הודעת ר"י: נחתם חוזה הובלות ענק עם MSC

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הודעת ר"י: נחתם חוזה הובלות ענק עם MSC

הודעת ר"י: נחתם חוזה הובלות ענק עם MSC
שלום,
חברת הספנות MSC סיכמה עם רכבת ישראל על שינוע מטענים בהיקפים גדולים בין חיפה לאשדוד.

חברת רכבת ישראל תשקיע בשנה הקרובה למעלה מ-130 מיליון ₪ ברכש קטרים וקרונות משא לחטיבת המטענים וכך תגדיל את מצבת הצי הנייד להובלת מטענים בכ-30%. המטרה הינה הכפלת היקף הובלת המטענים תוך 5 שנים, מ-7 מיליון טון בשנה לכ-13.5 מילון טון ולשלש את נתח השוק של החברה מ-8% ל-25% אחוז בהובלת מכולות, עד סוף העשור.

מצ"ב הודעה לעיתונות
בברכה,
שחר וייסמן, אגף דוברות והסברה | רכבת ישראל|
 

בועז ל

New member
תמונה מצ"ב באדיבות רכבת ישראל.

הודעת ר"י: נחתם חוזה הובלות ענק עם MSC
שלום,
חברת הספנות MSC סיכמה עם רכבת ישראל על שינוע מטענים בהיקפים גדולים בין חיפה לאשדוד.

חברת רכבת ישראל תשקיע בשנה הקרובה למעלה מ-130 מיליון ₪ ברכש קטרים וקרונות משא לחטיבת המטענים וכך תגדיל את מצבת הצי הנייד להובלת מטענים בכ-30%. המטרה הינה הכפלת היקף הובלת המטענים תוך 5 שנים, מ-7 מיליון טון בשנה לכ-13.5 מילון טון ולשלש את נתח השוק של החברה מ-8% ל-25% אחוז בהובלת מכולות, עד סוף העשור.

מצ"ב הודעה לעיתונות
בברכה,
שחר וייסמן, אגף דוברות והסברה | רכבת ישראל|
תמונה מצ"ב באדיבות רכבת ישראל.
 

easylivin

New member
על זה אפשר רק לברך!

הודעת ר"י: נחתם חוזה הובלות ענק עם MSC
שלום,
חברת הספנות MSC סיכמה עם רכבת ישראל על שינוע מטענים בהיקפים גדולים בין חיפה לאשדוד.

חברת רכבת ישראל תשקיע בשנה הקרובה למעלה מ-130 מיליון ₪ ברכש קטרים וקרונות משא לחטיבת המטענים וכך תגדיל את מצבת הצי הנייד להובלת מטענים בכ-30%. המטרה הינה הכפלת היקף הובלת המטענים תוך 5 שנים, מ-7 מיליון טון בשנה לכ-13.5 מילון טון ולשלש את נתח השוק של החברה מ-8% ל-25% אחוז בהובלת מכולות, עד סוף העשור.

מצ"ב הודעה לעיתונות
בברכה,
שחר וייסמן, אגף דוברות והסברה | רכבת ישראל|
על זה אפשר רק לברך!
(בניגוד לחדשות רכבתיות מסויימות אחרות מהזמן האחרון)
 
אבל חברת MSC לא הגיבה על הדברים:

הודעת ר"י: נחתם חוזה הובלות ענק עם MSC
שלום,
חברת הספנות MSC סיכמה עם רכבת ישראל על שינוע מטענים בהיקפים גדולים בין חיפה לאשדוד.

חברת רכבת ישראל תשקיע בשנה הקרובה למעלה מ-130 מיליון ₪ ברכש קטרים וקרונות משא לחטיבת המטענים וכך תגדיל את מצבת הצי הנייד להובלת מטענים בכ-30%. המטרה הינה הכפלת היקף הובלת המטענים תוך 5 שנים, מ-7 מיליון טון בשנה לכ-13.5 מילון טון ולשלש את נתח השוק של החברה מ-8% ל-25% אחוז בהובלת מכולות, עד סוף העשור.

מצ"ב הודעה לעיתונות
בברכה,
שחר וייסמן, אגף דוברות והסברה | רכבת ישראל|
אבל חברת MSC לא הגיבה על הדברים:
הנה ציטוט מתוך הכתבה:
..."מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר: "היום מהווה רכבת ישראל 8 אחוז בלבד מפלח שוק הובלת המטענים בישראל. אני מאמין כי באמצעות השקעה נכונה בתחום זה, אנו יכולים לשלש את היקף הפעילות בתוך שנים וכך להגדיל משמעותית את הכנסות החברה ובמקביל - להוריד מכבישי הארץ אלפי משאיות ולצמצם את תאונות הדרכים וזיהום האוויר".
מחברת MSC ישראל לא נמסרה כל תגובה לדברים".
קצת תמוה בעיניי, ולא רק זאת אלא גם זאת: האם מנכ"ל הרכבת מתעתד להגיע בעוד מס' שנים לא מוגדר שלא הגדיר, רק ל-24% הובלה מפלח השוק??? זה היעוד שלו??? מגוחך ! זה כל היעד???
והאם הוא חושב שיצליח להוריד אלפי משאיות מהכבישים??? האם הוא בעצמו עם משכורתו העלובה באופן יחסי, יוכל לממן את פרנסתם של כל אותם נהגי משאיות??? האם הוא חושב שכוחו רב מכוחם??? כמדומני נהגי המשאיות הכבדות בישראל אינם פראיירים ולא יוותרו בקלות על פרנסה בטוחה, מה גם שכוחם שווה ערך לכמעט שני מנדאטים בכנסת, כולל בני משפחתם.
ההודעה שלו כללית מדי ובמאמר אין אפילו אפס התייחסות לדבריו מאת חברת MSC ישראל. מדוע??????
הכתבה: http://www.port2port.co.il/?CategoryID=336&ArticleID=74911.

