המשפט האזרחי מול המשפט ההלכתי

המשפט האזרחי מול המשפט ההלכתי

בס"ד וודאי כבר נראה כי הלך חיי הינם הלך חיים דתי על פי המסורת היהודית שאלתי היא מתוך התעניינות לדעת האם יש מן הדרכים במשפט האזרחי הזהים ומורים כמשפט ההלכתי? תודה אברהם
 
שאלה קשה

שאלה קשה, כי למרבה הצער אינני מעורה מאד במשפט העברי ואני רק יכולה להצר על כך. הידע היחיד שיש לי בתחום הוענק לי על ידי איש יקר וחכם שלימד אותי משפט עברי באוניברסיטה- היה מאד מעניין. על פניו נראה כי דיני המשפחה הם תחום שבו המשפט העברי שריר וחי וקיים, ושם יש את מירוץ הסמכויות הבעייתי שעליו קצרה היריעה מלדבר. האם אתה מכיר את תחום המשפט העברי על בוריו?
 
זו תגובתי

בס"ד למרות היותי בוגר ישיבה הנמצא בסביבת דיינים אינני בקי בתחום, אך מתעניין מאוד וקורא ספרים רבים המייחסים את הרשלנות הרפואית שאצלי למשפט העיברי מול המשפט האזרחי וכל ששאלתי האם משתמשים בזה גם למעשה? בהערכה רבה על ההענות אברהם רואש
 
רשלנות רפואית ומשפט עברי

אני סבורה שיש קושי טכני ביישום כללי המשפט העברי בתחום הרשלנות הרפואית, שהוא תחום המתקדם צעד בצעד ביחד עם הטכנולוגיה. מאידך, אינני מכירה מספיק את תחום המשפט העברי על מנת לקבוע מסמרות בנושא, זוהי דיעה ראשונית שלי בנושא, ואם מישהוא יוכיח אחרת- אשמח לשמוע. מתוך היכרותי את פסיקת בתי המשפט בתחום הרשלנות הרפואית: לא נתקלתי ביישום כללי המשפט העברי בתחום זה. האם מישהוא מכיר פסקי דין בתחום הרשלנות הרפואית (שנתנו בתקופה האחרונה) המערבים משפט עברי?
 
נ.ב

נזכרתי: אני חושבת שבתחום המתת חסד יש פסקי דין שיש בהם גם נושאים מן המשפט העברי. יש פסק דין על ילדה חולת CF שההורים בקשו לא להאריך את חייה, ושם השופט אלון הציג גישות מתוך המשפט העברי. בתחום הרשלנות הרפואית- עדיין לא נזכרתי בפסקי דין כאלו.
 
למעלה