הנה זה מתחיל! עדכוני יום 1

trilliane

Well-known member
מנהל
לא ממש, רוב הספורטאים היו בגבולות הצפוי

שירה הגיעה לא מדורגת וקיבלה יריבה חזקה (ונפסלה על שטות);
השחיינים סיימו פחות או יותר באותם מקומות שהתחילו בהם (ואלה לא היו מקצים שבהם היה להם סיכוי ממשי לעלות לגמר או אפילו לחצי גמר, ומרוז שחתה חולה);
&nbsp
לשטילוב אכן היה סיכוי לעלות לגמר הקרקע עם תרגיל נקי, למרבה הצער החליק ונפל. זה קורה, וקרה אתמול גם לטובים ביותר, בפרט לחלק מיריביו הגדולים (למשל דרגולסקו הרומני, שזכה בכסף באליפות אירופה האחרונה כששטילוב זכה בארד, ואתמול נפל בקרקע פעמיים, סיים בתחתית). היו אתמול לא מעט אכזבות והפתעות באולם ההתעמלות (למשל הנפילה של אוצ'ימורה מהמתח, הוא אלוף העולם המכהן במכשיר והוא לא יעלה לגמר) וכפי שכבר כתבתי, הבעיה של שטילוב שהוא הגיע עם אפשרות ריאלית לגמר אחד בלבד, וכשאתה שם את כל הביצים בסל אחד אין לך הזדמנות שנייה. היו מתעמלים נוספים במצבו, והיו אחרים שבזכות קרב רב ונבחרת ימשיכו להתחרות (אבל פספסו את הגמרים במכשירים בודדים).
&nbsp
כולנו מקווים שיצליחו להתעלות ברגע האמת ולעשות יותר, אבל כפי שרואים (וזה לא רק אצלנו) זה לא תמיד קורה. זה רק ספורט...
 

ifa1111

New member
אצטט את עצמי מדיון במקום אחר

יום וחצי של תחרויות מאחורינו והתוצאות עד עכשיו לא מעודדות במיוחד.
&nbsp
צריך לזכור אף מועמד ראלי למדליה עוד לא עלה להתחרות, חלק ממי שנכנסו עוד לא התחרו במרחק/תרגיל החזק שלהם. האכזבה העיקרית היא מפולק בג'ודו ושטילוב בהתעמלות.
אז אם לסכם שורה תחתונה אני לא חושב שיש לנו מה להרגיש רע מדי לגבי ההישגים, פשוט כי על סמך הישגי העבר מי שעלו עד עכשיו לא מסוגלים לזה. למה בכל זאת יש לי טעם חמוץ בפה מהמשלחת עד כה?
&nbsp
כי הספורטאים שלנו לא מצליחים להוציא את הטוב שבהם במאני טיים. גם ממי שאינו מועמד למדליה הייתי רוצה שיצליח לעבור יריבים שאינם מדורגים, הייתי רוצה לראות שחיינים שלנו קובעים שיאים אישיים חדשים. זה לא קורה וההרגשה היא שהחבר'ה לא עומדים בלחץ.
&nbsp
אבל כמו שפתחתי רק יום חצי מאחורינו ויש עוד תחרויות רבות.
&nbsp
בשעה זו עדיין מתחרה שני בלוך הישראלית ברכיבה על אופני כביש לנשים.
היא לא מעומדת למדליה אבל מייצגת משהו מאוד חיובי אני חושב. לא מכיר אותה לחלוטין, שמעתי עליה פה ושם דברים ממאמנת כושר בארץ או שבכלל גרה בחו"ל ואולי גם וגם, היא עצמה פחות הסיפור מבחינתי למרות שבהחלט מגיעות לה כמה דקות של תהילה על ההישג הפנטסטי שלה להגיע בכלל למשחקים (לא זכור לי מהשנים האחרונה נציגה ישראלית באופניים במשחקים האולימפיים ואולי היא בכלל הראשונה).
&nbsp
בישראל בשנים האחרונות יש עליה מאוד חדה בהשתתפות העממית של האנשים במרוצים, זה קורה בעיקר במרתונים, טריאתלונים ורכיבה על אופניים.
הגעה של שני רוכבים ישראלים למשחקים האולימפיים וגם טריאתלט היא פסגה של עבודה בדרך הנכונה. כך אני חושב.
המונים שמשתתפים בספורט מסוים, מסיבות שונות ומגוונות של בריאות, הנאה, שיפור כושר, התמודדות עם אתגרים ומה לא ומתוך כל ההמון הזה יש סיכוי שנוציא גם כמה אלופים אחת לכמה זמן.
זו גם הרבה יותר הצלחה של מדינה מאשר איזשהו ספורטאי על יחיד בענף שמצליח בזכות כישרון יוצא דופן או מוסר עבודה חריג ומסביבו יש שממה.
&nbsp
אז בזכות הקרבה לים ומזג האוויר יש לנו הרבה גולשים במדינה, חלק קטן מהם גם הופכים לתחרותיים וחלק עוד יותר קטן מגיעים להצלחות ומביאים גאווה בינלאומית.
אולי גם בריצה ובאופניים נצליח להגיע בעתיד להישגים דומים באותה הדרך. אלו אולי לא ענפים מרתקים לצפייה אך מאוד ברור וקל להבין מי המנצח.
לגבי שאר הספורטאים שלנו, חלק מהביקורות מוצדקות רובן לא. חשוב לזכור שיש עוד המון תחרויות ואפשר לקוות שבהמשך נצליח הרבה יותר.
 