 

easylivin

New member
ולא רק נהגי המשאיות לא יהיו מבסוטים:

אבל חברת MSC לא הגיבה על הדברים:
הנה ציטוט מתוך הכתבה:
..."מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר: "היום מהווה רכבת ישראל 8 אחוז בלבד מפלח שוק הובלת המטענים בישראל. אני מאמין כי באמצעות השקעה נכונה בתחום זה, אנו יכולים לשלש את היקף הפעילות בתוך שנים וכך להגדיל משמעותית את הכנסות החברה ובמקביל - להוריד מכבישי הארץ אלפי משאיות ולצמצם את תאונות הדרכים וזיהום האוויר".
מחברת MSC ישראל לא נמסרה כל תגובה לדברים".
קצת תמוה בעיניי, ולא רק זאת אלא גם זאת: האם מנכ"ל הרכבת מתעתד להגיע בעוד מס' שנים לא מוגדר שלא הגדיר, רק ל-24% הובלה מפלח השוק??? זה היעוד שלו??? מגוחך ! זה כל היעד???
והאם הוא חושב שיצליח להוריד אלפי משאיות מהכבישים??? האם הוא בעצמו עם משכורתו העלובה באופן יחסי, יוכל לממן את פרנסתם של כל אותם נהגי משאיות??? האם הוא חושב שכוחו רב מכוחם??? כמדומני נהגי המשאיות הכבדות בישראל אינם פראיירים ולא יוותרו בקלות על פרנסה בטוחה, מה גם שכוחם שווה ערך לכמעט שני מנדאטים בכנסת, כולל בני משפחתם.
ההודעה שלו כללית מדי ובמאמר אין אפילו אפס התייחסות לדבריו מאת חברת MSC ישראל. מדוע??????
הכתבה: http://www.port2port.co.il/?CategoryID=336&ArticleID=74911.

ולא רק נהגי המשאיות לא יהיו מבסוטים:
אולי גם אנשי נמל אשדוד. http://www.themarker.com/dynamo/1.1883354

בכל מהלך שמועיל לציבור יש גם בעלי אינטרסים שמפסידים. כך היה עם העגלונים שהפסידו לרכבות הקיטור ולחשמליות בערים. ובסופו של דבר, כולנו רק הרווחנו מזה (הפסדנו בעיקר המון זבל סוסים ברחובות) - גם צאצאיהם שם אותם העגלונים שלבטח חיים בינינו.
 
יש צדק מסויים בדברייך אך

ולא רק נהגי המשאיות לא יהיו מבסוטים:
אולי גם אנשי נמל אשדוד. http://www.themarker.com/dynamo/1.1883354

בכל מהלך שמועיל לציבור יש גם בעלי אינטרסים שמפסידים. כך היה עם העגלונים שהפסידו לרכבות הקיטור ולחשמליות בערים. ובסופו של דבר, כולנו רק הרווחנו מזה (הפסדנו בעיקר המון זבל סוסים ברחובות) - גם צאצאיהם שם אותם העגלונים שלבטח חיים בינינו.
יש צדק מסויים בדברייך אך
עדיין עידן ההובלה במשאיות רחוק כמרחק שנות אור מלהסתיים. הרכבת רחוקה מאוד מלהוות תחליף למשאיות שמובילות כיום 92% מהסחורות בארץ. כמו שאני מכיר את הקואופרטיבים להובלה - דוגמת שלב ועוד, הם יעשו את המוות לשלטון לפני שיסכימו להסתלק. בנגב הם הצליחו במאבק ובמשך שנים רבות - רוב ההובלה של הפוספטים מתבצעת במשאיות. עד כמה זה טוב או רע? אין לי נתונים לצערי. הפתרון הטוב ביותר הוא הגעת קו האוניות החדש לנמל אשדוד במקום לנמל חיפה והעמקת מי הרציפים מיד כדי לאפשר להן עגינה גם באשדוד. כך ניתן יהיה לחסוך - גם רכבות משא מיותרות מחיפה לאשדוד וגם משאיות מיותרות מחיפה לאשדוד.
 

easylivin

New member
כמובן שהובלה במשאיות לא תתבטל,

יש צדק מסויים בדברייך אך
עדיין עידן ההובלה במשאיות רחוק כמרחק שנות אור מלהסתיים. הרכבת רחוקה מאוד מלהוות תחליף למשאיות שמובילות כיום 92% מהסחורות בארץ. כמו שאני מכיר את הקואופרטיבים להובלה - דוגמת שלב ועוד, הם יעשו את המוות לשלטון לפני שיסכימו להסתלק. בנגב הם הצליחו במאבק ובמשך שנים רבות - רוב ההובלה של הפוספטים מתבצעת במשאיות. עד כמה זה טוב או רע? אין לי נתונים לצערי. הפתרון הטוב ביותר הוא הגעת קו האוניות החדש לנמל אשדוד במקום לנמל חיפה והעמקת מי הרציפים מיד כדי לאפשר להן עגינה גם באשדוד. כך ניתן יהיה לחסוך - גם רכבות משא מיותרות מחיפה לאשדוד וגם משאיות מיותרות מחיפה לאשדוד.
כמובן שהובלה במשאיות לא תתבטל,
ואני גם מוכן להמר שכמות המשרות לנהגים לא תרד כמעט או בכלל למרות פיתוח הרכבת. הובלה ברכבת בקווים קבועים כאלה פשוט יעילה הרבה יותר, ובזה טמון היתרון של הרכבת שמעולם לא תגיע לכל מפעל גם אם נרצה ונשאף לכך. במדינות אירופה שבהן שירות רכבות המשא מפותח ביותר, פועלות הרבה משאיות ותמשכנה לפעול. אלא שהכלכלה שם בדרך כלל תוססת יותר (למרות שהיא מפתוחת יותר, כלומר יש לה פחות "לאן להתפתח" לכאורה בהשוואה לישראל), והכבישים בטוחים יותר בין יתר הסיבות בזכות פיתוח התחבורה המסילתית. בארץ היא פשוט לא מפותחת.

