הומוסקסואל לא יוכל לרשת את בן-זוגו

טוב לראות אותך ../images/Emo13.gif

אז מה יצא מהבירור שלך? (אם אני זוכרת נכון - כל מילה שלך כאן הייתה
מדוייקת .)
גולדה... נראה לך שזה מקרי שכל הגברים כ"כ שנאו אותה, וכולם חינכו את בנותיהם ל: "אל תהיו כמו המפלצת"??? אני זוכרת איך אבא שלי היה מדבר עליה - כשהיא היתה רוה"מ ואני הייתי צעירה - ואני די מזועזעת...
מסכימה עם המסקנא שלך: ראש ממשלה הומו זה רעיון מצויין. מה גם שלעולם לא יתברר בדיעבד ש-יש לו בת מחוץ לנישואין
.
 
תיקון טעות

טוב מהבירור שלי קודם כל יצא שהשופט קדמי (ולא הש' חשין , עמו הסליחה) הוא זה שרואה בזוג כידועים בציבור רק ככאלה היכולים לקיים יחסי אישות למרות הבאת ילדים,מתייחס למוסן התנכ"י (לגביי כאלה שלוקחים גלולות עקירם וכיו"ב מניחה שהמערכת המשפטית מתייחסת אותו הדבר, יש את הרצון אין את היכולת .. חפעמים מה שחשוב זה יותר הכוונה המשפטית מאשר התוצאה) קדמי אינו רואה בבני זוג בני אותו מין ככאלה היכולים לענות על מושג היב"צ ואילו הש דורנר כן רואה בבני זוג מאותו המין כיב"צ לכל דבר גישות שונות וכל שניתן לעשות הוא לערער ... גולדה? האישה היחידה שעשתה המון אבל אולי לא עשתה הרבה , לא יודעת לבסס את דבריי על מידע מדוייק אבל אולי דווקא בגלל זה את יוכלה להין כמה מעורפלת היא הייתה כמה לא ידעו או ליתר דיוק כמה הדור שלי היום לא יודע עליה הרבה (וזה לא מחוסר עניין או מזכרון לקוי ) גולדה היא האישה הראשונה שעשתה בארץ הזו משהו - היא ניהלה מלחמה שלמה , אבל מישהו זוכר לה את זה ? זוכרים לה את המטבחון, זוכרים לה שההחלטות שלה הובילו אותנו למפלה מסויממת אבל לא רק היא אשמה , בטוחני שעשתה דברים נפלאים וחבל שלא יודעים לשמר את זכרונה כראוי , אפילו ששמו אותה על שטר אז הוא היה שטר "זול" יחסית .. שמחה לקפוץ לביקור מדי פעם ... ולגביי הראש ממשלה הומו , תשיגו קודם כל חבר כנסת (ואני מתכוונת למשהו קצת יותר משמעותי מאותו אדון נכבד ששכחתי את שמו אולם פניו עומדים ממול עיני (אולי ארנון משהו ?) שזכה להיות חודש וקצת בכנסת ולקחת חלק בהצבעה ורבע ... יום טוס שבת שלום
 

ניראות

New member
מעניין מאוד

עבורי גולדה הייתה סמל לחיקוי. כשהייתי קטנה אבא שלי אמר לי, את תהייה ראש הממשלה השנייה בישראל
 

פרח7

New member
רביה?

וואלה? את בטוחה? לפי מה שכבת, אישה שלא יכולה להיות פורה (גילה מעל 60 או עקרה) וגבר עקר אינם יכולים להיות ידועים בציבור? ומה לגבי אישה שלוקחת גלולות? כל עוד היא לא לוקחת גלולות היא כן ידועה בציבור וכשהיא לוקחת גלולות היא לא ידועה בציבור נשמע לי קצת לא הגיוני...
 
