המשך, צעדי הממשלה לקראת רפורמה משפטית

jsphs

Well-known member
לאחר שהפוסט הקודם התמלא. פותח אחד חדש. 9 ע"מ לדעתי זה די והותר.

קודם:


DNA שכמי,

קודם כבר התקדמות, זהיתי גידופים רק בשורה אחת, בשבילך זה התקדמות.

לגוף העניין.

כתבת:

על מנת שאעבור את "גלאי ה- DNA" הנאצי שלך אגלה שאכן אני במקור משכם.

יהיה מעניין אם תספר מאיזו חמולה שכמית אתה? אגב, למה שלא תעבור לבית אלה (רמאללה בשפת המוסלמים - עד לפני 400 שנה היתה עיר יהודית ונוצרית בשם בית אלה). תשכור מהנדסים זולים משמעותית מהמהנדסים בישראל. תקבל הגנה של אחיך המוסלמים. מה לך ולחיות עם היהודים? האם רק אביך מ"שכם" או גם אימך? איך הגעת לכאן? איחוד משפחות?

לגבי "אף נאצי", יותר מדוייק אף יהודי. או במילים אחרות יש הרבה תמיכה למשקפיים. בכל זאת DNA מזרח תיכוני.


מעמדו הרם של בג"צ לא קרה ביום והוא גם תוצר של כנסות שמרניות שפחדו לגעת בנושאים מסוימים והיכן שהיה וואקום - שופטי העליון פסקו.
בעיני זו מגלומניה. יש בעיות לא פתירות כמו מה לעשות עם חוק הגיוס של החרדים. עד שבג"ץ לא התערב היתה עליה של שנה לאחר שנה בגיוס דה פאקטו של חרדים או חרדים לשעבר. מרגע שבג"ץ נגע הוא רק גרם נזק לעניין שהפתרון שלו הוא פוליטי של הממשלה והכנסת ולא של ביהמ"ש.

על אף שחלק מהפסיקות היו בצדק, הוואקום הזה הפך את בג"צ לאחד מבתי המשפט האקטיביסטים ביותר בעולם.
סוף סוף הסכמה, ביהמ"ש בישראל הוא אקטיביסט ברמה שלא תאמן. או כפי שהגדירו זאת שופטי ביהמ"ש העליון בארה"ב אהרון ברק פיראט משפטי שקבע שיא עולם בהיבריס שיפוטי. השופטים האקטיביסטים ביותר במאות השנים האחרונות יחד עם חוקה לא העזו לעשות מה שאהרון ברק עשה ללא חוקה.

ו- דמוקרטיה צריכה ביקורת שיפוטית והיא חשובה לקיומה אך גם לביקורת השיפוטית צריך שיהיו איזונים ובלמים, בטח ובטח לרשות שהצליחה למתג את עצמה כמבוגר האחראי במערכה הפוליטית וכמעין מסלול עוקף ריבון.
ביהמ"ש הוא לא מבוגר אחראי הוא פיראט משפטי. הוא מבזבז לעם ישראל למעלה מ- 60% מזמן השיפוט של השופטים על עניינים פוליטים לחלוטין. כאשר הוא דן בעתירות פוליטיות מעכשיו לעכשיו כאשר עניינים של משמורת קטינים, ערעורים פליליים, או ערעורים כלכליים,....
עוקף ריבון בהחלט. מבוגר אחראי? ממש לא. האמון בביהמ"ש העליון הוא לא רחוק מתמיכה במפגלות שמאל איזוטריות.


שים לב - לא סתם בית המשפט נתפס כמבוגר אחראי- זה בגלל חקיקה חסרת אחריות של הכנסת
חקיקת הכנסת לא נראית לך? תחליף כנסת. בסופו של יום הכנסת פועלת רק באמון הצבור והממשלה פועלת כל עוד יש 61 ח"כ שתומכים בה.

ביחסים כנסת ממשלה , הכנסת היא לא בסדר. הבטיחה לפני 75 שנים לכונן חוקה , לא הצליחה. סיכמו לכונן חוקה דרך חוקי יסוד וזה עדיין עבודה בתהליך ולכן בית המשפט נאלץ להיכנס לוואקום.
Say who?
ביהמ"ש כולל ביהמ"ש העליון הוא רשות של פקידים ממונים. פקיד לא אמור לכתוב חוקה - נבחרי צבור (כנסת) בהחלט. האם הסכימו על נוסח? עוד לא. לא הצליחו 74 שנים? יצליחו לכשיצליחו כשיצליחו?


לא כי רוצה כוח, כי אין ברירה בשם הצדק והדמוקרטיה.
צדק הוא כוכב לכת שמקיף את השמש "שלנו". אין צדק, יש דין. הצדק הוא מושג מאוד סובייקטיבי. מה שאני אראה כצודק יכול להיות שבשבילך לא. בדיוק בשביל זהמתקיימות בחירות על מנת לתת לצבור להורות על הקו הרצוי בהתאם לדעת הצבור.

הכנסת רוצה תיקון?
הכנסת רוצה או לא רוצה. הכנסת מורה כריבון. בהעדר חוקה, חוק יסוד שנתקבל ברב של 61 הוא הנחיה לבצוע. לא המלצה.


- תחוקק חוקה משויריינת ברוב של 75% מהח"יכים או לחילופין משאל עם ישיר או עקיף (באמצעות הרשויות המקומיות) שדורש אותו רוב.
אתה יודע מה? בסדר, מקבל, לכשיהיו 90 ח"כ שיצביעו בעד חוקה ועדיף בשתי כנסות עוקבות, תהיה לישראל חוקה. עד אז, אין חוקה. לא היתה לנו חוקה 74 שנים מי יודע מתי תהיה באם תהיה ואם לא אז לא.


- אפשר להתחיל עם חוק יסוד החקיקה שיסדיר באופן סופי את המנגנון לפסילת חוקים
אתה יודע מה? מקבל, יש לחוקק בחוק יסוד השפיטה תיקון כי ביהמ"ש לא מוסמך לבטל את חקיקת הכנסת בשום תנאי. לכתוב כי בשים לב למה שנכתב בחוקי יסוד קודמים, הכנסת מורה כריבון כי ביהמ"ש בכל הרכב לא מוסמך לפסול אות בחקיקת הכנסת בדיוק כמו בדין האנגלי שגם שם אין חוקה.


- הכנסת רוצה ערכאת ערעור על החלטות בג"צ על ביטול חוקים? - אף אחד לא מונע ממנה להקים בית משפט חוקתי.
כתבו לך שניסו, אהרון ברק אמר שאת הג'וק הזה צריך להרוג כל עוד הוא קטן.

כל אלו דברים מקובלים בדמוקרטיאות בעולם ובישראל חסרים. לא בגלל בית המשפט - בגלל הכנסת.
דעתך נשמעה, פנה אל ח"כ ובקש מהם לחוקק לטעמך. עד אז, אין חוקה.

"פטנטים" של ביטול עילת סבירות, "פסקת התגברות" הם ניסיונות ילדותיים ומטופשים "לתקן" במקום לאחוז השור בקרניוץ
מסכים, אין מה לחוקק את פסקת ההגברות. פשוט לאסור על ביהמ"ש לפסול חוקים.


האם כל ההחלטות של בג"צ טובות? ברור שלא. יש החלטה אחת רעה במיוחד, שגרמה לאלפי הרוגים ופצועים, עלתה מאות מליארדי שקלים ופגעה קשות בלכידות החברתית של עם ישראל. ההחלטה שאפשר להתיישב ב- "אדמות מדינה" בשטח שמוגדר ככבוש , בטענה שזו ניתנת להסרה.
חמוד, שכם, חברון, עין גנים (ג'נין), בית לחם, יריחו, בית אלה (רמאללה) - היו ערים ישראליות כשהכובשים המוסלמים עוד קברו את בנותיהם בחיים. משך 1,878 שנים לא שכחנו את ירושלים (לשנה הבאה בירושלים הבנויה לתלפיות) לא שכחנו גם את בית לחם, חברון, בית אלה, עין גנים, יריחו. זה שהאויב ההאשמי הצליח לכבוש חלק משטחה של ארץ ישראל המערבית ב- 1949 לא אומר שלא נחזור אליהן מחר או בעוד עשר שנים.

זו החלטה אנטי ציונית כי עומדת בניגוד לאתוס ההתיישבות הציוני שקו המחרשה יקבע את גבול המדינה - מי שמע על התיישבות שניתנת להסרה? לפיכך בלתי מוסרית כלפי המתיישבים ושכיניהם הערבים ובניגוד מוחלט לחוק הבין לאומי .
קודם כתבת שאתה בן שכם, מה לך ולאתוס הציוני? דין בינלאומי? לא חשוב מה יגידו הגויים, חשוב מה יעשו היהודים. היה נכון ב- 1949 נכון גם היום.


