סתם הערה...
הקב"ה ציווה על האשה הנשואה לכסות את ראשה??? אני לא ראיתי בתנ"ך אפילו אמירה מרומזת להוראה שכזו. נכון הוא שהמשנה מפרשת את פריעת ראש האשה ע"י הכהן הגדול כהסרת הכיסוי, ומכאן מסיקה שראש "לא פרוע" הוא ראש מכוסה ולכן זו מצווה מדאורייתא. אלא שכל זה תלוי על חוט השערה של פרשנות המושג "לפרוע". ואפילו אם נקבל שמדובר על הסרת כיסוי, עדיין לא נאמר במפורש בתורה שהכיסוי הוא חובה ולא רק מנהג נפוץ. ולפני שתצעקי שאני קראי, אני מזכיר לך שהקו המבדיל הוא ההכרה בסמכות חז"ל לפסוק. אני לא כפרתי בסמכותם להחליט שעל אשה נשואה לכסות את ראשה. רק טענתי שהם המקור לפסיקה.
הקב"ה ציווה על האשה הנשואה לכסות את ראשה??? אני לא ראיתי בתנ"ך אפילו אמירה מרומזת להוראה שכזו. נכון הוא שהמשנה מפרשת את פריעת ראש האשה ע"י הכהן הגדול כהסרת הכיסוי, ומכאן מסיקה שראש "לא פרוע" הוא ראש מכוסה ולכן זו מצווה מדאורייתא. אלא שכל זה תלוי על חוט השערה של פרשנות המושג "לפרוע". ואפילו אם נקבל שמדובר על הסרת כיסוי, עדיין לא נאמר במפורש בתורה שהכיסוי הוא חובה ולא רק מנהג נפוץ. ולפני שתצעקי שאני קראי, אני מזכיר לך שהקו המבדיל הוא ההכרה בסמכות חז"ל לפסוק. אני לא כפרתי בסמכותם להחליט שעל אשה נשואה לכסות את ראשה. רק טענתי שהם המקור לפסיקה.