הזמנת מוצר דרך האינטרנט.

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אבל עם הרבה אמונה
 

מיכי 10

Member
סליחה, אבל אני לא התכוונתי לעורר כאן מהומה.

בסך הכל פניתי לפורום זה, כי הייתי אובדת עצות.
מאחר שלא קיבלתי תשובה עניינית, החלטתי לשאול את אחותי, אעפ"י שידעתי שאמש לא היה לה זמן (אבל לא השגתי לפני כן אף אחד מילדיי).
ואחרי שהיא הציעה לי לפנות אל ישראכרט והכרטיס שלי בוטל, לא רציתי להטריד מי מכם סתם, וטרחתי להודות לכם ולהודיע שכבר הסתדרתי!

זה שבשעתיים האחרונות אני עונה לכל מי שכותבים לי, זה פשוט מתוך נימוס והכרת תודה. כי העניין שלי ברכישה המבוטלת נגמר כבר אמש.
 

מיכי 10

Member
אהה. אז אולי לא הבחנתי במשהו נוסף, אעפ"י שבאמת חיפשתי משהו

שיעיד על סיום. לא ראיתי דבר כזה.
למשל כשאני מעבירה כסף לילדים שלי דרך אתר הבנק, הכל שם כל כך ברור ומסודר, ולבסוף אני נשאלת אם מעוניינת בפעולות נוספות, והעיקר - יש לי אפשרות להדפיס את הדף, או לשמור אותו כטופס pdf. הכל מסתדר בקלות ובצורה מושלמת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כפי שכתבו לך, כנראה לא השלמת את ההזמנה

לכן הציעו לך לחזור אל עגלת הקניות ולכן לא קיבלת אישור הזמנה (כי לא הזמנת).
&nbsp
עד עכשיו לא ברור לי לשם מה ביטלת את הכרטיס, סתם יצרת לעצמך טרחה. גם לו היית משלמת, בדיעבד אין בזה שום תועלת. הנציג שהגעת אליו לא באמת עזר לך. לו היה באמת עוזר היה בודק שבכלל אין חיוב, ומציע לך לעקוב, במקום הרגעה מזויפת בביטול כרטיס מיותר שלא מועיל בדבר.
 

מיכי 10

Member
אבל טריליאן, אני חוזרת ואומרת שוב (ושוב), שכבר לא היה שירות

לקוחות בשעה שבה פניתי, אז הוא לא יכול היה לבדוק.
וההצעה שלו והעזרה שלו, טובות מאד מבחינתי. לדעתי, אפילו לא יגבו ממני כסף על הכרטיס החדש, כי אני בבנק יהב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ואני חוזרת ואומרת שוב ושוב שזו פעולה מיותרת שאין בה שום טעם

ואם אי אפשר לבדוק מחכים שאפשר יהיה. במה הועילה לך ההצעה שלו? כן, לא גובים על זה כסף (למיטב ידיעתי בכל הבנקים זה כך), אבל זה גם לא באמת קידם אותך במשהו... לו היית משלימה את ההזמנה והיה חיוב, הוא היה תקף כי ביטלת את הכרטיס אחריו. אז עכשיו סתם יש לך כרטיס מבוטל ואת צריכה לחכות לחדש ואז אולי ללכת לדואר או לחכות לשליח או לגשת לסניף או אפילו סתם לחכות עוד לקוד... והכול סתם.
 

puptits

New member
לגמרי

כל השרשור מתברר כתזכורת מ"עגלת הקניות", שקלטה מוצר, סוג של עוגיה קופצת.
וזה כל כך לא נכון ומיותר לבטל כרטיס רק כדי "להמנע" מעסקה... כאילו דא?
כי אם זו הונאה, יש כבר הגנה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

מיכי 10

Member
איזו הגנה? ביטוח של ישראכרט?

אני מזכירה שוב את מה שכתבתי כבר כמה פעמים, שלא היתה כל אפשרות לבטל את העסקה דרך האתר, וששירות הלקוחות של ישראכרט היה סגור ויישאר כך עד מחר בבוקר.
אז אם זה אתר של "פישינג" (דיוג), לא היו יכולים בינתיים - מחמישי אחה"צ עד יום ראשון - להשתמש בכרטיס האשראי שלי, בלי קשר להזמנת המוצר אצלם?
 

dino_din

New member
לגבי השאלה הספציפית (לא קראתי את כל השרשור)

ביטול כרטיס אשראי אפשר לעשות 24/7 במוקד לדיווח על כרטיס גנוב.
אפשר לפחות לבקש מהם לחסום לכמה ימים אפשרות שימוש ולא ישר לבטל.
&nbsp
לגבי שימוש לא מורשה - יכולים להשתמש בכרטיס אבל את מבוטחת על כך. גם אם תראי את החיובים אחרי יומיים/שלושה, עדיין יש לך הגנה של חברת האשראי לכשתראי את החיוב.
 

