"החומה" חלק 1 - פינק הילד

JimiH

New member
ציפציף, אם בהודעה שלך התייחסת אלי..

אז אני מביא את הפיסקה השלמה בנוגע לשערוריות שיצר הסרט: "בינתיים המשיך הסרט "החומה" לעורר פרשיות פוליטיות: מורה אמריקנית שהקרינה בפני תלמידיה את הסרט בשנת 1984 פוטרה מעבודתה, ומיהרה לתבוע את בית הספר. בית המשפט הפדרלי הורה להחזיר אותה לעבודה תוך פיצוי של עשרת אלפים דולר. אך בית הדין לערעורים הפך את פסק הדין לרעת המורה, ובית המשפט העליון בשנת 1987 הותיר את ההחלטה המוזרה על כנה: "החומה" משחיתה את הנוער, קבעו השופטים המהוגנים." עכשיו שאני שם לב לזה, מדובר בבית המשפט האמריקאי, לא הבריטי, טעות שלי.
 
נכון

מלבד זה שבית המשפט העליון לא קבע ש"החומה" משחיתה את הנוער, אלא רק שפיטורי המורה היו מוצדקים. אמריקה, יש לזכור, היא מדינה שמרנית ברובה. דברים שהם מובנים מאליהם בטלוויזיה הישראלית - ואני לא מדברת על פרובוקציות מכוונות, אלא סתם תכניות רגילות - הן "חומר נפץ" שם, והצנזורה שם חמורה. מערכת החינוך, במיוחד, היא זירה להתנצחויות בין השמרנים לליברלים. מן הסתם המורה המסכנה נפלה קרבן למאבק כוחות כזה. באנגליה זה בוודאי לא היה קורה. מנהלת בית הספר של הילדים ששרו ב"החומה" תמכה ביצירה.
 

holo

New member
ניתוחון שלי

in the flash פותח את הסיפור כמו איש לפני מחזה שבא להציג את הסיפור שלו בפני הקהל. הכל מתחיל, פינק נולד אל העולם, אל החיים המודרניים וה"מסוכנים". כבר בתחילת השיר האמא מגנה יותר מדי על בנה מהחיים האמיתיים והמסוכנים שבחוץ. בשיר mother פינק הילד שואל את אמא שלו שאלות על החיים והאמא משיבה ברוגע- "אל תבכה, אמא תגן עליך מכל דבר, היא לא תיתן לך לעוף אבל היא תיתן לך לשיר", אולי בגלל זה הוא הפך בהמשך לכוכב רוק..לא יודע ממש. הילד גם מתייעץ עם אמא שלו האם לבנות חומה, דבר שאני לא כל כך מבין, כי בשירים שלפני- ABITW, כתוב בסוף כל שיר שכל אלה הם רק לבנה בחומה, אז משהו לא מסתדר לי עם הסדר של בניית החומה.. בכל מקרה, בשיר ABITW pt.1 הילד פינק גדל בלי אבא. אבא שלו נשלח למלחמה ולא חזר משם, עוד טראומה= לבנה, בחיים של הילד. ועוד טראומה= לבנה בחייו של פינק היא החינוך הקשה בבריטניה. את השיר THDOUL (נו החיים המאושרים של חיינו..נשמע כמו טלנבולה) שר פינק שהוא כבר גדול, או לפחות אחרי בית ספר, כי הוא מדבר על הבית ספר כמשהו שקרה בעבר. ואז בא השיר שכל ערס מכיר- ABITW pt. 2, נו זה עם הילדים שצועקים שהם לא צריכים חינוך. המורים נהגו להשפיל את התלמידים לפי מה שפינק טוען.. אין לי כוח לכתוב יותר.. למרות שיצא לי קצת מבולגן מקווה שהצלחתם להבין משהו..
 

israeli saiko

New member
שהוא מתייעץ עם אמא שלו...

זה לא פשוטו כמשמעו. זה יותר בנימה צינית, הוא בא לאמר שאמא שלו היא למעשה חלק מלבני החומה, ויותר מזה - היא זאת שהכי משמעותית בבנייה של החומה של פינק. ככה אני רואה את זה לפחות... בקשר לכל החלקים של Another Brick in the Wall... ב-ABITW 1 -> מדובר על האבא שעזב, שהוא היה זקוק לו. ב-ABITW 2 -> מדובר על החוויות בלימודים, עם המורים, ההתערבבות עם החברה. אבל ב-ABITW 3 -> אני יצטט מה שהוא אומר שם: "All in all it was all just the bricks in the wall." זה מעין סך הכל של כל הלבנים. זה מופיע אחרי השירים עם האמא, והיחסים עם החברות שלו. האמא זה הלבנה האחרונה, זה מה שחתם את החומה סופית, ואולי גם בצורה הכי משמעותית.
 

holo

New member
הסיום של בניית החומה מופיע בשיר

goodbye cruel world, כאן פינק עוזב את העולם האמיתי ומתסתגר בתוך עולם משלו שסביבו החומה שהוא בנה שתגן עליו מהחיים שבחוץ.. גם בהופעה של החומה, נבנית חומה לאורך החצי הראשון של האלבום ואז ווטרס שר את goodbye cruel world ושם את הלבנה האחרונה בחומה כך שהחומה מפרידה בינו לבין הקהל.
 

