הופ הופ יאללה להתעורר

אופס טעיתי פעמיים

פעם אחת כי ייחסתי לך הכרות שאיננה במקומה פעם שניה, כשניסיתי ללבן איתך רעיון אתי אולי סליחה חג שמח
 

s h o o s h a

New member
הוירטואליה מול המציאות

אך טבעי הוא כי הוירטואליה, עבור חלקנו, תהפוך למציאות. וכשזה קורה, טבעי הוא שהמציאות תגיע גם לוירטואליה. אין בכך כל רע. מותר לדבר על זה. זה לא סוד צבאי שמור. לא חושבת שצריך להתנצל על כך שמדברים על אירועים אמיתיים בפורום. גם אם שתינו ניפגש ונלך לסרט ונחפוץ לדון על כך מאוחר יותר בפורום, הרי שהרשות תהיה נתונה לנו ולא יהיה בדיון כדי לפגוע במי ממשתפיו האחרים של המקום. נהפוך הוא, אולי ניתרם על ידי משתתפים אחרים שראו ויודעים במה מדובר (במקרה הדוגמא, כאמור, בסרט) ואי הכרותם אותנו במציאות לא תפגום בהשתתפות בדיון. מכאן, שאין כל קשר בין הוירטואליה והמציאות שכן בפורום דנים לגופו של נושא ולא לגופו של אדם. וכידוע, זו דעתי
 
זהו ש...

אין מישהוא כזה. וכי תוכלי לעצור מישהוא מלשלוח הודעה? ייתכן שלי זה ברור. ייתכן שלאחרים פחות לכן זהירות היא התכונה הנדרשת...
 

s h o o s h a

New member
חוקים

OUTING ככה קוראים לחשיפת פרטים אישיים. וזה אסור.. כל חשיפת פרט מזהה על גולש/ת שלא באישורו ו/או בידיעתו, בין אם הדברים נאמרו בשיחה אישית, בין אם במסר ובין אם בכל דרך אחרת שאינה מערבת גורם נוסף נחשבת כ outing והיא אסורה בתכלית האיסור. גם לא שימוש בחלק מדבריו וכתביו אלא אם ניתנה להם מראש הסכמה מפורשת שאינה משתמעת לשתי פנים. אבל לא בזה אנו עוסקים אלא באנשים שבחרו, בחרו לחשוף את הזהות האמיתית שמאחורי הניק ולאחר שנחשפו, ממשיכים להשתמש בניק ובפורום כבימים ימימה. כאן אין כל ניגוד. כל אדם עושה את בחירותיו ומחליט עבור עצמו. (אולם, כאמור לעיל, אין ל'חושף' רשות לעשות ב'חשיפה' כל שימוש). באשר לטענה שלך כי שני אנשים (או יותר) אשר נפגשו ו'משוחחים' ביניהם בפורום על נושא אשר אינו ידוע ומובן לאחרים, כי לא היו נוכחים אף הם בפגישה. ובכן, לטעמי, הטענה הזו לוקה בחסר בבסיסה שכן הדיון, בדיוק כמו כל דיון אחר שמתקיים בפורום, מתחיל בנקודה שבה אחד 'יודע' את הנושא והשאר מצטרפים בהדרגה, כל אחד על פי מיטב הבנתו. (ויש את אלו שלא משתתפים כי אינם מוצאים ענין). כך שלמעשה, דיון בין ה'מכירים במציאות' לבין ה'מכירים בוירטואליה בלבד' הנו זהה בעליל. באשר לחברויות שעשויות להיווצר בעקבות פגישות אישיות. אכן. גם כאן לא מוצאת טעם לפגם. אם נפגשתי אתך, הרי שמלכתחילה מצאתי כי את מענינת אותי. הפגישה לא תוסיף ולא תגרע מרמת הענין והתגובות בפורום. (ואם לא מצאתי בך ענין בפורום, הרי שלא אבקש לפגוש בך וגם כאן, רמת הענין והתגובות שלי בפורום תישאר בעינה). הדבר היחידי שחייב להישמר הוא פרטיותם של הגולשים על ידי גולשים אחרים. אם ברצונו של פלוני לחשוף את זהותו- זכותו. לאחר- אסור.
 
