הי. חדשה כאן. שאלה על טקסי נישואין

שמיכת נישואין

כפי שהנחת מלכדת ומאחדת כשהשאמן מכין אותה הוא מכניס לתוכה ברכות ואנרגיות שהוא רוצה שישמשו את הזוג הצעיר בחיי הנישואין שלו. כך שהשמיכה יותר משהיא שמיכה היא חפץ עוצמה שנושא אנרגייה. אחרי הטקס היא תשמש את הזוג אצלינו מניחים אותה פעמים רבות על המיטה כסוג של כיסוי מיטה, אבל זה כבר ממש התאמה שלנו למציאות.
 

gwizard

New member
כמה נחמד

אז אני יכול להבין בעצם שאת לא יודעת מה מקור הטקס כי את לא ענית לי על השאלה ? מי סיפר לך אותו / מאיפה קראת עליו ?
 
מאיפה אנחנו מכירים את הטקס

כאשר דרך השאמן נפתחה בישראלקיבלנו הרבה מאוד מידע מהמורים שלנו המידע על הטקסים הגיע כשהגיע הזמן לחגוג אותם. לפני 8 שנים לערך טרה ודוב החליטו להינשא בטקס שאמני. באופן טבעי טרה פנתה למורים שלנו ואילו נתנו את כל האינפורמציה לגבי הטקס מה קורה מי נגד מי איך זה עובד.... והדברים מומשו תחילה בטקס החתונה שלהם, ואח"כ בשני טקסי איחוד לבבות נוספים שהתרחשו מאז. המורים שלנו הם אילו שמלמדים אותנו את המסורות השאמניות. אגב אם אני לא טועה, ויכול להיות שאני טועה זה משהו שצריך לבדוק, גם אצל האינדיאנים יש שרידים ומאפיינים דומים מסויימים. ושוב זה ממש הגיוני, אחרי הכל הרבה מאוד דברים עברו לאורך הדורות, והתגבשו בצורות יותר או פחות דומות בתרבויות שונות...
 
אני לא כל כך מבינה את השאלה

מה זאת אומרת מה מלמדים אותנו? אני פוסעת בדרך השאמן המסורתית. זאת אומרת שמכשירים אותי לתפקיד של שאמן ומלמדים אותי את כל הכישורים שצריכים להיות לשאמן, והרבה יותר מזה מתרגלים אותי איך להיות שאמן. הידע הוא כמעט אין סופי אני יכולה לתת לך דוגמא לא מייצגת של חלק ממה שלימדו אותי ותרגלו איתי ועדיין מתרגלים איתי: מלמדים אותי ריפוי - איך לאבחן, איך לקחת כאב, לזהות ייעוד, לאסוף רסיסי נשמה שהתנפצו, לזרוע זרעים של אהבה, להחזיר לתקינותה את ביצת האור.... (אילו רק דוגמאות ספורות) מלמדים אותי לדבר - לספר סיפורים, להביא מסרים מהאש, מהאבנים, מהעשן, מהמים, לדבר עם הרוחות לשמוע אותן, מכירים לי בעלי ברית במימדים האחרים, שיהפכו לבעלי הברית שלי, מלמדים אותי איך לרפא באמצעות דיבור. מלמדים אותי לבנות טקסים ולהנחות טקסים, מלמדים אותי לכשף, מלמדים אותי להטיל לחשים, מלמדים אותי את מילות העוצמה הסודיות העתיקות שבעזרתן אפשר לשנות את הבריאה, מלמדים אותי ליצור מציאות. מלמדים אותי על גברים ועל נשים, על איך חיים נכון על פני האדמה, על מתי להביא נחמה ועל מתי לדחוף מישהו יותר עמוק, מלמדים אותי להנהיג קהילה, מלמדים אותי מה לעשות כשמישהו מת, ומה לעשות כשתינוק נולד. ושוב כל זה אילו רק דוגמאות. ועם כל זה, ההכשרה לתפקיד של שאמן לא קשורה לידע. הידע והטכניקות חשובים, אבל המהות הרבה יותר משמעותית. הדרך אמורה לסנן את האנשים להפיל את אילו שאינם או שלא נועדו להיות שאמנים ולאפשר לאילו שכן נועדו להיות שאמנים, לעבור התמרה. כל זה נכון לגבי דרך השאמן יחד עם זאת ברוח הגדולה יש הרבה מאוד קורסים שנועדו לאנשים שרוצים ללמוד טכניקות שאמניות מסויימות כמו ריפוי באמצעות קורי אור, פתיחת הלב, יגואר וצופית, כשפנות שאמנית.... וכו' וזאת בלי להיכנס למסלול הטוטאלי של דרך השאמן. את הקורסים הללו מלמדים האנשים (אנחנו) ולא שלושת המורים שלנו. כמובן שאנשים שמגיעים ללמוד טכניקות שאמניות יקבלו את הידע הממוקד שבאו ללמוד ולא את כל הדברים ששאמן יודע...
 

