היקום, ומרחבים ומאניפולדים, סגורים ופתוחים...

hezy44

New member
זה מזכיר שלאחרונה החיו מחדש את תורת-המיתרים

בעזרת הוספת מימד חדש, והיא הפכה יותר "מעשית" אחרי שקבלה 11 מימדים במקום 10 מימדים מקודם. זה מזכיר לי את הפתגם: "הנייר סובל כל שטות"...
 

נברא

New member
חבל מאוד שהענווה כל כך נדירה במחוזותינו

למרות שאנו זקוקים לה כאוויר לנשימה. הידע שלך בתחומים האלו הוא במקרה הטוב...אינפיניטסימלי. ובכל זאת אתה מרשה לעצמך לרשום בשחצנות עיוורת "הנייר סובל כל שטות..." במקרה דנן גילו שתורת מיתר סופר סימטרית בעשרה מימדים שקולה לסופר גרביטציה מסויימת ב-11 מימדים. למה הדבר דומה? לשקילות של תמונת הייזנברג ותמונת שריידינגר במכניקה הקוונטית.
 

hezy44

New member
האם תוכל "בענוותך הרבה" לתת דוגמא לתאוריה

אחת ויחידה אשר הוכחה, ואשר מתבססת על יותר משלושה מימדים וזמן ? כל המשחקים בתאוריות מתמטיות המתבססות על מימדים, הן בזבוז משווע של כספי הציבור, כדי לפרנס "מדענים" בתאוריות פנטזיה...
 

Hard Nut

New member
יש סיבות טובות מאד לקיומם של מימדים נוספים

תשאל את לאגראנז'. הוא היה זה שלראשונה הסביר שאם אינך מביא בחשבון את כל המימדים הקיימים, אזי למשוואות המתימטיות שלך לא תהיה הצלחה רבה... והנה, זה בדיוק מה שקרה... - מפץ גדול, או קטן, או בינוני, שאיש לא מבין מהו, ודומה שכולם משוכנעים בקיומו - התנהגות בלתי הולמת (...) של גאלאקסיות שלמות, שאין לה שום הסבר בתורות הקיימות - תופעות נצפות נטולות הסבר, למשל העדות הנצפית שלפיה היקום מתפשט בצורה מואצת... - קבועים למיניהם, שמסתבר שאינם קבועים בכלל... ומכאן - כל "הקשקשת" של: - חומר אפל... - אנרגיה אפלה... - בוזון היגס... - וכו'. כל הקשקשת הזו, מעידה על דבר מובהק אחד, ( שמתחלק לשניים...): לא נלקחו בחשבון כל המימדים, ובנוסף - הוענקה משמעות מטופשת למימדים הקיימים.
 

נברא

New member
שוב, שחצנות שעומדת ביחס הפוך להבנה

בניגוד למילמולי הג'יבריש של ה-NUT, אף אחד לא הוסיף מימדים בתורת המיתר. פשוט חיפשו תורה קוונטית שתכיל גם את הכבידה וגם מצאו אחת כזו. אלא שאז הסתבר שהתורה הזו קונסיסטנטית מבחינה לוגית רק בעשרה מימדים. לכן קיומם של עשרה מימדים הוא ניבוי של התורה, לא הנחה. אף אחד לא ממש אהב את זה בהתחלה אבל עם הזמן הרעיון התעכל. אני לא אכנס לכל השטויות האלו שקשורות ב"ביזבוז כספי ציבור" אבל תרשה לי להתייחס למתמטיקה שנואת נפשך. המתמטיקה היא ביטוי מזוקק ללוגיה האנושית. היא פסגת ההפשטה, הסדר, הארגון, ההבנה, היכולת האנליטית. היא המשקפת שבעזרתה אפשר להרחיק ראות עד מאוד. המתמטיקה היא הכלי המושלם לתפוס ולהבין את המציאות על כל הבטיה פשוט משום שהיא תפורה על ההגיון האנושי. אין בזה כל פלא שהרי היא יצירת כפיו. זה שאתה באופן אישי לא מסתדר איתה, לא מוריד דבר ולא מעלה דבר. זאת דע לך: עד שלא מבינים את התשתית המתמטית של תורה פיזיקאלית, ההבנה (אם היא קיימת) תהיה רדודה ביותר והאופקים צרים עד מאוד. ואולם, על דבר אחד (כנראה) נוכל להסכים: על חשיבותם של העקרונות הפיזיקאלים. אלא שאין דרך להבין אותם כראוי וודאי שלא לתאר אותם במדוייק, ללא המתמטיקה.
 

