החינוך דורש תוכנית חומש

StrengthHonor

New member
החינוך דורש תוכנית חומש

בתוך 5 שנים ייושמו המטרות הבאות: 1. ליברליזציה מלאה של החינוך 2. תמיכה בתלמידים במקום מימון בבתי הספר על מנת להעצים בחירה 3.ביטול האינטגרציה והשוויון בין החומר הנלמד בכיתות התת תיכוניות לפי היכולת 4.השקעה למידה מרחוק , בניית מאגר מידע ומדריכים באינטרנט 5.רפורמה בשיטת הלימוד דגש על עבודה בשיעור במקום בבית בפרופורציה של 9:1 (ההפך נכון כרגע , לא עושים כלום בשיעור חוץ מלבדוק שעורי בית ואני מניח שאתם מבינים על מה אני מדבר)
 
אתה יכול להרחיב?

למה הכוונה בתמיכה בתלמידים? באיזה אופן? ולגבי מאגרי מידע, איך יהיה אפשר להפוך אותם ליותר מושכים מאתרי הסיכומים, ויחד עם זאת להפוך אותם ליותר חינוכיים מאתרי הסיכומים? ואיך אפשר ליישם את הרעיון החמישי? ובמה זה יועיל לבטל את השיוויון בחומר הנלמד?
 

StrengthHonor

New member
תמיכה בתלמידים פירושו

לתת מימון למשפחות התלמידים לחינוך , סבסוד וכו' במקום לבתי הספר. ככה הם יוכלו לבחור מה ללמוד ומה טוב להם. נראה לי אנחנו מספיק חכמים כאנשים בשביל להחליט בעצמינו מה טובלילדים שלנו. נכון יש את הקטע של המורשת וכו' , ואני טיפוס מאוד שמרני אבל נמצא לזה פתרון בקשר למאגרי מידע , אתרי הסיכומים כמעט ולא קיימים , הכי גדול שאני מכיר הוא "סיכומונה" בחתימה שלי , ואפילו שהוא ויקי אין בו הרבה דברים , אנשים בתשלום ותלמידים \ סטודנטים שעובדים בהתנדבות יכולים לבנות משהו ענקי. כה גם נחסכים ספרי הלימוד (טוב זה לא יקרה , אינטרסים...) כי אפשר להדפיס מדריך שנכתב ברשיון קוד פתוח GPL הרעיון החמישי הוא הכי פשוט ליישם , לא צריך הרבה שכל , במקום לבדוק שיעורים ולתת לתלמידים לעבוד בבית עובדים בכיתה.. חשבתי גם על כיתות מקצועיות ולא נוקשות , ככה שתלמידים יכולים ללמוד את מה שהם מבינים הכי פחות , לא עולה שקל ליישם. ככה גם נחסכים המורים הפרטיים והשעמום. בקשר לשוויון , השאלה היא לא במה הביטול יועיל , אלא האם השוויון מועיל? בינתיים לא , שוויון זה לא דבר יפה כ"כ , נכון שמשתמשים בטיעון של "אלו עניים אי להם לאכול" " אלו עצלנים לא מעניין אותם למוד רק לתת כאפות כל היום" הפתרון הוא לא לשים אותם על הגב של אלו שכן , מספיק שהם לא יהיו כאלה , השוויון זה אקסטרא שדחפו לנו. חוסר השוויון בין דברים זה בכלל הסיבה לקיומו של היקום הזה , החיים , התודעה , האינטלגנציה , והמוטיבציה אז למה לתמוך ברעיון דיי מחורר מבחינה שימושית? שוויון זה לא ערך. משתמשים בערך אחר שבקושי קשור בשביל להצדיק אותו.
 
לתת את המימון לתלמידים זה רעיון טוב...