באשר לבן חיים - אין ישראל "הראשונה" ו"השניה" כפי שבארה"ב אין. יש עשירים ועניים , יש משכילים ובורים , יש חכמים וטיפשים , יש שומרי חוק ופושעים, יש מתגייסים לשרות ויש שלא - זו החלוקה בישראל. הניידות בין עני לעשיר, משכיל ובור היא גבוהה מאוד בישראל - ההשכלה פתוחה לכולם והזדמניות להתפרנס לא חסר.
אמצעי הניידות החברתית הגדול ביותר הוא צה"ל, תמיד היה ובישראל יש שיכבה גדולה שגם לא לומדת וגם לא משרתת ולכן עניה ונוטה לשחיתות - פרטית וציבורית בהיבט שיעבוד משאבי המדינה לטובתה בכל מני פטנטים.
זו עמדתי כמי שגדל די מזמן בגוש בדן בכיתה בבית ספר יסודי שהכילה ילדים של שועי העם ותעשיינים מצד אחד וילדים למשפחות מצוקה בצד השני , ערבוב של מלא של מדינות מוצא שכולם נראים דומים בתלבושת האחידה. כילדים לא ידענו או דיברנו על "אשכנזי" או "ספרדי" ולאף אחד לא הייתה תחושה של מסכנות.
אני מסכים שלמי שגדל אז בגוש דן היו יותר הזדמנויות בהשכלה תיכונית שכן היו מגוון תיכונים מקצועיים ועובדתית בסביבה הקרובה אלי כל אחד בחר בית ספר תיכון שונה אך גם בתיכון, לא הייתה שום הבחנה בין התלמידים. גם לא בצבא. גם לא באוניברסיטה גם לא בעבודה .
אז תסביר לי בבקשה - מיהם בדיוק האליטות ועל מה בדיוק בין חיים מדבר?


הנה אתה בעצמך מציין את ההבדלים בסיכויים ובהשכלה בין הפריפריה למרכז. ישראל השניה נשלחה לפריפריה להיאחז בקרקע. רק כעת הדור השלישי מצליח לקום על רגליו. כאשר "ישראל הראשונה" קמה כבר בשנות ה- 50-60-70 על רגליה. אגב, אני רואה את הדבר היום על העלייה מאתיופיה של שנות ה- 80-90, יש גרעין לא קטן של אוכלוסיה מבוגרת שנשאר במרכזי הקליטה גם 30 שנים ורק כעת דור ה- 1.5 - 2 של העולים מצליח להתאקלם.

ד"ר בן חיים, מדבר על קבוצת אוכלוסיה שרק בניה קבלו משרות ממשלתיות או תעשתיות - לקבוצה זו ד"ר בן חיים קורא ישראל הראשונה. כשאהרון הברק אמר בראיון שהוא "ישראל השניה" - הרב לא הצליח להתאפק מלצחוק". רק אם היה לך פנקס אדום היית יכול לקבל משרה סבירה. אפילו בתחום הבריאות רק למי שהיה פנקס אדום היה זכאי לשירות רפואי. בעבר גם לי היה פנקס אדום של קופת חולים כללית.
 
נערך לאחרונה ב:

tby1

Active member
את התפיסה הפאשיסטית שלך של כנסת, המייצג רק חלק מהעם, תעשה ככל העולה על רוחה ללא בקרה שיפוטית , כבר שמענו כולנו מספיק. ביום שתביא דוגמה לדמוקרטיה מערבית , המבוססת על המשפט האנגלי , ללא חוקה ושני בתי נבחרים שבית המשפט לא רשאי לבטל בה חוקים, אפשר יהיה לקיים , עד אז אתה בעד דיקטטורה של הרוב, לא דמוקרטיה.

אבל עובדה שהשבוע בית המשפט התערב בחקיקה של הכנסת (חוק טבריה) ואף אחד לא אומר כלום. איפה ההפגנות של תומכי "הרפורמה" נגד ההחלטה? היכן הנאומים הכנסת על בג"צ האיום? היכן הראיונות הטלויזיה של שחיתות השלטון הבג"צי? הרי בית המשפט התערב בחקיקה!!!

דממה של בית קברות. כיצד אתה מסביר זאת? איך אתה עוד לא כתבת פוסט עצבני מאוד על כך?

אני מסביר זאת כי כולם יודעים שנעשה צדק. אפילו טלי גוטליב אמרה שזה חוק מושחת.

יש לנו בעיה מאוד קשה של כנסת המחוקקת חוקים מושחתים. בתור משקיע בישראל זה הסיכון הכי גדול לכספי. מדינות שהופכות מושחתות נופלות לתהום , לכן דיקטטורות לא שורדות.


יהיה מעניין אם תספר מאיזו חמולה שכמית אתה?
הלווים של שכם.אתה בטח שמעת עליהם?
ישראל השניה נשלחה לפריפריה להיאחז בקרקע
מתי בדיוק? אחרי ש "ישראל הראשונה" התיישבה בכפר גלעדי ב- 1916? או בחניתה ב- 1938 או 11 הנקודות התיישבות בנגב בלילה אחד באוקטובר 1946? אלו התיישבו מטעמים ציוניים , בהתנדבות , ביישובי ספר עם חזון להקים מדינה - "יד אחת אוחזת המחרשה השניה בחרב" .

"ישראל השניה " הם אלו שהגיעו אחרי מלחמת העצמאות , גרו במעברות כי למדינה הצעירה לא היה גרוש , אפילו קיצוב באוכל! (אתה שמעת על הצנע)?

אתה יודע שאוכלוסיית ישראל גדלה מ- 800 אלף ב- 1948 ל- 1.6 מיליון ב- 1951? הכפלה של האוכלוסיה ב- 3 שנים!

מה לעשות עם יושבי המעברות שבקושי אפשר להאכיל אותם? - להקים יישובים חדשים , באופן מתוכנן על מנת ליישב את ארץ ישראל הריקה ולהקים ישובים חקלאיים חדשים על מנת שיהיה אפשר להאכיל את תושבי המדינה. - בדיוק לפי אותם העקרונות של ההתיישבות הציונית לפני קום המדינה.

האם התהליך היה נקי מטעויות? איך אפשר להכפיל אוכלוסיה פי 2 ב- 3 שנים בלי לעשות טעויות? אין ספק שהרצון לפתח את הנגב באמצעות "עיירות פיתוח" כגון ירוחם שהוקמה כמעברה של הסוכנות לעולים באמצע השום מקום (1951) או דימונה (1955) - הרעיון היה תעסוקה במפעלי ים המלח היו בעיתיים, אך מי לדעתך עבד במפעל "כיתן" בדימונה?
המדינה הצעירה הצליחה לפרק המעברות , להעביר את כולם לבתי קבע (בחינם...) , לספק שרותי בריאות וחינוך בחינם ולהביא את הדור הבא להשתלב ב- 100% במדינה. גם בהתיישבות החקלאית העולים בנו בתיהם, למדו חקלאות מ- "מדרכים מנהלים" עד שיכלו לנהל ענייניהם בעצמם ולהתפרנס (לכן עד היום יש משק חלב ובייצים מווסת ע"י המדינה - בלי זה ההתיישבות החדשה לא הייתה יכולה לחיות)


הגירה של אנשים מבוגרים למדינה אחרת , עם שפה שונה, תרבות שונה היא תמיד הייתה ותמיד תהיה סופר בעייתית .תראה מה קורה עם מהגרים דור שני ושלישי באירופה או ארה"ב. הגדולה של ממשלות ישראל הראשונות הייתה בקליטה של על מי שרצה לבוא בלי תנאים (חוק השבות) מבלי להתחשב ביכולת הקליטה האובייקטיבית של המדינה צבחינת "המציל נפש אחת".
רק למי שהיה פנקס אדום היה זכאי לשירות רפואי. בעבר גם לי היה פנקס אדום של קופת חולים כללית.
אתה פשוט בור ואדיוט.
אתה בכלל מבין מה היה הפנקס האדום? מה הייתה ההסתדרות לפני קום המדינה? קופת חולים? - אלו היו "המדינה שבדרך"

זו הצהרת ההקמה ב- 1920:
"ההסתדרות הכללית מאגדת את כל העובדים החיים על יגיעם מבלי לנצל עבודת זולתם, לשם סידור כל העניינים היישוביים, הכלכליים והתרבותיים של המעמד העובד בארץ לבניין חברת העבודה העברית בארץ ישראל"


לכולם, חוץ מהעשירים שהלכו לרפואה פרטית במכבי , היה פנקס קופת חולים של ההסתדרות - שירותי רפואה שנוסדו ע"י העובדים בארץ ישראל למען עצמם. לא היה אזרח אחד בארץ שנמנעו ממנו שרותי רפואה. קואופרטיב שפרקטית בנה את הארץ - לך תלמד קצת על הסתדרות העובדים בארץ ישראל....


