תשובות
ממ , בעקרון כן: המלגות יהיו כמובן עבור בתי ספר מוכרים על ידי המדינה וחלקם מנוהלים על ידה , אני לא דורש מכירת הפרטה של כל בתי הספר , אבל יהיה יפה אם תהייה תחרות , והכוח יהיה ללומדים ולא הכל למלמדים. ויקיפדיה זה אתר יפה , הבעייה איתו שאי אפשר ללמוד ממנו שום דבר ריאלי , תנסה ותראה איך אתה מצליח להבין משהו. כל סנוב מפוצץ את הכל במושגים מקצועיים וכל הסברה מקוצצת כי "זה לא אינציקלופדי" כדי לענות לצורך הלמידה ויקימדיה פתחו את אתר ויקיבוקס אבל הבעייה שמה היא שאף אחד לא כותב שמה ואין שמה הרבה דברים באיכות גבוהה בכל אופן אין באמת צורך לשתף פעולה עם ויקיפדיה , אפשר לפתוח ויקי של משרד החינוך וזהו . על פי הכללים שלנו. אגב ישנם אתרים כאלה שהם פרטיים כמו סיכומונה בחתימה שלי , אבל שוב זה קטן ולאמוכר , אם מורים סטודנטים ותלמידים היו מקבלים הטבות על כתיבה והסברה בנושא הזה , אפשר היה פשוט לבטל את כל ספרי הלימוד. שוב אני בספק אם זה יקרה , החברה ממשרד החינוך כבר למראים יושר כשהם משנים את תוכנית הלימודים בשביל ספרים חדשים כל שנה , אז לגרום לכך שלא יהיה צורך לקנות ספר? זה צריך להתחיל מיוזמה פרטית של עמותה או שדולה ממשלתית. " הרעיון של היישום בכיתה הוא בעייתי משתי סיבות. הראשונה היא שהילדים צריכים ללמוד מיומניות של למידה עצמית. והשנייה היא שיש המון שעות שהילדים עושים בהם שיעורי בית, לקחת את כל השעות האלו ולהמיר בשעות בכיתה זה קל מאוד, אבל גם כאן יש כמה בעיות. הראשונה היא שצריך לשלם למורים המון שעות נוספות. הדבר השני הוא שזה פוגע בחופש של הילדים, לילדים יש את החופש להחליט מתי הם עושים שיעורי בית (כדי שזה לא יפגע להם ב: חוגים, תחביבים, אירועים משפחתיים). ברגע שבמקום שהתלמידים ילמדו כל יום עד שלוש הם לומדים עד שש, אתה פוגע להם בחופש לתחביבים. " ----> קודם כל לא צריך לבטל את כל העבודה בבית , פשוט לדעתי כשרוב הזמן ברוב השיעורים עובר על בדיקת שיעורי בית זה פוגע בשיעור , צריך לקצץ את הזמן הזה , ישנם שיעורים אצל מורים מסויימים שזה לא ככה , ובדרך כלל אלו מקצועות שמצליחים בהם יותר. זה לא פוגע בחופש של הילדים כי כי הם מילא תקועים בבית ספר כשהם צריכים להסתכל איך אחד שלא פתר נכון טעה , או לנסות להבין משהו משיעורי בית שהוא לא עשה(הרוב המוחלט) עדיף בזבוז זמן בלי חופש , או פעילות פרודוקטיבית בלי חופש? כמובן שזה לא אומר שצריך שעות נוספות אני בעד לקצץ שעות ובעד לימודים קצרים , פשוט שיטת התן ובדוק לא פועלת , אף אחד לא עושה שיעורי בית וכולם יושנים בשיעורים שעוברים ככה. עוד בעייה אחת היא ששיעורי בית משפיעים יותר מדי על ציון , לא נראה לי שזה אמור לשנות משהו עם תלמיד מקבל ציון X במבחן כשהוא עשה שיעורי בית כל השנה או כשהוא לא עשה. אם מקבלים ציון טוב במבחן אז בטח שהייתה מושקעת עבודה , לא צריך לבזבז לתלמידים את הזמן ולכבות את העניין בלמידה ובקשר לעובדה ששוחכים דברים אחרי המבחן (אם אתה חושב שציונים לא צריכים להיות מבוססים על מבחנים), זה בגלל העובדה שהכל נעשה ממוקד יורת משנה לשנה והקשר אובד. מספיק לתת מעט שאלות על החומר הקודם בכל מבחן גם במקצועותההומניים , ואז אולי משהו ישמר ממה שנלמד. כי ציונים זה כמו מטבע להחזיק הרבה כסף זה יפה אבל לא כשיש אינפלציה. בקשר לשוויון זה שפשוט תלמידיםמוכשרים יוכלו להתקדם הלאה בקלות ולא להיות מדוכאים ע"י בינוניות , זה בא לידי ביטוי לדוגמה בהכנת שיעורי בית , תלמיד מוכשר לא חייב לחזור על החומר X פעמים כדי ללמוד אותו, אז למה להכריח אותו לעשות משהו שרק יפגע ברצון שלו ללמוד? בקיצור תקרא על האינטגרציה בחינוך של ישראל , והרעיון הוא לבטל את זה.