היי ביג ספנדר

pazer

New member
רגע רגע שנייה

כשאני לקחתי מפה תרגומים לא ידעתי שהם שייכים לאנשים פה מהפורום. ההגיון הבריא אמר לי שהם שייכים לאהוד מנור, רבקה משולח, דניאל אפרת ואחרים. אם היה מישהו ואומר לי שזה תרגום שלו באתר שלי אז הוא מוזמן לפנות אליי ונתקן.
 

Hippie Jeannie

New member
אז פה אתה טועה:

באתר שלך אתה מעלה את התכנים. בפורום הזה כולם מעלים תכנים, ולי אין שליטה על מה שהם כותבים או לא כותבים. There's a fine, fine line בין השניים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו ממש לא התלהמות

והנימה שבה אתה קורא את דבריי שונה, כנראה, מהנימה שבה כתבתי אותם. אני בעיקר מאוכזבת שגדל כאן דור שרגיל לאכול הכל בכפית, דרך הפורומים, אינסטנט, בלי לחפש, בלי לחקור, בלי לכבד את התרבות. אנשים פוגעים בזכויות יוצרים בלי למצמץ, וגרוע מזה, בלי לתת קרדיט. כותבים דברים בלי לבדוק. בקושי יודעים מה זה לפתוח מילון או אנציקלופדיה (ואני לא אומרת סתם; אני רואה ששואלים (בפורום השפה העברית) מה פירוש מילה מסוימת, במקום לפתוח מילון). למען האמת אנשים מתעצלים אפילו לעשות חיפוש בויקיפדיה או בגוגל על חלק מהדברים שאני רואה ששואלים בפורומים. לו הייתי צריכה לגשת לאודישן, לא הייתי מעזה לשיר טקסט שאני לא יודעת מי הם יוצריו (וזה כולל מי הלחין, מי כתב, מי תרגם, מאין נלקח וכו'. אם זה מתוך מחזמר, אז גם לדעת בדיוק על מה המחזמר, ומאיזו סצינה, וכל מה שצריך). הייתי מתביישת לעלות על במה ולפתוח את הפה כשאני לא יודעת מי כתב/ו את המילים שיוצאות לי מהפה. זה בעיני חובבני ולא מכבד את המקצוע, ואם אני טועה, יתקנו אותי כאן אלה מכם שעוסקים במשחק באופן פעיל. אם לא כתוב קרדיט וזו טעות, אז אפשר להגיד "ואללה, טעות, נתקן". אם לא יודעים, אז לכתוב "אנחנו מתנצלים שלא ידועה לנו זהות המתרגם, נשמח לקבל מידע". אבל זה בכלל לא היה המצב. אני קיבלתי תחושה שזה בעצם לגיטימי ובסדר שאין, ומה אני בכלל מנדנדת, ולמי אכפת. אין אז אין, העיקר שיש מילים, למה להיות קטנוני ולעשות את המקסימום כדי לתת קרדיט, או לבקש עזרה במציאתו. הרבה יותר קל פשוט לפרסם וזהו.
 

pazer

New member
שוב תשובה

אני פשוט אגיד לך את האמת. 1. אם זה הדור שגדל לא את תשני את המצב. מי שהוא כביכול לא "איכותי" אז גם יהיה ככה ואת לא תצליחי לחכנך אף אחד ובטח שלא לפי כמה דוגמאות באיזה פורום. 2. כשבניתי את האתר, הדבר הראשון שרציתי לעשות בו זה למלא את תוכנו בחומרים שיעזרו לקוראיו. תאמיני לי שלקוראים לא באמת אכפת מי תרגם את השיר ואם היה אכפת להם אז הם היו בודקים ואת היחידה כאן שמתלוננת על זה. 3. ואני אגיד לך יותר תכלס, לא מתאים לך? פשוט אל תכנסי. יש עוד רבים אחרים שנכנסים לאתר הזה ולוקחים תרגומים ותאמיני לי שהם לא פחות "איכותיים" ממך. 4. במקרה, אגב, היה לי תרגום של איזה שיר שאני לא אגיד מאיפה והתבקשתי להוריד אותו כי המחזר פנה אליי בגלל שיש בעיה עם זה ספציפית אך אמר שהוא מוכן שאשתמש בשאר תרגומיו. 5. הרוב המוחלט של התרגומים נלקחו מפורום זה. אם אנשים היו דואגים לפרסם את שמות יוצרי השירים בקבצים שהם מעלים לפה אז זה גם היה באתר. לדוגמה: דניאל אפרת שלח לי אישית 8 מחזות זמר שהוא תרגם אבל הוא גם טרח לרשום בקבצים זכויות יוצרים שבקלות יכולתי למחוק אבל בטח שלא אעשה זאת. מי שפרסם כאן תרגומים ולא פרסם זכויות אז א', הוא כנראה בן אדם רע שפוגע בכדור הארץ ומתעלל בקשישים שחוצים את הכביש, ו-ב', את גולשת כרגע באותו פורום שבו אנשים אלה פרסמו את השירים. אז תסיקי מסקנות. לדבר כל הזמן על איכות לא תורם לאף אחד ולא תצליחי לחנך אף אחד. מי שלא רוצה להרחיב את אופקיו לא יעשה זאת גם בעוד 200 שנה. את כן? אז תהני, אני בעד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה קורא אותי לא נכון