ד"ר בן חיים, מדבר על קבוצת אוכלוסיה שרק בניה קבלו משרות ממשלתיות או תעשתיות - לקבוצה זו ד"ר בן חיים קורא ישראל הראשונה

בן חיים יוצר הטעיה חמורה בכך שמציג שכאילו הייתה העדפה של אוכלוסיה אחת על פני השניה כאשר האמת ההסטורית היא שונה.

מדינת ישראל לא קמה מחלל ריק , קדמו לה מוסדות הישוב העיברי בארץ ישראל - הסוכנות היהודית , ההסתדרות , תנועות הקיבוצים. גופים אלו הקימו את המדינה ופרקטית ניהלו את עניינה גם בעשורים הראשונים שלה , פשוט פונקציות שלהם הפכו לממשלה

איפה הייתה "ישראל השניה" במלחמת העצמאות?

אם מקימי המדינה, לוחמיה ומקימי התעשייה הם "ישראל הראשונה" , איך יש כאן עוול לאלו שהגיעו למדינה חסרי כל אחרי מלחמת העצמאות? אני מבין את תחושת האפליה של מובטל שרואה מפעל בקיבוץ המעסיק קודם את בני המשק, אך זו לא אפליה. להישלח להקים יישוב חקלאי זו לא הפליה, לקבל בית בנתיבות זו לא אפליה.
בפועל דווקא העולים שעלו אחרי מלחמת העצמאות קיבלו הרבה יותר סיוע ממשלתי מאורגן במהלך עשורים מאשר כל אלו שעלו קודם לכן.

הסיפור של "ישראל השניה" הוא סיפור גנרי של כל הגירה ומכל ההגירות בעולם הוא המוצלח ביותר, בן חיים עושה קריירה משיסוי.
 
נערך לאחרונה ב:

jsphs

Well-known member
הלווים של שכם? אני לא מכיר.

האם אתה מתכוון לכותים? שהובאו הנה ממסופוטמיה בסוף בית ראשון?

כלומר, אתה בכלל לא יהודי ולא מוסלמי אלא בן לעם זעיר של כ- 800 נפש?

אתה מודע לזה שהנשיא בן צבי קיבל פניה מהכותים בהר גריזים (ליד שכם) על מנת שיצילם מן המוסלמים והוא דאג לשכן כמחצית מהם בחולון לאור בקשתם בישוב כפרי אבל קרוב לעיר גדולה על מנת שיוכלו להתפרנס?

אתה מודע לכך למה הקהילה הזו מנתה כ- 200 איש בלבד כאשר היהודים שחררו חלק מארץ ישראל המערבית? אתה מודע לכך, שבקבוצות קטנות שכאלו כתוצאה של נישואי קרובים מספר דורות מתחילות בעיות אצל נשים?

היהודיות האשכנזיות כדוגמא, עדין סובלות מצוואר הבקבוק הגנטי עת שהקהילה התמעטה עד כדי כ- 10,000 נפש בערי המשולש של מערב גרמניה של היום? הפתרון היה לקבל נשים מקומיות לפני כ- 1,000 שנים. עובדה שיכול להסביר מאיפה כל הבלונדיות והשטניות של הישראליות.

איך אוכלוסיה של כמיליון נפש בתקופה הרומאית קטנה לכדי 200 סביב 1949? אתה מודע למעשי הטבח של המוסלמים בכותים?

אתה מודע לכך, שרק בארץ ישראל הנוצרים הם אוכלוסיה שגדלה לעומת יו"ש בה האוכלוסיה בדרך להכחדה בגלל התנהגות המוסלמים?

אגב, מה לך לחיות אתנו הגזענים לשיטתך, הדלת פתוחה סע לשכם ותסתדר או סע לקנות מילקי זול בגרמניה.

לעניין כל הדברים שכתבת, ראשית, אני רואה שקשה לך לא לגדף. אתה יודע, דרך ארץ קדמה לתורה.

2 בתי פרלמנט? בכבוד? מצידי 4 בתי פרלמנט - פנה אל ח"כ והמלץ להקים 2,3,4,5 בתים אבל עד מה שיש הוא מה שיש.

לעניין ביהמ"ש, 15 פקידים ממונים לא יכולים לדון בחוק שנועד מטעם הפרלמנט להגביל את כוחם שלהם.

ראה מאמר מעיתון מעריב דהיום:

סימוכין:

קטע מהמאמר:

"גם נשיא העליון בדימוס משה לנדאו אמר כי לסמכות לבטל חוקים אין בסיס חוקי: "הכל הוא פרי הקונסטרוקציה של בית המשפט עצמו, כולל רעיון העליונות השיפוטית". זו בדיוק המהפכה שרמון, פרידמן, נאמן, איילת שקד, אמיר אוחנה, וכעת יריב לוין, יחד עם רבים וטובים, נשבעו לתקן ולא עלה בידם."

המאמר כולל שוב את האופן בו הכנסת רומתה והתקינה חוק שאמור היה להיות הצהרתי דרך פיצולו ל- חוקים של האופוזיציה.

כעת מה אתה למעשה אומר לנו? שביהמ"ש בניגוד לחוק, תחת המצאה שלו, יבטל תיקון לחוק יסוד השפיטה שהתקבל כדין ברב של 64 מול 0?

להבנתי, וכתבתי זאת, שלטון החוק הוא שלטון החוקים ולא שלטון המשפטנים ש"המשפחה" מנתה. בכזה מצב, הכנסת והממשלה פשוט צריכות להתעלם מפס"ד ועדיף שהכנסת תתכנס וברב של 64 מול 0 תורה לבתי המשפט ולממשלה להתעלם מפס"ד הלא חוקי באם ינתן.
 
הלווים של שכם? אני לא מכיר.

האם אתה מתכוון לכותים? שהובאו הנה ממסופוטמיה בסוף בית ראשון?

כלומר, אתה בכלל לא יהודי ולא מוסלמי אלא בן לעם זעיר של כ- 800 נפש?

אתה מודע לזה שהנשיא בן צבי קיבל פניה מהכותים בהר גריזים (ליד שכם) על מנת שיצילם מן המוסלמים והוא דאג לשכן כמחצית מהם בחולון לאור בקשתם בישוב כפרי אבל קרוב לעיר גדולה על מנת שיוכלו להתפרנס?

אתה מודע לכך למה הקהילה הזו מנתה כ- 200 איש בלבד כאשר היהודים שחררו חלק מארץ ישראל המערבית? אתה מודע לכך, שבקבוצות קטנות שכאלו כתוצאה של נישואי קרובים מספר דורות מתחילות בעיות אצל נשים?

היהודיות האשכנזיות כדוגמא, עדין סובלות מצוואר הבקבוק הגנטי עת שהקהילה התמעטה עד כדי כ- 10,000 נפש בערי המשולש של מערב גרמניה של היום? הפתרון היה לקבל נשים מקומיות לפני כ- 1,000 שנים. עובדה שיכול להסביר מאיפה כל הבלונדיות והשטניות של הישראליות.

איך אוכלוסיה של כמיליון נפש בתקופה הרומאית קטנה לכדי 200 סביב 1949? אתה מודע למעשי הטבח של המוסלמים בכותים?

אתה מודע לכך, שרק בארץ ישראל הנוצרים הם אוכלוסיה שגדלה לעומת יו"ש בה האוכלוסיה בדרך להכחדה בגלל התנהגות המוסלמים?

אגב, מה לך לחיות אתנו הגזענים לשיטתך, הדלת פתוחה סע לשכם ותסתדר או סע לקנות מילקי זול בגרמניה.

לעניין כל הדברים שכתבת, ראשית, אני רואה שקשה לך לא לגדף. אתה יודע, דרך ארץ קדמה לתורה.

2 בתי פרלמנט? בכבוד? מצידי 4 בתי פרלמנט - פנה אל ח"כ והמלץ להקים 2,3,4,5 בתים אבל עד מה שיש הוא מה שיש.

לעניין ביהמ"ש, 15 פקידים ממונים לא יכולים לדון בחוק שנועד מטעם הפרלמנט להגביל את כוחם שלהם.

ראה מאמר מעיתון מעריב דהיום:

סימוכין:

קטע מהמאמר:

"גם נשיא העליון בדימוס משה לנדאו אמר כי לסמכות לבטל חוקים אין בסיס חוקי: "הכל הוא פרי הקונסטרוקציה של בית המשפט עצמו, כולל רעיון העליונות השיפוטית". זו בדיוק המהפכה שרמון, פרידמן, נאמן, איילת שקד, אמיר אוחנה, וכעת יריב לוין, יחד עם רבים וטובים, נשבעו לתקן ולא עלה בידם."