מיכי 10

Member
תודה. אבל לא התקשרתי לשם, כי הרי הכרטיס שלי לא נגנב.

ולגבי שימוש לא מורשה בכרטיס שלי, האם ואיך הייתי יכולה להוכיח שהשימוש בו נעשה בידי אחרים?

בכל אופן, בדקתי כרגע באינטרנט, ועד עכשיו לא נעשה כל שימוש בכרטיס האשראי (המבוטל) שלי. כך שמעשית, היה הביטול מיותר. אבל נפשית, היה לי שקט בימים אלה, וזה מה שהיה לי הכי חשוב.
והחל מיום רביעי, כבר אוכל לקבל בבנק את הכרטיס החדש.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
האמת שכדאי לשבת עם מישהו שהתנסה כבר ברכישה מהמרשתת,
ואז הלבטים פוחתים.
אני רכשתי לא מעט מוצרים בארץ, ובחלק מהמקרים גם יצרתי (או שבית העסק) יצר
עמי קשר, כך שיכולתי לשאול שאלות ולקבל מענים.
וכשמדובר ברכישות בארץ, אני גם הקפדתי בד"כ לבדוק "ביקורות" על בית העסק
שעמו יצרתי קשר. אז חוץ מאשר במקרה אחד (ברכישה די זולה יחסית), הכל הלך חלק.

וכאשר החלטתי לרכוש מחו"ל, הבן שלי הציק לי: "מעלי הזריז (אקספרס), אתה יכול
לקנות. הם בסדר, אבל אצלם אתה תקבל סחורה סינית - פחות, או יותר סבירה.
אתה יכול כמובן לרכוש גם מאי ביי או מאמזון, ומשם תקבל מוצרים מקוריים.
המחירים כמובן בהתאם, ויתכן שתצטרך גם לשלם מסים כאשר הרכישה יקרה".

לאחרונה נסיתי לרכוש משהו מאי ביי. בחלק מהמקרים, נכתב שם במהלך
"התקדמות הרכישה", שאין משלוח לכתובת המבוקשת, ולכן אין אפשרות
להמשיך ברכישה.

במקרה אחר, עצרתי באמצע, ואז קיבלתי כמה מכתבים בקשר ל"השלמת העגלה",
ולכן ניחשתי שזה בערך מה שקרה גם אצלך.
ובמקרה אחד, רכשתי ומילאתי את כל המשבצות המתבקשות בדרך. מחיר המוצר
"תפח" כאשר הגעתי לדף האחרון, כי הוא כלל גם את עלות המשלוחה ומסים, ועדיין
חששתי, שכאשר החבילה תגיע לארץ, יוטלו עליה מסים נוספים ואולי גם מכס.

אין לי הסבר למה שבאמת קרה, אבל תוך כשבועיים, הגיע אלי שליח ומסר לי את
החבילה, ללא כל בעיות.
מעבר לזה, אשתי (בחסות בני) ובני בעצמו, הזמינו לא אחת פרטי לבוש כאלה ואחרים.
הכל הגיע ארוז ויפה, אם לסניף הדואר שקרוב אלינו או אם בחבילה של אסוס לבית עסק
כלשהו, שמשם היה עליהם לאסוף את החבילה. הכל "טוב".
 

מיכי 10

Member
כן, תודה על השיתוף, משה.

העניין הוא שאני באופן עקרוני בכלל לא רוצה לקנות דרך האינטרנט, ועד עכשיו גם לא קניתי כלום. זו הפעם היחידה שהתפתיתי לנסות לקנות, בלי לחשוב שיהיו בעיות, מה גם שהמחיר נראָה לי סביר. הן התבררו לי רק אחרי שכבר מסרתי את כל הפרטים, ולא מצאתי שום אישור, קבלה, אפשרות להדפיס - כלום.