אתה בעצם מתכוון שכל בתי הספר יהפכו להיות בתי ספר פרטיים וקפיטליסטים, וכל התלמידים בארץ יקבלו מלגות ללמידה בבתי ספר שונים? לגבי המאגרי מידע, רוב התלמידים מחפשים מאגרי מידע בשביל קיצורי דרך, ולא בשביל השכלה. אני חושב שהרבה יותר פשוט יהיה שהמדינה תשקיע כספים לשיפור ויקיפדיה בעברית, זה מאגר מידע קיים שיכול לקבל שיפורים. הרעיון של היישום בכיתה הוא בעייתי משתי סיבות. הראשונה היא שהילדים צריכים ללמוד מיומניות של למידה עצמית. והשנייה היא שיש המון שעות שהילדים עושים בהם שיעורי בית, לקחת את כל השעות האלו ולהמיר בשעות בכיתה זה קל מאוד, אבל גם כאן יש כמה בעיות. הראשונה היא שצריך לשלם למורים המון שעות נוספות. הדבר השני הוא שזה פוגע בחופש של הילדים, לילדים יש את החופש להחליט מתי הם עושים שיעורי בית (כדי שזה לא יפגע להם ב: חוגים, תחביבים, אירועים משפחתיים). ברגע שבמקום שהתלמידים ילמדו כל יום עד שלוש הם לומדים עד שש, אתה פוגע להם בחופש לתחביבים. בקשר לשיוויון, אני לא הבנתי עדיין מה אתה רוצה. אתה מקודם אמרת שהמדינה תיתן תממן את התלמידים, אז בעצם יהיה שיוויון. ואם לא, אז אתה מצפה שכל תלמיד ישלם על עצמו? והמדינה לא תעשה כלום? או שאולי התכוונת שיהיו רמות לימוד שונות?
 

StrengthHonor

New member
תשובות

ממ , בעקרון כן: המלגות יהיו כמובן עבור בתי ספר מוכרים על ידי המדינה וחלקם מנוהלים על ידה , אני לא דורש מכירת הפרטה של כל בתי הספר , אבל יהיה יפה אם תהייה תחרות , והכוח יהיה ללומדים ולא הכל למלמדים. ויקיפדיה זה אתר יפה , הבעייה איתו שאי אפשר ללמוד ממנו שום דבר ריאלי , תנסה ותראה איך אתה מצליח להבין משהו. כל סנוב מפוצץ את הכל במושגים מקצועיים וכל הסברה מקוצצת כי "זה לא אינציקלופדי" כדי לענות לצורך הלמידה ויקימדיה פתחו את אתר ויקיבוקס אבל הבעייה שמה היא שאף אחד לא כותב שמה ואין שמה הרבה דברים באיכות גבוהה בכל אופן אין באמת צורך לשתף פעולה עם ויקיפדיה , אפשר לפתוח ויקי של משרד החינוך וזהו . על פי הכללים שלנו. אגב ישנם אתרים כאלה שהם פרטיים כמו סיכומונה בחתימה שלי , אבל שוב זה קטן ולאמוכר , אם מורים סטודנטים ותלמידים היו מקבלים הטבות על כתיבה והסברה בנושא הזה , אפשר היה פשוט לבטל את כל ספרי הלימוד. שוב אני בספק אם זה יקרה , החברה ממשרד החינוך כבר למראים יושר כשהם משנים את תוכנית הלימודים בשביל ספרים חדשים כל שנה , אז לגרום לכך שלא יהיה צורך לקנות ספר? זה צריך להתחיל מיוזמה פרטית של עמותה או שדולה ממשלתית. " הרעיון של היישום בכיתה הוא בעייתי משתי סיבות. הראשונה היא שהילדים צריכים ללמוד מיומניות של למידה עצמית. והשנייה היא שיש המון שעות שהילדים עושים בהם שיעורי בית, לקחת את כל השעות האלו ולהמיר בשעות בכיתה זה קל מאוד, אבל גם כאן יש כמה בעיות. הראשונה היא שצריך לשלם למורים המון שעות נוספות. הדבר השני הוא שזה פוגע בחופש של הילדים, לילדים יש את החופש להחליט מתי הם עושים שיעורי בית (כדי שזה לא יפגע להם ב: חוגים, תחביבים, אירועים משפחתיים). ברגע שבמקום שהתלמידים ילמדו כל יום עד שלוש הם לומדים עד שש, אתה פוגע להם בחופש לתחביבים. " ----> קודם כל לא צריך לבטל את כל העבודה בבית , פשוט לדעתי כשרוב הזמן ברוב השיעורים עובר על בדיקת שיעורי בית זה פוגע בשיעור , צריך לקצץ את הזמן הזה , ישנם שיעורים אצל מורים מסויימים שזה לא ככה , ובדרך כלל אלו מקצועות שמצליחים בהם יותר. זה לא פוגע בחופש של הילדים כי כי הם מילא תקועים בבית ספר כשהם צריכים להסתכל איך אחד שלא פתר נכון טעה , או לנסות להבין משהו משיעורי בית שהוא לא עשה(הרוב המוחלט) עדיף בזבוז זמן בלי חופש , או פעילות פרודוקטיבית בלי חופש? כמובן שזה לא אומר שצריך שעות נוספות אני בעד לקצץ שעות ובעד לימודים קצרים , פשוט שיטת התן ובדוק לא פועלת , אף אחד לא עושה שיעורי בית וכולם יושנים בשיעורים שעוברים ככה. עוד בעייה אחת היא ששיעורי בית משפיעים יותר מדי על ציון , לא נראה לי שזה אמור לשנות משהו עם תלמיד מקבל ציון X במבחן כשהוא עשה שיעורי בית כל השנה או כשהוא לא עשה. אם מקבלים ציון טוב במבחן אז בטח שהייתה מושקעת עבודה , לא צריך לבזבז לתלמידים את הזמן ולכבות את העניין בלמידה ובקשר לעובדה ששוחכים דברים אחרי המבחן (אם אתה חושב שציונים לא צריכים להיות מבוססים על מבחנים), זה בגלל העובדה שהכל נעשה ממוקד יורת משנה לשנה והקשר אובד. מספיק לתת מעט שאלות על החומר הקודם בכל מבחן גם במקצועותההומניים , ואז אולי משהו ישמר ממה שנלמד. כי ציונים זה כמו מטבע להחזיק הרבה כסף זה יפה אבל לא כשיש אינפלציה. בקשר לשוויון זה שפשוט תלמידיםמוכשרים יוכלו להתקדם הלאה בקלות ולא להיות מדוכאים ע"י בינוניות , זה בא לידי ביטוי לדוגמה בהכנת שיעורי בית , תלמיד מוכשר לא חייב לחזור על החומר X פעמים כדי ללמוד אותו, אז למה להכריח אותו לעשות משהו שרק יפגע ברצון שלו ללמוד? בקיצור תקרא על האינטגרציה בחינוך של ישראל , והרעיון הוא לבטל את זה.
 