המאמר כולל שוב את האופן בו הכנסת רומתה והתקינה חוק שאמור היה להיות הצהרתי דרך פיצולו ל- חוקים של האופוזיציה.

כעת מה אתה למעשה אומר לנו? שביהמ"ש בניגוד לחוק, תחת המצאה שלו, יבטל תיקון לחוק יסוד השפיטה שהתקבל כדין ברב של 64 מול 0?

להבנתי, וכתבתי זאת, שלטון החוק הוא שלטון החוקים ולא שלטון המשפטנים ש"המשפחה" מנתה. בכזה מצב, הכנסת והממשלה פשוט צריכות להתעלם מפס"ד ועדיף שהכנסת תתכנס וברב של 64 מול 0 תורה לבתי המשפט ולממשלה להתעלם מפס"ד הלא חוקי באם ינתן.
וואללב צודק,מי צריך בית משפט עליון שפוי?
וכאשר 64 ח"כים יצביעו על חוק "הלאמת רכוש פרטי עודף וחלוקתו ללומדי תורה" ויקראו לו "חוק יסוד" - מה תעשה?
רק על תגיד "לא סביר"...אין למחוקקינו ושליטינו שום רצון להשאר בתחום הסביר,לצערי.

אגב,מי מחליט שהחוק הוא "חוק יסוד" או "רגיל"? למיטב ידיעתי,לא נדרש רוב מיוחד ע"מ לכנות חוק זה או אחר כ"יסוד".

והערה קטנה על "ישראל ראשונה\שניה\שלישית". עליתי לארץ עם הוריי מבריה"מ בסוף שנות ה-70, גדלתי כחלק ממיעוט אשכנזי\"רוסי" בשכונה של "ישראל השניה" ע"פ הד"ר- דור שני\שלישי של עליות צפון אפריקאיות שהתבכיין אז על קיפוח.
אני וחבריי ה"רוסים" למדנו,שירתנו,עבדנו, היום אנחנו מעמד ביניים מבוסס,משכיל,רוב חבריי גם קצינים בדימוס(אחד אפילו עוד במילואים).
חבריי לכיתה מ"ישראל השנייה" וילדיהם - עדיין מתבכיינים על קיפוח, 4 דורות בישראל...כמובן למעט אלו שלמדו,שירתו ועבדו :cool:
 

tby1

Active member
הלווים של שכם? אני לא מכיר.
תוסיף עוד נושא לבורות שלך. חשבתי שאתה לפחות בקיא בכתובים, מסתבר שגם זה לא....

סמכות לבטל חוקים אין בסיס חוקי: "הכל הוא פרי הקונסטרוקציה של בית המשפט עצמו, כולל רעיון העליונות השיפוטית
אתה ל א מתעייף מהשיטה הפשיסטית של פרשנות עקומה לכל דבר? כרגיל פייק פרשנות.

משפט הוא מקצוע פרשני השואל למה התכוון המחוקק? הרי אין חוק מפורש לכל מקרה שמגיע למשפט.
לפיכך ביטול חוקים נובע מפרשנות חוק יסוד השפיטה שהותיר לבית המשפט העליות לדון בהכל ולהוציא צווים לכולם. 0 החרגות.

גם לאחר שנפסלו 22 חוקים הכנסת לא החריגה סמכות זו . אפילו ה "ימין מלא על מלא" לא מציע זאת אלא לכל היותר "פסקת התגברות" שבעצמה ממסדת סמכות פסילת חוקים - כ ו ל ם מקבלים את העיקרון של פסילת חוקים ע"י בית המשפט - חוץ ממיעוט פאשיסטי שכמוך.

להבנתי, וכתבתי זאת, שלטון החוק הוא שלטון החוקים
אכן זה כך. והפרשן המוסמך, בשם העם , של החוק הוא בית המשפט . היכולת המוקנית לכנסת לחוקק אינה בלתי מוגבלת ובוודאי אינה יכולה לפגוע בייסודות המדינה - העקרון של "יהודית ודמוקרטית". שומר הסף, המאזן של כל כנסת שתנסה לפגוע בעיקרון זה, הוא בית המשפט ולא "תסמכו עלי" סמוטריץ וערוץ 14
הכנסת רומתה והתקינה חוק שאמור היה להיות הצהרתי דרך פיצולו

זה הטיעון הכי אדיוטי שיש שמעיד על האינטליגנציה שלך ושכמוך:
א. אם אתה מתכוון חוק שקודם במשך 6-8 שנים , נדון בלי סוף בוועדת חוקה בנוכחות כל הסיעות, אושר בוועדה , ואושר ב- 3 קריאות הוא מעשה רמיה והח"כים לא הבינו מה הם עושים , אז איך אתה יודע שזה לא המצב היום? :מרמים" את הח"כים "התמימים" לחוקק חוקים אנטי דמוקרטיים, מושחתים ופרסונליים - אז אולי כדאי שיהיה איזו גוף שיבקר את תוצרי החקיקה ויבלום את מה שהרמאים הצליחו לגרום לח"כים לחוקק? אני מציע שנקרא לו "בית משפט" . מה דעתך?

ב. מה מנע מ "המרומים" עד היום לבטל את החקיקה הרעה הזו? האם ייתכן שיש רוב ענקי בכנסת שחושב שזו חקיקה מצויינת ורק היודו- פשיסטים לא מסכמים?

גב,מי מחליט שהחוק הוא "חוק יסוד" או "רגיל"? למיטב ידיעתי,לא נדרש רוב מיוחד ע"מ לכנות חוק זה או אחר כ"יסוד".
הכנסת. ואתה צודק, אחד הדברים שיש לטפל כחלק מחקיקת חוק יסוד החקיקה.

שביהמ"ש בניגוד לחוק, תחת המצאה שלו, יבטל תיקון לחוק יסוד השפיטה שהתקבל כדין ברב של 64 מול 0?
לא תחת המצאה שלו, תחת פרשנות שלו שהכנסת לא חוקקה כנגדה. וכן, אם עפ"י פרשנות רוב מ- 15 השופטים חוק זה פוגע בעקרון היסוד של מדינת ישראל - "יהודית ודמוקרטית" וזה עוד בלי לדבר על הכשלים הפרצודורליים הרבים בתהליך החקיקה שיתכן שדי בהם לבטל את החקיקה . הכנסת תרצה לחוקק שוב - שיקיימו תהליך החקיקה כנהוג עד היום בחוקי יסוד .

אני מאוד ממליץ לך לקרוא העתירות, תלמד הרבה.
עליתי לארץ עם הוריי מבריה"מ בסוף שנות ה-70, גדלתי כחלק ממיעוט אשכנזי\"רוסי" בשכונה של "ישראל השניה" ע"פ הד"ר- דור שני\שלישי של עליות צפון אפריקאיות שהתבכיין אז על קיפוח.
יש אי הוגנות בהשוואה . קשיי קליטה יש לכולם אך העליה "הרוסית" של שנות ה- 70 התאפיינה בעליה משכילה, מערבית שהגיע למדינה מסודרת שקלטתה אותם. כך גם העליה מאירופה אחרי מלחמת העולם השניה. זה הון אנושי שאי אפשר להתעלם ממנו.
העליה מצפון אפריקה בראשית המדינה התאפיינה בהשכלה פחות רלבנטית למדינה ומנהגים שנתפסו "נחותים" כי היו "ערבים" ו- "פרימטיביים" ביחס לתרבות המקובלת של היהדות החילונית צברית של ארץ ישראל. הם גם הגיעו "אחרונים" ומצאו עצמם במעברות כאשר חלק מאלו שהקדימו נכנסו לרכוש נטוש ערבי (איך הבולגרים הגיעו ליפו?) על מנת להוציא אותם מהמעברות היה צריך להקים ישובים חדשים וזה ענה על צורך של הגדלת התפוקה החקלאית ופיזור אוכלוסיה וכל מצאו עצמם אנשים עירוניים , לומדים חקלאות ובעלי מקצוע מיושבים ב- "שום מקום" על מנת להוות "עיר מחוז" לישובים החקלאיים או "סתם" במדבר כי צריך ליישב הנגב.
הנקודה היא שזו לא הייתה אפליה. הישוב שלח את מיטב בניו ובנותיו לעשות בדיוק אותו דבר כבר עשור ויותר והמשיך בזאת בהתיישבויות נח"ל והקמת ישובים ע"י גרעיני מתיישבים מקיבוצים ומושבים וותיקים.

העלייה מעירק הייתה יותר מערבית ויותר משכילה והשתלבה הרבה יותר טוב, מה שמוכיח שממש לא הייתה אפליה מכוונת אלא תוצאה של נקודת התחלה המבוססת על ההון האנושים

כשאתה בן למשפחה לא משכילה בפריפריה בשנות ה- 50-60 היה קשה להתקדם אלא בעיקר דרך צה"ל , תקופות אבטלה פגעו קודם בפריפריה , ערך הנכסים עלה פחות בפריפריה מאשר במרכז. אין ספק שהיה להם קשה.

