אמנם אותו משל, אבל עם נמשל מעט שונה.
בואי נוריד קצת את מסך הציניות שאנחנו עוטפים את עצמנו בו על מנת להתגונן. מאחורי כזה מסך מה שאני רואה (וגם קורא בתגובות למה שכתבת) הוא ש"זוגיות" זה בסך הכל שני אנשים שגרים ביחד, חולקים רכוש משותף, ובשלב מסוים גם מגדלים ילדים, אבל מעבר לפרטים הטכניים האלה הם שני אנשים נפרדים עם חיים נפרדים. לעומת זאת, כשאני מוריד מעצמי את שכבת ההגנה, מה שאני רואה מאחורי המילה "זוגיות" זה שני אנשים שחולקים ביניהם חיבור רגשי. חולקים ביניהם רצון אמיתי שיהיה להם טוב ביחד, ושיהיה טוב לכל אחד מהם בנפרד. בנאדם שבאמת נמצא בתוך הזוגיות, בתפיסה שלי ומהנסיון שלי, הוא מי שבאמת מרגיש רע כשבת זוגו מרגישה רע. מישהו שבאמת שמח כשבת זוגו שמחה. לא רק "מפרגן", אלא באמת שמח ביחד איתה, ולכן גם מרגיש את הרצון לשמח אותה, לא רק כי "זה מה שצריך" אלא כי זה באמת מה שגורם לו להרגיש טוב. במידה מסוימת התפיסה העצמית משתנה, והופכת לתחושה שבה את לא יחידה בודדת, אלא חלק ממערכת, שכוללת בתוכה תחושות ורגשות משותפים. ולכן כשמישהו אומר שהוא "חצי בנאדם", אני שומע את זה אחרת ממך. ובמקום לדמיין אותו כמישהו שהוא אומלל כשהוא לבד, אני מדמיין אותו כמישהו שעצם עצמו הוא רק חלק מהיישות הזו שהיא הזוג, שהחיבור שנוצר בינו לבין בת זוגו הוא כל כך חזק, שהוא מהווה חלק מהותי ממנו (ולכן ללא חלק זה הוא "לא שלם"). ה"בנאדם" שהוא חצי ממנו, יכול להיות מטאפורה לקיומו של הזוג כיישות עצמאית, ולפעמים כך זה גם מרגיש. אגב, זה משהו שקורה גם בקשרים שהם לא רומנטיים - יש לי חברים מאוד טובים שאני מתייחס אליהם כמו ל"אחים שלי". לא כי זה סלנג שנהוג לאמר, אלא כי בתחושה שלי יש ביננו חיבור עמוק ואהבה אמיתית אחד לשני, ומבחינתי אותו בנאדם הוא כמו חלק מהחיים שלי והמשפחה שלי.
ועכשיו למטאפורה הנוספת שאת לא מתחברת אליה והיא של האביר והנסיכה. פעם היתה לי חברה שמאוד אהבתי, והיא לא היתה מושלמת, למעשה היא היתה די רחוקה מזה (חוץ מכמה דברים שבהם היא באמת היתה נהדרת בצורה יוצאת דופן). באופן אובייקטיבי, גם כשהייתי איתה אני הכרתי את הפגמים שלה, והיו לה מספיק פגמים בשביל שמהצד הייתי יכול לשאול את עצמי "למה אני איתה?". אבל בשבילי היא היתה נסיכה. וגם אני לא מושלם, וגם היא הכירה את את הפגמים שלי, אבל בשבילה הייתי אביר. ולא הכל היה כמו באגדות, כי אגדות הן אגדות, אבל גם באגדות יש כאב, וגם באגדות יש דילמות, וגם באגדות לא תמיד הכל מסתדר. ובאמת יום אחד היא כבר לא היתה יותר הנסיכה שלי ואני לא הייתי האביר שלה. אבל בזמן שהיינו האביר והנסיכה אחד של השניה, לא היינו צריכים שום סוס לרכב עליו, מגדל לטפס אליו, אן דרקון להילחם בו. אני הייתי האביר שמכין ארוחת בוקר והיא היתה הנסיכה שמכבסת. אני הייתי האביר שמסלק עכבישים והולך להוריד את הזבל, והיא היתה הנסיכה שמוצאת בבוידעם משהו שחיפשתי בכל מקום אחר ולא ידעתי איפה הוא, ואומרת לי איזה חולצה כדאי לי ללבוש אם אני הולך לראיון עבודה בשביל לעשות רושם טוב. אני מאוד מסכים עם מה שאמרת לגבי זה שאנשים מחפשים על ההתחלה את הבנאדם המושלם, ופוסלים כל מה שלא נכנס לתבנית הזו. אבל אני לא מתייחס לזה ככה. לפעמים אם תסתכלי על אנשים שחיים ביחד, והם יכולים להיות קירחים מחוצ'קנים ולא יפי תואר בכלל, או שליחים של פיצריה שרוכבים על טוסטוס 100 סמ"ק חבוט ולא על סוס לבן, הם עדיין יהיו האביר והנסיכה אחד של השני. גם אם שאר העולם לא רואה את זה, וגם אם לקח להם בעצמם הרבה זמן להבין שהם האבירים והנסיכות אחד של השני.
וכשאנחנו שואלים את עצמנו איך לפרש את המטאפורות שאנחנו שומעים בשירים וקוראים בסיפורים, אנחנו יכולים לבחור להיות ציניים ולאמר שהעולם הוא לא סיפור ילדים שבו כולם חיים באושר ושהכל קיטש מוגזם, אבל במקום זאת אנחנו יכולים לבחור גם לחיות עם קצת יותר רומנטיקה, ולהתייחס לחיים בתור האגדה הלא מושלמת שהם.