הנחה לסטודנטים ברכבת?

מצב
הנושא נעול.
הוא לא מפסיק להיות סטודנט, הוא רק זכאי להנחות

זה עולה לא מעט
ושוב יוצא שסטודנט כאילו מפסיק להיות סטודנט, אם אין לו הכרטיס המיוחד הזה.
הוא לא מפסיק להיות סטודנט, הוא רק זכאי להנחות
בשעורים פחותים ורק על חוזים מסויימים.
סטודנט שרכש כרטיס חופשי סטודנטיאלי סמסטריאלי או שנתי) בהחלט הגיוני שיזכה ליותר הטבות.
אבל אי אפשר לזלזל גם בהנחה של 33% על כרטיסיה או 30% על כרטיסיית שתי נסיעות לנסיעה בינעירונית ארוכה.
 

olli3

New member
מנהל
חופשי שנתי וחופשי סמסטריאלי

בעיני דווקא יש ויש סיבה שסטודנט יקבל
הנחה גם על נסיעה בודדת. הרי בנסיעה בודדת הוא לא מפסיק להיות סטודנט. אבל על כך כבר כתבנו, והבנו שכרגע זה המצב. וחבל!
אבל מה זה חופשי סמסטריאלי? האם זה כרטיס שמקנה הנחות מלאות על כל סוגי הכרטיסים כל עוד נמשך הסמסטר? ומה קורה בחופשות? ומה אחריהן? הוא צריך לקנות כרטיס חדש לכל סמסטר?
ולמה לא לכולם יש? האם קונים אותו בסכום מסויים, שעלולים לא להספיק לנצל?
חופשי שנתי וחופשי סמסטריאלי
חופשי שנתי כשמו כן הוא מקנה נסיעות חופשיות לסטודנטים אשר רכשו אותו באיזור שבו הם חפצים לנסוע. קיימים עשרות סוגי חופשי שנתי ברחבי הארץ (יעדים שונים), יש לשירות עירוני בתוך עיר מסויימת, יש לשירות בערי מטרופולין, יש לשירות פרברי ויש גם לשירות מרחבי (מקשר בין ערים מרוחקות יחסית אבל בתחום מרחב הנגב או מרחב הצפון וכו').

הכרטיסים כמעט תמיד משותפים למספר חברות תחבורה.

כל מי שרכש כרטיס שכזה, זכאי להנחה (גם בעבור כרטיס בודד) של 50% הנחה (כמו אזרח ותיק) בכל קווי התח"צ בישראל (למעט קווי אילת והערבה אם אינני טועה, אלא אם כן מוסד הלימודים הוא באילת או שהינו תושב אילת או הערבה).

חופשי סמסטריאלי, הינו כמו החופשי השנתי רק לכל סמסטר בנפרד. כמו כן, ברגע שנגמר סמסטר ב' - נגמרות הנחות ה50% והרב קו הופך להיות בפרופיל סטודנט רגיל המקנה 30-33% הנחה. בחופשי השנתי התוקף הוא מ15.10 עד ה15.10 של השנה הבאה.
 

מיכי 10

Member
מעניין מאד! תודה!

חופשי שנתי וחופשי סמסטריאלי
חופשי שנתי כשמו כן הוא מקנה נסיעות חופשיות לסטודנטים אשר רכשו אותו באיזור שבו הם חפצים לנסוע. קיימים עשרות סוגי חופשי שנתי ברחבי הארץ (יעדים שונים), יש לשירות עירוני בתוך עיר מסויימת, יש לשירות בערי מטרופולין, יש לשירות פרברי ויש גם לשירות מרחבי (מקשר בין ערים מרוחקות יחסית אבל בתחום מרחב הנגב או מרחב הצפון וכו').

הכרטיסים כמעט תמיד משותפים למספר חברות תחבורה.

כל מי שרכש כרטיס שכזה, זכאי להנחה (גם בעבור כרטיס בודד) של 50% הנחה (כמו אזרח ותיק) בכל קווי התח"צ בישראל (למעט קווי אילת והערבה אם אינני טועה, אלא אם כן מוסד הלימודים הוא באילת או שהינו תושב אילת או הערבה).

