הומופוביה ברגאיי - דעתכם

eviaman

New member
|גהומופוביה ברגאיי - מה אתם חושבים?

למי שיודע ולמי שעדיין לא יודע... התרבות הג'מייקנית מתנגדת ברובה להומוסקסואליות, ובג'מייקה ובחלק מהמדינות הקאריביות סגנון חיים זה הוא אסור. הומופוביה ושנאת הומוסקסואלים מופיעות גם בשירים של אמני רגאיי רבים, ובפרט אמני דאנסהול. ביקורת רבה מושמעת כלפי אמנים אלה, עקב המילים שמעודדות הומופוביה ואף אלימות כלפי הומוסקסואלים. במדינות מערביות מסוימות נאסרה כניסתם של אמני רגאיי מסוימים עקב מילים ועמדות הומופוביות. בריטניה, לדוגמה, אסרה את כניסת הזמר סיזלה לשטחה וגרמניה מנעה את כניסת הזמר בוג'ו בנטון. מה דעתכם? פרטו נמקו... (בעד-נגד, מערער אותכם בקשר לאהבה שלכם לרגאי?לאמונה?)
?
 
תראה.. יש למטבע שני צדדים..

אממ.. יש כאלה שאומרים שהם לא באמת שרים שיש להם בעיה עם הומואים- רק הם שרים על שרוף אותם יאנו לחטא אותם מהחטא שהם עושים, יש כאלה שאומרים שכן לשרוף אותם.. אני עדיין לא הבנתי מה הם רוצים. זה כצו שאבא שלי מתנגד להומו סקסואליות!!! כי הוא אדם דתי וטרלאליי.. בכללי, עזוב שכל בן אדם שווה ושונה מבחינתי!!! ואני מקבלת את כולם!! בתור אחת באזור העניינים האלה ועוד החבר הכי טוב שלי הוא הומו!! אין לי מה להוסיף, גם לא שמה לזה התייחסות יתרה. בקשר לרגאיי, ממש לא פוגע לי בשמיעה, נגיד השיר TOK - Chi Chi Man מדבר על ההומואים.. ואני אוהבת ת'שיר הזה אפילו שאני יודעת על מה הוא מדבר!! שיהיה יום מוצלח *ואתה חייב להפסיק עם הכפילות בפורומים! -כשף!
 

Dtiup

New member
אממ

בגלל שאותם הזמרים האלו הם בובו... אז זו הדרך חיים שלהם, לכן הם שרים על זה.... בנוגע לאיסור של בוג'ו לגרמניה למשל.. בגלל שבגרמניה פתוחים עם המיניות שם ולכן לא רוצים לפגוע.... מסקנה... שהם בחרו בזה...בשבילם זה חטא... ואין מה לעשות בנידון.
 
!!!!! 2Chi Chi man & 2 Chi Chi gal

שני זוגות הגיעו לטיפול אצל סקסולוג בטענה שאין ריגוש בחייהם המיניים- הסקסולוג הציע להם להחליף זוגות, וכשהסכימו התחלקו וניכנסו לשני חדרים ריקים, לאחר חצי שעה, קולט הסקסולוג דיבורים מאחד החדרים- - "נו שולה נהנת??" - "כן, כיף לא נורמלי..מה איתך??" - "שיגעון!!!!! מעניין איך הסתדרו הגברים.." אז זה זה!! ולדעתי כשאני רואה ברחוב שתי בחורות מתנשקות או שני בחורים מתנקשים זה הרבה יותר יפה מסתם בחור ובחורה
-כשף!
 

Dtiup

New member
הגבת לי..

בכל מקרה אני מסכים איתך.. בנוגע לבחורות כן? אבל מה לעשות כמו אצלנו הדתיים... ככה הבובו.
 
נגד ../images/Emo31.gif

כן, מערער בי משהו. [ואגב בגלל זה אני לא ממש רצה לשמוע סיזלה למשל, לא מתאים לי לשמוע שירים שעוסקים בשנאה להומוסקסואליות או לדו :] אני מאמינה שדווקא הרגאיי שמשדר לנו את כל המסרים של וואן לאב, כולנו שווים, חיה ותן לחיות, -צריך לקבל את זה ++. כבר אמרתי פעם את דעתי בקומונה שהייתה
ואז אמרתי שאני פשוט לומדת\ לוקחת את המסרים הטובים בעיניי. היחס שלי לכל האמנים האלו, הוא בערך כמו לכל האנשים שפגשתי וגיליתי שמפריע להם העסק הזה - או שהם לא רואים משהו שאני רואה או ההפך :] והפסילת אנשים הזאת שלהם, מעניינת לי בערך את האות השביעית.
 