כתבת וצדקת בזה שהרכבת מובילה כרגע אחוז זעום מהמטענים, והמאזן הזה חייב להשתנות בדיוק כמו שמאזן הסעת הנוסעים חייב להשתנות גם כן, אם אנחנו רוצים להתקרב ולהידמות יותר לאירופה, אפילו במקצת.
 
הכל טוב ויפה. אני מסכים, אך הכלכלה

כמובן שהובלה במשאיות לא תתבטל,
ואני גם מוכן להמר שכמות המשרות לנהגים לא תרד כמעט או בכלל למרות פיתוח הרכבת. הובלה ברכבת בקווים קבועים כאלה פשוט יעילה הרבה יותר, ובזה טמון היתרון של הרכבת שמעולם לא תגיע לכל מפעל גם אם נרצה ונשאף לכך. במדינות אירופה שבהן שירות רכבות המשא מפותח ביותר, פועלות הרבה משאיות ותמשכנה לפעול. אלא שהכלכלה שם בדרך כלל תוססת יותר (למרות שהיא מפתוחת יותר, כלומר יש לה פחות "לאן להתפתח" לכאורה בהשוואה לישראל), והכבישים בטוחים יותר בין יתר הסיבות בזכות פיתוח התחבורה המסילתית. בארץ היא פשוט לא מפותחת.

כתבת וצדקת בזה שהרכבת מובילה כרגע אחוז זעום מהמטענים, והמאזן הזה חייב להשתנות בדיוק כמו שמאזן הסעת הנוסעים חייב להשתנות גם כן, אם אנחנו רוצים להתקרב ולהידמות יותר לאירופה, אפילו במקצת.
הכל טוב ויפה. אני מסכים, אך הכלכלה
כאן - עתידה לוט בערפל. כאן משקיעים את מירב הכסף בבטחון בלית ברירה. אני לא בטוח שניתן לבצע השוואה עם אירופה כי כל נקודות הבסיס שונות. להם אין אוייבים המקיפים אותם משלושה כיוונים. כל עוד לא יהיה שלום אזורי גורף, לא נוכל להידמות לאירופה המערבית ולא נוכל לעשות השוואות עימה כאשר כל נקודות המוצא שונות.
 

אורי404

New member
בהחלט. בנוסף לדבריך

כמובן שהובלה במשאיות לא תתבטל,
ואני גם מוכן להמר שכמות המשרות לנהגים לא תרד כמעט או בכלל למרות פיתוח הרכבת. הובלה ברכבת בקווים קבועים כאלה פשוט יעילה הרבה יותר, ובזה טמון היתרון של הרכבת שמעולם לא תגיע לכל מפעל גם אם נרצה ונשאף לכך. במדינות אירופה שבהן שירות רכבות המשא מפותח ביותר, פועלות הרבה משאיות ותמשכנה לפעול. אלא שהכלכלה שם בדרך כלל תוססת יותר (למרות שהיא מפתוחת יותר, כלומר יש לה פחות "לאן להתפתח" לכאורה בהשוואה לישראל), והכבישים בטוחים יותר בין יתר הסיבות בזכות פיתוח התחבורה המסילתית. בארץ היא פשוט לא מפותחת.

כתבת וצדקת בזה שהרכבת מובילה כרגע אחוז זעום מהמטענים, והמאזן הזה חייב להשתנות בדיוק כמו שמאזן הסעת הנוסעים חייב להשתנות גם כן, אם אנחנו רוצים להתקרב ולהידמות יותר לאירופה, אפילו במקצת.
בהחלט. בנוסף לדבריך
באירופה, שבה רשת רכבות המשא מפותחת, מישראל, המשאיות רחוקות מלהיות כלי תחבורה נדיר.
הדברים לא ממש באים זה על חשבון זה.
ולגבי ישראל: נהגי משאיות רבים נוהגים למשך כל היום. ספק האם זה לפי חוקי התעבורה של מגבלת שעות נהיגה. כך, שבמקרה ה"גרוע" (במרכאות מכופלות) נהגי משאיות ימצאו עצמם עובדים במשרה מלאה פלוס ועדיין בכמות שעות שפויה, מאשר במצב הקיים. גם זה בספק.
 

amit1270

New member
זה מזכיר לי את הטענות שעולות כאן מדי פעם

יש צדק מסויים בדברייך אך
עדיין עידן ההובלה במשאיות רחוק כמרחק שנות אור מלהסתיים. הרכבת רחוקה מאוד מלהוות תחליף למשאיות שמובילות כיום 92% מהסחורות בארץ. כמו שאני מכיר את הקואופרטיבים להובלה - דוגמת שלב ועוד, הם יעשו את המוות לשלטון לפני שיסכימו להסתלק. בנגב הם הצליחו במאבק ובמשך שנים רבות - רוב ההובלה של הפוספטים מתבצעת במשאיות. עד כמה זה טוב או רע? אין לי נתונים לצערי. הפתרון הטוב ביותר הוא הגעת קו האוניות החדש לנמל אשדוד במקום לנמל חיפה והעמקת מי הרציפים מיד כדי לאפשר להן עגינה גם באשדוד. כך ניתן יהיה לחסוך - גם רכבות משא מיותרות מחיפה לאשדוד וגם משאיות מיותרות מחיפה לאשדוד.
זה מזכיר לי את הטענות שעולות כאן מדי פעם
מצד נהג מסוים, שבגלל פיתוח הרכבות לא תהיה עבודה לנהגי האוטובוס.

המציאות היא הפוכה.
 
וזה מזכיר לי שבכל פעם משווים עם אירופה

זה מזכיר לי את הטענות שעולות כאן מדי פעם
מצד נהג מסוים, שבגלל פיתוח הרכבות לא תהיה עבודה לנהגי האוטובוס.

