זכותם ללא ספק, רק שזה מזיק מאוד להם עצמם
ובסופו של דבר לאג'נדה שהם אמורים לקדם. כי כל מי שקורא פרסומים בנושא (שהגיע היום לכותרות הראשיות) רואה שמצד אחד הם אומרים "אנחנו באים להציע חלופה טובה יותר מבחינה סביבתית", ומצד שני מודים למעשה שמבחינתם בכלל לא יקום ולא יהיה, והתירוץ כבר יימצא (כלכלי? שיהיה, נקפוץ על "הסוס" בשמחה). במקרה של הפרוייקט הזה, הם בפירוש מהמרים על הסוס הלא נכון כי מראש נאמר והוצהר גם על ידי שר התחבורה עצמו ומרבית קודמיו בתפקיד, שבכלל לא מצפים להכנסות ישירות משמעותיות מהמיזם הזה. הרושם הוא שהציבור דווקא "קנה" את זה מזמן ורוצה לראות את הרכבת קמה בכל זאת.
בקיצור, מבחינה הסברתית ברור שעדיף היה לדבוק בענייני איכות הסביבה, ונכון לעכשיו להתחיל כבר להילחם על צמצום הפגיעה האפשרית מהחלופה הנבחרת. אבל ברגע שזה ייראה ששוב מנסים למנוע את הפרוייקט לחלוטין, או לעכב אותו לפרק זמן ארוך- הציבור שוב יפנה לירוקים את הגב, כפי שכבר קרה יותר מפעם (אפשר היה למנוע את זה גם אז).