישרת גם את קרית מלאכי ואת קרית גת ולא מן הנמנע שמקומות נוספים בדרך.
ואם רוצים לכלול גם את נתב"ג, לא מן הנמנע שאותו קו שבין ת"א לבאר שבע יעבור גם בנתב"ג.
אם אתה מצפה לקו לילה ישיר בסגנון 380, אתה צפוי להתאכזב.
מה יותר יקר, רכבת או שני אוטובוסים?
יכול להיות שלהוציא שני אוטובוסים בלילה מתל אביב לבאר שבע בתדירות לא גבוהה, אחד בסגנון 380 + מעבר בנתב"ג ומשם בכביש 6 לבאר שבע, ואחד מאסף שעובר במספר מקומות בדרך, יהיה יותר זול מאשר רכבת. כשמדובר ברכבת, בכל רכבת יש נהג, מאבטח ופקח, וחוץ מזה צריך עובדים וחשמל בתחנות הרכבת. באוטובוס לעומת זאת יש רק נהג.
 
תלוי בביקוש ולא נראה שכיום יש ביקוש שמצדיק

מה יותר יקר, רכבת או שני אוטובוסים?
יכול להיות שלהוציא שני אוטובוסים בלילה מתל אביב לבאר שבע בתדירות לא גבוהה, אחד בסגנון 380 + מעבר בנתב"ג ומשם בכביש 6 לבאר שבע, ואחד מאסף שעובר במספר מקומות בדרך, יהיה יותר זול מאשר רכבת. כשמדובר ברכבת, בכל רכבת יש נהג, מאבטח ופקח, וחוץ מזה צריך עובדים וחשמל בתחנות הרכבת. באוטובוס לעומת זאת יש רק נהג.
תלוי בביקוש ולא נראה שכיום יש ביקוש שמצדיק
קיום שני קווים לבאר שבע בלילה כשאחד מהם נוסע בכביש 6.
אם יהיה קו מאסף שהביקוש אליו יהיה רב וחלק ניכר מהביקוש הזה יהיה לנסיעות בין תל אביב ונתב"ג לבאר שבע, אז יהיה מקום לשקול הוספת קו מהיר.
אבל לא נכון לפתוח את שני הקווים יחד, דבר שעשוי להוביל לכך שאף אחד מהם לא יצדיק עצמו ואז שניהם יבוטלו.
בשלב ראשון כדאי לפתוח קו אחד שיחליף את השאטלים הלא מוסדרים של הרכבת ויהיה אפשר להגדיר לו מסלול ותחנות בצורה פחות שרירותית ויותר הגיונית מאשר היצמדות למיקום תחנות רכבת. ככל שלקו הזה יהיו יותר תחנות במיקומים מרכזיים לאורך המסלול כך סיכויי הצלחתו גבוהים יותר.
המהירות היא לא פרמטר חשוב לקווי לילה. הרבה יותר חשוב שקווים כאלה ישרתו כמה שיותר אוכלוסיה.
אז נסיעות בין נתב"ג לבאר שבע לא יקחו 40 דקות, אלא 70 דקות.
רק אם הביקוש יצדיק קו ישיר בין נתב"ג לבאר שבע יהיה טעם לפתוח קו כזה.
 

olli3

New member
מנהל
אני בכלל חושב שרכבות הלילה תעבורנה לאשדוד

תלוי בביקוש ולא נראה שכיום יש ביקוש שמצדיק
קיום שני קווים לבאר שבע בלילה כשאחד מהם נוסע בכביש 6.
אם יהיה קו מאסף שהביקוש אליו יהיה רב וחלק ניכר מהביקוש הזה יהיה לנסיעות בין תל אביב ונתב"ג לבאר שבע, אז יהיה מקום לשקול הוספת קו מהיר.
אבל לא נכון לפתוח את שני הקווים יחד, דבר שעשוי להוביל לכך שאף אחד מהם לא יצדיק עצמו ואז שניהם יבוטלו.
בשלב ראשון כדאי לפתוח קו אחד שיחליף את השאטלים הלא מוסדרים של הרכבת ויהיה אפשר להגדיר לו מסלול ותחנות בצורה פחות שרירותית ויותר הגיונית מאשר היצמדות למיקום תחנות רכבת. ככל שלקו הזה יהיו יותר תחנות במיקומים מרכזיים לאורך המסלול כך סיכויי הצלחתו גבוהים יותר.
המהירות היא לא פרמטר חשוב לקווי לילה. הרבה יותר חשוב שקווים כאלה ישרתו כמה שיותר אוכלוסיה.
אז נסיעות בין נתב"ג לבאר שבע לא יקחו 40 דקות, אלא 70 דקות.
רק אם הביקוש יצדיק קו ישיר בין נתב"ג לבאר שבע יהיה טעם לפתוח קו כזה.
אני בכלל חושב שרכבות הלילה תעבורנה לאשדוד
אשקלון> שדרות ובהמשך לנתיבות, אופקים וסיום בבאר שבע.

רכבת לילה כזאת תצדיק את נסיעותיה. זמן הנסיעה יהיה ארוך בהרבה אבל אין מה לעשות.
 
מסכים איתך. כבר נכתב כאן על כך בעבר

אני בכלל חושב שרכבות הלילה תעבורנה לאשדוד
אשקלון> שדרות ובהמשך לנתיבות, אופקים וסיום בבאר שבע.

רכבת לילה כזאת תצדיק את נסיעותיה. זמן הנסיעה יהיה ארוך בהרבה אבל אין מה לעשות.
מסכים איתך. כבר נכתב כאן על כך בעבר
כאשר תושלם מסילת אשקלון-באר שבע, יהיה הגיוני להפעיל רכבות לילה במסלול: תל אביב - נתב"ג - לוד - רחובות - יבנה מזרח - אשדוד - אשקלון - שדרות - נתיבות - אופקים - באר שבע.
אבל מסלול כזה של רכבת לילה לא פוסל את האפשרות לכונן גם קו אוטובוס שיסע דרך כביש 40 בין באר שבע לנתב"ג ותל אביב.
יש מקום לגם וגם, כפי שיש מקום לקו לילה שיסע בין חדרה לנתב"ג דרך כביש 4 (ויהיה לו השקה עם קווי לילה רוחביים שצריכים לפעול בגוש דן) במקביל לקו הלילה נהריה-נתב"ג.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה