אה, אנקדוטות אישיות, תמיד לוקח
אז בואי אני אספר לך, שיש ילדים שלא "קונים" את האיום הזה של "אם לא תלמד תעבוד בפלחה". הם אומרים: מה פתאום, אני אהיה זמר, אני אהיה DJ, אני אעבוד במקדונלד'ס - לא רוצה להיות עשיר, אני אהיה יפה ואמצא לי בעל שיפרנס אותי, אל תדאגו לי אני אסתדר. ואיכשהו, חלק גדול מהם לא מסתדרים, וחיים על חשבון ההורים או מידרדרים לצרות כאלה ואחרות. אז נכון, שאם הילד בוחר בעצמו ללמוד, זה הכי טוב. ויכול להיות, שאם נותנים לו את הבחירה מגיל מספיק צעיר, הוא מפתח לבד את הרצון ללמוד ואת האחריות האישית. זה הרעיון של בתי-הספר הדמוקרטיים. אבל נדמה לי שגם אצלם יש בעיה עם ילדים שהנקודה הזו ש"משעמם לשחק כדורגל כל הזמן, והוא יכנס לשיעור" פשוט לא מגיעה אצלם. אם ילד שנתת לו את הבחירה, בוחר כן "לעבוד בפלחה" - האם זה סיכון שאת מרשה לו לקחת, או שזה אחד מה"תוצאות הטבעיות" שאי-אפשר לתת לו ללמוד על בשרו (כמו, נניח, את תוצאות הקפיצה מהמרפסת)?
אז בואי אני אספר לך, שיש ילדים שלא "קונים" את האיום הזה של "אם לא תלמד תעבוד בפלחה". הם אומרים: מה פתאום, אני אהיה זמר, אני אהיה DJ, אני אעבוד במקדונלד'ס - לא רוצה להיות עשיר, אני אהיה יפה ואמצא לי בעל שיפרנס אותי, אל תדאגו לי אני אסתדר. ואיכשהו, חלק גדול מהם לא מסתדרים, וחיים על חשבון ההורים או מידרדרים לצרות כאלה ואחרות. אז נכון, שאם הילד בוחר בעצמו ללמוד, זה הכי טוב. ויכול להיות, שאם נותנים לו את הבחירה מגיל מספיק צעיר, הוא מפתח לבד את הרצון ללמוד ואת האחריות האישית. זה הרעיון של בתי-הספר הדמוקרטיים. אבל נדמה לי שגם אצלם יש בעיה עם ילדים שהנקודה הזו ש"משעמם לשחק כדורגל כל הזמן, והוא יכנס לשיעור" פשוט לא מגיעה אצלם. אם ילד שנתת לו את הבחירה, בוחר כן "לעבוד בפלחה" - האם זה סיכון שאת מרשה לו לקחת, או שזה אחד מה"תוצאות הטבעיות" שאי-אפשר לתת לו ללמוד על בשרו (כמו, נניח, את תוצאות הקפיצה מהמרפסת)?