נקודות התורפה של המטרוניות
בקצרה - חיישן דלתות רגיש מדי.
כאשר נוסעים 20-40 נוסעים במטרונית, בכל טוב ויפה. אבל כאשר ישנה כמות נוסעים גדולה יותר, חלק מהנוסעים עמודים בצמוד לדלתות האחוריות, ועקב כך החיישן מזהה תנועה בעת סגירת הדלת, ופותח את הדלת שוב ושוב. זה אולי נשמע מצחיק, אבל זה גורם עיכוב בתחנה אחר תחנה. מסומן איזור צהוב בסמוך לדלת, אך מרבית הנוסעים אינם מודעים למשמעותו, ושטח זה הינו רחב מדי. ברכבת הקלה בירושלים פתרו את הבעיה באמצעות סגירת דלתות כוחנית במיוחד, עד כדי מקרים שבהם נוצרה הפרדה בין הורים לילדיהם / עגלות תינוקות. במטרונית הדבר גורם לעיכובים רבים וחוזרים בתחנות, כאשר התופעה היא תולדה ישירה של עומס נוסעים, וכתוצאה מכך נוצרת שרשרת מטרוניות זו אחר זו, ונוצרת בעיית ויסות. יש להחליש את רגישות חיישן הדלתות, מאחר והוא גורם לעיכובים מיותרים שוב ושוב.
בעייה נוספת של המערך היא מספר קטעי צוואר בקבוק שפוגעים בויסות, לדוגמא בציר ההסתדרות מצומת צבר ועד לב המפרץ (עומס נוסעים = עיכוב בגלל סגירת הדלתות), ובמרכז חיפה (המבוך המטורף והרמזורים הקצרים באיזור המושבה הגרמנית - לין). כל צוואר בקבוק עשוי לגרום לשיירת מטרוניות בעקבות המובילה, ולפגיעה בשירות בהמשך המסלול. כדי לפתור את הבעיה צריך להציב מטרוניות בכוננות בנקודות אמצע המסלול, (מרכזית המפרץ, מרכזית בת-גלים) שישלימו את החוסר בכל נקודה שבה יתגלה עיכוב משמעותי. זה דורש מעקב מדוייק והשקעת משאבים, אבל עשוי לתרום באופן משמעותי לשיפור השירות.
היום בלילה בוטלו משום מה 2 נסיעות בקו 3 של השעות 23:20 ו־23:30 ממרכזית הקריות, שהיו רשומות בלו"ז. במרכזית היו 2 מטרוניות עם שילוט קו 3 בשעה היעודה, והנסיעות היו רשומות בלוח האלקטרוני, אלא שהנהגים יצאו ללא איסוף נוספים, בכיוון הנסיעה ההפוך. האם יתכן שנהגים החליטו על דעת עצמם ללכת הביתה במקום לבצע נסיעות?! מכתב לחברת דן בנושא מתועד לצאת מחר. נכון שהשירות הינו כעת בחינם ובהרצה, אך יש לפרסם לוחות זמנים מדוייקים להרצה (ולא מדובר במטרונית שלא הגיעה עקב עומס, מדובר בשעת שפל), ועל מפעיל שירות לעמוד בלוח הזמנים אותו פרסם.