RainBird

New member
המסורתית? אני בספק. את לא הופרדת מהמשפחה שלך ועברת הכשרה עם צמחים הלוצוגניים כדי לטפל בשבט המצומצם שלך. לא איבדת את שפיותך ובכך הלכת לאיבוד בין העולמות כדי להכיר את העולמות. סכ"ה התלהבת מהניו אייג' והחזרה לטבע שכת מסויימת הציעה לך. זה שונה מאוד מדרך השאמן המסורתית. ארדן.
 

windflute

New member
ארדן האני

אתה חושב שיש רק דרך שמאנית אחת? הרי הדרך הזו היתה - ועם זה אתה מסכים - נפוצה בכל העולם בכל מני תקופות וזמנים. אני שומעת את הכעס שלך וחוסר האמון שלך בדרך שהילה עושה. אוקי אז הדרך הזו לא מתאימה לך - ואכן אתה לא הולך בה. יופי. אבל אין סיבה לכעוס על מישהו כי הוא הולך בדרך שנכונה לו ולא בדרך שנכונה לך. בוא נשאיר את זה דיון ולא מלחמה, ונעבור לנושאים אחרים.. אתה מכיר טקסי נישואין פגאניים מהעולם? חשבת על זה פעם? ברמה אישית אפילו.. כשתגיע העת, האם תרצה לקשור את לבבך עם מישהי / מישהו אחר/ת? ~O~ שחר
 

RainBird

New member
יצאתי נגד המילה מסורתית לא נגד השאר אני מכיר בזה שיש הרבה דרכים שאמניות, אבל שאמן של לפני 100 שנה בלבד לא יראה את מה שנעשה בארץ כשאמניזם. אז איפה המסורתי?
 

gwizard

New member
אני אסביר לך מה הקטע

הבעיה של ארדן זה המורים הרוחניים שבאו מלמוריה (אטלנטיס למי שלא מכיר). אם טרה ודרור (סליחה, דוב) היו אומרים "למדנו את מה שלמדנו ממורים בארה"ב" או "עשינו מחקר וזו התוצאה" אז ארדן היה מקבל את זה, אני חושב. הבעיה טמונה בכך שהמקורות שלכם לא ניתנים לבדיקה. זה הרי קל לומר "תקשרתי וזה המידע שקיבלתי". זה קל ופשוט כי לא צריך להוכיח שום דבר. שוב, אני עצמי מתקשר עם האלים שלי ומקבל מהם מסרים וזה לגיטימי אז אני מבין מאיפה זה בא. מצד שני, יכול להיות שהמידע שמלמדים אותך הוא לא מהמורים הרוחניים הללו אלא פשוט מטרה ודוב עצמם. צריך לזכור גם שבכל תקשור המידע המתקבל עובר דרך המודע של המתקשר ועובר עיוות מסויים. ככה זה עובד. אני מחבב את ארדן, הוא חבר טוב, אבל במקרה הזה אני מצדד בך כי אני מבין מאיפה את מגיעה. ארדן - רד ממנה, היא סך הכל לומדת כמו כולנו. אם יש לך טענות לגבי למוריה אז קח אותן לטרה, אני בטוח שהיא תשמח להסביר לך. אני אומר את זה כי יצא לנו לשוחח פעם והתרשמתי דווקא לטובה.
 