חופשי סמסטריאלי, הינו כמו החופשי השנתי רק לכל סמסטר בנפרד. כמו כן, ברגע שנגמר סמסטר ב' - נגמרות הנחות ה50% והרב קו הופך להיות בפרופיל סטודנט רגיל המקנה 30-33% הנחה. בחופשי השנתי התוקף הוא מ15.10 עד ה15.10 של השנה הבאה.
מעניין מאד! תודה!
יש לי שוב כמה שאלות, ואם נמאס לך כבר לענות עוד ועוד, פשוט תתעלם. אני לא סטודנטית (כשהייתי, לא היו כל האפשרויות האלה. היו כרטיסיות פשוטות, וזהו. היה כרטיס סטודנט, שאני אפילו לא זוכרת אם הוא הקנה הנחות איפשהו, חוץ מאשר בנושא הלימודים שלי, שם הוא הקנה לי כניסות חופשיות לגמרי).

אז אני שואלת רק מתוך סקרנות, ולא *חייבת* לקבל תשובות. :)

האם החופשי השנתי או הסמסטריאלי, גם הוא מכיל ערך צבור?
אם לא, איך משלמים עליו, ומה קורה בכל נסיעה איתו? האם רק מראים אותו ואז משלמים לנהג עבור כרטיס בהנחה?
 

olli3

New member
מנהל
ערך צבור הינו חוזה.

מעניין מאד! תודה!
יש לי שוב כמה שאלות, ואם נמאס לך כבר לענות עוד ועוד, פשוט תתעלם. אני לא סטודנטית (כשהייתי, לא היו כל האפשרויות האלה. היו כרטיסיות פשוטות, וזהו. היה כרטיס סטודנט, שאני אפילו לא זוכרת אם הוא הקנה הנחות איפשהו, חוץ מאשר בנושא הלימודים שלי, שם הוא הקנה לי כניסות חופשיות לגמרי).

אז אני שואלת רק מתוך סקרנות, ולא *חייבת* לקבל תשובות. :)

האם החופשי השנתי או הסמסטריאלי, גם הוא מכיל ערך צבור?
אם לא, איך משלמים עליו, ומה קורה בכל נסיעה איתו? האם רק מראים אותו ואז משלמים לנהג עבור כרטיס בהנחה?
ערך צבור הינו חוזה.
חופשי שנתי/סמסטריאלי הינו חוזה אחר.

חופשי חודשי הינו חוזה.

חופשי יומי הינו חוזה.

כל דבר שנטען על הרב קו הינו חוזה בפני עצמו.

חופשי שנתי/סמסטריאלי נרכש על ידי הסטודנט בתשלום קבוע, בדיוק כמו חופשי חודשי או חופשי יומי. יש סכום קבוע אותו את משלמת ומרגע ששילמת, את מקבלת נסיעות חופשיות בתחום החוזה שבחרת. יש למשל חופשי שנתי לנסיעות בתחום ראשל"צ-נס ציונה-רחובות. ויש גם כרטיס רחובות - ת"א, יש לשירות עירוני בלבד בירושלים ויש לשירות עירוני ופרברי באיזור ירושלים (למעלה אדומים, מבשרת ציון וכו').

את הערך הצבור את טוענת בנפרד, כדי שישמש אותך לנסיעות באיזורים שמחוץ לאיזור הנסיעה שלך.

למשל סטודנט שגר בבאר שבע ולומד בטכניון ולכן שוכר דירה בחיפה. במידה והוא רוכש חופשי שנתי לנסיעות עירוניות בחיפה, הוא מקבל הנחה של 50% גם ברכבת לבאר שבע למשל וגם בנסיעות עירוניות בבאר שבע, אם הוא זקוק להן. הוא יכול לבחור לשלם במזומן על נסיעות אלו והוא יכול לטעון ברב קו - לשיקולו.
 

מיכי 10

Member
זה לא ייאמן! אתה נשמע לי כמו ויקיפדיה מהלכת

ערך צבור הינו חוזה.
חופשי שנתי/סמסטריאלי הינו חוזה אחר.

חופשי חודשי הינו חוזה.

חופשי יומי הינו חוזה.

כל דבר שנטען על הרב קו הינו חוזה בפני עצמו.

חופשי שנתי/סמסטריאלי נרכש על ידי הסטודנט בתשלום קבוע, בדיוק כמו חופשי חודשי או חופשי יומי. יש סכום קבוע אותו את משלמת ומרגע ששילמת, את מקבלת נסיעות חופשיות בתחום החוזה שבחרת. יש למשל חופשי שנתי לנסיעות בתחום ראשל"צ-נס ציונה-רחובות. ויש גם כרטיס רחובות - ת"א, יש לשירות עירוני בלבד בירושלים ויש לשירות עירוני ופרברי באיזור ירושלים (למעלה אדומים, מבשרת ציון וכו').