עדןQ

New member
שאלה לגבי ניבחרת ברזיל בכדורגל (גברים)..

אם יש למישהו לוח זמנים מסודר..
מתי משחקים ואיפה משדרים..
תודה מראש..
 

NH1989

New member
אין מה לצאת מפרופורציות

בסופו של דבר האכזבה היחידה מהיום הזה היא ההופעה של שטילוב. מועמד אמיתי למדליה הוא לא ממש היה הפעם, אבל ברור שהוא היה אמור לפחות להיות באזור העלייה לגמר. אין מה לעשות..אלו דברים שקורים ולא, לא רק לישראלים אלא בכל מקום ומספיק היה לראות אתמול הרבה מאוד מתעמלים בכירים מפשלים ברגע האמת. אני בטוח שהמתעמלים הבכירים שיוכלו לתקן בגמר הקבוצתי ובגמר הקרב רב יהיו טובים בהרבה אחרי שהשתפשפו היום. שטילוב אמנם לא יתקן, אבל לא נשכח לו עכשיו שתי הופעות נהדרות בגמרים אולימפיים וסחיבה בלעדית של ענף דומינטטי במשחקים האולימפיים על הכתפיים במשך עשור.

שחייה: השחיינים פחות או יותר עשו את שלהם. נבחרת השליחות הייתה אמורה להסתפק בעצם ההופעה ואולי הייתה שוברת שיא ישראלי אם אנדי הייתה בכשירות מלאה. עמית עשתה תוצאה כמעט זהה לתוצאת הכניסה שלה ומדובר במשחה משני עבורה. גל שחה קצת לאט יחסית אבל מניח שהוא שומר כוחות ל- 200. אני רואה את הכותרות שמדברות על אכזבה בבריכה ושואל את עצמי למה בדיוק ציפו כאן? רמה מאוד חובבנית של סיקור בהיבט הזה. צריך לקבל ולהפנים שרוב המשלחת הישראלית לא מסוגלת לאיים על גמרים אולימפיים/מדליות.

ג'ודו: מודה שגם אני לא הבנתי בהתחלה מדוע פסלו את שירה אבל אלו החוקים. בכל מקרה, אמנם אופן ההפסד היה מעט משונה אבל אי אפשר היה לצפות משירה ליותר מהקרב הזה. עצם ההגעה היא ההישג עבורה.

