הסיעת של הבן שלי מוכיחה אותו כל הזמן

אכן, אותו ילד שזכה לגב

התפתח לעצמאות, עזב את הוריו, את הבית, את אחיו ותפקד מעולה ב-ב-ג-ר-ו-ת. בילדות הוא היה זקוק לנוכחות שלהם כדי להגן עליו מעולם הילדים שהחינוך שלהם עוד לא הושלם, והם חושבים שזה בסדר לפגוע באחרים.
מבוגרים שעברו חיברות מתנהגים אחרת, והילד כבר לא זקוק להגנה הזאת כדי לא לחטוף מכות ועלבונות. הוא אולי יתקשה לגרום למבוגרים לבחור בו על פני אחרים (למשל בראיונות עבודה), כלומר יצטרך קצת עזרה בהשתלבות, אבל הוא לא יצטרך הגנה כמו שהוא היה זקוק לה בילדות.
 

arana1

New member
הוא לא היה מנסה להשתלב אם הוא היה זוכה לגב

וגם לא הולך לראיונות עבודה גם כי ברור למה אחרים יועדפו על פניו (מכיר מתכנתות גאוניות שאין מצב שיעסיקו אותן כי הן אוטיסטיות ולכן מוזרות בצורה שנורא דוחה ומפחידה את הנ"ט).

החינוך של הנ"ט לעולם לא יושלם מהסיבה הכי פשוטה בעולם, אף אחד לא חינך ולא יחנך אותם מעולם ולעולם, הם פשוט לומדים להסתיר עם הזמן את האלימות והשנאה שלהם כדי למנף אותה לצורות רווחיות יותר, שזו גם הסיבה שאוטיסטים תמיד יצטרכו עזרה ב"השתלבות" שזה אולי המונח הכי אירוני בעולם כיום.

להגנה הנורמטיבית יש מחיר מזעזע, היא לא שונה מהותית מפרוטקשן של פושעים, המחיר המנטלי שלה לאוטיסט הוא הרבה יותר כבד מפשוט לחטוף מכות כל יום בבית הספר, זו לא הגנה אלא עוד צורה מזעזעת ומשפילה במיוחד של התקפה, וכזאת שתדפוק לאוטיסט את הזהות לכל ימי חייו

בגלל זה אני חוזר וממליץ לכל האוטיסטים, אל תשתלבו, תברחו מהנ"ט, הכי טוב
 
אז הוא הולך לראיונות עבודה רבים ובסוף גם עובר אותם.

מכירה מתכנתים ומתכנתות גאוניות אוטיסטים שכן מעסיקים אותם. אולי הם היו מוצאים עבודה מהר יותר לו היו נורמטיבים עם אותם כישורים - אבל כשצריך מתכנת גאון אז לוקחים את הגאון, גם הגאון האוטיסט. [כשלא משנים במיוחד הכישורים (ולא בכל עבודה יש צורך בגאון), אז כן, מראיין נ"ט עשוי להעדיף מועמדים נ"טים]. מה גם שפעם ב... גם המראיין עצמו אוטיסט, ולא מפריע לו מה שמפריע למראיין נ"ט (למשל שמי שיושב מולו לא מחייך בכלל).
 

arana1

New member
גם אותי העסיקו

אבל זה כל העניין שבעוד שיקחו בלי בעיה מתכנת רגיל לעבודה אוטיסט חייב להיות גאון כדי שיספגו את המוזרות שלו, וזו בעיה, לא רק בגלל שזה מגלם אי צדק מטורף וברמה הכי קיומית אלא בגלל שהכי גרוע דוחק את האוטיסט לדימוי עצמי שאין מעוות ומעוות למהותו האמיתית

אוטיסטים לא צריכים לעבוד בכלל, נקודה, זה בזבוז שאין מטורף ממנו של כל מה שהכי טוב ומדהים ותורם בקיומם לחברה ולכלכלתה
 
אוטיסטים שמעוניינים לעבוד - שיעבדו.

אתה לא מעוניין לעבוד? אל תעבוד.
ולא, אוטיסט לא חייב להיות גאון כדי שיעסיקו אותו. אתה פשוט דיברת על גאונות, ואני דיברתי על איך גאונים כ-ן ימצאו עבודה.
אוטיסט כן צריך שיהיה לו יתרון מסוים על פני מועמד אחר כדי שיעסיקו דווקא אותו - כדי לעקוף את החסרון שיש לו בראיונות על ידי נ"טים - אבל הוא לא חייב להיות גאון. זה תלוי בדרישות התפקיד ובכישורים ובתכונות שלו.
 

arana1

New member
לא קובע לאף אחד מה לעשות, אני לא נ"ט

רק מביע את דעתי והשקפתי על סמך נסיוני וחווייתי וכמה שורות תחתונות שאספתי בדרך למהות הזהות האוטיסטית,
לשמחתי בכל מקרה עוד מעט אף אחד לא יצטרך לעבוד,
העולם הולך הופך אוטיסטי בין אם תרצי או לא.