את הערך הצבור את טוענת בנפרד, כדי שישמש אותך לנסיעות באיזורים שמחוץ לאיזור הנסיעה שלך.

למשל סטודנט שגר בבאר שבע ולומד בטכניון ולכן שוכר דירה בחיפה. במידה והוא רוכש חופשי שנתי לנסיעות עירוניות בחיפה, הוא מקבל הנחה של 50% גם ברכבת לבאר שבע למשל וגם בנסיעות עירוניות בבאר שבע, אם הוא זקוק להן. הוא יכול לבחור לשלם במזומן על נסיעות אלו והוא יכול לטעון ברב קו - לשיקולו.
זה לא ייאמן! אתה נשמע לי כמו ויקיפדיה מהלכת
לענייני תחבורה. ככל שאתה עונה יותר, מתעוררות אצלי שאלות נוספות.
אז אני רוצה לשחרר אותך לישון, ולא לגזול שינה ממך
זה אפילו אסור!

ואפסיק בינתיים עם מבול השאלות, למרות שהוא באמת לא נגמר עדיין.


המון המון תודה, מיכאל, ולילה טוב
 

olli3

New member
מנהל
לילה טוב. בדיוק רציתי להגיד שויקפידיה לא נחה

זה לא ייאמן! אתה נשמע לי כמו ויקיפדיה מהלכת
לענייני תחבורה. ככל שאתה עונה יותר, מתעוררות אצלי שאלות נוספות.
אז אני רוצה לשחרר אותך לישון, ולא לגזול שינה ממך
זה אפילו אסור!

ואפסיק בינתיים עם מבול השאלות, למרות שהוא באמת לא נגמר עדיין.


המון המון תודה, מיכאל, ולילה טוב
לילה טוב. בדיוק רציתי להגיד שויקפידיה לא נחה
ולכן אינני - היא. כי אני צריך לנוח :)
 

מיכי 10

Member
מקווה שהספקת לנוח, מיכאל, והיום

לילה טוב. בדיוק רציתי להגיד שויקפידיה לא נחה
ולכן אינני - היא. כי אני צריך לנוח :)
מקווה שהספקת לנוח, מיכאל, והיום
אני נמנעת מלשאול עוד שאלות, כדי לתת לך "חופשה ללא תשלום".

תודה על כל ההסברים והתשובות מהלילה
 

טשאפק 2

New member
זה קצת תמוה

המטרה של ההנחה היא שתהיה נוסע קבוע
ולא נוסע מזדמן.
לכן זה בהחלט מוצדק שההנחה היא רק על כרטיסיות
זה קצת תמוה
האם נסיעה יחידה הלוך ושוב הופכת אותך לנוסע קבוע הזכאי להנחה ניכרת, בניגוד לנסיעה לכיוון אחד?

זה משנה כ"כ אם בכיוון השני, עבור סטודנט מסוים, דווקא האוטובוס מתאים יותר מבחינת לוח הזמנים, למשל?
 

מיכי 10

Member
מסכימה לגמרי עם התמיהות שלך. :)

זה קצת תמוה
האם נסיעה יחידה הלוך ושוב הופכת אותך לנוסע קבוע הזכאי להנחה ניכרת, בניגוד לנסיעה לכיוון אחד?

זה משנה כ"כ אם בכיוון השני, עבור סטודנט מסוים, דווקא האוטובוס מתאים יותר מבחינת לוח הזמנים, למשל?
מסכימה לגמרי עם התמיהות שלך. :)
 