1. רמזתי באיזשהו שלב שיש לי אשליות שאני יכולה לשנות את הדור? לא מתיימרת לחנך אף אחד. מיליון פעם באה לי לענות לאנשים "אוף, תפתחו כבר מילון" או "תלמדו לחפש בגוגל", אבל נדיר שאני באמת מעירה משהו. 2. שמע, באמת כל הכבוד על האתר. אין ספק שכוונתך טובה ושהשקעת בו הרבה. וכן, ברור לי שלגולשים לא אכפת. זו הסיבה שאני לא פונה אליהם. אני פונה אליך, דווקא כיוון שנראה לי שאתה טיפוס אכפתי. וגם כיוון שהיחסים הם לא סימטריים, וכשאתה בונה אתר אתה כבר לא כמו כולם, יש לך אחריות גדולה יותר. אני לא מתלוננת, אני מאוכזבת. זה לא שמכרת לי משהו ואני באה להחזיר לך את הסחורה. 3. עכשיו אתה סתם עונה כמו ילד קטן, תסלח לי. 4. ברור, מובן, הגיוני. והפואנטה הקשורה לענייננו היא...? 5. מסכימה. אבל אני בדר"כ לא עוקבת אחר הפרסומים בפורום. ופורום, בכל מקרה, זו (בעיני) לא פלטפורמה מחייבת כמו אתר. כשמישהו שואל אותי שאלה, אני עונה, אני לא בהכרח טורחת לצטט עכשיו סימוכין או להפנות אותו למקורות. אבל אם אני בונה אתר ומפרסמת בו דברים שלא אני כתבתי, אז אני אביא אותם בשם אומרם, זה כבר לא אותו מעמד. חבל לי שאתה לא מבין את ההבדל (או לפחות עונה כאילו אתה לא). הנקודה היא בכלל לא לחנך את כל העולם, או את הגולשים, או לגרום לאנשים להתעניין במה שלא מעניין אותם. הנקודה היא שכשאתה בונה אתר, ואתה אחראי עליו, אז אתה אחראי על התכנים שלו, גם אם אספת אותם ממקורות לא רשמיים / חסרים / חלקיים וכו'. העובדה היא שבינתיים, מבין המעטים שהגיבו בפתיל הזה, הייתה הסכמה על החשיבות של הקרדיטים, מאנשים שהם לא אני (ואני גם לא מכירה אישית) אז נראה שאני לא היחידה שחושבת כך. אתה לא חייב לי דין וחשבון, ואתה ודאי וודאי שלא צריך להצטדק או להתנצל בפניי. אמרתי את מה שיש לי להגיד, ואתה יכול לקבל או לא לקבל, אבל באמת שהתירוצים בסגנון "לאף אחד גם ככה לא אכפת" או "אבל גם הם לא כתבו" לא לכבודך. אם זה נראה לך חשוב תיישם את זה, ואם זה נראה לך לא חשוב אז תגיד בפה מלא "לא אכפת לי מקרדיטים" וזהו.
 

pazer

New member
תשובה

את צודקת שצריך קרדיטים, לא אמרתי שלא. אבל כרגע אני מוסר את כל התכנים שיש לי ולדעתי בשלב זה לא צריך לעשות סינון תכנים בגלל דברים כמו "מי כתב את זה".
 

Hippie Jeannie

New member
אז בוא אני אגיד לך את האמת

א' בחיים לא הייתי נזכרת יום לפני. בחיים. ב' בחיים לא הייתי לוקחת שיר מבלי לדעת את הפרטים הללו. בחיים. עניין של יושר פנימי שכזה... אבל זו אני.
 

Octavian

New member
יושר פנימי שכזה?

מילים גבוהות ממי שיזמה וכיכבה בהפקה פיראטית ולא חוקית של וויקד.
 

barhenhalliwell

New member
אמנם ההפקה הייתה לא חוקית

אבל הקרדיטים למתרגמים ולמלחינים נכתבו על הדפים שניתנו לקהל :) זאת הייתה הפקת חובבנים ללא מטרות רווח, שכן הרווחים הוחזרו להוצאות.
 