למה הכונה

1. ליברליזציה מלאה של החינוך? 2תמיכה בתלמידים במקום מימון בבתי הספר על מנת להעצים בחירה?
 

StrengthHonor

New member
עניתי למעלה על השני

וגם על הראשון בעקיפין , בכל אופן הכוונה כמובן להפסיק להכתיב לאנשים איך ללמוד איפה ללמוד ובאיזה סדר ללמוד. מה אתה מעדיף כלכלה ליברלית עם תחרות או סוציאליזם? ברור שכלכלה ליברלית! עכשיו יש מצב אובסורדי שבחינת הבגרות מהווה אינדיקטור למשהו , ז"א הציון ולא התוכן וכל שנה משתנה(כדי למכור ספרים) ונעשית קלה יותר(על חשבון הבנת הקשר בין הפרקים השונים) וכולם נדהמים איך זה שאנחנו טפשים כמו עץ לעומת שאר העולם ....
 
אבל יש דברים שגם כליברל

אני לא חושב שצריך להפריטם יש דברים שהם יותר מסתם עוד כלכלה ליברלית או סוציאליסטית, זאת עמדה עקרונית.
 
אגב

באותו זמן שאני ליברל אני גם קודם כל ציוני. אני לא מוכן להפריט את בתי הסוהר ואני לא מוכן להפריט את מערכת החינוך להפך אני חושב שצריך למזג בין מערכת החינוך היהודית והערבית הממלכתית הדתית והחרדית, צריך שיוויון בחינוך. לעומת זאת בתור ליברל אני לא ממש מתנגד שהורים מכספם הפרטי!! ישלחו את ילדיהם לחוגי העשרה לפעילויות ספורט, ללימוד שחיה וכן אם הם רוצים לבית ספר פרטי, אי אפשר להכריח מישהו ללמוד בבית ספר של המדינה, זה כסף שלהם שיעשו מה שהם רוצים עם כספם. אבל אם הם מחליטים להעביר את ילדם לבית ספר פרטי כל ההוצאות עליהם אף גרוש מהמדינה הם לא יקבלו. וזה שיש מערכת חינוך גרועה, זה לא אומר שצריך לפצל ולהפריט, לא בכל הפרטה יש צורך לא הכל תועיל הפרטה, זה אומר שצריך לעשות שינוי מהשורש, לפטר את המורים הגרועים , להגיד לועדי העובדים שהם לא מנהלים תמערכת ולתת לממשלה לעשות שינויים, צריך להוציא לפנסיה מוקדמת מורים עיייפים, צריך לגרום שמקצוע ההוראה יהיה שליחות ולא עוד מקצוע בשביל לעשות כסף כמו הרפואה, צריך שתהיה אמנת המורה. צריך להחיל שיעורי מוטיבציה ולהרביץ בתלמידים רצון ללמוד. צריך בגדול! לייעל את המערכת לא להפריטה. החינוך הוא היהלום שלנו.
 