מאוד נגד ../images/Emo31.gif

צריך לקבל כל איש איך שהוא, אותי אישית לא מעניין עם מי אנשים נכנסים למיטה. הלוואי ותרבות הרגאיי ואמני הרגאיי ישכילו להבין שזה נוראי להתנהג לאנשים ככה בגלל נטיות מיניות. יש לי עקרונות ואני גם אוהבת רגאיי, זה לפעמים מתנגש כמו פה לדוגמא ביחס להומואים ולסביות אבל צריך לעשות את ההפרדה בין מוזיקה לדברים אחרים.
 

Dtiup

New member
משהו אחד הפריע לי

"צריך לעשות הפרדה בין מוזיקה לדברים אחרים" תראי.. דרך המוזיקה הם מביעים מה שהם מרגישים.. כמו כל אמן אחר... חלק שמחה חלק עצב.. וחלק שנאה לגבי משהו... לדעתך זה לא משהו.. אבל לדעתם.. לדעת דרך החיים שלהם זה נורמטיבי.
 
נראה לי שלא הבנת אותי...

התכוונתי שאני (אנחנו המאזינים) צריכים לעשות הפרדה בין מוזיקה לדעות של האמן או פוליטיקה שמכניסים לשירים וכו'... - אם אנחנו לא מתחברים למסר, אם אנחנו מתחברים מה טוב...
 

Dtiup

New member
פשוט היית צריכה להסביר את עצמך..

טוב יותר=)
 

Nechi Nech

New member
זה תלוי...לי כעקרון אין לי שום בעיה

לשמוע שירי רגאיי שמטיפים נגד הומואים ואפילו לנגן אותם, כל עוד מסר השיר נשאר בתוך השיר ולא מתורגם למעשי אלימות. אין מה לעשות, זוהי הדרך של הג'מייקנים וזוהי דעתם ואף אחד לא יצליח לשנות את דעתם..(אולי סלאסי
) אתם יכולים לשנוא את זה אתם יכולים לאהוב את זה - זה לא ישנה. אז וואלה Rasta man dont apologize to no batty boy סתם, סתם!
 

goanin

New member
אני בשוק!!!!!!!!!

תקשיבו לעצמכם אנשים! רציני תקשיבו! "יש לכבד כל אדם בדעתו?" - גם אם דעתו אנטישמית, למשל? מה זה ה"פתיחות" הזו כלפי דעות שאין להן מקום? המון אנשים שוכחים שלא כל דבר צריך לקבל. חוסר קבלת השונה, שנאת השונה - את אלה אסור לקבל! לאלה אין להתיחס כאל "דעה לגיטימית" ולקבל אותה!!!
 

SimsY

New member
מעניין שאם היו שירים אנטישמיים

אז גם היית כל כך פתוח אליהם? גם היית מקבל רגאיי אנטישמי?
 
לא אוהב להיכנס לזה כל פעם...