סטודנט שרכש חופשי סטודנטיאלי (סמסטריאלי או

תודה על תשובתך. חבל
נשארה לי נסיעה אחת באוטובוס מהלוך-חזור שלא מימשתי את החזור שלו. וחשבתי לנסוע כיוון אחד באוטובוס וכיוון שני ברכבת.
יש לי רב קו פשוט, בלי חופשי שנתי/סימסטריאלי.
קצת חבל שמַתְנים הנחה לסטודנטים, ברכישת שתי נסיעות, לא? מכל מיני סיבות סטודנט יכול להחליט לנסוע ברכבת רק בכיוון אחד, ולעולם לא לנסוע שוב באותו קו. הוא עדיין סטודנט, אבל לא מגיעה לו הנחה...
סטודנט שרכש חופשי סטודנטיאלי (סמסטריאלי או
שנתי) כלשהו זכאי להנחה של 50% בכל נסיעה ברכבת (וגם באוטובוסים) גם על נסיעה בודדת.
סטודנט שלא רכש חופשי סטודנטיאלי זכאי להנחה של 30% או 33% רק על הלוך-חזור (שתי נסיעות) או על כרטיסיה ולא על נסיעה בודדת וכך גם באוטובוסים ולא רק ברכבת (באוטובוסים באזורים מסויימים ההנחה קיימת גם בערך צבור).
 

מיכי 10

Member
אז אני חושבת שאפילו בלי המשוואה המתימטית

תודה על תשובתך. חבל
נשארה לי נסיעה אחת באוטובוס מהלוך-חזור שלא מימשתי את החזור שלו. וחשבתי לנסוע כיוון אחד באוטובוס וכיוון שני ברכבת.
יש לי רב קו פשוט, בלי חופשי שנתי/סימסטריאלי.
קצת חבל שמַתְנים הנחה לסטודנטים, ברכישת שתי נסיעות, לא? מכל מיני סיבות סטודנט יכול להחליט לנסוע ברכבת רק בכיוון אחד, ולעולם לא לנסוע שוב באותו קו. הוא עדיין סטודנט, אבל לא מגיעה לו הנחה...
אז אני חושבת שאפילו בלי המשוואה המתימטית
שחיפשתי, דורון, יש בשבילך עצה פשוטה, שהעתקתי ואדביק כאן בשבילך, מההסברים ש-olli3 כתב לי ב"יש לך כמה טעויות":

"כשיש לי נסיעה חד כיוונית ליעד שנמכרות בו כרטיסיות הלוך ושוב אני מציע לנוסעים שממתינים לאוטובוס לרכוש יחדיו כרטיסיית שתי נסיעות ולהתחלק חצי בחצי בעלותה. רבים מופתעים שיש אופציה כזאת בכלל."

תוכל לעשות זאת למשל בדרך הלוך, לקנות עם סטודנט אחר, ובחזרה, להשתמש בכרטיס הבודד שנשאר לך מנסיעת ה"הלוך ושוב" בה ניצלת רק כיוון אחד

מ. ש. ל.
 

DoronModan

New member
נמד מאוד, אבל מה אם

אז אני חושבת שאפילו בלי המשוואה המתימטית
שחיפשתי, דורון, יש בשבילך עצה פשוטה, שהעתקתי ואדביק כאן בשבילך, מההסברים ש-olli3 כתב לי ב"יש לך כמה טעויות":

"כשיש לי נסיעה חד כיוונית ליעד שנמכרות בו כרטיסיות הלוך ושוב אני מציע לנוסעים שממתינים לאוטובוס לרכוש יחדיו כרטיסיית שתי נסיעות ולהתחלק חצי בחצי בעלותה. רבים מופתעים שיש אופציה כזאת בכלל."

תוכל לעשות זאת למשל בדרך הלוך, לקנות עם סטודנט אחר, ובחזרה, להשתמש בכרטיס הבודד שנשאר לך מנסיעת ה"הלוך ושוב" בה ניצלת רק כיוון אחד

מ. ש. ל.
נמד מאוד, אבל מה אם
אני נוסע לכיוון מסוים פעם אחת בלבד, ואין לי כל עניין נוסף ביעד הזה?
כן, נכון, אני נוסע מסוג ב', נוסע מזדמן. (במם!)
 
אם אתה נוסע מזדמן, למה מגיעה לך הנחה?

נמד מאוד, אבל מה אם
אני נוסע לכיוון מסוים פעם אחת בלבד, ואין לי כל עניין נוסף ביעד הזה?
כן, נכון, אני נוסע מסוג ב', נוסע מזדמן. (במם!)
אם אתה נוסע מזדמן, למה מגיעה לך הנחה?
ההנחה היא לא על שאתה סטודנט, ההנחה היא כדי שתתרגל לנסיעה ציבורית
 

DoronModan

New member
למה נותנים הנחות לסטודנטים באמת?