יחד עם זאת , למתיישבי דגניה וכבר גילעדי היה קשה פי אלף. העניין הוא שהם היו אידיאליסטים שבחרו זאת , את עליית צפון אפריקה לא שאלו שאלות אלא ניסו לתת להם פתרונות ככל האפשר.
 
יש אי הוגנות בהשוואה . קשיי קליטה יש לכולם אך העליה "הרוסית" של שנות ה- 70 התאפיינה בעליה משכילה, מערבית שהגיע למדינה מסודרת שקלטתה אותם. כך גם העליה מאירופה אחרי מלחמת העולם השניה. זה הון אנושי שאי אפשר להתעלם ממנו.
העליה מצפון אפריקה בראשית המדינה התאפיינה בהשכלה פחות רלבנטית למדינה ומנהגים שנתפסו "נחותים" כי היו "ערבים" ו- "פרימטיביים" ביחס לתרבות המקובלת של היהדות החילונית צברית של ארץ ישראל. הם גם הגיעו "אחרונים" ומצאו עצמם במעברות כאשר חלק מאלו שהקדימו נכנסו לרכוש נטוש ערבי (איך הבולגרים הגיעו ליפו?) על מנת להוציא אותם מהמעברות היה צריך להקים ישובים חדשים וזה ענה על צורך של הגדלת התפוקה החקלאית ופיזור אוכלוסיה וכל מצאו עצמם אנשים עירוניים , לומדים חקלאות ובעלי מקצוע מיושבים ב- "שום מקום" על מנת להוות "עיר מחוז" לישובים החקלאיים או "סתם" במדבר כי צריך ליישב הנגב.
הנקודה היא שזו לא הייתה אפליה. הישוב שלח את מיטב בניו ובנותיו לעשות בדיוק אותו דבר כבר עשור ויותר והמשיך בזאת בהתיישבויות נח"ל והקמת ישובים ע"י גרעיני מתיישבים מקיבוצים ומושבים וותיקים.

העלייה מעירק הייתה יותר מערבית ויותר משכילה והשתלבה הרבה יותר טוב, מה שמוכיח שממש לא הייתה אפליה מכוונת אלא תוצאה של נקודת התחלה המבוססת על ההון האנושים

כשאתה בן למשפחה לא משכילה בפריפריה בשנות ה- 50-60 היה קשה להתקדם אלא בעיקר דרך צה"ל , תקופות אבטלה פגעו קודם בפריפריה , ערך הנכסים עלה פחות בפריפריה מאשר במרכז. אין ספק שהיה להם קשה.

יחד עם זאת , למתיישבי דגניה וכבר גילעדי היה קשה פי אלף. העניין הוא שהם היו אידיאליסטים שבחרו זאת , את עליית צפון אפריקה לא שאלו שאלות אלא ניסו לתת להם פתרונות ככל האפשר.
יש המון הוגנות בהשוואה. לא מדובר על שנות 50-60 ועל עולים שרק באו.
מדובר על ילדים בני עשרה בסוף שנות 70 תחילת 80, לא בעיירת פיתוח,אלא בנתניה,מרכז הארץ,למעשה
. כולם לומדים באותו בית ספר יסודי,גרים בבתי שיכון ומסתובבים באותו רחוב.
יש אפילו עדיפות קלה ל"ישראל השנייה",הוריהם יודעים עברית!
 

tby1

Active member
אני אומר בפרוש שאין היום "ישראל השניה" זה פשוט מושג ממוצא שאין לו אחיזה במציאות הישראלית. הדור שנולד בשנות ה- 60-70 סיים את עניין .

התכוונתי שהעליה הרוסית של שנות ה- 70 וביתר שאת של שנות ה- 90 הגיעה עם הון אנושי משמעותי למדינה שלמדה והשתפרה בקליטת עליה ולכן נקלטה הרבה יותר טוב, ביחס למשך השהות בארץ, מעליית צפון אפריקה בקום המדינה. את ההבדל רואים בהשוואה ליהודי אתיופיה שהיה להם פחות הון אנושי.
אגב, בראשית המדינה היה דיון האם בכלל לאפשר העליה ההמונית מארצות ערב או לדרג אותה על מנת לשפר את תהליך הקליטה , ההחלטה היתה - שיבואו כולם! נסתדר. עם האיתיופים התנהלו אחרת - העלו בשלבים ולאורך שנים, החזיקו "מחנות מעבר" באתיופיה
 
אני אומר בפרוש שאין היום "ישראל השניה" זה פשוט מושג ממוצא שאין לו אחיזה במציאות הישראלית. הדור שנולד בשנות ה- 60-70 סיים את עניין .
הלוואי והיית צודק! אבל זה לא המצב.
"ישראל השנייה" ו"אכלו לי שתו לי" חי,קיים ומשגשג...מנוצל ע"י פוליטיקאים ורבנים מושחתים.
 

jsphs

Well-known member
וואללב צודק,מי צריך בית משפט עליון שפוי?
וכאשר 64 ח"כים יצביעו על חוק "הלאמת רכוש פרטי עודף וחלוקתו ללומדי תורה" ויקראו לו "חוק יסוד" - מה תעשה?
רק על תגיד "לא סביר"...אין למחוקקינו ושליטינו שום רצון להשאר בתחום הסביר,לצערי.

אגב,מי מחליט שהחוק הוא "חוק יסוד" או "רגיל"? למיטב ידיעתי,לא נדרש רוב מיוחד ע"מ לכנות חוק זה או אחר כ"יסוד".

והערה קטנה על "ישראל ראשונה\שניה\שלישית". עליתי לארץ עם הוריי מבריה"מ בסוף שנות ה-70, גדלתי כחלק ממיעוט אשכנזי\"רוסי" בשכונה של "ישראל השניה" ע"פ הד"ר- דור שני\שלישי של עליות צפון אפריקאיות שהתבכיין אז על קיפוח.
אני וחבריי ה"רוסים" למדנו,שירתנו,עבדנו, היום אנחנו מעמד ביניים מבוסס,משכיל,רוב חבריי גם קצינים בדימוס(אחד אפילו עוד במילואים).
חבריי לכיתה מ"ישראל השנייה" וילדיהם - עדיין מתבכיינים על קיפוח, 4 דורות בישראל...כמובן למעט אלו שלמדו,שירתו ועבדו :cool:
מוטי מנתניה,

משה הוליך את בני ישראל 40 שנה במדבר להרוג את דור העבדים.

רק כעת בני הדור השלישי לתקומת ישראל מצליחים לקום על רגליהם כמו שצריך. אתה אומר שבשנות ה- 70 היו רבים שלדבריך "התבכיין על קיפוח" אתה פשוט מצדיק את מה שאני אומר.

למען הסר ספק, ההיטק שאתה רואה כעת, הוא לא מעט בזכות העולים מברה"מ של תחילת שנות ה- 90 חלקם מתחומי ידע אחרים כמו הנדסה כבדה או יצור מנועים שבצעו טרנספורמציה לתחום אחר. עבדתי עם מהנדס שסיפר שבראיון שאלו אותו על שרשרת פירוק של פלוטוניום ואורנים 235 ואת כל התהליכים האפשריים לפירוק דרך כל האיזוטופים בדרך. למזלו הוא זכר פחות או יותר מה שלמדו באוניברסיטה אבל למזלו לא בקשו ממנו לכתוב מייל דבר שהוא לא ידע לעשות בתחילת שנות ה-90. לדבריו הוא אפילו הצביע לאהוד ברק וכשראה מה השמאל עושה הוא תלש לעצמו את השערות כמה הוא טיפש.
 

משקיע88

Well-known member
עד שכם בן חמור ומעשה דינה נגיע. לאיזה מוצא מרמז שערו האדמוני ועיניו הבהירות של המלך דוד? אולי רמז למוצא המואבים? באיזה רוב דמוקרטי הוא נבחר? רק נדמה לי או שאחינו התימנים והאתיופים דומים גנטית לשכניהם המוסלמים והנוצרים? הדבר מובהק בDNA המיטוכונדרילי אצל הנשים. אני מקווה שטיפשות וגזענות אינן עוברות בתורשה.
 

jsphs

Well-known member
עד שכם בן חמור ומעשה דינה נגיע. לאיזה מוצא מרמז שערו האדמוני ועיניו הבהירות של המלך דוד? אולי רמז למוצא המואבים? באיזה רוב דמוקרטי הוא נבחר? רק נדמה לי או שאחינו התימנים והאתיופים דומים גנטית לשכניהם המוסלמים והנוצרים? הדבר מובהק בDNA המיטוכונדרילי אצל הנשים. אני מקווה שטיפשות וגזענות אינן עוברות בתורשה.
משקיע, אני חושב שפספת את המסר, אני אומר שאם משהו לא יהודי, שלא ידחוף את אפו לענייני היהודים. אם משהו בן דת אחרת, שלא יתערב בין היהודים לבין עצמם (מימין ומשמאל). אותו הדבר כמו שאני מאוד לא אוהב שצרפת, ארה"ב, אנגולה וגמביה מתערבות במה עושים היהודים.
לגבי דוד המלך, אם זכרוני אינו מטעה אותי מדובר באזור אדום-מואב הגאוגרפי.
 