אותי לא היו מעסיקים אם לא הייתי נחשב ל"גאון", זה ברור לי וגם נאמר לי במפורש, ובוודאי לא היו נענים לדרישות כמו "אני לא רוצה לבוא למשרד יותר" אם לא הייתי מוכיח שהתפוקה שלי בבית יותר גבוהה משל כל האנשים שבאים כל בוקר למשרד.
זה לא שנ"ט נחמדים במיוחד, או כל כך, אם את לא עושה להם כסף והרבה מצידם עדיף שתמותי
 
אכן מהבחינה הזאת העולם התקדם, והיום המון

אנשים שיכולים לעשות את העבודה שלהם מהבית - עושים את זה. ואין צורך שייחשבו גאונים או יוכיחו שהתפוקה שלהם גבוהה יותר. הם כן צריכים שהתפוקה שלהם תהיה מספקת, אבל זה בלי קשר לשאלה מאיפה הם עובדים.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
התשובה בגוף השאלה
"זה פשוט לא עובד"
תפקיד המשלבת אינו לחנך את הילד אלא לתווך בינו לבין הסביבה,
לסייע הן לסביבה והן לילד להבין זה את זה ולייצר ערוצי תקשורת הדדיים.
סביר להניח שלהתעצבן עליו ולנזוף בו לא תורמים לעניין זה.
אין זה אומר שיש להשלים עם התבטאויות פוגעניות שלו כלפי אחרים,
אלא שיש לחפש דרך נכונה ויעילה יותר לעזור לו להתגבר על האימפולסיביות
הגורמת לו לפגוע.
 

hila242

New member
אז מה עושים אם המשלבת לא עושה את התפקיד שלה?

פניתי לאחראית מתיא של בית הספר ועם היועצת . הם הסכימה איתי, והם אמרו שידברו איתה. ואז היתה לנו אתמול ועדה גדולה עם אחראית מתיא. בקשנו לבחור משלבת לשנה הבאה, כי אנחנו לא מרוצים. אמרנו שהמטפל שלנו אומר שהמשלבת לא עובדת כמו שצריך. אמרו לנו שרק הם אחראים למשלבים והמנהלת אמרה שאנחנו יכולים להביא משלבת אבל היא תחליט אם לקחת אותה ורמזה שלא תיקח אותה. לא אמורה להיות לנו איזושהי השפעה על השילוב? לא אמורים להתחשב בילד בבחירת סיעת?
ואחראית מתיא של בית ספר בשבוע 37...אז שנה הבאה תהיה מישהי חדשה ושוב בלגן...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
בעניין זה הן צודקות- הרשות המקומית היא המעסיקה של המשלבות
היא אחראית על העסקתן, על משכורתן ועל עבודתן.
המתי"א אמור לתת להן הנחיה מקצועית.
העברת להן את אי-שביעות רצונך המנומקת ממנה,
גיבית זאת גם בדברי המטפל
(אם תוכלי להעביר להן מכתב חתום ממנו בעניין זה, עוד יותר טוב -
בהתמקדות בעתיד: מה הילד זקוק מהמשלבת שתהיה לו בשנה"ל הבאה,
איזה יכולות ומאפיינים חשוב שיהיו לה כדי שתוכל לתת לו את המענה לו הוא זקוק),
במסגרת השילוב היחידני זה מה שניתן לעשות.
אם יש לך מישהי שהיית רוצה שתהיה המשלבת שלו,
את יכולה להפנותה אליהן, אולי יקבלו אותה לעבודה.
&nbsp
לחליפין, את יכולה לעבור משילוב יחידני לחינוך ביתי
או לחפש שמא יש כתת תקשורת מוצלחת בסביבה.
&nbsp
נסיון החיים לימד אותי שאל לנו להצמד לאסכולה/סוג מסגרת/הנחות מוצא
או כל דבר אחר.
תמיד כדאי לבדוק בראש פתוח את כל האפשרויות בשטח,
משהו שפעם היה נראה לחלוטין לא מתאים
עשוי בשלב כלשהו להיות האפשרות האופטימלית עבור הילד/ה.
&nbsp
 

hila242

New member
אז אין לי שום זכות החלטה בנוגע למשלבת?

אחראית הסיעות בעיריה אמרה שאין בעיה להביא סיעת ולהוסיף לכח האדם אצלהם. אני יודעת שיש הרבה שעושים את זה גם אצלנו בעיר . בערים אחרות אפילו דורשים מההורים למצוא את הסיעת. אבל כאן מנהלת בית הספר אמרה שהיא בוחרת לבד ולי אין שום כח להשפיע. זה נשמע לי מאוד לא שיויוני שלחלק מההורים מותר לבחור סיעת ולחלק אסור.
וכיתת התקשורת בעירנו פשוט לא מתאימה. שאלתי אמא שהבן שלה שם והיא אמרה לי לא לשלוח לשם. הרמה מאוד נמוכה ולא מצליחם להתאים את הכיתה לחזקים מבחינה לימודית.
חינוך ביתי לא מתאים לי כרגע. אבל אם ימשיכו ככה זה מה שנאלץ לעשות וחבל לי, כי הבן שלי ממש אוהב ללכת לבית הספר. הוא לא רוצה להשאר בבית...חבל ששילוב לא מצליח רק כי אין שום שיתוף של ההורים בתהליך.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
החלטה- לא, השפעה- כן
את יכולה להשפיע, המילה האחרונה שלהן.
&nbsp
האם יש רק כתת תקשורת אחת בסביבתכם?
אולי בעיר שכנה?
&nbsp
לגבי חינוך ביתי- אם תחליטו ללכת על זה, טוב לדעת שזה לא אומר לשבת בבית.
אפשר בהחלט לבנות מערך פעילויות, כולל מערך חברתי, בהתאם לצרכי הילד.
&nbsp
 
למעלה