המציאות היא הפוכה.
וזה מזכיר לי שבכל פעם משווים עם אירופה
וזו טעות להשוות כי כל נקודות המוצא שונות. אני לא מייצג את ארגון נהגי המשאיות. אני בסך-הכל חושב שיש מקום לדאוג לכולם. אם הגדלה בתנועת הרכבות תביא לנהגי משאיות מובטלים - הרי שלכך לא הייתי מסכים. להוריד נהגי משא מהכביש? אין בעיה, בתנאי שיוזם התכנית ידאג מבעוד מועד להתחייב ולהעסיק אותם אצלו בשכר זהה ושישבור את הראש באיזה תפקיד.
דרך-אגב: הלכו ופיטרו מאות נהגים יהודיים באגד והכניסו במקומם נהגים ערבים במשכורות נמוכות יחסית. זו שערורייה וגם אין למסור עבודה עברית לנהג ערבי כל עוד היהודי מוכן לעבוד. אם יפוטרו נהגי משאיות, המדינה מחוייבת להם ! הם צריכים לפרנס משפחות ועובדים מאוד קשה. או המדינה או הרכבת מחוייבת למצוא להם תעסוקה חדשה במשכורת חודשית שאינה נופלת כהוא זה ממשכורתם הקודמת. ולגבי תאונות הדרכים: במירב המקרים כאשר משאית מעורבת בתאונה, אשם בה נהג הרכב הפרטי. נהגי משאיות מקצועיים מאוד ואין שום סיבה הגיונית או אחרת לשלוח אותם ללשכת העבודה. אם הגדלת נתח ההובלה ברכבת תגרום לפגיעה בשוק המשאיות, הרי שמדובר בצעד לא מוסרי ואפילו כזה הגובל בפשע. אם זה לא יפגע - דיינו !
 

amit1270

New member
אבטלת נהגי משאיות לא צריכה להיות שיקול מרכזי

וזה מזכיר לי שבכל פעם משווים עם אירופה
וזו טעות להשוות כי כל נקודות המוצא שונות. אני לא מייצג את ארגון נהגי המשאיות. אני בסך-הכל חושב שיש מקום לדאוג לכולם. אם הגדלה בתנועת הרכבות תביא לנהגי משאיות מובטלים - הרי שלכך לא הייתי מסכים. להוריד נהגי משא מהכביש? אין בעיה, בתנאי שיוזם התכנית ידאג מבעוד מועד להתחייב ולהעסיק אותם אצלו בשכר זהה ושישבור את הראש באיזה תפקיד.
דרך-אגב: הלכו ופיטרו מאות נהגים יהודיים באגד והכניסו במקומם נהגים ערבים במשכורות נמוכות יחסית. זו שערורייה וגם אין למסור עבודה עברית לנהג ערבי כל עוד היהודי מוכן לעבוד. אם יפוטרו נהגי משאיות, המדינה מחוייבת להם ! הם צריכים לפרנס משפחות ועובדים מאוד קשה. או המדינה או הרכבת מחוייבת למצוא להם תעסוקה חדשה במשכורת חודשית שאינה נופלת כהוא זה ממשכורתם הקודמת. ולגבי תאונות הדרכים: במירב המקרים כאשר משאית מעורבת בתאונה, אשם בה נהג הרכב הפרטי. נהגי משאיות מקצועיים מאוד ואין שום סיבה הגיונית או אחרת לשלוח אותם ללשכת העבודה. אם הגדלת נתח ההובלה ברכבת תגרום לפגיעה בשוק המשאיות, הרי שמדובר בצעד לא מוסרי ואפילו כזה הגובל בפשע. אם זה לא יפגע - דיינו !
אבטלת נהגי משאיות לא צריכה להיות שיקול מרכזי
בפיתוח רשת רכבות משא, כמו שאבטלת העגלונים לא הייתה שיקול בפיתוח רשת קווי החשמלית מאז סוף המאה ה-19 בערי אירופה וצפון אמריקה.

מעבר לכך, לא בטוח שתעסוקת נהגי המשאיות תפחת באופן משמעותי או בכלל. סביר יותר שהשוק יגדל. רכבות משא לעולם לא יחליפו משאיות באופן מלא, כי הן אף פעם לא יגיעו לכל דלת. אלה אמצעים משלימים, בדומה לרכבת נוסעים ואוטובוס.
 
שוב אתה חוזר על הטעות הישראלית הידועה:

אבטלת נהגי משאיות לא צריכה להיות שיקול מרכזי
בפיתוח רשת רכבות משא, כמו שאבטלת העגלונים לא הייתה שיקול בפיתוח רשת קווי החשמלית מאז סוף המאה ה-19 בערי אירופה וצפון אמריקה.