משקיע88

Well-known member
משקיע, אני חושב שפספת את המסר, אני אומר שאם משהו לא יהודי, שלא ידחוף את אפו לענייני היהודים. אם משהו בן דת אחרת, שלא יתערב בין היהודים לבין עצמם (מימין ומשמאל). אותו הדבר כמו שאני מאוד לא אוהב שצרפת, ארה"ב, אנגולה וגמביה מתערבות במה עושים היהודים.
לגבי דוד המלך, אם זכרוני אינו מטעה אותי מדובר באזור אדום-מואב הגאוגרפי.
לגבי דוד, הוא מתואר כצאצא של רות המואביה (אם סבו). לגבי המסר, לא פספסתי שום דבר. יש לי זכות למשל להתנגד ולהילחם במעשים ובדעות נתעבים גם אם מבצעיהם אינם יהודים כלל. האם הנאצים היו צריכים להיות יהודים כדי שאתנגד להם? מדהים בעיני שיש היום יהודים שאימצו להם ערכים גזעניים ונאציים, בניגוד לכל מסכת הערכים של נביאי ישראל. אכן, במקרא מתוארים מעשי תועבה כמו טבח המדיינים על נשיהם ועולליהם בעידודו הקולני של משה רבנו, אך אינני מאמין בנכונות ההיסטורית של המתואר, ונותר לי רק להצטער אם מישהו חושב ללכת בעקבות תורה זו. אין מוסר שונה ליהודים ולשאר בני האדם.
 

jsphs

Well-known member
לגבי דוד, הוא מתואר כצאצא של רות המואביה (אם סבו). לגבי המסר, לא פספסתי שום דבר. יש לי זכות למשל להתנגד ולהילחם במעשים ובדעות נתעבים גם אם מבצעיהם אינם יהודים כלל. האם הנאצים היו צריכים להיות יהודים כדי שאתנגד להם? מדהים בעיני שיש היום יהודים שאימצו להם ערכים גזעניים ונאציים, בניגוד לכל מסכת הערכים של נביאי ישראל. אכן, במקרא מתוארים מעשי תועבה כמו טבח המדיינים על נשיהם ועולליהם בעידודו הקולני של משה רבנו, אך אינני מאמין בנכונות ההיסטורית של המתואר, ונותר לי רק להצטער אם מישהו חושב ללכת בעקבות תורה זו. אין מוסר שונה ליהודים ולשאר בני האדם.
משקיע,

לא מקבל שום הקבלה בין נאצים ליהודים.

אם תרשום יהודים ונאצים באותו המשפט. השיחה ביננו הסתימה.

זכותך להתנגד למה שאתה רוצה. זכותך להפגין (אבל לא לחסום את איילון עם מדורת ל"ג בעומר). זכותך לחלוק על דעתי.

הכרתי אישית ניצולי שואה שאינם עוד ביננו. אם תחזור על זה שוב, השיחה הסתיימה.

לגבי דוד המלך, אני זוכר שהוא מילט את הוריו למואב כשנאלץ לברוח למערת עדלם. בית ספר יסודי היה לפני די הרבה שנים אבל אני זוכר שלמדו שהוא לקח את הוריו לאזור אדום-מואב בעבר הירדן. יכול להיות שאני לא זוכר כמו שצריך. לגבי רות המואביה בהחלט.
 
נערך לאחרונה ב:

משקיע88

Well-known member
משקיע,

לא מקבל שום הקבלה בין נאצים ליהודים.

אם תרשום יהודים ונאצים באותו המשפט. השיחה ביננו הסתימה.

זכותך להתנגד למה שאתה רוצה. זכותך להפגין (אבל לא לחסום את איילון עם מדורת ל"ג בעומר). זכותך לחלוק על דעתי.

הכרתי אישית ניצולי שואה שאינם עוד ביננו. אם תחזור על זה שוב, השיחה הסתיימה.

לגבי דוד המלך, אני זוכר שהוא מילט את הוריו למואב כשנאלץ לברוח למערת עדלם. בית ספר יסודי היה לפני די הרבה שנים אבל אני זוכר שלמדו שהוא לקח את הוריו לאזור אדום-מואב בעבר הירדן. יכול להיות שאני לא זוכר כמו שצריך. לגבי רות המואביה בהחלט.
jsphs,

אינני מקבל שום הכתבות ותנאים על הבעת דעתי. אני מתנגד למי שמטיף או מבצע מעשי תועבה כמו שריפת משפחה בכפר דומא, או חטיפת נער פלסטיני ושריפתו בעודו בחיים.
גם שר שקורא לשריפת כפר חווארתה הוא חלאת אדם ומקומו בכלא. אינני רוצה להיכנס לדיונים כאילו משפטיים, אבל חוק יסוד התאמת צבע החגורה לנעליים איננו חוק יסוד במובן של קונסטיטוציה, אפילו אם שמו אומר אחרת. זכותי לקרוא לפעולה ולהתערב בפועל בפשעים נגד האנושות גם אם מדובר בבני ההוטו שטובחים בטוטסי ברואנדה.
 

jsphs

Well-known member
jsphs,

אינני מקבל שום הכתבות ותנאים על הבעת דעתי. אני מתנגד למי שמטיף או מבצע מעשי תועבה כמו שריפת משפחה בכפר דומא, או חטיפת נער פלסטיני ושריפתו בעודו בחיים.
גם שר שקורא לשריפת כפר חווארתה הוא חלאת אדם ומקומו בכלא. אינני רוצה להיכנס לדיונים כאילו משפטיים, אבל חוק יסוד התאמת צבע החגורה לנעליים איננו חוק יסוד במובן של קונסטיטוציה, אפילו אם שמו אומר אחרת. זכותי לקרוא לפעולה ולהתערב בפועל בפשעים נגד האנושות גם אם מדובר בבני ההוטו שטובחים בטוטסי ברואנדה.
מה הקשר? במה אתה מאשים אותי? מה למה שאמר מי שאמר אם אמר על דומא?

במקום ללכת להוטו וטוטסי יש מקרה יותר קרוב בו ערבים הרגו ערבים בחצי מיליון ולא ממש מזמן רק לפני כמה שנים במה שהיה סוריה. בנוסף יש למעלה מ- 10 מיליון עקורים. הרבה זוועות קורות בעולם, מה הקשר אלינו?

כשיש קשר כמו השריפה של שיירת הדסה להר הצופים כשכמעט 100 מבני עמי נשרפו חיים ע"י הערבים - את זה אני ממש לא שוכח.
 

משקיע88

Well-known member
מה הקשר? במה אתה מאשים אותי? מה למה שאמר מי שאמר אם אמר על דומא?

במקום ללכת להוטו וטוטסי יש מקרה יותר קרוב בו ערבים הרגו ערבים בחצי מיליון ולא ממש מזמן רק לפני כמה שנים במה שהיה סוריה. בנוסף יש למעלה מ- 10 מיליון עקורים. הרבה זוועות קורות בעולם, מה הקשר אלינו?

כשיש קשר כמו השריפה של שיירת הדסה להר הצופים כשכמעט 100 מבני עמי נשרפו חיים ע"י הערבים - את זה אני ממש לא שוכח.
לעניין דוד המלך, הסיפור על הוריו שנרצחו במואב איננו מופיע במקרא. מקורו מן הסתם בפירוש רש"י לפסוק בשמואל ב' פרק ח' וַיַּךְ אֶת-מוֹאָב, וַיְמַדְּדֵם בַּחֶבֶל הַשְׁכֵּב אוֹתָם אַרְצָה, וַיְמַדֵּד שְׁנֵי-חֲבָלִים לְהָמִית, וּמְלֹא הַחֶבֶל לְהַחֲיוֹת; כנראה שרש"י ניסה לתרץ את הטבח הנתעב, אחד מרבים שביצע נעים זמירות ישראל, ושלף מחוצנו את הסיפור שהדבר נעשה כנקמה על רצח משפחתו. הדוגמה של שיירת הדסה אכן מתארת מעשה זוועה של כנופיות ערביות, כמו גם שיירת הל"ה לגוש עציון ועוד. אני מגנה מעשי רצח ותועבה בלי שום קשר לדתם ומוצאם של הפושעים. אכן הפשעים של אסד בסוריה נתעבים, אך אינם מצדיקים התנהגות פושעת של יהודים או כל אדם אחר.
 

jsphs

Well-known member
ל- DNA הפגום וגם החצוף TBY, שסוף סוף הסביר לנו שהקשר שלו הוא לשכם ולא לשכונת אטיבי בדמשק.