amitexc

New member
חומות של תקווה../images/Emo184.gif

אני אעלה נקודות שעולות לי בראש(גם מהסרט וגם מהיצרות) בלי שום קשר אחת לשניה. חינוך: קודם כל אני אסביר על המצב בבריטניה. כפי שרובכם אולי יודע לאחר מלחמת העולם ה1 אזרחי בריטניה אבדו את הבטחון בממשלתם כל מה שהאמינו בו לפני המלחמה וכל מה שנלחמו למענו בסופו של דבר התברר שלחינם (מלחמת חפירות בלי שום מטרה ורק אבידות),לאחר המלחמה המשבר הכלכלי\חברתי ובעצם כבר מפה אזרחי בריטניה החלו לפקפק באנטרס הממשלה,החינוך פה משחק גם תפקידים נוספים חוץ מזה שהמורים חסרי רגישות וכל זה.החינוך הוא מטעם המדינה והוא בעצם בשביל המדינה,אולי אתם לא יודעים אבל למערכת החינוך ישנה השפעה רבה על תפיסת העולם של כל אלה הסוגדים לחינוך(מי שמעוניין שיקרא על תוכנית החומש של סטלין בתחום החינוך ויבין את כוחה של מערכת החינוך),אני לא יודע אם ווטרס ידע זאת בוודאות אבל אני משער שווטרס ידע מה קרה לאבא שלו וראה מה "מלמדים" במערכת החינוך ומפה בעצם התחיל להבין שחינוך מטשטש את המציאות(שלו במיוחד).מטחנת הבשר נכנסת פה לתפקיד שכפי שרואים בסרט התלמידים נמצאים על סרט נע(מאפיין יצור תעשייתי)שבעצם התלמידים הם חומר הגלם שמעובד לדבר מגעיל ושונה ממה שהיו,ובמילים אחרות משנה את המחשבה ואת הערכים. ומפה גם שליטת המוחות. הנאצים: אני לא צריך לספר פה מה היטלר עשה ,ואיך הוא עשה זאת?! יצא לכם לראות פעם את אחד הניאומים של היטלר? אם תשימו לב הדבר לא ממש שונה מהופעת רוק ובמקום לרקוד ולהוריד חזיות כל העם הגרמני הניף את ידו באויר אחרי היטלר,היטלר היה ראש הממשלה ובכך בעצם השפיעה על העם הגרמני שהחל לעשות מה שהיטלר רצה מבלי לחשוב בעצמו. וזה העיניין הגדול שליטה באוהדים מבלי שיחשבו לבד.ופה אולי גם נכנס במסר "הסודי" שמראה שכולם מחפשים איך לפעול בהתאם "למנהיג" שלהם ומחפשים אחרי רמזים. ווטרס שם לב שהדבר קורה גם אצלו ,אמרתם בגלל שירק על אוהד אז הבין את הנתק,אז אני אומר שהוא ראה שהקהל פשוט לא הבין את מה שהרגיש ובעצם בא להופעות והחלו לחקות אותו מבלי להבין בעצם את ווטרס,ווטרס כנראה הבין עד כמה זה פטטי ואולי אפילו נעלב מכך שאנשים שמחים (יש לרחל ולביאליק גם שירים על כך).בעצם כל אומן ירגיש ככה נראה לי שכאשר הוא יכתוב על הדברים הכואבים לו מכל ובהופעה רואה שאנשים נהנים מכך. חומת ברלין: מי שזוכר קצת את החיים שהיו בגרמניה המערבית והמזרחית יודע שמה שהפריד בניהם זה בעצם חומה וכך כנראה ווטרס הרגיש שמה שמפריד בינו לבין המציאות זה חומה. אמא: מי לא מכיר את האמא הפולנית שכל פעם מפריעה ודואגדת יותר מידיי ווטרס קצת הגזים עם זה אבל הוא כנראה הרגיש שפספס חלק חשוב מהילדות שלו בגלל אמא שלו שמנעה ממנו לעשות דברים שרצה אבל זה שהיא תתן לו אולי לנגן זה היה בציניות וכנראה זה מה שהתחרז לווטרס עם FLY
Comfortably Numb: איך אומרים?!מה שלא הורג מחשל,אז הנה לכם ווטרס מרגיש שעבר כבר הכל ונהפך אדיש לכל כי בסה"כ מה כבר נשאר לו להפסיד הרי כבר עבר עליו הכל... אממ מה עוד ?! פשוט לא קופצים לי כרגע עוד דברים לראש. ואולי תסכימו ואולי לא אבל ככה אני חושב... אבל אחרי ששומעים את האלבום החומה שמים לב שמילות המפתח הן: ילדות שנעלמה,אמא דואגת יתר על המידה,שליטת מוחות,בדידות ואפשר להמשיך לבד... בכל מקרה אוסף מעולה ומאוד עצוב.
 
למעלה