מעבר לכך, לא בטוח שתעסוקת נהגי המשאיות תפחת באופן משמעותי או בכלל. סביר יותר שהשוק יגדל. רכבות משא לעולם לא יחליפו משאיות באופן מלא, כי הן אף פעם לא יגיעו לכל דלת. אלה אמצעים משלימים, בדומה לרכבת נוסעים ואוטובוס.
שוב אתה חוזר על הטעות הישראלית הידועה:
אתה משווה לאירופה או לצפון אמריקה ששם כל נתוני הפתיחה אחרים. אין למי להשוות אותנו עקב מצבנו היחודי וכל השוואה תחטא למטרה ותהיה רחוקה מאוד מדיוק שעל-פיו ניתן להסיק מסקנות. שוק המשא הישראלי מוגבל בהיקפו ואין לו יכולת לגדול כמו באירופה. אין לנו בסיס מסחרי קבוע עם המדינות שמסביבנו וזה משנה את כל הדוקטרינה. 65 שנה אנו משקיעים בבטחון בשונה מכל מדינה אחרת עקב הנסיבות וזו אחת הסיבות העיקריות לאי פיתוח הרכבת (סיבה אחת מתוך 22 שעלייהן עזר ושקד בשבילי בזמנו בני הספל). הכל כאן איטי יותר מאשר באירופה בנושאי המשא ואין לי בראש מדינה שניתן להשוות אותנו אליה, גם לא באופן יחסי. המצב הצבאי היחודי שלנו מעיב על כל יכולת מחקרית להשוואה עם מדינות באירופה. גם עצם העובדה שזו מדינה יהודית יחידה בעולם, משחק כאן תפקיד מכריע. לנוצרים הרבה יותר קל להתעסק במשא חוצה גבולות והאדה כלפייהם באירופה חוצה גבולות בקלות. לעומת זאת, תוצרת כחול-לבן מתקבלת בהסתייגות רבה במקומות לא מעטים ובמקומות נוספים, קיים חרם על תוצרת שיוצרה מעבר לקו הירוק. זה בולט מאוד באנגליה למשל שבה לתוצרת הישראלית יש שוק מאוד חלש, במיוחד בכל הקשור לפירות, ירקות ופרחים שאת כל אלה מעדיפה בריטניה לרכוש מספרד, הן עקב המחיר הזול יותר וההובלה הקרובה יותר לבריטניה והן עקב האיכות הספרדית שעולה במקרים רבים על תוצרת חקלאית ישראלית ואין חכם כבעל ניסיון. העגבניות והמלפפונים הספרדים מדהימים באיכותם. לעומת זאת לדעתי, שמן הזית הספרדי גרוע ומאוד בינוני, אך גם השמן הישראלי לא מי יודע מה איכותי, גם לא זה הגלילי. שמן זית איכותי וכנראה הטוב בעולם מיוצר על ידי מוסלמים בחברון ובאזור חברון בלבד. מחירו גבוה אך איכותו מעולה פלוס פלוס. אינני יודע אם הערבים החברונים מייצאים אותו אך לבטח גם כיום וגם בעתיד, אם ברצותם לייצאו, הם לבטח לא ישתמשו לא ברכבות משא ולא במשאיות יהודיות. כך שאת כל השוק הפלשתינאי לא ניתן בכלל לקחת בחשבון לגבי החישובים שלנו. הם מאוד עצמאיים בכל הקשור להובלת נוסעים ומשא ואף לא ממהרים לפרסם נתונים מכל מיני סיבות שאינן נהורות לי וחבל. עד כאן. לילה טוב.
 

luckydude

Active member
עם זאת, ישראל הרבה יותר דומה לאירופה

שוב אתה חוזר על הטעות הישראלית הידועה:
אתה משווה לאירופה או לצפון אמריקה ששם כל נתוני הפתיחה אחרים. אין למי להשוות אותנו עקב מצבנו היחודי וכל השוואה תחטא למטרה ותהיה רחוקה מאוד מדיוק שעל-פיו ניתן להסיק מסקנות. שוק המשא הישראלי מוגבל בהיקפו ואין לו יכולת לגדול כמו באירופה. אין לנו בסיס מסחרי קבוע עם המדינות שמסביבנו וזה משנה את כל הדוקטרינה. 65 שנה אנו משקיעים בבטחון בשונה מכל מדינה אחרת עקב הנסיבות וזו אחת הסיבות העיקריות לאי פיתוח הרכבת (סיבה אחת מתוך 22 שעלייהן עזר ושקד בשבילי בזמנו בני הספל). הכל כאן איטי יותר מאשר באירופה בנושאי המשא ואין לי בראש מדינה שניתן להשוות אותנו אליה, גם לא באופן יחסי. המצב הצבאי היחודי שלנו מעיב על כל יכולת מחקרית להשוואה עם מדינות באירופה. גם עצם העובדה שזו מדינה יהודית יחידה בעולם, משחק כאן תפקיד מכריע. לנוצרים הרבה יותר קל להתעסק במשא חוצה גבולות והאדה כלפייהם באירופה חוצה גבולות בקלות. לעומת זאת, תוצרת כחול-לבן מתקבלת בהסתייגות רבה במקומות לא מעטים ובמקומות נוספים, קיים חרם על תוצרת שיוצרה מעבר לקו הירוק. זה בולט מאוד באנגליה למשל שבה לתוצרת הישראלית יש שוק מאוד חלש, במיוחד בכל הקשור לפירות, ירקות ופרחים שאת כל אלה מעדיפה בריטניה לרכוש מספרד, הן עקב המחיר הזול יותר וההובלה הקרובה יותר לבריטניה והן עקב האיכות הספרדית שעולה במקרים רבים על תוצרת חקלאית ישראלית ואין חכם כבעל ניסיון. העגבניות והמלפפונים הספרדים מדהימים באיכותם. לעומת זאת לדעתי, שמן הזית הספרדי גרוע ומאוד בינוני, אך גם השמן הישראלי לא מי יודע מה איכותי, גם לא זה הגלילי. שמן זית איכותי וכנראה הטוב בעולם מיוצר על ידי מוסלמים בחברון ובאזור חברון בלבד. מחירו גבוה אך איכותו מעולה פלוס פלוס. אינני יודע אם הערבים החברונים מייצאים אותו אך לבטח גם כיום וגם בעתיד, אם ברצותם לייצאו, הם לבטח לא ישתמשו לא ברכבות משא ולא במשאיות יהודיות. כך שאת כל השוק הפלשתינאי לא ניתן בכלל לקחת בחשבון לגבי החישובים שלנו. הם מאוד עצמאיים בכל הקשור להובלת נוסעים ומשא ואף לא ממהרים לפרסם נתונים מכל מיני סיבות שאינן נהורות לי וחבל. עד כאן. לילה טוב.
עם זאת, ישראל הרבה יותר דומה לאירופה
מאשר למדינות הסובבות אותה שהן כולן או מדינות עולם שלישי או אם הן מדינות עשירות יחסית, רוב עושרן מגיע ממכירת משאבי טבע ולא מייצוא מוצרים ושירותים בעלי ערך מוסף גבוה. לכן, מבחינה כלכלית ישראל די דומה למדינות אירופה, ויותר מכך דווקא (למרות שזה נשמע מוזר) למדינות צפון אירופה, שלהן יש מרכיב גדול בכלכלה שמבוסס על ייצוא, לעומת מדינות דרום אירופה ששם (שלא כמו ישראל) יש מאזן חשבון שוטף שלילי וגירעון ממשלתי גבוה מבישראל.

