היי, חדשה כאן

lion 7

New member
מאז ישוע כמעט היו הרבה משיחים

שלמדנו עליהם הסטורית שלא הצליחו כמעט מאשר לעשות פרובקציות מקומיות .זכור לי שבתאי שלבסוף התאסלם. . . . ועוד כהנה וכהנה, אני חושב משיחיות כמוך קיבלה תאוצה אחרי ישוע , העם בגלות סבל הרבה, בעצם זה כואב , אם מסתכלים מהצד האנושי להסטוריית העם היהודי (לא משמח במיוחד) , גם קביעת נורמות של המשיח על פי הרמב``ם נראה לי , סממנים פוליטים. אצלנו עכשיו רצה סדרה בנשיונל גיאוגרפיק ומראה על כמה תנועות דתיות בתקופת ישוע, נדמה לי אחרי חורבן בית המקדש , התחילה ענין המשיחיות הגואלת מידי כישועה, ברכוכבא החשמונאי נחשב משיח גואל פוליטי שגרר רבים במרד, אחרי המלחמה העקובה מדם, ענין המשיחיות התחיל לקבל האצות . כבוד הרב מילובביץ`, נכרז עליו משיח על ידי חסידיו, למרות שהיהדות הרבנית לא מתיחסת למשיחים למיניהם, אולי בגלל המריבות בינה לבין הנצרות . . . . .נראה לי תמהה שהדת העתיקה של היהודים, ומתבססת על התנ``ך לא מקבלת משיחים (לא ישוע) ומוזר מה הם בכלל סימני המשיח לפי היהדות0. . . כנוצרים אנו לא מדקדקים הרבה במונחי המשיחיות אלא אצלנו לא צריך לראות מה יש בתנ``ך הרבה ציטוטים ומראי מקום על אמינות ישוע. כי ישוע מובן מאליו, גם הקוראן תומך בגרסה הנוצרית, בצורה שונה, מלבד אי צליבתו, טוב לא ביקשנו הרבה מהקוראן, או אלחדית`. אבל נראה לי תמוה הרבה, על הסכנה בלהגיד נצרות משיחית. נצרות מסיחייה, או יש או אין , יש אצלנו מילה שנקאת יסוע אלמסיח, אנחנו רק מסבירים לאחרים שחיים איתנו(לא יהודים) , על יסוע jesus . יש עדויות על בישור המונים לסינים ובהודו, שלא היתה חשיבות לתנ``ך , אבל הם התנצרו בלי התנ``ך. . . . אצלנו שונה , ואצל היהודים מדקדקים על כל תנועה ופסיק בתנ``ך, משונה לי כל ההילולה אם הציטוט הזה מהתנ``ך תואם את הברית החדשה, ברם הספרים החיצוניים שלא התקבלו (בגלל שאבדו להם במשך מאתיים שנה, מזכירים קשר עם הברית החדשה) . אצלנו לא משנה הרבה הקשר התנכי, לכם כן , מוזר . לא חלילה מתנצח ,אלא כי במשך שנים כקורא הסטוריה כי אחד הצליח, בויכוחים דמגוגים רצו תומכי יהדות (עם כל הכבוד לה) להראות כי ההצלחה של שליחות ישוע נעוצה בהצלחת שיווקית של פאולוס, אולם פאולוס היה דמות שדרכה או בלי קיומה, ממילא אחרים הפיצו את הנצרות וישוע. יובל פשוט כיף לראות אותך כאן. . . בהצלחה לך
 
למעלה