תודה על העדכון, באמת חיפשתי את

המילה, זכרתי שיש לה קשר עם הנושא של ההומואים, יציאה מהארון, אבל לא זכרתי. לגופה של עמדתך בניכוי החוקים שהם כתובים באיזה שהוא מקום והסכמתי להם בלי שאפילו קראתי. דיון בפורום,לדבריך, מתחיל בנקודה שבה אחד "יודע" את הנושא והשאר מצטרפים בהדרגה, כל אחד על פי מיטב הבנתו. אני לוקחת את הדוגמה של אלמרה. הוא שמט משפט בקשר לאיזה מפגש עם פורום שכן. לא פירט מי,למה וכמה, שמט מאוחר יותר הצטרף או הצטרפה מישהי עם משפט כמו "לא הגעתי כי" ומישהו נוסף אמר הייתי ודווקא היה משהו ואלמרה אמר חיפשתי אותך ולא מצאתי וכך הלאה האם את יכולה לפרש את דבריך לאור הדוגמה ? הדיון בין מכירים במציאות לבין המכירים בוירטואליה לא יהיה לעולם זהה. בוירטואליה מדברות דמויות, במציאות מדברים אנשים. דמויות יש להן רק מילים, לאנשים יש מבטים,מגע, ריח, סטייל, שפת גוף ומילים דהיינו, השפה בעולם האמיתי היא לא רק מילים. ולכן ההכרות של דמויות היא סוג של פענוח שונה לחלוטין מהפענוח של האדם ואישיותו בעולם האמיתי. ברגע שיצאת מהאינטרנט עם מי שאת רוצה, ועם כמה שאת רוצה לפגישה בעולם האמיתי, קורים דברים, לא מעניינים מבחינתי, אני מכירה אותם מרגע לידתי. מה שקורה באינטרנט מעניין כי הוא לא ותיק כל כך. ברגע שאת נמצאת בדיאלוג אינטרנטי בלבד, גם מי שממש לא היית מתחברת איתו ביום א יכול להעלות את נושא חייך ביום ה ופתאום תרגישי אליו קירבה רוחנית גדולה. וביום ב' הוא שוב יתרחק בגלל מילים שבחר. כאמור ההתניה הראשונה במעלה היא המילה, ומה שהיא בוראת לגביך ביום מסוים, בשעה שקראת. מי עומד מאחורי המילים, מעניין אותך רק לצורך האינטרנט, אם הגעת לשם לא כדי לצאת ממנו עם חברים לעולם האמיתי. לגבי השמירה של הפרטיות של הזולת זה נושא אחר, שדורש מבחינתי חשיבה נפרדת. מה זו פרטיות, איך שומרים עליה, מה מותר ומה אסור וככה. כי אאוטינג זה דבר לגמרי מובן, ואפשר למסגר אותו בחוק. שמירה על פרטיות הזולת משתייך כבר לדיון מוסרי אתי הרבה יותר רחב שאין בו חוקים נוקשים
 

s h o o s h a

New member
שושה- מפרשת הדורש פיתרון ../images/Emo13.gif

קלאסי ופשוט. אלמרה דָן בנושא מסוים. את לא הבנת. אגב, גם אני לא. לדיון הצטרפה מישהי- שכן הבינה, והיה לה מה לומר. וכך הלאה. דיון. אני, בדיון זה, כמו ברבים אחרים, לא מצאתי ענין ולכן לא הצטרפתי. אם היה נדמה/מסקרן לי, אולי הייתי טורחת לשאול במה דברים אמורים ואז מחליטה להצטרף (או לא). כמו בכל דיון (כאמור). פשוט.
 
שושה יקירה

לפי מיטב הבנתי אלמרה כתב שיצא למקום מסויים והבילוי לא היה מי יודע מה,, מה זה משנה לאן הלך? ואם שאל את מי שחשב שיגיע מדוע לא הגיע..זה אאוטינג? נהנתי לקרוא את תגובתך ,את צודקת בכל מילה . לא הייתה לו סיבה להתנצל.
 

שרונהה

New member
כל הכבוד שושה!!!

תמיד את כותבת בקצרה ולעניין. בגלל זה אני אוהבת אותך.... זה הרי בדיוק כמו שיושבים 10 חברים בסלון הבית או בבית קפה, ודנים בנושאים שונים, מדי פעם שניים מדברים על משהו שאחרים לא מעודכנים או לא יודעים או לא מבינים בו. אם הם רוצים להשתלב בשיחה, שואלים ואם לא, שותקים. אבל לא צועקים ופותחים שירשור שלם על "לא מגלים סודות בחברה"...
 
