גם כאן אתה טועה ! כי לא למדת ! ../images/Emo19.gif
התורה אומרת: "אֶת זֶה, תֹּאכְלוּ, מִכֹּל, אֲשֶׁר בַּמָּיִם: כֹּל אֲשֶׁר לוֹ סְנַפִּיר וְקַשְׂקֶשֶׂת בַּמַּיִם, בַּיַּמִּים וּבַנְּחָלִים--אֹתָם תֹּאכֵלוּ." - הרי כאן בפסוק זה מפורש דבר ההיתר שהיתרה לנו התורה. ובהמשך: "וְכֹל אֲשֶׁר אֵין לוֹ סְנַפִּיר וְקַשְׂקֶשֶׂת, בַּיַּמִּים וּבַנְּחָלִים, מִכֹּל שֶׁרֶץ הַמַּיִם, וּמִכֹּל נֶפֶשׁ הַחַיָּה אֲשֶׁר בַּמָּיִם--שֶׁקֶץ הֵם, לָכֶם. וְשֶׁקֶץ, יִהְיוּ לָכֶם; מִבְּשָׂרָם לֹא תֹאכֵלוּ, וְאֶת נִבְלָתָם תְּשַׁקֵּצוּ." הרי כאן מפורש דבר האיסור. ומדוע נשנו שני הפסוקים ? הרי אפשר היה לשנות את דבר ההיתר , ומיילא הייתי לומד על האיסור ! דרשו על כך בתורת כהנים - לעבור עליו בעשה ולא תעשה . מוכיח ערוך השלחן : מדוע בפסוק המדבר על ההיתר לא מנתה התורה גם את שרץ המים ונפש החיה אשר במים ? בדיוק כמו שהיא מונה אותם בפסוק המפרש את האיסור ? ומוכיח: הטעם לכך הוא שכל שרץ המים וכל נפש החיה אשר במים - אפילו אם יש להם סנפיר וקשקשת הם אסורים !!!!! וממילא נמצא שרק דגים בלבד התירה התורה בתנאי שיש להם סנפיר וקשקשת. ולא כדבריך ש"התורה כלל לא מדבר על דג!" ושוב אני חוזר על דברי : שעליכם ללמוד היטב כל סוגיה לפני שאתם נותנים לעצמכם פתחון פה להעביר ביקורת עליה - כי אם לא תעשו כך, תגיעו להיפך האמת בדיוק כמו שעולה מהכותרת של דבריך ! בברכה, בועז