בנוסף, אמנם נכון שלישראל אין כמעט אינטגרציה כלכלית עם המדינות הסובבות אותה, אבל מצד שני, מדובר במדינות די נחשלות שת׳כלס אין לישראל הרבה מה להציע להן, ויותר ממה שחושבים ממה שיש להציע דווקא נמכר שם אבל בכל מיני שיטות שמסוות את המקור.

כדאי גם לציין שהיצוא הישראלי ברובו הוא איננו של מוצרי צריכה (לצרכן הסופי) אלא של שירותים ומוצרים לתעשייה או למסחר שבהם יש פחות התעניינות בארץ המקור מאשר במוצרים שרואים עליהם בסופרמרקט MADE IN ISRAEL. ובהקשר הזה של ״מוצרים לסופרמרקט״ דווקא יש לציין לטובה את השירות החדש של MSC שפותח אפיק ייצוא חדש לגמרי של תוצרת חקלאית לארה״ב, שם יש הרבה פחות התנגדות למוצרים מישראל מאשר באירופה.
 
אביתר, אתה טועה ביחס לבריטניה

שוב אתה חוזר על הטעות הישראלית הידועה:
אתה משווה לאירופה או לצפון אמריקה ששם כל נתוני הפתיחה אחרים. אין למי להשוות אותנו עקב מצבנו היחודי וכל השוואה תחטא למטרה ותהיה רחוקה מאוד מדיוק שעל-פיו ניתן להסיק מסקנות. שוק המשא הישראלי מוגבל בהיקפו ואין לו יכולת לגדול כמו באירופה. אין לנו בסיס מסחרי קבוע עם המדינות שמסביבנו וזה משנה את כל הדוקטרינה. 65 שנה אנו משקיעים בבטחון בשונה מכל מדינה אחרת עקב הנסיבות וזו אחת הסיבות העיקריות לאי פיתוח הרכבת (סיבה אחת מתוך 22 שעלייהן עזר ושקד בשבילי בזמנו בני הספל). הכל כאן איטי יותר מאשר באירופה בנושאי המשא ואין לי בראש מדינה שניתן להשוות אותנו אליה, גם לא באופן יחסי. המצב הצבאי היחודי שלנו מעיב על כל יכולת מחקרית להשוואה עם מדינות באירופה. גם עצם העובדה שזו מדינה יהודית יחידה בעולם, משחק כאן תפקיד מכריע. לנוצרים הרבה יותר קל להתעסק במשא חוצה גבולות והאדה כלפייהם באירופה חוצה גבולות בקלות. לעומת זאת, תוצרת כחול-לבן מתקבלת בהסתייגות רבה במקומות לא מעטים ובמקומות נוספים, קיים חרם על תוצרת שיוצרה מעבר לקו הירוק. זה בולט מאוד באנגליה למשל שבה לתוצרת הישראלית יש שוק מאוד חלש, במיוחד בכל הקשור לפירות, ירקות ופרחים שאת כל אלה מעדיפה בריטניה לרכוש מספרד, הן עקב המחיר הזול יותר וההובלה הקרובה יותר לבריטניה והן עקב האיכות הספרדית שעולה במקרים רבים על תוצרת חקלאית ישראלית ואין חכם כבעל ניסיון. העגבניות והמלפפונים הספרדים מדהימים באיכותם. לעומת זאת לדעתי, שמן הזית הספרדי גרוע ומאוד בינוני, אך גם השמן הישראלי לא מי יודע מה איכותי, גם לא זה הגלילי. שמן זית איכותי וכנראה הטוב בעולם מיוצר על ידי מוסלמים בחברון ובאזור חברון בלבד. מחירו גבוה אך איכותו מעולה פלוס פלוס. אינני יודע אם הערבים החברונים מייצאים אותו אך לבטח גם כיום וגם בעתיד, אם ברצותם לייצאו, הם לבטח לא ישתמשו לא ברכבות משא ולא במשאיות יהודיות. כך שאת כל השוק הפלשתינאי לא ניתן בכלל לקחת בחשבון לגבי החישובים שלנו. הם מאוד עצמאיים בכל הקשור להובלת נוסעים ומשא ואף לא ממהרים לפרסם נתונים מכל מיני סיבות שאינן נהורות לי וחבל. עד כאן. לילה טוב.
אביתר, אתה טועה ביחס לבריטניה
ברבעון הראשון של 2012 עלה ייצוא הישראלי לבריטניה ב...(קח אויר) 84 אחוז כאשר רוב הגידול הוא בתרופות. אבל, (קח מלפפון..) הייצוא החקלאי הישראלי לבריטניה עלה באותו רבעון ב 20 אחוז!. ייצוא הכימיקלים ב 60 אחוז! גומי ופלסטיק ב 14 אחוז. זה אומר שיש מגמה של גידול. והנתון על הירקות מראה שהבריטי הממוצע לא כל כך מתרגש מהקולניות של קבוצות שוליות ובעיקר מוסלמיות.
נתון נוסף שהצלחתי לדוג הוא של הולנד אליה סך הייצוא ברבעון הראשון של 2012 עלה בקרוב ל 20 אחוז כאשר בייצוא בחקלאי (קח עגבניה...) עלה בלא םחות מ 56 אחוז באותו רבעון.
ביחס לכלל 2012 יש ירידה ביצוא לאירופה בגלל המשבר הכלכלי שם ולא מסיבות פוליטיות (למרות שלדעתי הם יצטרכו יותר אקמול...)

ביחס לשמן זית (אגב, אני כל בוקר לוקח לגימה הגונה של שמן זית ישר לגרון ולכן אני קצת מבין...) אז בתחרות הבינלאומית לשמני זית שנערכה דווקא בישראל זכה במקום הראשון שמן..ספרדי, של חברת Oleoestepa
מקובל בענף שהשמן הכי טוב בא מכרתים.
בנושא הרכבת חוצת הגבולות, יש צדק בדבריך אבל כמו כל דבר בחיים הכל יחסי. כי גם בהובלה לטווח ארוך באירופה המשאיות מתחרות ברכבת. אני מניח שעם נטילת היקף גדול יותר של המטענים ברכבת תתפתח מגמה של משאיות קלות ובינוניות שיזינו את הרכבת.