לפי מה שכבת ? ../images/Emo3.gif

אני חוששת שזו מדיניות החוק... הוא מתייחס למקרה הכללי... אולי זה לא הגיוני - אבל זו עובדה. וההגיון של החוק (לכל אחד ההגיון שלו...) הוא כזה. כמו שעל פי החוק גבר שאשתו לא נתנה לו בן בתוך שבע שנים לנישואיהם - רשאי לתת לה גט בגלל זה!
 
הכונה היא לעצם הכוונה בכינון היחסים

היי פרח הכוונה היא לא ליכולת או אי היכולת להכנס להיריון מסיבות רפואיות או אידיאולוגיות או כלכליות , הכוונה היא לעצם האפשרות, לעצם הכוונה . הגישה התנ"כית דוגלת בהקמת משפחה לצורך רביה לא . ? מצוות פרו ורבו ? וזו הכוונה של הש קדמי בפס"ד דנילוביץ - קח שני אנשים שמקיימים משק בית משותף ושמקיימים יחסי אישות על מנת להקים משפחה והרי לך ידועים בציבור . לא מסכימה אבל החותמת טרם נמצאת בידיי ואם יש משהו שלמדתי מלימודיי זה שכל קשר ביןהגיון לבין החוק הוא מקרי בהחלט . ואגב שתדעי (כפי שערבה ציינה ) שאישה שמסרבת לקיים יחסים עם בעלה נחשבת כמורדת והוא יכול לתת לה גט והיא לא תקבל חצי גרוש מהרכוש - זה הגיוני ? ואם לא בא לא ?
 

אבא גאה

New member
אבל זה מה שפרח אומרת (אני חושב)

"עצם האפשרות" כדברייך, לא קיימת אם לזוג יש בעיית פוריות. "עצם הכוונה" לא קיימת במידה והזוג לא רוצה להביא ילדים לעולם (ויש הרבה כאלה שחיים יחד ולא רוצים להוליד ילדים - הם עדיין ייחשבו כידועים בציבור) ומה אם הכוונה קיימת (אצל זוג הומואים למשל שנורא רוצים ילדים) והאפשרות גם קיימת (אימוץ), הנה יש כוונה ויש אפשרות - אז מי יגדיר עכשיו? כל מה שאני מנסה לומר בכ"כ הרבה מילים זה שעצם הצורך של המחוקק להגדיר זוג כ"גבר ואישה" נובע מטימטום ובורות והומופוביה. אחרת היה כותב "זוג" בלי הצורך להדגיש מהו זוג.
 
היי אבא גאה

הכוונה של הש קדמי היא לקחת את מובן בני הזוג במשמעות התנכית שלו , מקום שהמחשבה על בני זוג בני אותו מין בכלל לא הייתה קיימת בני זוג במובן התנכי מגיעים לזוגיות אל טקס הנישואין בכדי להקים משפחה - זה כל בסיסו של הטקס , להכנס יחדיו תחת קורת גג אחת ולקיים אתמצוות הםרו ורבו מניחה שהיושב במרומים (עוד לא מצאתי באיזה יציע הוא יושב) לא חשב על בעיות רביה, על אימוץ או על מושג הידועים בציבור . המחוקק מגדיר ידועים בציבור כגבר ואישה משום שכך הוא רואה את הדברים כיום (פעם נשים לא היו נחשבות ליכולות לעבוד והיום יש חובה לשים איקס נשים בדירקטוריונים ) זה הכל עניין של גישה ואט אט הדברים ישתנו (אני מקווה) עם זאת אצלנו זה ייקח יותר זמן ויותר מאמץ מאשר בפרסקו או ברואמ כי בכל זאת אצלנו יש את המגזר החרדי וכל דבר הכי קטן פוגע ברגשותיהם ... לזוג לסביות המקימות משק בית משותף והמקיימות יחי אישות ויכולות להביא ילד לעולם אכן יש את הכל אולם הן עצמן לא יוצרות את הרביה (לפחות טכנית אחת מהן לא ) ולכן אין הכרה הם כיב"צ . אם תקרא את דנילובץ תראה שיש שם כמה גישות , זו רק גישה של אחד השופטים ולפעמים היא מכרעת .. אין מה לעשות אלא רק לערער (אם ניתן) למחוקק יש הרבה בורות בנושאים שונים ולכן הם לפעמים נעזרים במומחים בתחום - לגביי הומופוביה במקום מסויים אין מה לעשות כי שופט ככל שינסה לדבוק ולהיות נאמן לערכים כלליםן שוויונים הוא עדיים בא מהבית עם מטען של ערכים שמקבעים את ראייתו .. למרות שהם צריכים לראות את הדברים "בראש פתוח ובנפש קולטת " (כדברי הש' חשין כמדומני ) תביא ראש ממשלה הומוסקסואל - תקבל זכויות והכרה של ידועים בציבור (אבל זה גם לא מובטח .. ) עם התעוזה תבוא המנוחה . שבוע טוב
 
