הנמל החדש בחיפה

tapuzoed

New member
באמת איפה התוכניות האלו? יש רק תוכנית למסור עוד שטח לנמל

 

simo34

New member
אני לא מוצא את הקישור - הכל בגדר של רעיון

ישנם המון רעיונות לאזור הזה בתנאי שימישהו יצליח להעיף את כל המפעלים המסריחים.
עבור הנמל הכי טוב לפי דעתי זה לייבש שטחים בתוך הים ואחר כך להפוך את הנמל ל- " נמל סחורות "
ולהקים עוד נמל שיהיה עבור נוסעים באזור הקצה הדרומי של חיפה.

רעיונות כאלה קיימים למשל באיסטנבול ששם יש לך 3 נמלים בכמה מוקדים בעיר:

1 - נמל סחורות
2 - נמל צבאי
3 - נמל נוסעים
 

simo34

New member
נמל חיפה

לפי דעתי האישית צריך להקים עוד נמל בקצה הדרומי של חיפה -
כזה שאפשר יהיה להרחיב בל שום בעיה של צפיפות או אולי אפילו בתור נמל חלופי
לזה שנמצא בתוך המפרץ - כמו שהקימו את נמל אשדוד
 

tapuzoed

New member
איפה - בעתלית? יש כבר בחדרה, אבל הוא משמש רק את תחנת הכח

אפשר כבר להרחיב את נמל חדרה
 

simo34

New member
בשום עיר לא מקימים נמל במרכז

כאשר רוצים להקים נמל ימי הוא חייב להיות בקצה העיר ועל יד אזורי תעשייה גדולים -
כמו שיש אחד כזה באשדוד .....................
אם נמל חיפה יצטרך להתרחב אז זה יצטרך לבוא על חשבון אזורי התעשייה ושדה התעופה
וכרגע להעביר את שדה התעופה יעלה למדינה 800 מיליון שקל
קישור = http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000988277

ועוד לא דיברנו על " מסילת הרכבת " שחותכת את העיר ........................................
 

אבישי ק

New member
הקריות ביקשו ולא קיבלו כלום

אתה מתנהג כאילו הכל ברור
זה לא בדיוק ככה
כמו שלא מאחדים את ר"ג ת"א וגבעתיים
גם את הקריות לא מאחדים
להיות יותר ספציפי
לקריות יש בעיה כי הן נוצרו כחלק מערי הלווין של חיפה
ההקמה שלהם הייתה במקור כן רעיון טוב
אבל בגלל מדיניות ממשלתית והזנחה הקריות הפכו למרכז כלכלי של האזור
כיום יש בקריות 300 אלף תושבים שעד לפני שנתיים נסעו על כבישים משנת 83
עדיין אין בית חולים
הבית חולים הקרוב ביותר הוא רמב"ם שזה מינימום, ללא פקקים, חצי שעה נסיעה(בשביל אזור של 300 אלף זה בעייתי)
אין מוזיאונים למרות שפועלים לכיוון
יש כבר גן חיות גדול, 3 תיאטראות, מרכזים רפואיים, חוף הים עובר פיתוח בעיקר בחלק של חיפה.
אבל צריך לזכור שתקופה ארוכה המדינה די זנחה את האזור, לכן התושבים לא כלכך סומכים עליה.
אם תדבר עם תושבי הקריות על מי הם סומכים יותר, על מדינת ישראל או ראש העיר כולם יגידו ראש העיר.
ואל תשכח שקיימת נטישה של צעירים במיוחד מהמגזר היהודי למרכז והקריות מזדקנות.
עוד כמה שנים המדינה תתחיל לממן את הקריות כמו שהיא ממנת היום את חיפה.
תתכוננו לעוד עלייה במיסים ובהצלחה לכולנו.
 

simo34

New member
הקריות תוכננו במקור בתור " עיר גנים "

הקריות תוכננו בתחילת המאה ה-20 לפי הרעיון האנגלי של :
" עיר גנים " עם שדרות ורחובות ישרים וירוקים.
הבעייה הייתה שהם הוקמו בזמן השילטון הקולוניאלי של האנגלים
שלא היה מעניין אותם טובת האזרחים והתושבים בארץ העדיפו לדחוף
את כל אזורי התעשייה שלהם צמוד אל אזורי מגורים.
המדינה מעולם לא דאגה לפנות את הליכלוך הזה משם אל מקום שלא גרים בו
ועוד העדיפה להוסיף מפעלים מזהמים ומסוכנים לאזור -
אם לא היו כל אזורי התעשייה האלה אז היה יכול להיות חיבור רציף בין חיפה לקריות.