בני, שלמשפחתו יש שני מטעי זיתים
 

jarondl

New member
נתונים רבעוניים יכולים מאוד להטעות

אביתר, אתה טועה ביחס לבריטניה
ברבעון הראשון של 2012 עלה ייצוא הישראלי לבריטניה ב...(קח אויר) 84 אחוז כאשר רוב הגידול הוא בתרופות. אבל, (קח מלפפון..) הייצוא החקלאי הישראלי לבריטניה עלה באותו רבעון ב 20 אחוז!. ייצוא הכימיקלים ב 60 אחוז! גומי ופלסטיק ב 14 אחוז. זה אומר שיש מגמה של גידול. והנתון על הירקות מראה שהבריטי הממוצע לא כל כך מתרגש מהקולניות של קבוצות שוליות ובעיקר מוסלמיות.
נתון נוסף שהצלחתי לדוג הוא של הולנד אליה סך הייצוא ברבעון הראשון של 2012 עלה בקרוב ל 20 אחוז כאשר בייצוא בחקלאי (קח עגבניה...) עלה בלא םחות מ 56 אחוז באותו רבעון.
ביחס לכלל 2012 יש ירידה ביצוא לאירופה בגלל המשבר הכלכלי שם ולא מסיבות פוליטיות (למרות שלדעתי הם יצטרכו יותר אקמול...)

ביחס לשמן זית (אגב, אני כל בוקר לוקח לגימה הגונה של שמן זית ישר לגרון ולכן אני קצת מבין...) אז בתחרות הבינלאומית לשמני זית שנערכה דווקא בישראל זכה במקום הראשון שמן..ספרדי, של חברת Oleoestepa
מקובל בענף שהשמן הכי טוב בא מכרתים.
בנושא הרכבת חוצת הגבולות, יש צדק בדבריך אבל כמו כל דבר בחיים הכל יחסי. כי גם בהובלה לטווח ארוך באירופה המשאיות מתחרות ברכבת. אני מניח שעם נטילת היקף גדול יותר של המטענים ברכבת תתפתח מגמה של משאיות קלות ובינוניות שיזינו את הרכבת.

בני, שלמשפחתו יש שני מטעי זיתים
נתונים רבעוניים יכולים מאוד להטעות
במיוחד ביצוא חקלאי עם מאפיינים עונתיים חזקים.
 
יש לך טעות אופטית שנבעה באשמתי

נתונים רבעוניים יכולים מאוד להטעות
במיוחד ביצוא חקלאי עם מאפיינים עונתיים חזקים.
יש לך טעות אופטית שנבעה באשמתי
למיטב הבנתי הנתונים הם השוואתיים ביחס לתקופה המקבילה בשנה הקודמת.
(מקור - מכון הייצוא)
 

alantan

New member
זה בגלל הקניות של אשתי בסופר...

אביתר, אתה טועה ביחס לבריטניה
ברבעון הראשון של 2012 עלה ייצוא הישראלי לבריטניה ב...(קח אויר) 84 אחוז כאשר רוב הגידול הוא בתרופות. אבל, (קח מלפפון..) הייצוא החקלאי הישראלי לבריטניה עלה באותו רבעון ב 20 אחוז!. ייצוא הכימיקלים ב 60 אחוז! גומי ופלסטיק ב 14 אחוז. זה אומר שיש מגמה של גידול. והנתון על הירקות מראה שהבריטי הממוצע לא כל כך מתרגש מהקולניות של קבוצות שוליות ובעיקר מוסלמיות.
נתון נוסף שהצלחתי לדוג הוא של הולנד אליה סך הייצוא ברבעון הראשון של 2012 עלה בקרוב ל 20 אחוז כאשר בייצוא בחקלאי (קח עגבניה...) עלה בלא םחות מ 56 אחוז באותו רבעון.
ביחס לכלל 2012 יש ירידה ביצוא לאירופה בגלל המשבר הכלכלי שם ולא מסיבות פוליטיות (למרות שלדעתי הם יצטרכו יותר אקמול...)

ביחס לשמן זית (אגב, אני כל בוקר לוקח לגימה הגונה של שמן זית ישר לגרון ולכן אני קצת מבין...) אז בתחרות הבינלאומית לשמני זית שנערכה דווקא בישראל זכה במקום הראשון שמן..ספרדי, של חברת Oleoestepa
מקובל בענף שהשמן הכי טוב בא מכרתים.
בנושא הרכבת חוצת הגבולות, יש צדק בדבריך אבל כמו כל דבר בחיים הכל יחסי. כי גם בהובלה לטווח ארוך באירופה המשאיות מתחרות ברכבת. אני מניח שעם נטילת היקף גדול יותר של המטענים ברכבת תתפתח מגמה של משאיות קלות ובינוניות שיזינו את הרכבת.

בני, שלמשפחתו יש שני מטעי זיתים
זה בגלל הקניות של אשתי בסופר...
 
אני שמח לראות נתונים טובים יותר מאלו

אביתר, אתה טועה ביחס לבריטניה
ברבעון הראשון של 2012 עלה ייצוא הישראלי לבריטניה ב...(קח אויר) 84 אחוז כאשר רוב הגידול הוא בתרופות. אבל, (קח מלפפון..) הייצוא החקלאי הישראלי לבריטניה עלה באותו רבעון ב 20 אחוז!. ייצוא הכימיקלים ב 60 אחוז! גומי ופלסטיק ב 14 אחוז. זה אומר שיש מגמה של גידול. והנתון על הירקות מראה שהבריטי הממוצע לא כל כך מתרגש מהקולניות של קבוצות שוליות ובעיקר מוסלמיות.
נתון נוסף שהצלחתי לדוג הוא של הולנד אליה סך הייצוא ברבעון הראשון של 2012 עלה בקרוב ל 20 אחוז כאשר בייצוא בחקלאי (קח עגבניה...) עלה בלא םחות מ 56 אחוז באותו רבעון.
ביחס לכלל 2012 יש ירידה ביצוא לאירופה בגלל המשבר הכלכלי שם ולא מסיבות פוליטיות (למרות שלדעתי הם יצטרכו יותר אקמול...)