RainBird

New member
זו לא הנקודה בכלל. הנקודה היא שאני רואה במה שטרה ודוב יצרו לא פחות מכת. "ללמוד בלי לשאול שאלות" אמירות רוחניות מפוקפקות כמו עמוד מאי בבלטיין- ולשייך את האלה כי היא "שלנו" מבחינתי זה יותר מחילול קודש. זה לא נכון בהמון רבדים. אז כן, יש את אלו שמתקשרים ומקבלים השראה רוחנית מהאלים כדי ליצור משהו חדש, אבל לקרוא לזה מסורתי? ומילא זה, אבל הרבה עקרונות מסורתיים נזנחו- לדוגמא, שימוש בצמחים קדושים כמו בלדונה ופיאוטה. נאמר שהשאמנים שהשתמשו בהם היו "חלשים" וכדומה, זו התיימרות יוצאת דופן לדעתי. אז מותר לי לצאת בחריפות נגד מה שאני חושב שהוא טעות ומזיק. זכותי. אני מאמין שהשתמשתי בשפה נקייה ולא ירדתי נקודתית על שום אדם בפורום. זה הכל.
 

windflute

New member
סבבה, אבל זה לא קשור לנושא השירשור

הי - יצא לי חרוז... אני לא מבינה על מה אתה כועס, אבל זה בטח לא המקום להוציא את זה. שאלו כאן שאלה וכל אחד כותב תשובות מהמסורת שלו או מהידע שלו. הדגש הוא על הרבה מסורות והרבה דרכים. לגבי השאלות החריפות שלך, אולי תכתוב שאלות בפורום של הרוח הגדולה? שם בטח ינסו לענות לך על הדברים שמפריעים לך. ולא ענית לי לגבי טקסי נישואין... :)
 

RainBird

New member
את באמת לא מבינה על מה אני כועס? ובעתיד בהחלט, אני אשמח להינשא בצורה פאגנית לבחיר ליבי. סביר להניח שאני גם אכתוב את הטקס גם אם הוא יהיה קרוב לhandfasting.
 

windflute

New member
אני ואהובי גם

תוהים מדי פעם איך יהיה טקס הנישואין שלנו. אפילו כתבתי על זה פעם הודעה בפורום הזה ממש, עם בדיוק אותה שאלה כמו טל. מעניין אם אפשר למצוא את זה. (לא אני לא מבינה למה אתה כועס. תוכל להסביר לי אחר כך ב-msn כמו שדיברת עם אנימוס אתמול :)) בכל מקרה, גיליתי שאחד הדברים שחשובים לי בטקס הוא הקהילה התומכת שמסביב.. ראיתי את זה בטקס יהודי דתי שהייתי בו - האורחים רקדו ושרו ושמחו כל כך ובאמת נתנו מעצמם בשביל החתן והכלה. להפתעתי מצאתי עוד מאפיינים בטקס שאהבתי - למשל הדגש על השושלת - היה חלק שבו האמא והסבתה של הכלה והאמא והסבתה של החתן עשו איזה משהו ביחד בשביל הכלה, לסמל את השושלת הנשית, ובאותו זמן קרה משהו גם עם הגברים (שכמובן לא הייתי שותפה לו..). נתנו גם כבוד מאוד גדול לזקני השבט -הסבים והדודים הזקנים זכו לקרוא את "שבע ברכות" בשביל נכדיהם.זה היה מאוד מרגש. בעצם, לכל הטקס היתה הרגשה חזקה של טקס פגאני - החתן מגלה את פני הכלה, הכלה מסתובבת סביב החתן שבע פעמים עם אמא וסבתה... ועד כל מני מנהגים שהזכירו לי טקסי פריון שבטיים. כמובן שהיו מנהגים שלא אהבתי כמו שבירת הכוס לזכר ירושלים, והכתובה, אבל בגלל זה זו לא הדת שלי. אני ואהובי שנינו פגאנים, ודוקא בגלל ההערכה שלנו לטקסים ולמשמעות שלהם, לא נסכים להתחתן בטקס יהודי דתי, מה שהופך את כל הפרוצדורה למאוד רגישה בהתחשב בזה שמשפחתי מסורתית ומשפחתו דתית למהדרין... ~O~ שחר
 

