המסע לפולין-הכרחי?
שלום, שמי יואב, וכמו השאר אני מברך על פתיחת הפורום ומקווה שיהיה במה אמיתית ופוקחת עיניים ויהווה פורום אמיתי למתעניינים בנושא ולמסיקי המסקנות. אני חבר שיכבת י"ב בתנועת הנוער העובד והלומד, ושנה שעברה יצאתי עם תנועתי למסע לפולין, כשהדגש הוא על שורשי הציונות החלוצית, שעליה נבנתה תנועתנו שלנו, על רעיון הבחירה בטוב או ברע, על בחירת האדם, ודגש מיוחד על המרד משמעותו והשפעתו, הכל תוך כדי הסתכלות והסקת מסקנות לגבי הווה וחברה ישראלית עכשווית. ובזמן האחרון התחלתי לתהות-האם המסע לפולין הוא הכרחי? האם אי אפשר לעבור את אותו תהליך (המאוד משמעותי!) בגבולות הארץ? הרי הפעולות והחומר העיוני עליו עברנו נמצאות גם בארץ, לגעת ברגש האדם בנושא הוא בעייתי, אבל אפשרי, והוכיחו זאת היטב ביד ושם ובלוחמי הגטאות, וכל החומר על הקהילה היהודית שנכחדה והביקורים במחנות יכולים להתחלף באופן כלשהו בתמונות המחשות כאלה או אחרות ובדרכים שונות. אז מה אנחנו מחפשים בפולין? מה כל כך מיוחד במסע, או שהוא הפך לכזאת מסורת תרבותית יותר מדבר חשוב באמת שאף אחד לא שם לב? אשמח לתשובותיכם יואב שגי.
שלום, שמי יואב, וכמו השאר אני מברך על פתיחת הפורום ומקווה שיהיה במה אמיתית ופוקחת עיניים ויהווה פורום אמיתי למתעניינים בנושא ולמסיקי המסקנות. אני חבר שיכבת י"ב בתנועת הנוער העובד והלומד, ושנה שעברה יצאתי עם תנועתי למסע לפולין, כשהדגש הוא על שורשי הציונות החלוצית, שעליה נבנתה תנועתנו שלנו, על רעיון הבחירה בטוב או ברע, על בחירת האדם, ודגש מיוחד על המרד משמעותו והשפעתו, הכל תוך כדי הסתכלות והסקת מסקנות לגבי הווה וחברה ישראלית עכשווית. ובזמן האחרון התחלתי לתהות-האם המסע לפולין הוא הכרחי? האם אי אפשר לעבור את אותו תהליך (המאוד משמעותי!) בגבולות הארץ? הרי הפעולות והחומר העיוני עליו עברנו נמצאות גם בארץ, לגעת ברגש האדם בנושא הוא בעייתי, אבל אפשרי, והוכיחו זאת היטב ביד ושם ובלוחמי הגטאות, וכל החומר על הקהילה היהודית שנכחדה והביקורים במחנות יכולים להתחלף באופן כלשהו בתמונות המחשות כאלה או אחרות ובדרכים שונות. אז מה אנחנו מחפשים בפולין? מה כל כך מיוחד במסע, או שהוא הפך לכזאת מסורת תרבותית יותר מדבר חשוב באמת שאף אחד לא שם לב? אשמח לתשובותיכם יואב שגי.