Hippie Jeannie

New member
הופה הופה!

אל תיכנס לתחומים בהם אינך מבין דבר. א' - קרדיט מלא ניתן לכל היוצרים. ב' - על אף שזה ממש, אבל ממש לא עניינך - הנהלת אייקון הבטיחה לי שהם יקנו את זכויות היוצרים. כשהתברר שהם "שכחו" ולא יצרו קשר עם בעלי זכויות היוצרים כבר היה מאוחר לסגת והיינו תקועים בין הפטיש לסדן. ואחרי שסיפקתי לך הסבר על אף שוואלה אתה דוחף את האף לעניינים לא לך, אני מקווה שהנקודה הובהרה.
 
מתן הקרדיטים הוא דבר נפלא

אבל אין להם ערך כאשר הם מגיעים ללא רשות מהיוצרים. העובדה שהעלתם מופע באופן לא חוקי ולקחתם בו חלק פעיל (וממש לא משנה באשמת מי) עדיין עומדת. ברגע שגיליתם שהזכויות לא נקנו כפי שהובטח לכם יכולתם "לסגת" בכל עת (עם כל הכבוד לאייקון). אני לא יודעת אם את באמת מבינה מה היה קורה אם היו מגלים על ההפקה הזו, ואני יכולה להבטיח לך שזה היה נגמר מכוער (בתור אחת שמאוד מבינה בתחום).
 

tommy walker

New member
לגבי זכויות...

כשמעלים הפקה לכל אחד יש אחריות מסוימת ויש גם מה שנקרא "יחסי עובד-מעביד". אם מעלים הצגה ובמהלך אחת ההצגות השחקן מחליט לרדת מהבמה ולרצוח מישהו מהקהל אז אותו יעמידו לדין ולא את המפיק של ההצגה כי אין לזה קשר אליו. השחקן הוא זה שאחראי למעשיו ולכן הוא האשם במקרה הזה אפילו שזה היה במסגרת הצגה מסוימת שיש לה מפיק. כמו בכל מקום עבודה שאם אחד העובדים מבצע באופן אישי איזה פשע אז אותו יעמידו לדין ולא את הבוס שלו כי הבוס שלו לא עשה שום פשע. באותה מידה אם מישהו עובד במקום מסוים וחתום על חוזה שבו הוא אמור לקבל דברים מסוימים והוא לא מקבל אותם אז כן הבוס שלו אשם כי זה התפקיד של הבוס לקיים את את הצד שלו בחוזה, ואז זכותו של העובד או של הרשויות לתבוע את המעביד. ובאותה מידה אם הרשויות מגלות שמקום עבודה מסוים לא שילם עבור התוכנות שמשתמשים בהן בחברה אז יתבעו את המנהלים של החברה ולא את העובדים הרגילים אפילו שהעובדים הרגילים בעצם משתמשים בתוכנות הגנובות. הסיבה היא שזו לא האחריות של העובדים לדאוג לדברים האלה. העובדים צריכים לעבוד במסגרת החוזה שעליו הם חתומים והמנהלים צריכים לדאוג לכל שאר הדברים מסביב ולוודא שהחברה מתנהלת באופן חוקי. לכן זו הייתה האחריות של המנהלים של פסטיבל אייקון לדאוג לכל הדברים המנהלתיים של ההפקה הזאת כי זה התפקיד שלהם. באותה מידה אם במהלך ההצגה היה נופל לאחד השחקנים צוג על הראש אז זו הייתה אחריותם של המנהלים (של הפסטיבל או של האולם) ולא אשמתו של השחקן שלא דאג לעבור בין כל מה שתלוי באולם לראות שזה לא אמור ליפול. הוא לא אמור לעשות את זה. ולכן האחריות על השגת הזכויות להפקה היא של מנהלי פסטיבל אייקון. כל מי שרוצה זכותו להתלונן עליהם והם אלו שיאלצו להשיב על ההאשמות. כתבת בדברים שלך "העלתם מופע באופן לא חוקי ולקחתם בו חלק פעיל". לא העלנו מופע באופן לא חוקי- הנהלת פסטיבל אייקון העלתה מופע באופן לא חוקי. העלאת מופע זה עניין הפקתי והשתתפות במופע זה עניין אחר. מה שכן, לקחנו בו חלק פעיל. נכון. זה היה התפקיד שלנו. לקחת חלק פעיל בהפקה במסגרת פסטיבל אייקון. אבל זוכרת את הדוגמה שנתתי קודם לגבי שימוש בתוכנה לא חוקית? הרי אם אני עובד עם תוכנה לא חוקית במקום עבודה אז זה בעצם לקחת חלק פעיל במשהו לא חוקי כמו שהגדרת את זה. אז למה יתבעו את מנהלי החברה בנושא הזה ולא את העובדים? למה במקרה הזה זה נכון ובמקרה שלנו זה לא נכון? והעניין הזה של זכויות לתוכנה היא רק דוגמה אחת, יש עוד המון דוגמאות למקרים כאלה של אחריות של המנהלים. כתבת גם "ברגע שגיליתם שהזכויות לא נקנו כפי שהובטח לכם יכולתם "לסגת" בכל עת". נכון. יכולנו. אבל גם יכולנו לא לסגת בדיוק מהסיבה שזאת לא הבעיה שלנו אלא של ההפקה. נחזור למקרה של התוכנה: עובדים יכולים להלשין לרשויות על זה שבמקום העבודה שלהם משתמשים בתוכנות לא חוקיות או יכולים גם פשוט להתפטר ולהגיד שהם לא רוצים לעבוד במקום עבודה שמשתמש בתוכנות לא חוקיות. אבל הם גם יכולים לא להלשין ולא להתפטר ועדיין אם הרשויות יגלו מתישהו שהשתמשו שם בתוכנות לא חוקיות זו עדיין לא תהיה אשמתם או אחריותם של העובדים. בגלל זה יש היררכיה. כמו שלמנהל יש את הזכות לפטר עובדים אז ככה גם יש לו אחריות כלפי מקום העבודה שלו ואיך הוא מתנהל. זאת העובדה. והעובדים לא צריכים לאבד מרצונם את מקום העבודה שלהם רק בגלל שהמנהל לא מתפקד כמו שצריך או עובר על החוק. לעובדים ה"פשוטים" אין אחריות ניהולית על החברה. במקרה של ההפקה של ויקד אנחנו היינו העובדים הפשוטים. כתבת גם "אני לא יודעת אם את באמת מבינה מה היה קורה אם היו מגלים על ההפקה הזו, ואני יכולה להבטיח לך שזה היה נגמר מכוער". נכון, זה היה נגמר מאוד מכוער. אבל לא כלפינו אלא כלפי הנהלת פסטיבל אייקון שעברה על החוק ולא ביצעה את המוטל עליה בתור הנהלת פסטיבל. וחוץ מזה, זה שאנחנו יודעים שהם לא קנו את הזכויות זה במקרה. זה בכלל לא התפקיד שלנו אלא דברים שההנהלה צריכה לדאוג להם ובכלל לא לערב את המשתתפים. באותה מידה שגם אם היו קונים את הזכויות אז גם אין להם מחויבות להודיע לנו. הם צריכים לדעת מה מצופה מהם ומה התפקיד שלהם ובאותה מידה מה התפקיד שלנו ומה מצופה מאיתנו כלפיהם. אבל כמו שאמרתי קודם, גם זה שאנחנו כן יודעים את זה עדיין לא הופך אותנו לאשמים כי זה לא כמו שאם ראינו מישהו רוצח מישהו אחר ולא דיווחנו אז זה סיוע לדבר עבירה. פה מדובר על יחסי עובד-מעביד. על עבודה בתוך ארגון. ומבחינת החוק אז האחריות היא על מנהלי הארגון אפילו אם העובדים מודעים לזה. אני מקווה שעניתי בצורה מספיק מורחבת ושהתייחסתי לכל מה שאמרת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ראוי גם להוסיף