אבל אזרחים משלמים מיסים לחינוך

למה שאלו שלא יבחרו במערכת החינוך הממשלתית אלא במערכת פרטית ישאו בכל ההוצאות
 
אנשים משלמים מיסים גם לביטחון

נו אז מה? מבחינתי קפיטליזם נאור ומתון דוגל בייעול וחסכנות הם ישאו בכל ההוצאות כי זאת בחירתם שלהם. זה ההבדל בין מערכת ציבורית לפרטית. אתה רוצה בית ספר ציבורי טוב-תהיה שם ולא תשלם. אתה רוצה בית ספר פרטי טוב תהיה שם ותשלם כמה שהם מבקשים. למה אני כמשלם מיסים צריך לממן בתי ספר פרטיים? אני לא מאמין שבכלל יש צורך בבתי ספר פרטייים, אם יש מערכת חינוך ציבורית טובה למה צריך פרטיים? המאבק שלי כציוני וגם כקפיטליסט הוא לייעל את המדינה שלי שמה שכולל בה זה גם מערכת החינוך ולא לברוח מהבעיה ולעבור לבתי ספר פרטיים. להתמודד איתה ולא לברוח ממנה!
 

yonatan31

New member
אם לא תהיה תחרות בין בתי הספר

איך החינוך הממלכתי ייתיעל?
 
לא צריך תחרות צריך שיוויון

איך החינוך יתייעל? יפטר את המורים העייפים והגרועים למשל. יחזיר שעות לימוד שנלקחו ממערכת השעות. יקטין את מספר התלמידים בכיתה. יגדיל את משכורת המורה. ישדרג ויבנה כיתות ראויות ללימוד, שיהיו בהם מזגן, לוח של טושים כיסע נוח למורה. יכנה סביבת למידה טובה יותר לתלמידים. יעלה משמעותית ויעשה מבחנים של אנשים שרוצים להיות מורים לפני כניסתם לתפקיד. יתגמל מורים מצטיינים! חסר דרכים לשפר את מערכת החינוך שלנו? כבר אבדה תיקוותך? תיקוותי עוד לא אבדה, ואני בבחירות הבאות אשתדל להצביע למפלגה שהכי תטיב עם החינוך לפי ראות עיני. להפריט את החינוך בישראל חוץ מזה שיש כבר מעמוד רבים בחברה שמתחלקים בין בתי הספר (מיעוטים,יהודים,אתיופים, לבנים,דתיים,חילונים,) הוא גם יתחלק בין עשירים,מבוססים,מבוססים פחות?,ועניים. וינציח ל-ע-ד! את הפערים.
 

StrengthHonor

New member
מה השוויון נותן לנו?

בינוניות ומיתון? שוויון זה כמו לקחת את הסוכרייה של רמת חיים הוגנת ולהזריק לה את הרעל הקומוניסטי של "ממשלה גדולה הפלייה מתקנת ועידוד העצלנות על ידי הענשת המצליחים" אם איש X חי במצב גרוע ממחויבותי כאזרח בחברה שהוא גם חי בה לעזור לו אבל אם איש X חי בצורה סביה ואני חי בצורה טובה יותר כי השגתי את מה שהשגתי , מה אני חיב למי?
 