wu-wei

New member
אחד הדברים שלי חשובים בטקס

זה הפן ה'ניקבי', האלמנט של אנרגיית 'האלה' (כפי שאני מרגישה ומגדירה את 'האלה', שזה בטח שונה, לפחות חלקית, מהגדרתם של חלק מהאנשים כאן; אני מניחה). טקס נישואין, טקס 'איחוד', טקס 'מעבר' שבא אל הנושא מ'תפישת המציאות' של האלה. בין השאר מהמקום המחובר לטבע, לאדמה, לפריון, אולי ליצירה ועוד ועוד. איך תרבויות 'ניקביות' תופשות טקס-שלב זה? מה מבחינתן מבטא את האיחוד הזה? מה מבחינתן מבצע את האיחוד הזה? פן זה חשוב לי כי אני מרגישה שהפן ה'זיכרי' יותר מתבטא בטקס היהודי המסורתי (למרות שוודאי שיש בו גם 'אלמנטים ניקביים'...) וחשוב לי האיזון, חשוב לי הביטוי והמימוש בפועל של הפן ה'ניקבי' (מבחינתי אפשר היה לעשות רק טקס פגאני, אך כמו שכבר צינתי, זו לא אופציה). ובלי קשר לטכס האישי שלי, מעניין אותי מאוד מה ואיך מהווה איחוד-נישואין בדתות/תרבויות 'ניקביות' יותר...
 

Jerald_Admonds

New member
שאלה לי אליך.

את מרגישה בסדר עם הניתוק הזה בין שני הטקסים? שמצד אחד תעשו רק טקס זכרי ולאחר מכן רק נקבי?
 

wu-wei

New member
לא בטוחה שהבנתי את השאלה

אם כוונתך היא בנוגע לקיום שני הטקסים באותו 'ארוע', נראה לי שה'ניקבי' יהיה איכשהוא מישני לטקס היהודי ולכל ההפנינג שסביבו ואני ממש לא רוצה שזה יקרה. אם כוונתך לטקס שהוא שניהם ביחד, אשמח מאוד אם תאיר את עיניי בנוגע לטכס כזה. בכל אופן אי לא חושבת שטכס יהודי הוא רק 'זיכרי' לחלוטין, והטכס הפגאני נראה לי (ממה שקראתי) מאוד מאוזן ושיוויוני. חשוב לי שיהיה טכס שמקדש אותנו בהקשר של האדמה, הטבע, ועוד דברים שהם מהותיים בחיים ומוגדרים בעיקר כ'ניקביים', או יותר נכון, שה'תרבויות/דתות' הניקביות שמות אותם במרכזן. הטכס היהודי יתקיים בכל מקרה (בגלל רצונו של בן זוגי). הטכס הזה, והדת אותה הוא מייצג ושממנה הוא נובע מרגיש לי מאוד לא שוויוני ואף דורסני לגבי סממנים ואנרגיות 'ניקביים' וביטויים שלהם בגוף, בטבע, בתפישת העולם ובמוסר (אני לא מתכוונת לקבלה, ויש 'יהודים' לא מעטים שיחלקו על דברי במשפט אחרון זה. כמובן שאני עדיין מחזיקה בדעה זו). בשל כך עלה בי הצורך לקיים גם טכס שבא מ ומכבד את המהות/אלמנט/תרבות(---) ה'ניקבית', אליה אני חשה מאוד מחוברת, ומרגישה בה יותר 'נכון' ו'נח'. לפני שחשבתי על קיום טכס ניקבי היו לי לא מעט התנגדויות ואנטי לטכס היהודי או לסממנים מתוכו. מרגע שהוסכם על קיום הטכס הניקבי במקביל אני 'ניגשת' לטכס היהודי עם פחות התגדויות ועם יותר כבוד והסכמה (למרות שאני עדיין חושבת וחשה שהוא לא שוויוני ובכך מעורר מירמור). כי יהיה שוויון, איזון. באיזהשהוא אופן. אשמח להרחבה מצידך בנוגע לשאלה שלך טל
 

Jerald_Admonds

New member
התכוונתי לכך

שלא מפריעה לך עצם העובדה שתקיימי שני טקסים נפרדים שכל אחד מהם מסמל במידה מסויימת את שני החצאים של אותו השלם? זה לא ייצור תחושה או השפעה של ניתוק מסויים בחייך?
 
למעלה