הפנמת "המבט הגברי" והזכות להפנימו

לא תיתן לי מנוח?

אני מעולם לא אמרתי שנשים עושות למען המראה של עצמן רק בגלל המבט הגברי. המבט הנשי גם נמצא שם, זה נכון. אני חושבת שאני סוג של פמניסטית מודעת (יש פמניסטיות שיגידו שאני לא). הורדת שערות מהרגליים היא אחת מתוך כמה פעולות בהן אני נוקטת כדי להראות.. מממ.. מלבלבת. האם הפנמתי את המבט הגברי? - כן, במידה מסוימת. האם הוא השתלט על הווייתי? - לא. האם אני מודעת לכך שהפנמתי אותו? - מסתבר שכן, ואולי פה קבור הכלב. אין לי הסבר למה גברים עשו את מה שכשו עם כל הפודרות האלה לפני 300 שנה. זה לא אפיין את כלל האוכלוסיה ואין בכל לסתור את מה שאמרתי על ההומואים. אגב, אין פה אף הומו שיישא את דברו? ובכלל, יס באך, מה אתה שואל אותי כל כך הרבה שאלות, לא זכור לישמוניתי להיות הלאמה שלך. במחילה.
 

יס באך

New member
יורקת אש

את היחידה שטרחה לענות.. אז איך אמר הילל הזקן.. ואידך זיל וגמור...
 

קפת

New member
ידעתי שזה יגמר בבכי

אולי תניח לה במנוחה, רשע? צודקת בוגו, צודקת, אחותי. גם אני, כמוך, חושבת שאני סוג של פמניסטית מודעת (יש פמניסטיות שיגידו שאני לא). הורדת שערות מהרגליים היא אחת מתוך כמה פעולות בהן אני נוקטת כדי להראות.. מממ.. מלבלבת. האם הפנמתי את המבט הגברי? - כן, במידה מסוימת. האם הוא השתלט על הווייתי? - לא. האם אני מודעת לכך שהפנמתי אותו? - מסתבר שכן. רק שלא קבור פה שום כלב. זו המציאות הדיכוטומית (איפה אודי?) שמכתיבה את הצרכים המגוונים וגמישות, ווריאביליות של מנהגים, מצבים, גישות, דעות. בגדול, יס באך, בילי מוסקונה לרמן (במ"ל)צודקת: זה ההבדל בין פמיניסטית מודעת לא-פמיניסטית.
 

יס באך

New member
כלומר

אם למשל חני פרי אומרת: אני עושה את זה בשבילי,ף היא פמיניסטית לא מודעת, ואילו אם את תגידי אני עושה את זה בשבילי, למרות שאני נותנת ביטוי להפנמת המבט הגברי, אז את פמיניסטית מודעת? ולא עניתן לי על המבט הנשי על הגבר.. אתן מומחיות בלספר מה עושה לכן המבט הגברי, מה לדעתך עושה המבט הנשי לגבר?
 

קפת

New member
אם חני פרי משוכנעת

שהיא עושה את זה "בשבילה" ולא מודעת שיש מינון מסויים של צורך למצוא חן בעיני גברים ונשים אחרים/ות, היא חסרת מודעות, לא? כשאתה אומר מבט, אני מתייחסת אליו כאל view או gaze. לא כאל look. אז בבקשה תעשה סדר סמנטי בשאלות המעיקות שלך. רשע.
 

יס באך

New member
המילה "מבט" נגררת ישירות

מבית מדרשו של לאקאן, כשהוא הוסיף רכיב נוסף לגורמים המכוננים את היחיד על אלה שפרוייד כבר תיאר, המשיג והוא קרא לו "מבט". ה"מבט" שייך לשלב בו היחיד, התינוק מביט בפעם הראשונה במראה ורואה את עצמו אבל גם מודע למבט על "האחר", קרי אמו. עכשיו קצת ברור יותר?
 

קפת

New member
לא קראתי את לאקאן

ועל כן סברתי שאתה מתייחס למושג The Gaze השאוב מתחום ביקורת הקולנוע והמדיה ומן הטענות הביקורתיות של Laura Mulvey.
 