כתבת: "משפט הוא מקצוע פרשני השואל למה התכוון המחוקק? הרי אין חוק מפורש לכל מקרה שמגיע למשפט."

וכעת, בוא נחשוב יחדיו למה התכוונו 64 ח"ג מול 0 מתנגדים שכתיקנו את חוק יסוד השפיטה על מנת לשלול מביהמ"ש את הסמכות לפסול עשייה של רוה"מ והשרים בשם סבירות של השופט\ת. מעניין מאוד, למה ח"כ כריבון התכוונו? אולי, שביהמ"ש שלקח את מה שהיה קיים בדין האנגלי מאות שנים והפך אותה למפלצת שמאפשרת לשופט\ת להכנס בנעלי הכנסת והממשלה ולא לשאת באחריות להחלטותיו? ממש קשה לדעת למה הם התכוונו.

בקשר לרמייה של ח"כ בעיקר מהימין רגע לפני בחירות.
ממליץ לך גגל "האהבלים לא הבינו והלכו הביתה", תמצא דברים מאוד מעניינים למה עשה שר המשפטים מרידור דאז יחד עם יו"ר ועדת חוקה לין.

כתבת:
"היודו- פשיסטים"
זה ממש, אבל ממש לא במקום לכתוב על יהודים בהקשר של נאצים. חיים ביננו מאות אלפים שהם דור שני לשואה. אתה פוגע בכבודו של כל אחד ואחת מהם. עוד חיים אפילו חלק מהניצולים. מה שאתה כותב הוא בהמיות. על כזה משפט צריך לחסום אותך בפורום.

כתבת: "הכנסת תרצה לחוקק שוב - שיקיימו תהליך החקיקה כנהוג עד היום בחוקי יסוד ."
תגיד על מה אתה מדבר? חוקקו לפי כל הכללים, עבר בוועדת חוקה כמה פעמים. התקיים דיון ימים על גבי ימים. עלה לקריאה שניה ושלישית. 64 הצביעו בעד מול 0 מתנגדים. נשיא המדינה חתם על החוק. חוק יסוד מאוחר שמתקבל ברב של 61 ומעלה הוא אקסיומה לבית המשפט. בטח אם עסקינן בחוק יסוד השפיטה.

כתבת: "העליה מצפון אפריקה בראשית המדינה התאפיינה בהשכלה פחות רלבנטית למדינה ומנהגים שנתפסו "נחותים" כי היו "ערבים" ו- "פרימטיביים" ביחס לתרבות המקובלת של היהדות החילונית צברית של ארץ ישראל. "
DNA פגום, אני חושב שלרשום זאת בישראל שלאחר 1970 זה פשוט רוע בהתגלמותו. נעשו המון מהלכים רעים עם העליה של שנות ה- 50. אני הכרתי אישית חלק מהאנשים שגורשו ממדינות ערב והם כבר לא בחיים. הם גורשו בעקבות החלטת ועדת חרטום. על כל יהודי בישראל גורשו 2 בתחילת שנות ה- 50 מארצות האיסלם. הם שוכנו במעברות יחד עם שארית הפליטה מאירופה. נעשו הרבה מאוד שגיאות ועוולות בידי הממסד. אבל די, זה נגמר. הם לא נחותים ולא פרימיטיביים. הם לא היו כאלו אז ובטח לא ילדיהם ונכדיהם שדורשים את מקומם גם ליד הגה השלטון.

לסיכום: קרא מה נכתב היום בעניין פסילת חוק יסוד בידי ביהמ"ש.
הכותבת היא יועמ"ש הכנסת.
סימוכין: https://www.davar1.co.il/445937/
ציטוט: "

אפיק ציינה כי בית המשפט מעולם לא ביטל חוק יסוד, והיועמ"שית לממשלה מבקשת לעשות זאת לראשונה, וכן כי העובדה שהיועמ"שית מבקשת מבג"ץ לבטל את החוק היא תקדימית. עוד כתבה כי קיים פער בין עמדתה של בהרב-מיארה בעתירה זו לבין העמדה שהגישה בבג"ץ בחודש ינואר 2023.

את הדברים כתבה אפיק במסמך שהגישה לבית המשפט העליון היום, בבקשה לאפשר לכנסת להביע את עמדתה תוך כדי ואף אחרי הדיון, וביקרה את בהרב-מיארה על כך שהגישה את עמדתה בנפרד וללא עמדת הכנסת."


אין תקדים בו ביהמ"ש מבטל חוק יסוד.
במדינה ללא חוקה, חוק יסוד שמתקבל ברב של 61 ומעלה הוא אקסיומה והנחיה לבצוע לאלתר.
 
ל- DNA הפגום וגם החצוף TBY, שסוף סוף הסביר לנו שהקשר שלו הוא לשכם ולא לשכונת אטיבי בדמשק.

כתבת: "משפט הוא מקצוע פרשני השואל למה התכוון המחוקק? הרי אין חוק מפורש לכל מקרה שמגיע למשפט."

וכעת, בוא נחשוב יחדיו למה התכוונו 64 ח"ג מול 0 מתנגדים שכתיקנו את חוק יסוד השפיטה על מנת לשלול מביהמ"ש את הסמכות לפסול עשייה של רוה"מ והשרים בשם סבירות של השופט\ת. מעניין מאוד, למה ח"כ כריבון התכוונו? אולי, שביהמ"ש שלקח את מה שהיה קיים בדין האנגלי מאות שנים והפך אותה למפלצת שמאפשרת לשופט\ת להכנס בנעלי הכנסת והממשלה ולא לשאת באחריות להחלטותיו? ממש קשה לדעת למה הם התכוונו.

בקשר לרמייה של ח"כ בעיקר מהימין רגע לפני בחירות.
ממליץ לך גגל "האהבלים לא הבינו והלכו הביתה", תמצא דברים מאוד מעניינים למה עשה שר המשפטים מרידור דאז יחד עם יו"ר ועדת חוקה לין.

כתבת:
"היודו- פשיסטים"
זה ממש, אבל ממש לא במקום לכתוב על יהודים בהקשר של נאצים. חיים ביננו מאות אלפים שהם דור שני לשואה. אתה פוגע בכבודו של כל אחד ואחת מהם. עוד חיים אפילו חלק מהניצולים. מה שאתה כותב הוא בהמיות. על כזה משפט צריך לחסום אותך בפורום.

כתבת: "הכנסת תרצה לחוקק שוב - שיקיימו תהליך החקיקה כנהוג עד היום בחוקי יסוד ."
תגיד על מה אתה מדבר? חוקקו לפי כל הכללים, עבר בוועדת חוקה כמה פעמים. התקיים דיון ימים על גבי ימים. עלה לקריאה שניה ושלישית. 64 הצביעו בעד מול 0 מתנגדים. נשיא המדינה חתם על החוק. חוק יסוד מאוחר שמתקבל ברב של 61 ומעלה הוא אקסיומה לבית המשפט. בטח אם עסקינן בחוק יסוד השפיטה.

כתבת: "העליה מצפון אפריקה בראשית המדינה התאפיינה בהשכלה פחות רלבנטית למדינה ומנהגים שנתפסו "נחותים" כי היו "ערבים" ו- "פרימטיביים" ביחס לתרבות המקובלת של היהדות החילונית צברית של ארץ ישראל. "
DNA פגום, אני חושב שלרשום זאת בישראל שלאחר 1970 זה פשוט רוע בהתגלמותו. נעשו המון מהלכים רעים עם העליה של שנות ה- 50. אני הכרתי אישית חלק מהאנשים שגורשו ממדינות ערב והם כבר לא בחיים. הם גורשו בעקבות החלטת ועדת חרטום. על כל יהודי בישראל גורשו 2 בתחילת שנות ה- 50 מארצות האיסלם. הם שוכנו במעברות יחד עם שארית הפליטה מאירופה. נעשו הרבה מאוד שגיאות ועוולות בידי הממסד. אבל די, זה נגמר. הם לא נחותים ולא פרימיטיביים. הם לא היו כאלו אז ובטח לא ילדיהם ונכדיהם שדורשים את מקומם גם ליד הגה השלטון.

לסיכום: קרא מה נכתב היום בעניין פסילת חוק יסוד בידי ביהמ"ש.
הכותבת היא יועמ"ש הכנסת.
סימוכין: https://www.davar1.co.il/445937/
ציטוט: "

אפיק ציינה כי בית המשפט מעולם לא ביטל חוק יסוד, והיועמ"שית לממשלה מבקשת לעשות זאת לראשונה, וכן כי העובדה שהיועמ"שית מבקשת מבג"ץ לבטל את החוק היא תקדימית. עוד כתבה כי קיים פער בין עמדתה של בהרב-מיארה בעתירה זו לבין העמדה שהגישה בבג"ץ בחודש ינואר 2023.