טניס: נצחון יפה של דודי. כרגיל במעמדים גדולים דודי יודע לנצח יריבים ברמה שקולה לשלו. נראה גם שהמשלחת הייתה זקוקה למשהו חיובי מהיום הזה וטוב שהוא נגמר בסימן חיובי. סיבוב הבא צפוי מול גופן הבלגי..קשה מאוד. דודי יצטרך למצוא את פורמת גביע דיוויס שלו מפעם כדי להפתיע.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ניתוח מדויק. אגב, השליחות היו 2 עשיריות מהשיא

שזה יפה ומכובד בכל מקרה, בפרט עם שחיינית אחת חולה. הן פשוט לא ברמה העולמית של כלל הנבחרות, וזה המצב נכון לעכשיו.
 

rapgamer4ever

New member
היו גמרים מאוד מרגשים בשחייה. סקירה קצרה:

400 מעורב גברים- גמר:
זה היה קרב משולש של הגינו- מהכוכבים הגדולים של השחייה בשנים האחרונות, דאיה סטו וצ'ייס קאליץ האמריקאי.
שני היפנים פתחו פער גדול על שאר השדה. בחצי השני של המשחה סטו נחלש וקאליץ עם החזה החזק שלו עבר למקום השני וסגר את רוב הפער מהגינו. בסוף הגינו שמר על המקום הראשון עם זהב אולימפי ראשון, תוצאה פנטסטית ושיא שיאי של 4:06.10. קאליץ גם שבר את השיא שלו בפעם השנייה באותו יום עם 4:06.75. סטו סיים שלישי.

100 פרפר נשים- חצי גמר:
שרה שויסטרום ממשיכה להפגין דומיננטיות מוחלטת והפעם הוסיפה שיא אולימפי חדש. בגמר היא תנסה להתמודד עם שיא העולם שלה ושאר הבנות יאבקו על המקום השני.

400 חופשי גברים- גמר:
זה היה קרב אדיר שהוכרע בשניות האחרונות. סון יאנג זינק לא טוב ופתח בפיגור של כמה עשיריות מהשאר. ג'יימס גאי פרץ בחצי הראשון של המשחה אבל נחלש בחצי השני וסיים שישי בלבד.
ב-100 מטרים האחרונים סון יאנג והורטון ברחו לאחרים. התרחש ביניהם מאבק אדיר על הזהב, היה נדמה לרגע שיאנג עובר למקום הראשון אבל לבסוף הורטון הקדים אותו ב-13 מאיות וזכה בזהב. זו הפעם הראשונה שאני רואה את סון יאנג מפסיד במשחה ה-400.
גבריאל דטי התגנב למקום השלישי ב-50 מטרים האחרונים והשאיר את האמריקאים מאוכזבים עם מקומות 4 ו-5.

400 מעורב נשים- גמר:
ה-משחה הגדול של הלילה. קטינקה הוסו עפה קדימה מהרגע הראשון וריסקה בשתי שניות את שיא העולם השנוי במחלוקת של יי שיוון. למי שעוקב אחרי קטינקה היא בצמרת הגבוהה העולמית כבר תקופה ארוכה אבל מעולם לא זכתה במדליה אולימפית ועם כמה שהתקרבה במספר מקרים לשיא העולם, היא לא הצליחה לשבור אותו. עד הלילה. ללא ספק המשחה הגדול בחייה וסיום מתוק במיוחד לאחר הפספוסים הרבים באולימפיאדות הקודמות ובפרט לונדון בה סיימה רביעית במשחה הזה.
מאיה דיראדו האמריקאית סיימה שנייה ונגעה בקיר 5 שניות מאוחר יותר, היא הייתה בשוק מהתוצאה של הוסו. בלמונטה גרסיה שלישית.

100 חזה גברים- חצי גמר:
בדומה ל-100 פרפר נשים יש לנו את אדם פיטי שהוא רמה בפני עצמה והאחרים יאבקו על הכסף. לאחר ששבר את שיא העולם במוקדמות הוא התקרב מאוד גם הלילה והתנועות האחרונות שלו לא הסתנכרנו עם המרחק בצורה מושלמת כך שהוא עשה גלישה יחסית ארוכה בתנועה האחרונה ופספס את השיא. תהיה לו הזדמנות נוספת לשבור את השיא וכמובן לקחת זהב הלילה, כאשר הקרב על המקום השני פתוח לגמרי.