hezy44

New member
נברא, אם עשרה מימדים הם ניבוי,

אולי תסביר איך "מנבאים" דבר שלא יודעים מה הוא ? אי אפשר לנבא את קיומו של דבר שאינו ידוע, שאינו מוגדר, שלא נתפס בשום צורה, והכל בגלל "הוקוס פוקוס" של מתמטיקאים. אני מסכים שהבעת תורה פיזיקלית בעזרת מתמטיקה, עוזרת ומחזקת אותה. אבל אין הגיון לכופף את המציאות הפיזיקלית, רק כדי להתאים אותה לתוצאות של חישוב משוואות מתמטיות.
 

Hard Nut

New member
קרה הבלתי יאומן... אני כמעט מסכים אתך...

תורת המיתרים, אגב, לא מתה, ולכן לא צריך להחיותה. אלא שלמרות שהיא שטות מוחלטת, היא נולדה (לידה מעוותת), מרעיון נפלא, שפוספס... ואני כמובן בעד להמשיך את הרעיון הזה - בכוון הנכון. לדעתי אין שום צורך ב- 11 מימדים, אבל דווקא ההוספה הזו של המימד ה- 11 - היתה מוצדקת לחלוטין - מבחינת אנשי המיתר. כעת, כל מה שצריך לעשות, זה לחזור ליסודות, להניח חמישה מימדים, ואז להוסיף שישי - באופן דומה מאד למה שעשו המיתריסטים, ובעיקר - וויטן.
 

Hard Nut

New member
נכון וגם מעניין, והנה התרומה שלי

התשתית המתימטית היא (עבורי) משחק ילדים. היא איננה הבעיה, אם כי אין לזלזל בחשיבותה. אפילו אד וויטן יכול להסתדר איתה מצויין. הנה הבעיה: הבעיה היא הענקת "המשמעות" לארבעת (או יותר) המימדים הללו. כלומר - שלושה מימדים "אוקלידיים", ומימד נוסף של "זמן" - הם דוגמה ל- abuse של המדע, עקב "פרשנות" פסיכו-פיסית אישית של מר אינשטיין, ואולי של כל בני האדם שאינם יכולים לחשוב על משמעויות שמעבר לחושים. ארבעה מימדים אוקלידיים - גם הם - אילוץ שאין מאחריו הסבר. וכלל לא בטוח שארבעה מימדים מספיקים. בניגוד לתורת המיתר, אינני חושב שיש צורך ב- 11 מימדים, אבל אני סבור שיש צורך במרחב חמישה-מימדי, המשובץ בתוך מרחב 6-מימדי. יש להעניק משמעות "ראשונית" למימדים הללו, כדי שהם יהיו באמת "פרמטריים", ולא "פונקציות". למשל - על פי התיאוריה שלי, הזמן - איננו קיים בכלל, אלא בתודעתנו, והוא "פונקציה" או "טרנספורם" משדה, או ממרחב אחר לגמרי. חשבת פעם שהזמן הוא "שדה סקלרי" מעל מרחב... ?
לא אציג כאן את המשמעות שאני מצאתי למימדים, אבל אציין שמצאתי משמעות כזו, ואותה צריך "להלביש" על פורמולציה מתימטית. מאחר שאינני אוהב לפרסם את עבודותי, לצערי אינני תורם לקהילה המדעית. ויש לי סיבות טובות לכך, בגלל נסיבות רעות שגרמו לכך. תשאלו את לי סמולין איזה יחס הוא זכה לקבל "בפורום שלו". לפיכך, או שאצטרך לעשות הכל לבד, או שאחליט לנסות ולהעיז לפרסם, ולעבוד בשיתוף עם מדענים בעלי שיעור קומה, שאינם נגועים בפוליטיקה של המדע.
 
למעלה