יס באך

New member
קורא את לאורה מולווי

בפסקה הראשונה המציגה את הכותבת שמסכמים את דבריה, כתוב שהיא מושפעת מלאקאן. להלן כמה ציטוטים מהטקסט: without being seen either by those on screen by other members of the audience. Mulvey argues that various features of cinema viewing conditions facilitate for the viewer both the voyeuristic process of objectification of female characters and also the narcissistic process of identification with an ‘ideal ego’ seen on the screen. She declares that in patriarchal society ‘pleasure in looking has been split between active/male and passive/female’ (Mulvey 1992, 27). This is reflected in the dominant forms of cinema. Conventional narrative films in the ‘classical’ Hollywood tradition not only typically focus on a male protagonist in the narrative but also assume a male spectator. 2. voyeuristic and fetishistic, which she presents in Freudian terms as responses to male ‘castration anxiety’. Voyeuristic looking involves a controlling gaze and Mulvey argues that this has has associations with sadism: ‘pleasure lies in ascertaining guilt - asserting control and subjecting the guilty person through punishment or forgiveness’ (Mulvey 1992, 29). Fetishistic looking, in contrast, involves ‘the substitution of a fetish object or turning the represented figure itself into a fetish so that it becomes reassuring rather than dangerous. This builds up the physical beauty of the object, transforming it into something satisfying in itself. The erotic instinct is focused on the look alone’. 3. This article generated considerable controversy amongst film theorists. Many objected to the fixity of the alignment of passivity with femininity and activity with masculinity and to a failure to account for the female spectator. A key objection underlying many critical responses has been that Mulvey's argument in this paper was (or seemed to be) essentialist: that is, it tended to treat both spectatorship and maleness as homogeneous essences - as if there were only one kind of spectator (male) and one kind of masculinity (heterosexual). טוב - לדעתי אפשר להבין יותר את רעיונותיה של מולווי באמצעות הביקורת עליה.
 

קפת

New member
תשמע, יס ב-אח שלי

זה חומר קשה לעיכול. גמלי לא נפל מיד האסימון, ומי שלא חווה את לאקאן, פוקו, מלווי או חנה נווה, יתקשה להבין על מה אנחנו מברברים פה. את התובנה הראשונה שלי, אגב, הפקתי בשיעור שבו נווה דיברה על The Gaze של מלווי. ובהתחלה עוד ניסיתי להתווכח איתה. עד שנעצה בי מבט מזרה אימה, טבול ומתובל בלגלוג, ובסבלנות ששמורה אצלה למאותגרות הקשות, הראתה לי את החור.
 

יס באך

New member
טוב

רק חשוב אולי בכל זאת להבין מדוע מדברים כל הזמן על "המבט" ולדעת מהיכן נשאב המושג הזה. זה מושג לקיאניאני בפסיכואנליזה. לאקאן למי שלא יודע הגדיר את עצמו כ-הפרשן של פרוייד, ולאקאן הוסיף את מרכיב ה"מבט" למרכיבים הכינון של הסובייקט. מאז, דיוני מבט קשורים בטבורם ללאקאן.
 

קפת

New member
ואני רוצה להתלונן!!

הבוקר התכופפתי, ו(ה)מבט (ה)גברי נתקע לי בתחת! זובי אני מפנימה את זה.
 

קפת

New member
כן. במשרד שלי!

אודי, איזה גבר-גבר. אם מבטים יכלו להרוג, התחת שלי היה מוכרז שאהיד מהים הבאלטי, ועד נאפל.לא כולל שבתות וחגים.
 
זה אומר שהפנמת את המבט הגברי שלי

או שזה רק בגלל היהלום שיש לי שמה. בקצה? את יודע מותקפט, בדיוק כזה מבט תקעתי היום בטלפון הסלולארי שלי אחרי שיחה שניהלתי היום עם הבח. יש לציין שזו השיחה הקצרה ביותר שניהלתי בכל ימי חיי, היא ארכה בדיוק 6 שניות והתנהלה ככה: אודי: בח? בח: אני לא מכיר אותך ממטר יא מאניאק. טלפון: צליל ניתוק. ואני בסה"כ רציתי לברר מה קורה עם האוטו שהשאלתי לו לפני כשלושה שבועות, כשהוא הבטיח להחזיר לי אותו תוך שעה שעתיים. תגידי, זו לא את שאמרת שאפשר לסמוך עליו?
 

קפת

New member
אתה מתכוון

לבח כמו בחבח, או לבח כמו יס באך? כי כל המצלולים האלה מאוד מבלבלים. אה. בכל מקרה התשובה היא לא. לא מכירה לא את זה ולא את זה. ואל תתקשר אלי יותר. גם. אחרי מה שהמבט הגברי שלך עשה לי, אני לא רוצה לשמוע ממך יותר.
 
אני נשבע לך מותק

שהמבט שלי היה תמים לחלוטין. אני במקרה הסתכלתי, והישבן שלך במקרה היה שם. אני רק הבטתי בו בחיבה, בדיוק כשם שאני מביט על הפאלם שלי. עודף סקס אפיל זו הקללה שלי. בחיי. אה, ושארתי לך 12 הודעות במשיבון. אם יזדמן לך תמשכי אותן.
 

קפת

New member
אל תקרא לי מותק

ובכלל אין לי משיבון. אל מי צלצלת, גולם?
 
מאוחר מידי

כבר קראתי לך מותק. מותק. אם זה לא המשיבון שלך, אז כפי הנראה אחותנחמה קיבלה את כל ההודעות שלי. אני מניח שאחרי שהיא תאזין להן, היא תרצה מאוד מאוד לחקן אותך. מאוד מאוד.
 
למעלה