הנתונים מתוך "תת"ל 102-קו מטרו M2-תסקיר השפעה על הסביבה"
https://www.nta.co.il/sites/default/files/tsqyr_hshph_l_hsbybh_3.pdf
הסיבות שבעקבותן קו מטרו M2 בראש העין הוסר כרגע מהתוכנית:
1. בעיות גיאו-הידרולוגיות: עמודים 80-99 (בPDF) מוקדשים לחלופות הקטע המזרחי - ראש העין:
2. מספר עולים נמוך לק"מ לעומת המקטעים המערביים:
החלופות השונות של התוואי בראש העין:
https://www.nta.co.il/sites/default/files/tsqyr_hshph_l_hsbybh_3.pdf
הסיבות שבעקבותן קו מטרו M2 בראש העין הוסר כרגע מהתוכנית:
1. בעיות גיאו-הידרולוגיות: עמודים 80-99 (בPDF) מוקדשים לחלופות הקטע המזרחי - ראש העין:
לאחר קריאה בתסקיר, נראה שיש חשש אמיתי מפגיעה בזרימת מי תהום באקוויפר ההר בעקבות בניית מנהרות תת קרקעיות, או אפילו נציבים של גשר.בחינות שנערכו במהלך שלב התכנון הנוכחי (תכנון מוקדם) לאורך התוואי וכן והיבטים הקשורים בערכים של השטחים פתוחים העלתה כי לכל החלופות שנבחנו באזור זה (C1, C2, C3) מצאו כי לתוואי המטרו ישנן בעיות קשות ובראשן בעיות גיאו-הידרולוגיות. לאחר זיהוי בעיות אלו נבחנו חלופות נוספות (צפונית ודרומית) לבחינת דרכים להתמודדות עם הבעיה.לבקשת עיריית ראש העין נבחנה חלופה עילית-גישור עילי מעל כביש 6בתוואי החלופה הדרומית
2. מספר עולים נמוך לק"מ לעומת המקטעים המערביים:
לאחר קריאה בתסקיר, נראה שפשוט אין צפי לשימוש שמצדיק מטרו בראש העין, אבל לזה אני דווקא לא מסכים.רק כ-4,300עולים לקילומטר בקו במקטע ראש העין לעומת מקטע 4-6בו מספר העולים כ-11,200נוסעים
החלופות השונות של התוואי בראש העין: