או למשל הקטע הבא:
"עוד סיבה שאנשים נותנים לכך שילדים צריכים לשנן את לוח-הכפל (וזה נכון גם לדברים אחרים, לא רק לגבי לוח-הכפל) היא כדי להשאיר את האופציות שלהם פתוחות. למשל במקרה שהם ירצו ללמוד מתמטיקה באוניברסיטה. ובכן, חבר שלי - דייויד - באמת למד מתמטיקה באוניברסיטה. וכשהוא היה שם, ניסו לכפות עליו ללמוד קורס במכניקה סטטיסטית קוונטית. אל תשאלו אותי מה זה אומר, אבל זהו ענף בפיסיקה מתמטית שבו לא היה לדייויד כל עניין. מאחר שמדובר באוניברסיטה ולא בבי"ס, הוא הצליח להתחמק מהקורס בצורה ערמומית. עשר שנים מאוחר יותר, כשהוא היה שקוע במחקר שלו, חלה התפתחות בלתי צפויה: הוא גילה שבשביל לפתור את הבעיות שהוא חקר הוא היה צריך לדעת טוב דווקא את הנושא שהוא התחמק ממנו באוניברסיטה! האם ניחשתם את הלקח של הסיפור? האם המסר הוא שאנחנו צריכים להכריח את ילדינו ללמוד מכניקה סטטיסטית קוונטית... כלומר את לוח-הכפל? לא! הנה מה שקרה: הוא לקח ספר מהספריה, ותוך יומיים, ללא כל הוראה או בעיות (אולי זה אותו דבר), הוא למד כל מה שהיה צריך לדעת. ויותר מזה: הוא אמר לי שגם אם הוא היה לומד את הקורס הזה, הוא עדיין היה צריך לקחת את הספר מהספריה ולקרוא אותו בדיוק באותו אופן. רק לעתים רחוקות קורס מלמד אתכם מה שאתם צריכים לדעת. כך שכל אותם חודשים של עבודה משעממת בכיתה לא היו חוסכים לו את אותם יומיים, שמהם הוא נהנה ממילא. אז התיאוריה של הפרופסור, שחייבים ללמוד את אותו נושא כדי להשאיר את האופציות פתוחות, פשוט אינה נכונה. וכמוה גם התיאוריה של ההורים שילדיהם חייבים ללמוד את לוח-הכפל, או כל דבר אחר." מכיוון שאני קצת יודעת מה זה מכניקה סטטיסטית, קשה לי להאמין שהוא ידע לזהות שזה מה שהוא צריך בלי ללמוד את זה קודם. אולי הוא לא התחמק מהקורס כל-כך טוב כמו שהוא חשב!? מן הסתם עשר שנים אחר-כך הוא לא זכר את הפרטים היטב והיה צריך לשחזר אותם (לזה באמת מספיקים יומיים עם ספר מהספריה), אבל אני לא מאמינה שהוא התחיל את הלימוד הזה כלוח חלק. ומכאן לשינון: ראשית, יש ערך להרגשת ההישג של שליטה במשהו (ויהי מה!), שנית, יכולת הזכירה שזה מפתח היא שימושית בהמשך החיים, ושלישית, בשביל לזכור מפתחים טריקים לגבי המספרים (כמו הנסיכה של ערבה!) שיש להם הרבה מאוד משמעות אריתמטית! אולי בגלל הרקע שלי אני נתפסית לדוגמאות הללו יותר, אבל אלה דוגמאות שמראות על אי-הבנה בסיסית של עולם המספרים (ועל חשיבותו בחיינו). דרך-אגב, אני גם בעד שינון שירה... כל זה נכון לגבי ילדים שמסוגלים לשנן (ורבים מהם רוצים לעשות זאת מטבעם). ילדים שיש להם קושי אמיתי (ולדעתי הם מועטים), זקוקים להבנה ולדרך שתאפשר להם ללמוד בלי שינון.