4X100 חופשי נשים- גמר:
האוסטרליות כצפוי ניצחו ושברו שיא עולם כאשר שתי המהירות ביותר היו קייט קמפבל (51.97) וברונטה קמפבל (52.15) שפייבוריטיות לעלות על הפודים גם במשחה האישי.
האמריקאיות עם רביעייה טובה ומאוזנת סיימו במקום השני, קנדה עם הכוכבת העולה בת ה-16 פני אולקסיאק שלישית.
שווה לציין שרנומי קרומידיויו שחתה מצוין (52.2) ותהווה פקטור משמעותי מאוד במשחה האישי. גם שרה שויסטרם (52.47) עם תוצאה חזקה.
 

NH1989

New member
יום ראשון מדהים בבריכה

קצת חבל לי שדווקא בזמן שלוכטה ופלפס השאירו את הפודיום פתוח ב- 400 מעורב, לסלו צה החליט להתמקד בפרפר. הבן אדם היה השחיין היחיד שהצליח לראות אותם בזווית העין ולא היה מתאים ממנו כדי לקחת את הזהב. היפנים היו כמוצאי שלל רב וידעו לנצל את חוסר הנסיון של האמריקאים בבמה הגדולה. שאפו.

בכלל, השחייה האמריקאית לא נראית כמי שתשחזר את 16 מדליות הזהב מלונדון. נראה לי שכל מספר דו ספרתי של מדליות זהב יספק אותם במחזור הנוכחי. נראה אם לדקי תכניס קצת אנרגיות לנבחרת האמריקאית.

לעומת זאת, האוסטרלים חוזרים לעצמם אחרי מדליית זהב אחת בלונדון וכבר עם 2 לאחר יום תחרויות אחד. שמחתי לראות שנמצא מעין יורש לת'ורפ והאקט במשחים הארוכים. אני לא בוטח בשחייה הסינית בכלל ובסון יאנג בפרט והעדפתי שהאוסטרלי ינצח.

קטינקה מדהימה. יש ספורטאים אדירים שמחכים הרבה יותר מדי זמן לזהב אולימפי. זכור לי האתלט המרוקאי אל גרוז' שפספס את הזהב למרות שהיה אלוף עולם ושיאן עולם ב- 2 אולימפיאדות. הפרס שלו היה זכייה בזהב כפול בריצות הארוכות באתונה. מקווה שלקטינקה יהיה סיפור דומה אם לא יותר טוב. מגיע לה!
 

rapgamer4ever

New member
מסכים לגבי האמריקאים

יש להם המון שמות חדשים בנבחרת, סוג של חילופי דורות.
לדקי כמובן פייבוריטית ברורה ב-800 וב-400 עם סיכוי טוב לקחת גם את ה-200. נניח 3 זהב.
פלפס מועמד חזק בכל אחד מ-3 המשחים האישיים שלו, נאמר שהוא לוקח 2. =5 זהב.
בחזה יש להם את לילי קינג החזקה ב-100 ואת קווין קורדס וג'וש פרנו ב-200. נגיד שהם מוציאים עוד זהב אחד= 6 זהב.
עוד כמה משחים אישיים שהם לא פייבוריטים אבל יש סיכוי לזהב: נייתן אדריאן ב-50 וב-100 חופשי, הגביסטים פלאמר (ב-100) ומרפי (ב-100 וב-200).
סך הכל יסיימו עם 6-8 מדליות זהב במשחים האישיים. בשליחים כנראה יוסיפו עוד 3 מדליות זהב, אולי 4.
&nbsp
דו ספרתי נמוך של מדלית זהב נשמע מדויק

&nbsp
לגבי לאסלו צה אני לא בטוח שהוא היה צריך ללכת על ה-400 מעורב. הגינו חזק מאוד ולדעתי היה מנצח גם אותו (הוא ניצח עם תוצאה טובה בכמה מאיות מהשיא האישי של צה שנקבע עם בגדי הים המשוכללים).
צה מחזיק בתוצאות הפרפר הטובות השנה ב-100 וב-200. גם כאן לא הייתי מהמר עליו מול פלפס אבל אני חושב שיש לו סיכוי לא רע לנצח את ה-200.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
פלפס, לוכטי, צ'ה כבר מבוגרים, בני 30 ומעלה...

בד"כ המבוגרים מתמקדים במשחים הקצרים ולא בארוכים, זה (כנראה) נהיה קשה כשאתה מזקן.
 
למעלה