בכל מקרה, לא נראה לי שאנסה שוב לקנות דרך האינטרנט, כי זה לא מתאים לי.
אבל אם נורא נורא אֶרצה משהו מתישהו, יש בן משפחה שאוהב לקנות דרך אי.ביי. או אמזון או משהו כזה. מכסימום, אבקש שיקנה בשבילי, ויודעת שיעשה זאת בשמחה.
 

פופאפ

New member
אם היתה פרצה כזאת היו יותר קופצים עליה. ברכישה יש כתובת למשל

למשלוח.
כדי לרכוש על חשבונך חייב להיות יעד למשלוח או אסוף עצמי
או אז הקונה המתחזה מסתכן שיחשף כי עליו לקבל את הטובין.
יותר מכך קל לך להוכיח שהכתובת למשלוח אינה שייכת אליך.
יפה מאוד מצד כרטיסי האשראי שהעבירו את הוראות הקבע
אך בהינתן שעשו סוג של follow me לא פתרת דבר (מה גם שהכל היה מיותר)
 

מיכי 10

Member
לא כל כך הבנתי אותך.

החשש שלי לא היה שמישהו יזמין על חשבוני מַשהו. אלא שישתמשו בפרטי כרטיס האשראי שלי כדי להשתמש בו בקניות רגילות, בחנויות וכאלה.

אבל מה שלא הבנתי, זה את מה שכתבת: "אך בהינתן שעשו סוג של follow me לא פתרת דבר".
מה לא פתרתי?
הכרטיס שלי בוטל. חברת האשראי תשלח כרטיס חדש לבנק שלי, ותעביר את מספרו לכל הוראות הקבע שלי. אז אני לא מבינה מה הבעיה בזה?
לי נשאר רק לקבל את הכרטיס לכשיגיע, להפעיל אותו, ולבדוק שהוראות הקבע מעודכנות עם מספר הכרטיס החדש.

מה לא נפתר בזה (גם אם נֹאמר שהביטול כשלעצמו היה מיותר)?
 

פופאפ

New member
בקניה רגילה (ללא משלוח) יש להציג את הכרטיס בנקודת המכירה.

גם כשמדובר באיסוף עצמי - ההודעה נשלחת לטלפון מזוהה.
לא ניתן להכנס לחנות ולרכוש על סמך הפרטים שציינת
אחרת כפי שציינתי הפרצה היתה קוראת לגנב
גם על קניות שבצעת בעצמך - לכן מבקשים להציג כרטיס ותעודה מזהה
או מספר טלפון.
לגבי חברת האשראי מסופקתני שאכן תתקשר לכל החברות ותעדכן
להן את פרטי האשראי החדש - זה לא עובד כך מנסיון.
מה שהן עושות הוא העברה כלומר כל דרישת תשלום מהכרטיס הישן
של הוראה מתמשכת - עוברת לכרטיס החדש.
יותר מכך כרטיס ממשיך להיות פעיל במידה גם אם בוטל
כדי לשרת חיובים הסטוריים. קיבלתי מישרכארט חשבון 5 שנים
אחרי שביטלתי כרטיס (ללא חיוב אלא סוג של הצעה לשרות חדש
על אותם פרטי כרטיס)
 

מיכי 10

Member
תודה! כן, הנציג אמר לי שדרך מספר הכרטיס המבוטל, ימשיכו

התשלומים שלי לעבור אל החברות עד שזה יגמר, ואז הם יעבירו את המספר החדש.
טכנית לא בדיוק הבנתי את כוונתו ואיך זה מתבצע, אבל דווקא בזה, אני כן סומכת לגמרי על חברת האשראי (ישראכרט). כי בעבר, נדמה לי שזה היה כשעברתי עם החשבון שלי מבנק הפועלים לבנק יהב, הם סידרו הכל פיקס!

יתכן גם שזה היה במקרה אחר. כן, נזכרתי: חשבתי שאיבדתי את כרטיס האשראי, וכשהודעתי להם, הם ביטלו אותו, והעבירו לי הכל הכל כמו שצריך! וכעבור כמה ימים, מצאתי את הכרטיס הקודם (המבוטל), שנפל בין הכסאות באוטו שלי, אל הרצפה מתחת לכסא הנהג.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא משנה אם הוא נגנב/אבד פיזית או שרק פרטיו "נגנבו". היינו הך

הביטול שהנציג עשה לך זו הפעולה שעושים במצב כזה. ואת לא צריכה לצאת מגדרך כדי להוכיח שנעשה שימוש לא מורשה בכרטיס, את רק מצהירה על כך לחברת האשראי.
 
למעלה