השיוויון ייתן לנו

את הסיכוי ליצור כאן במאת חברה ישראלית באמת עם אחד, ולא כל כל מיני יהודים גלותיים שאיכשהו הגיעו לכאן ועוד כל מיני מוסלמים ודרוזים מיעוטים שףא אחד לא יודע מה השני רוצה! זאת ציונות מבחינתי, חינוך עברי לאומי ממלכתי זאת ציונות למה אתה מוותר על ייעול המערכת הקיימת? מה יותר קפיטליסטי מאשר ייעול מערכות? למה אתה מוכן כל כך בקלות לוותר על שיוויון ? קפיטליזים עם כל הכבוד אחלה אבל מה עם סולידריות חברתית? מה רע בקצת סוציאליזם? יש דברים , אני פשוט מתעקש על דעתי ואני אומר זאת בתור קפיטליסט כן אני קפיטליסט! שלא מפריטים לא בתי סוהר, ולא חינוך. מגן רשות ועד סוף י"ב אסור להפריט, לאחר מכן שאותו אדם יבחר לעצמו ללמוד במככלה פרטית או מכללה של המדינה זאת בעיה שלו, אבל אנחנו צריכים בסופו של דבר לצאת מנקודה אחת, מאפס אחד מהזדמנות שווה אחת! לאחר מכן מה כל אחד מאיתנו יעשה מתוך ההזדמנות השווה הזאת זה עיינין שלו, יש כאלו שלאחר 30 שנה יסעו עם מרסדצים ויש כאלו שיטטו את הרחובות. אבל אני עומד על שלי, אני בעד שיוויון בחינוך ושיוויון הזדמניות, אני מאמין שלמען מדינה בנוסח דמוקרטיה ליברלית מוטל עלינו להקפיד על כך. החירות היא להגיד ש2 ועוד 2 זה 4 ומזה נובע הכל. אגב, אם הייתי יודע שכל אזרחי ישראל הם עשירים או לפחות מעמד ביינים מבוסס מאוד ויהיו כאלו לעד, אז אתה יודע מה, אולי הייתי אפילו בעד חיסוך כל מערכת החינוך הציבורית וכולם שילכו לפרטיים. מי כל ביננו? כל מערתכ החינוך ביננוית? יש בתי ספר גם טובים כמו ליד"ה והאומניות בירושלים כמו רנה קסן אמו בית ספר באזור השרון ששחכתי את שמו כמו עירוני ד וה והגימנסיה בתל אביב כמו תיכון רימון ברמת הגולן. פעם גם בית ספר טשרניחובסקי בנתניה היה נחשב התיכון של נתניה והאזור. כך למשל את תיכון בליך ברמת גן שמעתי אחלה תיכון כך את תיכון עמל ותיכון חדרה בחדרה תיכונים מצווינים! ואני בטוח שיש עוד רבים וטובים תיכונים שהם כן טובים וגם ציבוריים אז מה? הכל גרוע? למה לראות רק שחור בעיניים?! יש בעיות המערכת זקוקה לטיפולים מהשורש, אבל חס וחלילה שנגיד הכל אבוד לוותר!. ושוב אני בעד כלכלה ליברלית , שלא תבין אותי לא נכון אני לא מרגיש פחות ליברל ממך או מאנשים אחרים (לפחות לא כרגע) אני אישית לא מאמין שאיי פעם אתמוך בסוציאליזם ואולי אולי אתמוך במשהו באמצע. ואני בנוסף לוקח הכל במידתיות ולא נסחף ולוקח הכל בפרופורציות.
 

StrengthHonor

New member
טוב בכל אופן חבל שבגלל זה אתה לוקח מתלמידים א

את חופש הבחירה , עם הרעיון שלי הרי בסופו של דבר תלמידים בשכבות חלשות יותר יוכלו ללמוד בבתי ספר דמוקרטיים וקהילתיים אז כמה אני נסחף?
 
זה דמגוגיה זולה!

מה זאת חופש הבחירה? למה במסגרת הליזרליזם הקדוש אנחנו גם ניתן חופש בחירה לילדים מתחת לגיל 17 לנהוג? לשתות אלכהול? לבחור לכנסת? אולי שהם יחנכו את הוריהם? אולי להסניף סמים? אולי להשתמש בנשק? ילדים בני 15 ניתן להם לבחור אם הם רוצים כבר אז ללכת להתגייס לדובדבני ולסכן את חייהם בעזה, ניתן להם גם להיבחר לרשות העייריה? מזה השטות הזאת פתאום חופש בחירה? יש להם בכל שיקול דעת? אם כל הכבוד ילד מתחת לגיל 18 הוא לא כמו אדם בוגר מעל גיל 18 וכולם יודעים זאת ויודעים כבר למה. ומכאן אל תבלבלו לי את המוח עם "חופש הבחירה" זה דומה לאותו תלמיד חצוף שאומר למורה ,לא רוצה" אז היא עונה לו "לא רוצה תגיד בבית בהורים" אם כל הכבוד בית ספר הוא לא מוסד דמוקרטי וטוב שכך וגם מערכת החינוך לא צריכה להיות דמוקרטית וטוב שכך גם כן. ומכאן גם אני מסכם את דבריי שאין שום קשר בין בילבולי המוח של חופש הבחירה לבין הליברליזם החם והיפה. כי הרי החירות היא להגיד ש2 ועוד 2 זה 4 ומזה נובע הכל!
 

StrengthHonor

New member
שוויון בכשלונות?

לא נראה לי שגם עם שיעור מס של 80% אפשר יהיה לנפח את בית הספר מספיק בשביל שהתלמידים יצליחו איכשהוא ללמוד , חוץ מזה אחרי שהם גומרים ללמוד , הם צריכים לשלם מס ענקי ככה שהם לא ממש יזכו להשתמש במה שהם לומדים בארץ. תשמע האנלוגיה היא כזאת: אתה יכול לקחת מנוע מקולקל ולשים בו יותר דלק , אבל למה לא לקחת מנוע טוב ולשים בו את אותה כמות ?
 
למעלה