שהמשתתפים (אתם) לא קיבלו שכר (ואפילו לא החזרי הוצאות, אני מניחה...?) עבור כל עבודתם והשקעתם. זו הייתה הפקת חובבים מצומצמת, לא הפקה רשמית ומסחרי למטרות רווח (אולי לאייקון היו רווחים, אבל זה כבר לא עניין של המשתתפים).
 
תראה

אם היו מגלים על ההפקה הזו הרי ברור שהכתובת הראשונה אליה תופנה האצבע המאשימה תהיה ההפקה ולא השחקנים אבל מבחינה מעשית, גם אתם עברתם על החוק, וזה לא משנה אם התכוונתם או לא. הסבירות שההשלכות היו פוגעות רק במפיקים יותר גדולה מהסבירות שגם אתם כשחקנים תיפגעו ,למרות שהיו מקרים בהם נתבעו ארגונים שלמים - מהמנכ"ל ועד לפקיד הקבלה כי זו אחריות שלכם לדעת לאיזו קלחת אתם נכנסים ובעיקר על מה אתם חותמים, ואם ישנה הפרת חוזה מאחד הצדדים זכותכם המלאה לפרוש מיד ואם לא תינתן האופציה אז לתבוע. אתם בחרתם לא לפרוש. אז נכון, מבחינה חוקית הסיכוי שתיפגעו קטן אבל בין זה ליושר פנימי המרחק גדול מאוד.
 
למעלה