הכרת כל הדגים ויצורי המים בעולם

הרמב"ם כותב....../images/Emo163.gif

הרמב"ם טוען שאין אפשרות כזאת להעלות אוב, ומי שחושב שיש אפשרות כזאת הנו כסיל וחסר דעה, כלשונו.
 

wachad

New member
לפני שאתיחס

לפני שאתיחס לחלק הראשון איפה כותב הרמבם אתהמילים"כסיל וכו"על אוב
 
כאן כותב הרמב"ם ../images/Emo163.gif

הרמב"ם בחלק מדע הלכות עבודה זרה פרק י"א א-ט"ו הרמב"ם מפרש מה הם "מנחש" "קוסם" "מעונן" "חובר" "לוחש" "דורש אל המתים" "אוב" "ידעוני" "מכשף" ובסעיף ט"ז הוא מסכם את כל האמור בסעיפים א-ט"ו ואומר: "דברים האלו כולן דברי שקר וכזב הן... וכל המאמין בדברים האלו וכיוצא בהן ומחשב בלבו שהן "אמת" ודבר חכמה אבל התורה אסרתן, אינו אלא מן "הכסילם" ומחסרי הדעת...
 

דוד170

New member
אתה חושב שהרמב"ם לא מכיר את ספר

שמואל? ברור שהוא מכיר ויודע שיש אוב וידעוני. מה שהוא כתב שלא להאמין שהן אמת, בכדי שלא יתעסקו בהם.
 
אתה אומר בעצם שהרמב"ם שיקר.

אתה אומר שהוא שיקר כדי שאנשים יחשבו בטעות שזה לא אמת, וכך הם לא יתעסקו עם זה. האם ניסחתי את כוונת דבריך נכון?
 
אפשר לקרוא מה שהוא אומר לבד ../images/Emo163.gif

למה לקרוא את מי שמתיימר לפרשו ואומר את ההפך ממה שהוא כתב,ועוד טוען שהרמב"ם שיקר במצח נחושה.
 

דוד1000

New member
כויפר

נאמר בתורה (דברים יח, י-יג): "לא ימצא בך מעביר בנו ובתו באש, קוסם קסמים, מעונן ומנחש ומכשף. וחובר חבר ושואל אוב וידעוני ודורש אל המתים. כי תועבת ה’ כל עושה אלה, ובגלל התועבות האלה ה’ אלקיך מוריש אותם מפניך. תמים תהיה עם ה’ אלקיך". אתה מסכים איתי שהרמב"ם לא חולק על התורה.
 

giingiit

New member
שכחת את תורתך

בשביל כשרות צריך שיהיה סנפיר לדג שיש לו קשקשת. למי איכפת מדגים שאין להם סנפירים? אין להם גם קשקשים והם בין אלו שהוזהרנו לא לאכול. מענין איך תצא מהבוץ בזה, של שיכחה כזו. ממש פאדיחה.
 
התורה כלל לא מדבר על דג!!! ../images/Emo163.gif

וכך כתוב בספר ויקרא פרק יא, ט את זה תאכלו "מכל" אשר במים כל אשר לו סנפיר וקשקשת במים בימים ובנחלים אתם תאכלו אז למה אתה מדבר דווקא על דגים הרי יש בעלי חיים אחרים במים אשר יש להם קשקשים ואין להם סנפירים.
 

giingiit

New member
תן דוגמא למשהו שחי רק במים

ולא נצרך ליבשה או לאוויר יבשה, שיש לו קשקשת ואין לו סנפיר.
 
הנה דוגמה.. ../images/Emo163.gif

ה"מעדני יום טוב" בחולין פרק שלישי (ברא"ש, דף סז, אות ה) כותב: שאל שאלה גדולה: "ואני בהיותי אב בית דין בקהילת קודש ווינא, הביא אלי החכם אהרון רופא "דג" הנקרא בלשונם שטינק"ס מרינו"ס, הנמצא בים הספרדי וכו´ יש לו קשקשים על כל גופו ואין לו שום סנפיר, רק יש לו ארבע רגלים כרגלי בהמה וחיה וכו´ ואשתומם על זה מאוד ולא ידעתי להשיב
 

G o v er n o r

New member
יודע מה? יהיה זה מרתק לנסות לאתר

דג זה ממש. היכן ניתן למצוא עליו עוד פרטים?
 
גם כאן אתה טועה ! כי לא למדת ! ../images/Emo19.gif

התורה אומרת: "אֶת זֶה, תֹּאכְלוּ, מִכֹּל, אֲשֶׁר בַּמָּיִם: כֹּל אֲשֶׁר לוֹ סְנַפִּיר וְקַשְׂקֶשֶׂת בַּמַּיִם, בַּיַּמִּים וּבַנְּחָלִים--אֹתָם תֹּאכֵלוּ." - הרי כאן בפסוק זה מפורש דבר ההיתר שהיתרה לנו התורה. ובהמשך: "וְכֹל אֲשֶׁר אֵין לוֹ סְנַפִּיר וְקַשְׂקֶשֶׂת, בַּיַּמִּים וּבַנְּחָלִים, מִכֹּל שֶׁרֶץ הַמַּיִם, וּמִכֹּל נֶפֶשׁ הַחַיָּה אֲשֶׁר בַּמָּיִם--שֶׁקֶץ הֵם, לָכֶם. וְשֶׁקֶץ, יִהְיוּ לָכֶם; מִבְּשָׂרָם לֹא תֹאכֵלוּ, וְאֶת נִבְלָתָם תְּשַׁקֵּצוּ." הרי כאן מפורש דבר האיסור. ומדוע נשנו שני הפסוקים ? הרי אפשר היה לשנות את דבר ההיתר , ומיילא הייתי לומד על האיסור ! דרשו על כך בתורת כהנים - לעבור עליו בעשה ולא תעשה . מוכיח ערוך השלחן : מדוע בפסוק המדבר על ההיתר לא מנתה התורה גם את שרץ המים ונפש החיה אשר במים ? בדיוק כמו שהיא מונה אותם בפסוק המפרש את האיסור ? ומוכיח: הטעם לכך הוא שכל שרץ המים וכל נפש החיה אשר במים - אפילו אם יש להם סנפיר וקשקשת הם אסורים !!!!! וממילא נמצא שרק דגים בלבד התירה התורה בתנאי שיש להם סנפיר וקשקשת. ולא כדבריך ש"התורה כלל לא מדבר על דג!" ושוב אני חוזר על דברי : שעליכם ללמוד היטב כל סוגיה לפני שאתם נותנים לעצמכם פתחון פה להעביר ביקורת עליה - כי אם לא תעשו כך, תגיעו להיפך האמת בדיוק כמו שעולה מהכותרת של דבריך ! בברכה, בועז
 

G o v er n o r

New member
"וממילא נמצא שרק דגים בלבד התירה

התורה בתנאי שיש להם סנפיר וקשקשת" יפה! ואז באה המשנה ואומרת שדי בקשקשת, ואידך זיל גמור...
 
למעלה