ברור לכל שאני מכבדת את דעתך

יש פורום מאד מעניין באינטרנט שעוסק באנשים ואינטרנט.אולי שם המקום להציג את השאלה אבל מאחר שהיא התהוותה בפורום שלכם דווקא, ההתייחסות אליה יפה בעיני. האינטרנט הוא מרחב בו מתקיימות דמויות עם שמות מאחוריהן עומדים יוצרים אנושיים שחיים בעולם האמיתי. אם אנשים נפגשים בעולם האמיתי, זה פנטסטי, אבל אין לזה שום קשר לפורום. כל נסיון לדבר על מה שקרה בינינו מבלי להסביר קודם, לטובת מי שלא היה וככה, זה כמו לחשוף את הדואר האלקטרוני המתקיים בינינו קבל עם ועדה. תגידי לי, גם זה אפשרי, ואני אגיד לך OK לי אין דעה אני שואלת. את אומרת שבאינטנרט דנים לגופו של נושא ולא לגופו של אדם. משפט יפה לכל הדעות. מה הוא אומר, שנושא יש להציג, להסביר, לקחת בחשבון את אפשרות חוסר ההבנה של הקורא (בהעדר אמצעי המחשה אחרים) אם שנים שנפגשו בעולם האמיתי ממשיכים שיחה משום מקום באינטרנט, הם לא מפרים סוד ולא מתירים סוד,הם הופכים את היחסים הפרטיים ביניהם בועתיים. ואז לנושא אין גוף ואי אפשר להתייחס אליו (כוונתי לאלה שלא מבינים את ההתחלה,אין להם מקום לשרשר כדי להבין, הם הגיעו באמצע) גם על זה את יכולה להגיד שזה אפשרי, ואני אגיד לך OK כי באמת אין לי דעה ואני שואלת. למה אני שואלת, כי אני מאד אוהבת להבין את המוסכמות של התחום אליו אני מגיעה, כדי לא לעשות שגיאות, להביך או להיות מוצגת כבלתי מתחשבת.
 

שילה1

New member
ואני רואה את הדבריםם קצת שונה...

יש אנשים שהכרותם חרגה מהוירטואליות,ונוצרו ביניהם כל מיני מערכות יחסים. זכותם לכתוב ולהזכיר ארועים שונים מחייהם,גם אם שאר החברים לא ב"סוד העניין". לא רואה כל רע בכך,ולכן לא מבינה מדוע אולץ אלמרה להתנצל,על לא עוול בכתיבתו. ולהזכירך,האם של איתי-למדיה זו יש הרבה יתרונות,וגם..חסרונות. ולא ברורה לי הגישה האתית:מה קשור לכאן? אמרי בכנות שהיית רוצה להבין את הרמזים,להכיר את הדמויות,ולקחת חלק בארועים הנרמזים,דבר המורגש בין המילים,המשפטים וה"סאגה". וחלא מעבירה ביקרות,אלא רק מסבירה את דעתי בנושא.
 
שילה אם את רוצה לדון ברמה העקרונית

אני מוכנה אם את רוצה להגן על אלמרה, כי יש לך איזה שהיא סיבה לחשוב שתקפתי אותו, אני מבקשת לסיים את הנושא. לא התכוונתי לתקוף אותו, ולכן גם לא פניתי אליו פניתי לפירפורית ובחרתי לדון איתה בנושא אתי אנחנו באינטרנט, ויש מקום לדון בנושאים או בסוגיות שמעלה הגלישה באינטרנט. לא כל דבר אישי. לא כל דעה היא נגד ובעד. הקפדתי לומר שלי אין דעה. אני מתבוננת. הצגתי את כל האפשרויות ניסיתי לדייק במילים לא הצלחתי כנראה אני לא מתכוונת ולו לרגע לגלוש ואיתך הסליחה
 
משום מה את נשמעת לי צינית../images/Emo12.gif

לא ברור לי האם בקשת הסליחה שלך היא בקשת רצינית או זלזול במי שאינו רוצה או מסוגל לפתח איתך דיאלוג כפי שהיית רוצה. אני לא מרבה לכתוב כמוך מקצרת במילים ומתמקדת בנקודות שמעניינות אותי. הגעתי גם למסקנה ברורה בשנתיים שאני באינטרנט שאני לא מסוגלת לאבחן את האדם על פי כתיבתו,גיליתי שישנם רבים שכתיבתם אינה תואמת את מעשיהם חייהם ואישיותם האמיתית.וזאת לאחר שנפגשתי עם חברים רבים מפורום הבית שלי,וגיליתי שאנשים שנראו לי דרך כתיבתם קשוחים לעיתים אפילו רעים,בעצם נחמדים סימפטים ומקסימים. ולכן דעתי בעניין הוירטואליות שונה לחלוטין משלך,למרות שאת טוענת שאינך מצדדת באף צד,חשתי שאת מתנגדת להכרות שתבטל את האנונימיות. אין לי ולא הייתה כוונה לפגוע,וההוכחה, זהו המשפט הכי ארוך שכתבתי מזה שנתיים. גמר חתימה טובה לך ולכולם.
 
עדותך כמובן מתקבלת וסלחי לי

שאני לא טורחת בתשובה מלאה אלא מפנה אותך לתשובתי לפירפורית. אשמח לשמוע את דעתך במלואה שרונה, לא רק את עדותך ללא מילים.
 
למעלה