אני ממש לא אוהבת חיות
נראה לי שיש להבדיל בין אהבת חיות לבין הגנה על זכויות בעלי החיים. באופן אישי אני לא מבינה את המשפט "אני אוהבת כלבים" או "אני מת על חתולים". אני מאד אוהבת את הכלבים שלי וכן כמה כלבים וחתולים אחרים שאני מכירה, אך אני לא יכולה לומר שאני אוהבת את כל הכלבים או החתולים בעולם - אני לא מכירה אותם (ודווקא מי שמגדל חיות יודע יותר מכולם שלכל בעל-חי יש אופי ואישיות משלו. להגיד כ-ו-ל-ם זה לעשות להם עוול במובן מסוים: לאחד ולטשטש אותם). מה שכן, אני בעד זכויות ל-כ-ל בעלי החיים, בין אם הם חביבים עלי ובין אם לא. אני לא יכולה לאהוב "חתולים" כשם שאיני יכולה לאהוב "בני אדם" או "פלסטינים", מה שלא מונע ממני לדרוש שתתקיימנה הזכויות המגיעות להם כקבוצה. הטיעון של האהבה פוגע בבעלי החיים גם באופן חשוב הרבה יותר - אין מה להתווכח על אהבה, כלומר ברגע שהטיעון העיקרי הוא אהבה, את לא יכולה לדרוש זכויות (למשל מאסר למתעללים בחיות או איסור על חוות גידול בע"ח לפרווה או עיקור לכל) – יש מי שאוהב חתולים ויש מי שחביבים עליו דווקא נחשים או יתושי ביצות. אהבה היא דבר אישי, נמצא מעבר לתחום הויכוח; זכויות הן עניין ציבורי, עליו אפשר להתווכח ולעתים אף לכפות (כלומר, את לא יכולה לדרוש מאנשים שיפסיקו להתעלל בבעלי-חיים רק בגלל שאת "אוהבת" אותם – לפי ההגיון הזה, הם לא אוהבים אותם, אז זכותם לעשות מה שבא להם. לעומת זאת את יכולה להיאבק למען בעלי-החיים בשל הזכות המולדת שלהם - כמו של כל יצור חי - לחיים נטולי סבל). ועוד משהו, בני אדם נוטים לחוש "אהבה" ליצורים פרוותיים, קטנים ונעימים (שלא לומר "אנושיים" ומותנים צרכנית). כתוצאה מכך אנשים רבים מחרפים את נפשם בהגנה על חתולי הרחוב או דובוני הקואלה, אך זונחים לאנחות את הפרות-למאכל, את הצבים שבחנות-החיות, את הצפרדעים אותן מנתחים בבתי הספר ואת היונים שמבתרים במעבדות הניסויים. יש לזכור שגם מה שלא "חמוד" סובל, לרוב הרבה יותר. ולבסוף: המאבק למען זכויות בעלי החיים והמאבק למען זכויות האדם הם מאבק אחד. נשים, הומוסקסואלים, פלסטינים, שחורים, בעלי-חיים, נכים, עניים הם כולם מוחלשים על-ידי חברה הגמונית (גברית, לבנה, אמידה ובעלת אינטרסים). אם את נאבקת למען מטרה מתוך אמפטיה עם סבל (למשל של חתולים), אל לך להשוות ולהפלות בין סבל אחד למשנהו. הזכות החשובה ביותר לענייננו היא הזכות לחיים נטולי סבל – ואת זה יש לדרוש לחתולים ולמובטלים כאחד.