טוב אני לא ליברל גדול אני שמרן בכלל
כמובן גם אני ציוני , ציוני מהסוג הישן ולא מההתחכמויות המודרניות של הימין שמאל, וגם אני חושב שתרבות יהודית ישראלית זה דבר חשוב , בכל אופן המקצועות הריאליים והמקצועיים הם אלו שיאפשרו לנו ליצור את עמוד השדרה לכלכל את התרבות הזאת לא נראה לי שיצא משהו מנסיון לאחד את מערכת החינוך , בכלל מה שהיא צריכה היא התאמה אישית , ולא איחוד האם אנחנו כולנו שיבוטים אפורים אחד של השני? בעקרון אם נקח פשרת דרכים בין הרעיון שלי לרעיון שלך יצאמשהו כזה: חלק מבתי הספר יהיו של המדינה , מי שלא רוצה ללכת ללמוד בהם , מקבל את הסבסוד לתלמיד לבית ספר דמוקרטי פרטי\קולקטיבי\של המדינה , אני פשוט מאמין שעדיף לזרוק את התלמיד הבייתה מאשר לכפות עליו חינוך שלא עוזר לו ומבזבז לו זמן. דבר שני אני לא אוהב את הריכוז במורים , המורים הם לא אלו שלומדים , התלמידים הם אלו שלומדים , מורה טוב ילמד בצורה גרועה אם יתנו לו ללמד בשיטה גרועה. אפשרל הרחיב את התקציב של הבית ספר פי כמה וכמה להחליף מורים ולעלות להם משכורת , אבל שקל לשקל , מה עדיף? מה יתן לתלמידי ישראל את החינוך הכי טוב לכל ילד נער ילדה ונערה? אני מניח שאם לאותו תלמיד יש מחוייבות רצון ללממוד הוא יודע בעצמו מה יעזור לו הכי הרבה. יש הרבה חוסרי יעילות נוקשים במערכת , לדוגמה העובדה שבמקום לשבת במקצוע שאני צריך אני משובץ בכיתה , שנכון שיש לי בה חברים , יש לי גם חברים בשאר השכבה שלי , ובתיכון זה אפילו לא רלוונטי עם המגמות. ואני לא יכול ללכת לאיזה שיעור שאני צריך ללכת אליו , אני צריך ללכת לשיעור שאני מופיע בכיתה שעוברת אתו במסמכים , ואם לא הרי מורידים לי את ה"בונוס" למי זה טוב? למה זה טוב? גם אם יש בעיתיות או חוסר הרגל לשיטה הזאת של חופש נראה לי זה מתגמד מול היתרונות , או בעצם חוסר החסרונות של השיטה הנוחכית. בקשר ל: "ישלחו את ילדיהם לחוגי העשרה לפעילויות ספורט, ללימוד שחיה וכן אם הם רוצים לבית ספר פרטי, אי אפשר להכריח מישהו ללמוד בבית ספר של המדינה, זה כסף שלהם שיעשו מה שהם רוצים עם כספם. אבל אם הם מחליטים להעביר את ילדם לבית ספר פרטי כל ההוצאות עליהם אף גרוש מהמדינה הם לא יקבלו." למי זה עוזר בדיוק? מה זה מונע? למה הבחירה היא רק בין בית ספר פרטי לממשלתי? יש לך מושג כמה ידע הגישה הזאת מונעת מתלמידים? במיוחד אותם תלמידים ממשפחות של מעמד בינוני ומטה שלא יכולים "לא לקבל גרוש מהמדינה וללכת לבית ספר פרטי" ונאלצים לבזבז 12 שנים בבית ספר ממלכתי על חשבון ההתקדמות האישית של ילדיהם , וכמובן זה נכפל לכל המשפחות הרלוונטיות והנזק המצטבר הוא עצום , של מה שיכלנו להיות אל מול מה שאנחנו מתמודדים איתו.