אני כמו אנה
לא מצאתי את עצמי בבית-ספר, גם לימודית וגם חברתית. בגיל 15 עזבתי את התיכון הרגיל, בגלל דברים פתאומיים שקרו.
אבל המשכתי בתיכון אקסטרני, שם עשיתי את כל הבגרויות אבל לא למדתי, הייתי יושבת בכיתה ומה שנכנס נכנס מה שלא לא. הוצאתי ציונים די טובים. למען האמת אני יותר אוטו-דידקטית, אוהבת ללמוד בזמן שלי (בעיקר שעות אחר הצהריים-לילה, בבוקר אני לא קולטת כלום), בנוחות שלי. מזל שיש היום את גוגל
בקשר למורה לחיים, היתה לי מורה לספרות בתיכון האקסטרני שמאוד אהבה אותי, היתה נותנת לי שירים הכי ערטיאלים ועמומים שיש ומתפעמת מהניתוח שלי. היה לי מורה לאזרחות שהייתי מאוהבת בו
הוא היה מאוד חכם ואינטלגנטי, והיה לי מורה למתמטיקה שפעם אחת הצלחתי לפתור בעיה שהוא לא הצליח, אז הוא אמר לי "התלמידה עולה על המורה" וזה אף פעם לא קרה לו, ואמר שאני אצליח במה שאני רק ארצה ללמוד. ומתמטיקה בעבר היה המקצוע השנוא עליי וחשבתי שאני לעולם לא אצליח בו. זה רק מדגיש לדעתי כמה דיאלוג אנושי בין מורה ותלמיד והעצמה חשובים לפעמים יותר מכל רפורמה.
בקשר למורה רעה רעה רעה, אז כשהייתי בתיכון רגיל, באותה תקופה שעברתי סערות בחיים שלי וכולם ראו את זה ואת השינוי שעובר עליי, היתה לי מורה דתייה שהשתמשה בי, כדוגמא, להוכיח לכולם לאיזה הפקרות התרבות החילונית גורמת, בפנים שלי, מול כולם,. איחלתי לכלבה ללכת להזדיין עם ישו, מול כולם
היא גם העזה להגיד לאמא שלי כמה שהיא חושבת שאני מופקרת, זונה, עומדת בצומת. אני לא מגזימה. הייתי ילדה אבודה בת 15. היא הייתה אישה דתייה. סירייסלי?
והייתי עוד אחת, יועצת דווקא, שאמרה שאני טיפשה ועצלנית. נו שוין.