הנימוק של רביה נשמע כל-כך מטומטם

במיוחד כאשר בני זוג זקנים חיים ביחד אין הם ידועים בציבור?
 

טוטולס

New member
אנשים יגידו הכל

על-מנת לעטוף את הבערות והדעות הקדומות שלהם במסווה של רציונליות. וכך גם נראים הנימוקים לחוקים החשוכים, ולפסיקה המקוממת שבאה בעיקבותם.
 
עפ"י מה שטוען עו"ד דן יקיר-

דווקא כן מוגדר בחוק ש"ידועים בציבור" הם איש ואשה: "שטיינר ובן זוגו הגישו בחודש מאי אשתקד ערר על החלטת רשויות מס שבח לפיהן הם לא זכאים לקבל את הפטורים, שביקשו בטענם שהם ידועים בציבור מפני שהחוק מגדיר שידועים בציבור זכאים לפטורים כאלה רק אם הם "איש ואישה". בני הזוג הגישו השגה על החלטה זו, שנדחתה לפני כחודש. " הציטוט - מכתבה בגוגיי. אתה בטוח שהוא טועה?
 
אני זוכר שחיפשתי ולא מצאתי חוק

שעוסק בידועים בציבור. תני לי לקרוא שוב את פס"ד דנילוביץ' ואני אחזור אליך..
 
אין חוק ידועים בציבור

מושג הידועים בציבור הוא יציר פסיקה וכמובן שיש גם כאן מחלוקת בין ביתץ הדין הרבני לבין בית המשפט לעניני משפחה . חושבת שעו"ד דן יקיר התכוון בדבריו לחוקים היוצרים יחד עם הפסיקה או כתוצאה מהפסיקה זכויות לידועים בציבור , לדוגמא ס' 55 בחוק הירושה . זכויות הידועים בציבור באים לידי ביטוי באופן עקיף לראשונה בחוק הירושה סעיף 55: "איש ואישה החיים חיי משפחה במשק בית משותף אך אינן נשואים זה לזה ומת אחד מהם ובשעת מותו אף אחד מהם לא היה נשוי לאדם אחר ,רואים את הנשאר בחיים כאילו המוריש ציווה לו מה שהנשאר בחיים היה מקבל בירושה על פי דין אילו היו נשואים זה לזה והוא כשאין הוראה אחרת מםורשת או משתמעת בצוואה שהשאיר המוריש"
 

ommeer ommeer

New member
שמרנות? לא עכשיו לא אצלנו

עם כל הקידמה של המאה ה-21 אני חושב שהשופט הזה הוא שמרן מידי קופא על שמריו וחסר מעוף או חזון. יש להעלות את העניין לרמה ציבורית, ולהגיע עד כמה שאפשר לכדי חקיקה בכנסת. או אז, יהא השופט "משוחרר" מלכפות את דעותיו השמרניות ולו בכדי זכות הפרט להחליט מה טוב לו ועם מי הוא היה רוצה לחלק את חייו.
 
למעלה