אם לא ידאגו להפוך את כל הקריות לעיר אחת גדולה וחזקה אז בסופו של דבר
הקריות יהפכו להיות " עיר מצוקה " עם " ועדה קרואה " כמו שיש ב-לוד .
גם בגלל מצוקת השטחים וגם בגלל אזורי התעשייה.

לגבי זה שהזכרת את " רמת גן - גבעתיים " ..........................
אז באמת רצו לפני כמה שנים לאחד אותם ביחד אבל אז תושבי גבעתיים " העשירים "
הקימו צעקה גדולה שהם לא רוצים איתם שכונות הפשע של רמת-גן השכנה.
חבל שלא הזכרת דוגמא יותר מובהקת של " קיסריה - אור עקיבא " .............................
כאשר תושבי קיסריה " העשירים נורא " הקימו קול צעקה שהם לא רוצים עיירת פיתוח לצידם .
 

אבישי ק

New member
היום שבו הקריות יהפכו לעיר מצוקה הולך וקרב

אני עדיין לא מבין למה מחכים?
נכון שהיום זה נראה כאילו הכל פורח ויפה
אני מאמין שלוד נראתה ככה לפני שהפכה למה שהיא היום
כנראה שבארץ אוהבים להשתחצן על מקומות לפני שהם נהרסים ואז לבכות שלא מבינים איך זה קרה אח"כ
אוייש נו הקריות האלה כאלה פריפריה, למה הם צריכים תחנת רכבת, בית חולים, כביש מהיר וכו...
ולאחר כמה שנים
איך קרה שהמקום התדרדר ככה שהיו צריכים להכנס עם מג"ב, המקום פשוט בור שאין לו תחתית, לא משנה כמה כסף משקיעים זה לא עוזר.
 

simo34

New member
נערי האוצר ידאגו קודם כל לאחד ערים עשירות

לפחות אם היה איחוד בין " לוד " לבין " רמלה " ( דבר שיכול להתאים מכל הסיבות )
אז המצב היה יכול להיות עוד יתר טוב .....................................................................
אם יכלו לאחד באופן כל כל מהיר את " קריית חיים " אל חיפה אז אפשר לאחד את כל הקריות
כולל את " קריית אתא " .
2 ערים גדולות שנמצאות אחת ליד השנייה מתפקדות באופן יותר טוב אחת מול השנייה -
כמו הדוגמא שהזכרת לגבי : " תל אביב - רמת גן .

בארץ אוהבים רק לחמם את הכיסא ולכן רק " ישובים עשירים " ימשיכו להיתאחד וולהתחזק יותר
לעומת " ישובים חלשים " שהם ימשיכו להיות כאלה והארנונה תמשיך לעלות ..................
 
הפוך.

לערים עשירות/בעלות אוכלוסייה מבוססת יש יותר כוח והשפעה (הן של ראשי הערים והן של התושבים) ולכן הסיכוי לאיחודן קלוש. ראה את הדוגמא של מבשרת ציון (רשות חלשה אבל עם תושבים מבוססים) שהצליחה עד היום לטרפד כל יוזמה לסיפוח לירושלים.

סיפוח קריית חיים לחיפה היה לפני יותר מ- 60 שנה ולא ניתן להקיש ממנו למצב כיום.

קריית אתא שונה מבחינות רבות משאר הקריות, וסביר להניח שמיזוגה עם האחרות יהיה כזה שיישאר על הנייר בלבד ולא יתורגם לאיחוד אמיתי בשטח.
 
יש אירוניה בדוגמה של מבשרת

הרי היישוב הוא תוצאה של איחוד בגלגול הלא-מבוסס שלו
 

simo34

New member
מעניין


התקופה האחרונה שבה היה איחוד רשויות של כל גדול היה בתקופה של
שר הפנים : " אברהם פורז " לפני 10 שנים .
מעניין שרוב הרשויות שאוחדו היו בעלי אוכלוסייה חזקה ולא כאלה שהיו עיירות פיתוח
 
למעלה