זה התחיל בקומונה, ולפני זה בוואלה ראיתי כל פעם את השירשורים האלה. זה נושא נורא רגיש. כל מי שהיה בג'מייקה או חווה את התרבות הג'מייקאית בכל דרך, יודע טוב מאוד את עמדת האנשים שם לגבי זה. דנים בזה בחדשות, כמו שאצלנו דנים בנושא מקומו של הקנאביס בפקודת הסמים המסוכנים-ובכל פעם מוצאים מחדש שזה לא חוקי. תגידו מה שתגידו-ככה זה שם וזה המצב. מי שקרא את הספר של בוב מארלי ודאי גם ראה שם מי היו הראשונים שהוציאו שם רע לקהילה ההומוסקסואלית בג'מייקה ובשאר הקאריביים-הגברים הלבנים העשירים, שהיו באים לפאבים הקטנים(כאשר אישה מחכה להם בביתם), ומנסים לפתות נערים צעירים ותמימים. אל תשכחו שבג'מייקה ישנם גם הרבה נוצרים כבדים(קאתולים ואורתודוכסים) ואצלם הדבר מנוגד בכל תוקף בלי שום קשר לתרבות הרגאיי. בחורה בג'מייקה הסבירה לי בנושא אחר דווקא(מקום האדם הלבן באי) שרבים מבני עמה נושאים מטענים רבים מן העבר וקשה לגשר עליהם, זה דבר שיקח זמן ופער דורות. כך שראו פלא-פתחתם את הנושא ונפתחה לכם תיבת פנדורה שלמה של גזענות ושינאה לאדם. וכמה שמקומו של הדיון אולי אף מובן מאליו, הוא מיותר ומושך אש. מדובר בתרבות שונה מזו שבחלקים מסויימים של עם ישראל. תקראו לה מיושנת ופרימיטיבית, אני אקרא לה שונה. אלה האמונות שלהם ולא אנחנו נוכל לשנות אותם. אל תבואו ממקום של לשפוט את תרבות הרגאיי רק בגלל זה, כי היא מכילה כל כך הרבה תוכן מעבר לזה. גם השירים(בעיקר בדאנסהול ולפניו בזרם הראגא), שכוללים מסרים שנשמעים כגזעניים ולא מכבדים לא רק את האנשים הנ"ל אלא גם נשים וכדומה, תאמינו או לא-מועברים כהומור וכבידור אצל הג'מייקאים. וגם באירופה לא כולם יודעים איך לאכול את זה וחובבי רגאיי רבים שם מעדיפים את זרם הרוטס, מדיטיישן סטייל, עם פחות פילפל ג'מייקאי... וליברלים ופוליטיקאים אוסרים לעתים רבות הגעת אומני רגאיי למדינה ובכך הם מפסידים המון קהל, שלא תמיד יסע למדינה אחרת לראות אותם... אז כמו שנדב אמר, הם מביאים את זה על עצמם באיזה שהוא אופן, וזה עדיין לא ישנה להם את הגישה. עמדתי בנושא תישאר נמנעת, לא כי אין לי פשוט כי זה באמת מיותר לכאן, למרות הסקרנות שהנושא אולי מעורר, פשוט אני יודע לאיזה דברים זה עלול לגרום. אבל לשאלה אם זה מערער את האהבה שלי לרגאיי אני אענה-מובן שלא, אני אוהב רגאיי ומבין שהוא ז'אנר שמספר תרבות שלמה של עם יוצא דופן, ומקבל את כל התרבות בלי לנסות לשפוט אותה, אלא להנות ממנה.
 

moshe alfasi

New member
תודה שהשכלת את מוחי ../images/Emo13.gif

מעניין לאללה כל עניין האדם הלבן בג'מייקה וכל מה שקרה פעם.
 
חשוב לי לציין

שמה שהיה פעם זה ממש לא מה שהיום. בג'מייקה אין 100% שחורים וגם לא קרוב לזה. אחוז גבוה בעוגת האוכלוסיה שם הוא של זרים שהיגרו לאי, בעיקר סינים, יפנים, הודים ולבנים מארה"ב ומדינות שונות באירופה. טיול של תייר ממוצע לא יחשוף אותו יותר מדי לתרבות הראסטות, שכן הראסטות עזבו מזמן את האיזור התיירותי וגם בקינגסטון לא תראו רבים. ראסטות מעדיפים את מחוזות סיינט תומאס וסיינט אן, ושם אין כמות תיירים כמו זו שבנגריל, מו ביי או מנדביל למשל. מקום האדם הלבן באי היום שווה למקום כל אדם אחר, היחס שאדם יקבל שם לא תלוי בצבע העור שלו אלא בגישה איתה הוא בא. עם זאת, כפי שכתבתי, ישנם מטענים מן העבר ואי אפשר להאשים בכך את הג'מייקאים...
 

ZeusMan

New member
תשובה מראות עיניי..

חד וחלק !!! אני לא רואה בעיה בהומוסקסואליות נקודה. כל אחד את הישר בעיניו יעשה, על אחת כמה וכמה שזה מה שהעולם קבע בשבילו. אני רואה את נושא ההשמצות כנגד ההומואסקסואלים כדעה אישית שמגיע ממכור אמונה מסוים, שמאוד לא מקובלת עליי, אבל עדיין היא מוגדרת כדעה אישית או אמונה כזו או אחרת... יש לזכור שכל אדם בא ממקום מסוים, וכמו שלישראלי יהודי יש את הנטיה להאמין באלוהים של היהודים ובתנ"ך בפרט כך גם אצל אדם שחונך על תורת הבובו... אין לשפוט אדם על טיפשותו בלי להבין מהיכן היא באה...
 
למעלה