את הדברים כתבה אפיק במסמך שהגישה לבית המשפט העליון היום, בבקשה לאפשר לכנסת להביע את עמדתה תוך כדי ואף אחרי הדיון, וביקרה את בהרב-מיארה על כך שהגישה את עמדתה בנפרד וללא עמדת הכנסת."


אין תקדים בו ביהמ"ש מבטל חוק יסוד.
במדינה ללא חוקה, חוק יסוד שמתקבל ברב של 61 ומעלה הוא אקסיומה והנחיה לבצוע לאלתר.
סתם מתוך סקרנות,איך מערכת משפט עצמאית מפריעה לך?
מונעת פטור גורף מגיוס ועבודה לבני קהילתך?
מונעת סיפוח שטחים וכינון מדינת אפרטהייד?
מונעת ממך או מקרוביך ג'וב ממשלתי שאין לך כישורים לקבל?
אני עברי ויהודי,אז אתה יכול לענות לי :rolleyes:
 
נערך לאחרונה ב:

jsphs

Well-known member
סתם מתוך סקרנות,איך מערכת משפט עצמאית מפריעה לך?
מונעת פטור גורף מגיוס ועבודה לבני קהילתך?
מונעת סיפוח שטחים וכינון מדינת אפרטהייד?
מונעת ממך או מקרוביך ג'וב ממשלתי שאין לך כישורים לקבל?
אני עברי ויהודי,אז אתה יכול לענות לי :rolleyes:
הבעיה היא לא עצמאות מערכת המשפט. אלא עולם הערכים של השופטים. כשמכניסים "סבירות", "מידתיות", "עקרונות יסוד של השיטה", "אדם נאור", "אמת לשעתה" אתה למעשה מחליף את הדין הכתוב במה השופט\ת חושבים שנכון.

זו בדיוק השיטה שהבריטים המציאו לקולוניות שלהם. טרלול בשם בג"ץ (בעברית), כל השופטים למעט משפטן בן המקום הם בריטים. רובם חסרי השכלה משפטית. ערכאה ראשונה ואחרונה. ללא ראיות. מחליטים על סמך מה שנראה לשופט מטעם השלטון הבריטי בקולוניה כצודק.

יצא לי לראות וכוח בין שני ח"כ. בשלב מסויים זה מימין אמר: "קח דף לבן, תרשום איזה חוקים שאתה רוצה. אבל אני ממנה את השופטים".

זו כל האמת על רגל אחת.

רץ סרטון ישן בו מוגשת עתירה לטובת הפעלת הטלוויזיה בשבת. עותר רץ לירושלים ביום שישי בצהרים. השופט מתקן לו את העתירה. במעמד צד אחד נותן צו על תנאי להפעלת טלוויזיה ממלכתית בשבת. מאוד יכול להיות שנכון להפעיל טלוויזיה בשבת. אבל האם השופט טרם שכתב פס"ד לא שאל לשאול לדעת הבעלים של ערוץ 1 קרי המדינה מה עמדתה? ואולי שופט עם עולם ערכים אחר לא היה מזדרז לתת כזה צו ובטח לא מתקן לעותר את העתירה שהיא פעולה שאני מבין אותה כהכרת פנים.

קהילה? אני רואה עצמי כיחיד לא כקהילה.

אני רואה עצמי כציוני ובעד גיוס לצה"ל\מג"ב. שירתתי למעלה מ- 20 שנים במילואים.

כישורים? מה אתה יודע על הכישורים שיש לי או אין לי ובאיזה תחום?

אני יודע שאתה יהודי. וגם אם היית לא היית יהודי הייתי משיב לך. מה הקשר?

וגם ברור לי שבברה"מ קראו לך ז'יד.

לגבי "שטחים", "אפרטהייד", אם נשתמש בשפתו של שמעון: "לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש נכרים משלנו כי אם נחלת אבותינו".

יצא ובמלחמת העצמאות חצי ירושלים וכל יו"ש נכבשה ע"י הכובש ההאשמי שהגיע מהעיר מכה בערב הסעודית של היום. הבריטים לקחו שטח שועידת סן רמו יעדה ליהודים ובשל חשבונות ואינטרסים שלה המליכה נסיך סעודי על עבר הירדן וגם חלקים מארץ ישראל המערבית.

להבנתי, למעט מה קרה ב- 1948-49 אין הבדל בין באר שבע לעין גנים (ג'נין) או בית אלה (ראמללה).

לא אכפת לי מה אומרים הגויים - חשוב מה יעשו היהודים.
 

tby1

Active member
וכעת, בוא נחשוב יחדיו למה התכוונו 64 ח"ג מול 0 מתנגדים שכתיקנו את חוק יסוד השפיטה על מנת לשלול מביהמ"ש את הסמכות לפסול עשייה של רוה"מ והשרים בשם סבירות של השופט\ת. מעניין מאוד, למה ח"כ כריבון התכוונו?
זו כלל לא השאלה. תשובה לכך ברורה כשמש.

השאלה היא האם החותמים על מגילת העצמאות וייסדו מדינה "יהודית ודמוקרטית" והכנסת שחוקקה את חוק יסוד החקיקה התכוונו לכך שיום אחד תחוקק הכנסת חוק שהממשלה והשרים יכולו לפעול בחוסר סבירות ביחס לביצוע חובותיהם החוקיות או בהחלטות שונות ע"י הגבלת הבקרה של בית המשפט. אני חושב שהתשובה לכך ברורה
חיים ביננו מאות אלפים שהם דור שני לשואה. אתה פוגע בכבודו של כל אחד ואחת מהם. עוד חיים אפילו חלק מהניצולים. מה שאתה כותב הוא בהמיות. על כזה משפט צריך לחסום אותך בפורום.
כבן למשפחה כזו אני מודיע לך חד משמעית כי המציאות הפוכה. כל מי שמקדם "עליונות יהודית" ומשטר פאשיסטי הוא הבהמה המבזה את כל החללים שנפלו על הקמת מדינה יהודית ודמוקרטית.
תגיד על מה אתה מדבר? חוקקו לפי כל הכללים
אתה הרי לא באמת קורא את העתירות אז מהאתה מבין מהחיים שלך?

מסתבר שלא, בוודאי לא כפי שחוקקו בעבר חוקי יסוד. וככל שמחוקקים חוקי יסוד לא כהצעות חוק ממשלתיות, בחטף , ללא שום שינוי נוסח כתוצאה מדיונים , ללא הסכמה רחבה ותמיכה רחבה מגורמי מקצוע כך הכף נוטה שהחוק אומנם בכותרתו חוק יסוד, אך הוא לא באמת כזה והכנסת עושה שימוש לרעה ביכולתה לחוקק חוק יסוד .
בית המשפט מעולם לא ביטל חוק יסוד
אין על זה וויכוח, תמיד יש פעם ראשונה , אגב לדעתי זה לא חייב להיות המקרה. מכיוון שכולם מסכימים , גם היועצת של הכנסת אן תקרא את כל מה שכתבה, כי התיקון של הנבצרות הוא פרסונאלי, בית המשפט יעשה בדיוק כפי שעשה בחוק טבריה - יקבע כי התיקון יכנס לתוקף בכנסת הבאה.
להבנתי, למעט מה קרה ב- 1948-49 אין הבדל בין באר שבע לעין גנים (ג'נין) או בית אלה (ראמללה).
והנה קפץ לך הכהניסט ועכשיו הכל ברור זה נאמר על שכמותיך כאשר שללו מהם הזכות להיבחר לכנסת

מטרותיה ומעשיה של המערערת הם באופן ברור גזעניים: ליבוי היצרים השיטתי על יסוד לאומי-אתני המביא איבה ומדנים ומעמיק תהום, קריאה לשלילה אלימה של זכויות, לביזוי שיטתי ומכוון של חלקי אוכלוסייה מוגדרים, המאובחנים לפי יסוד לאומי-אתני, ולהשפלתם באופן הדומה להחריד לגרועות שבדוגמאות בהן התנסה העם היהודי (למשל השואה) - כל אלה די בהם, לאור החומר הרב שהוגש לנו, כדי לבסס את המסקנה בדבר ההסתה לגזענות. עוצמת פעולתה של המערערת בכל צורותיה, הקיצוניות שבהצגת הנושאים ובמעשים המתלווים אליהם והעיוות החמור של אופייה של המדינה ושל משטרה הנובעים מכך, כל אלה מקנים למטרות ולמעשים את החומרה המפליגה, שדי בה כדי לבסס החלטתה של ועדת הבחירות המרכזית

היה שלום ולא להתראות.
 
למעלה