אם אתה נוסע מזדמן, למה מגיעה לך הנחה?
ההנחה היא לא על שאתה סטודנט, ההנחה היא כדי שתתרגל לנסיעה ציבורית
למה נותנים הנחות לסטודנטים באמת?
ולאזרחים ותיקים? ולנכים?
כי רוצים להשתמש בהם לטובת המשק??? אני בטוח שתסכים שהתשובה שלילית.
 
סטודנטים שונים מאזרחים ותיקים ונכים

למה נותנים הנחות לסטודנטים באמת?
ולאזרחים ותיקים? ולנכים?
כי רוצים להשתמש בהם לטובת המשק??? אני בטוח שתסכים שהתשובה שלילית.
סטודנטים שונים מאזרחים ותיקים ונכים
ואין להם שום סגולות שמייחדות אותם מבני גילם שאינם לומדים, מלבד שתיים:
1. הם "עניים זמנית", וניתן לשכנע אותם בהרגלים בריאים למשק - דוגמת שימוש בתחבורה ציבורית, בתקווה שימשיכו בכך גם כשהכנסתם תדגל.
2. הם קבוצת כוח פוליטית שמסוגלת להשיג הסדרים טובים (ואין בכך שום רע.

ניתן גם לומר שרוצים לעודד את הלימודים עצמם, אבל זול יותר לתת הנחות לסטודנטים בכל מיני מקומות, מאשר להוזיל את הלימודים.
 

מיכי 10

Member
נשמע הגיוני!

סטודנטים שונים מאזרחים ותיקים ונכים
ואין להם שום סגולות שמייחדות אותם מבני גילם שאינם לומדים, מלבד שתיים:
1. הם "עניים זמנית", וניתן לשכנע אותם בהרגלים בריאים למשק - דוגמת שימוש בתחבורה ציבורית, בתקווה שימשיכו בכך גם כשהכנסתם תדגל.
2. הם קבוצת כוח פוליטית שמסוגלת להשיג הסדרים טובים (ואין בכך שום רע.

ניתן גם לומר שרוצים לעודד את הלימודים עצמם, אבל זול יותר לתת הנחות לסטודנטים בכל מיני מקומות, מאשר להוזיל את הלימודים.
נשמע הגיוני!
באמת חבל שלא מוזילים בכלל את הלימודים, שאין לי מושג איך אנשים ממנים אותם כיום (וכמובן גם את הדירות והכל).
אז טוב שלפחות עוזרים לסטודנטים בהנחות בכמה תחומים.
 
לי אישית יש בעיה עם הגישה הזו

נשמע הגיוני!
באמת חבל שלא מוזילים בכלל את הלימודים, שאין לי מושג איך אנשים ממנים אותם כיום (וכמובן גם את הדירות והכל).
אז טוב שלפחות עוזרים לסטודנטים בהנחות בכמה תחומים.
לי אישית יש בעיה עם הגישה הזו
רוצים לסבסד משהו? סבסדו אותו ישירות, כך שכלל אזרחי המדינה ייקחו בזה חלק. אין שום סיבה שדווקא נוסעי התחבורה הציבורית הם שיממנו את ההשכלה הגבוהה בעקיפין.
 

מיכי 10

Member
גם זה נכון: שיסבסדו *ישירות* כל מה שרוצים

לי אישית יש בעיה עם הגישה הזו
רוצים לסבסד משהו? סבסדו אותו ישירות, כך שכלל אזרחי המדינה ייקחו בזה חלק. אין שום סיבה שדווקא נוסעי התחבורה הציבורית הם שיממנו את ההשכלה הגבוהה בעקיפין.
גם זה נכון: שיסבסדו *ישירות* כל מה שרוצים
או שניתן לסבסד, וכולם ייהנו.

לא ראיתי את הקשר בין הדברים. האם - במקרה שלא היו נותנים את ההנחות לסטודנטים - נוסעים רגילים היו משלמים פחות על הנסיעות?
 

olli3

New member
מנהל
נו, מה הבעיה? אתה מאתר נוסע מזדמן נוסף

נמד מאוד, אבל מה אם
אני נוסע לכיוון מסוים פעם אחת בלבד, ואין לי כל עניין נוסף ביעד הזה?
כן, נכון, אני נוסע מסוג ב', נוסע מזדמן. (במם!)
נו, מה הבעיה? אתה מאתר נוסע מזדמן נוסף
וביחד אתם רוכשים כרטיסיית שתי נסיעות (אין חיה כזאת הלוך ושוב), והנהג מנצל את מלוא הכרטיסיה ברגע ששילמתם לו יחדיו. ואז אתה והוא מתחלקים בעלות של הכרטיסיה.