ביחס לשמן זית (אגב, אני כל בוקר לוקח לגימה הגונה של שמן זית ישר לגרון ולכן אני קצת מבין...) אז בתחרות הבינלאומית לשמני זית שנערכה דווקא בישראל זכה במקום הראשון שמן..ספרדי, של חברת Oleoestepa
מקובל בענף שהשמן הכי טוב בא מכרתים.
בנושא הרכבת חוצת הגבולות, יש צדק בדבריך אבל כמו כל דבר בחיים הכל יחסי. כי גם בהובלה לטווח ארוך באירופה המשאיות מתחרות ברכבת. אני מניח שעם נטילת היקף גדול יותר של המטענים ברכבת תתפתח מגמה של משאיות קלות ובינוניות שיזינו את הרכבת.

בני, שלמשפחתו יש שני מטעי זיתים
אני שמח לראות נתונים טובים יותר מאלו
שראיתי בעבר כאשר הייתי תקופות זמן בבריטניה. אז, כמעט ולא ראיתי ירק ישראלי אחד. כמעט הכל היה מספרד ומיוון. אני שמח לראות שהנתונים שופרו ! תודה רבה !
 

amit1270

New member
ההשוואה שלי לאירופה וצפון אמריקה נגעה רק

שוב אתה חוזר על הטעות הישראלית הידועה:
אתה משווה לאירופה או לצפון אמריקה ששם כל נתוני הפתיחה אחרים. אין למי להשוות אותנו עקב מצבנו היחודי וכל השוואה תחטא למטרה ותהיה רחוקה מאוד מדיוק שעל-פיו ניתן להסיק מסקנות. שוק המשא הישראלי מוגבל בהיקפו ואין לו יכולת לגדול כמו באירופה. אין לנו בסיס מסחרי קבוע עם המדינות שמסביבנו וזה משנה את כל הדוקטרינה. 65 שנה אנו משקיעים בבטחון בשונה מכל מדינה אחרת עקב הנסיבות וזו אחת הסיבות העיקריות לאי פיתוח הרכבת (סיבה אחת מתוך 22 שעלייהן עזר ושקד בשבילי בזמנו בני הספל). הכל כאן איטי יותר מאשר באירופה בנושאי המשא ואין לי בראש מדינה שניתן להשוות אותנו אליה, גם לא באופן יחסי. המצב הצבאי היחודי שלנו מעיב על כל יכולת מחקרית להשוואה עם מדינות באירופה. גם עצם העובדה שזו מדינה יהודית יחידה בעולם, משחק כאן תפקיד מכריע. לנוצרים הרבה יותר קל להתעסק במשא חוצה גבולות והאדה כלפייהם באירופה חוצה גבולות בקלות. לעומת זאת, תוצרת כחול-לבן מתקבלת בהסתייגות רבה במקומות לא מעטים ובמקומות נוספים, קיים חרם על תוצרת שיוצרה מעבר לקו הירוק. זה בולט מאוד באנגליה למשל שבה לתוצרת הישראלית יש שוק מאוד חלש, במיוחד בכל הקשור לפירות, ירקות ופרחים שאת כל אלה מעדיפה בריטניה לרכוש מספרד, הן עקב המחיר הזול יותר וההובלה הקרובה יותר לבריטניה והן עקב האיכות הספרדית שעולה במקרים רבים על תוצרת חקלאית ישראלית ואין חכם כבעל ניסיון. העגבניות והמלפפונים הספרדים מדהימים באיכותם. לעומת זאת לדעתי, שמן הזית הספרדי גרוע ומאוד בינוני, אך גם השמן הישראלי לא מי יודע מה איכותי, גם לא זה הגלילי. שמן זית איכותי וכנראה הטוב בעולם מיוצר על ידי מוסלמים בחברון ובאזור חברון בלבד. מחירו גבוה אך איכותו מעולה פלוס פלוס. אינני יודע אם הערבים החברונים מייצאים אותו אך לבטח גם כיום וגם בעתיד, אם ברצותם לייצאו, הם לבטח לא ישתמשו לא ברכבות משא ולא במשאיות יהודיות. כך שאת כל השוק הפלשתינאי לא ניתן בכלל לקחת בחשבון לגבי החישובים שלנו. הם מאוד עצמאיים בכל הקשור להובלת נוסעים ומשא ואף לא ממהרים לפרסם נתונים מכל מיני סיבות שאינן נהורות לי וחבל. עד כאן. לילה טוב.
ההשוואה שלי לאירופה וצפון אמריקה נגעה רק
בנושא החשמליות לפני 100 שנה. אני לא משווה אותם לישראל בנושא הובלת משאות, כי גיאוגרפית ההבדלים הם עצומים: ישראל היא "מדינת אי" ואלה יבשות שלמות.

אבל אין גם קשר למצב "הייחודי" של ישראל ובטח לא להיותה מדינה יהודית. לפי ההגיון שלך היה צריך להמשיך בצנע גם כיום כי הוצאות הביטחון כאן כל כך גדולות. בפועל יש לישראל כלכלה חזקה שיכולה להרשות לעצמה השקעה רצינית בתשתיות, וביחוד בתשתיות כלכליות שישאו פירות בעתיד. אם כבר אז ההפך - השקעה בתשתיות כאלה רק משפרת את כלכלת המדינה (ומכאן גם את היכולת לממן הוצאות ביטחון גדולות), ועל אי-ההשקעה ברכבות, שהסיבה הכמעט-בלעדית לה היא קוצר ראות ולחץ מצד גורמים אינטרסנטים, אנחנו משלמים עד היום.

חשוב להדגיש - בשום מקום לא טענתי שרכבות משא יבואו על חשבון הובלה במשאיות, להפך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה