הקדמה - להקת פינק פלויד
הטקסט הבא סוכם מתוך אתר "מתקדם", שכתובתו נמצאת בביבליוגרפיה, בהמשך בעבודה. לכן, אם קראתם את המאמר שם, אתם לא חייבים לקרוא את הסיכום פה... הרבה נכתב על להקת "פינק פלויד", בעיקר בגלל הצלחתם הרבה במכירת תקליטים, ובגלל אופיו השנוי במחלוקת של הבסיסט, רוג'ר ווטרס, וטירופו של הסולן, סיד ברט. הפלוידים נולדו באמצע שנות הארבעים, והגיעו מן המעמד הבינוני המשכיל. הם נפגשו במכללה לאומנות ואדריכלות "ריג'נט סטריט פוליטכניק", שנמצאה בלונדון. ברט קיבל מלגה במכללת באומנות של קמברוול. רוג'ר קית' ברט נולד ב- 6 בינואר 1946, בקיימברידג', גדל בבית חם ואמיד להורים אוהבי מוזיקה קלאסית. אביו, ד"ר מקס ברט, הספיק לקנות לו באנג'ו וגיטרה חשמלית לפני שמת באופן פתאומי כשהיה ברט בן 14 בלבד. זו הייתה הטראומה הראשונה בחייו של המוסיקאי והצייר הרגיש. הוא הצטרף ללהקתו הראשונה Geoff and the Mottoes, ובנה לה מגבר קטן בכוחות עצמו. אימו הייתה זו שעודדה את ילדה בדרכו כגיטריסט, זמר וכותב. כשהצטרף ברט ללהקה שהקימו ווטרס, שניגן על גיטרת-הבס, ריצ'רד רייט, שניגן על הקלידים וניק מייסון, שתופף, היה זה הוא שנתן ללהקה הצעירה את השם Pink Floyd, על שם שני מוסיקאי בלוז שהעריץ: פינק אנדרסון ופלויד קאונסל. בהמשך דרכו, קרא גם לשני החתולים שלו "פינק" ו"פלויד". החבורה השתייכה אז למה שנקרא ה "UnderGround" של לונדון, המחתרת. לא היה מדובר ברכבת התחתית, אלא בקבוצת אמנים ואנשי רוח, שניסו להפיץ את רעיונותיהם בנוגע ל"דור החדש", רעיונות שכללו תמיכה בשלום, אחווה, קוסמופוליטיות, ליברליזם ומרד במוסכמות. בערב הסילבסטר של סוף 1966 ותחילת 1967 נוסד מועדון UFO בלב לונדון, והפך את פינק פלויד ללהקת הבית שלו. הרעיון היה לאמץ את הסגנון הפסיכדלי שצמח באותו זמן גם בסן-פרנסיסקו, ארה"ב. הפלוידים של תחילת הדרך היוו הרכב פסיכדלי לכל דבר. הם לא ממש חיברו שירים, אלא העסיקו את עצמם ביצירת צלילים אווריריים עד כמה שניתן. המופע התבסס על אילתור חופשי, שימוש נרחב באפקטים, יצירת אווירה הזויה, הומור ופנטזיות. באחת מהופעותיהם, לגמרי במקרה, שילב זוג אמריקאים מקרן שקופיות שהופעל על הלהקה ויצר אפקט ויזואלי מרהיב. הלהקה אימצה מיד את השיכלול, והפכה אותו לאחד ממרכיבי ההופעה. בשנת 67, החלו אנשים בחברת התקליטים EMI להתעניין בלהקה הצעירה והמבטיחה, והם שלחו את אחד ממנהלי חברת התקליטים הבריטית להופעה חיה של פינק פלויד. כדי לעניין את חברת התקליטים, הקליטו חברי פינק פלויד את הסינגל הראשון שלהם, Arnold Layne, שעסק בטרנסווסט קלפטומן. ברט, שכתב את השיר, טען שמדובר בתמיכה בגברים שלובשים בגדי נשים. למרות (ואולי בגלל) הסקנדל התקשורתי סביב מילות השיר, מנהל חברת EMI היה מרוצה וחתם עם הפלוידים על חוזה ארוך טווח למספר אלבומים, בתוספת מקדמה של 5000 פאונד. הסינגל ארנולד ליין יצא לאור בחודש מרץ ונכנס לרשימת עשרים הגדולים של המצעד הבריטי. ההופעות הבאות התאפיינו בעיקר בשימוש נרחב באפקטים ויזואליים שצורפו ללהקה, כמו בועות סבון שהופרחו לאוויר, ואפקטים קוליים, של מים לדוגמא. הפלוידים רצו עוד כסף ועוד הצלחה, והקליטו את הסינגל השני שלהם: See Emily Play, שעסק בבחורה "היפית" צעירה אותה הכירו היטב הנוכחים במועדון UFO; היא הייתה ביתו של אציל אנגלי שהחלה לקחת סמים. באותה תקופה, סיפר גילמור שנים אחר-כך, הגיע לאולפן ההקלטות של הפלוידים וגילה שחברו הותיק סיד אינו מזהה אותו. האירוע היכה אותו בתדהמה ודאגה.