לצורך המחשה:

נסיעה מבאר שבע לירושלים עולה 31.50 ש"ח (נסיעה בודדת). אתה מקבל הנחה של 30% על רכישת כרטיסיית שתי נסיעות. מכאן ששתי נסיעות ללא הנחה עולות 63 ש"ח. נכפיל את הסכום (63) ב70% כדי לגלם את הנחת ה30% ונקבל - 44.10 ש"ח. נחלק את הסכום שקיבלנו (44.10) ב-2 ונקבל שכל נסיעה עולה לאחר הנחה - 22.05 ש"ח.

אז במקום שאתה ועוד נוסע מזדמן (שהוא סטודנט) תצטרכו לקנות שניכם כרטיסיות או ששניכם תרכשו כרטיס בודד במחיר מלא - אתם רוכשים יחדיו כרטיסיית שתי נסיעות ומנצלים אותה ביחד אצל אותו הנהג וכך כל אחד מכם משלם על כיוון אחד רק 22 ש"ח.

חוץ מזה שקוד נסיעה מסויים תקף לנסיעות איזורים רבים ולא רק לאותו היעד. אתה יכול לנסוע מירושלי םלראשל"צ ומירושלים לבת ים ומירושלים לקרית גת באותו קו הנסיעה. אתה יכול לנסוע מאשקלון לת"א ומת"א לירושלים ומירושלים לאשדוד באותו קוד הנסיעה.

שזה אומר שאתה יכול לנסוע עם אותה כרטיסיה ליעדים שונים ורבים, כל עוד קוד הנסיעה תואם או נמוך מקוד הנסיעה שברשותך (שכאן אתה יוצא קצת מופסד, אבל בסכום זניח של שקל-שלושה שקלים).
 

מיכי 10

Member
זאת אומרת שצריך גם לדעת את הקודים. או

נו, מה הבעיה? אתה מאתר נוסע מזדמן נוסף
וביחד אתם רוכשים כרטיסיית שתי נסיעות (אין חיה כזאת הלוך ושוב), והנהג מנצל את מלוא הכרטיסיה ברגע ששילמתם לו יחדיו. ואז אתה והוא מתחלקים בעלות של הכרטיסיה.

לצורך המחשה:

נסיעה מבאר שבע לירושלים עולה 31.50 ש"ח (נסיעה בודדת). אתה מקבל הנחה של 30% על רכישת כרטיסיית שתי נסיעות. מכאן ששתי נסיעות ללא הנחה עולות 63 ש"ח. נכפיל את הסכום (63) ב70% כדי לגלם את הנחת ה30% ונקבל - 44.10 ש"ח. נחלק את הסכום שקיבלנו (44.10) ב-2 ונקבל שכל נסיעה עולה לאחר הנחה - 22.05 ש"ח.

אז במקום שאתה ועוד נוסע מזדמן (שהוא סטודנט) תצטרכו לקנות שניכם כרטיסיות או ששניכם תרכשו כרטיס בודד במחיר מלא - אתם רוכשים יחדיו כרטיסיית שתי נסיעות ומנצלים אותה ביחד אצל אותו הנהג וכך כל אחד מכם משלם על כיוון אחד רק 22 ש"ח.

חוץ מזה שקוד נסיעה מסויים תקף לנסיעות איזורים רבים ולא רק לאותו היעד. אתה יכול לנסוע מירושלי םלראשל"צ ומירושלים לבת ים ומירושלים לקרית גת באותו קו הנסיעה. אתה יכול לנסוע מאשקלון לת"א ומת"א לירושלים ומירושלים לאשדוד באותו קוד הנסיעה.

שזה אומר שאתה יכול לנסוע עם אותה כרטיסיה ליעדים שונים ורבים, כל עוד קוד הנסיעה תואם או נמוך מקוד הנסיעה שברשותך (שכאן אתה יוצא קצת מופסד, אבל בסכום זניח של שקל-שלושה שקלים).
זאת אומרת שצריך גם לדעת את הקודים. או
אולי מספיק שהנהג יודע.
אבל השאלה אם אותן כרטיסיות מתאימות לכל החברות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה