הפרק שהכי אהבתי זה כשזינה ביקרה ב.

056347686

New member
הפרק שהכי אהבתי זה כשזינה ביקרה ב.

סין והלכה להרוג את הדרקון הירוק וגם שהיא ביקרה בהודו
 

vampire1

New member
בהחלט פרק נחמד

אהבתי בפרק את הקטע שזינה יוצאת מתוך המים עם סכין בפה...
 

Hinds Blood

New member
הסצינה הזו היא שוד לאור היום

ומפייר, הסצינה בTHE DEBT בה זינה מגיחה מן הביצה כשפיגיון בפיה, היא ציטוט ברור מ``אפוקליפסה עכשיו`` לקופולה. ברור שאוליי סאסון, הבמאי של הפרק יכול לתרץ את זה בתור מחווה, אבל על מי הוא עובד...
 

Celaeno

New member
אני חושבת שכשעושים סצנה

שברור שהיא לקוחה מסרט מפורסם, זה יכול להכנס תחת ההגדרה של הומאז`, מה עוד שגם ב``זינה`` וגם ב``הרקולס`` נעשו המון הומאז`ים לסרטים, ספרים, דמויות היסטוריות וכו`.
 

Poody

New member
אם נתחיל להפריד מה בסדרה מקורי

ומה ``מועתק`` מסרטים או סדרות אחרים לא נצא מזה. העיקר שהיה מרתק ומעניין, זה מה שחשוב
 

niv_204

New member
חוץ מזה, אף אחד לעולם לא יראה ויעשה

את הסצנה הזאת כמו לוסי ...
 

Hinds Blood

New member
מדובר בסצינה קלאסית

אחת הקלאסיות ביותר בקולנוע האמריקני המודרני. זו לא סתם גניבה, זה כמעט כאילו שזינה היתה אומרת לגבי I don`t give a damn וגבי היתה אומרת tomorrow is another day. אנחנו מדברים על משהו בסדר גודל הזה. עם כל הכבוד לגברת לולס, הסצינה בה מרטין שין מגיח מן הביצה כשפגיון בפיו על רקע ההולללות של אנשי ה``שבט``, היא אחת מן החזקות שראיתי אי פעם. ואגב, הסרט אפוקליפקה עכשיו, הוא בעצם מעין עיבוד לספרו של ג`וזף קונרד Heart of Darkness (מה, חשבתם שהשם הזה הוא המצאה של תסריטאי זינה?). ספר חובה, סרט שהוא הרבה מעבר לחובה. בור מי שלא ראה אותו. נועה
 

Celaeno

New member
מאז שלמדתי קולנוע

יש לי אלרגיה לאמירות כמו ``ספר חובה`` ועוד יותר לקריאה לאנשים שלא שמעו/ראו/קראו דברים מסוימים בורים. אם כבר מדברים על אימפריאליזם וכו` - הקנון הוא כלי הנשק העיקרי של מי שמנסה לכפות את סולם הערכים המוסרי והאסתטי שלו על כל שאר העולם.
 

Hinds Blood

New member
כמי שרואים עצמם חלק מן...

העולם התרבותי והערכי האירופו-אמריקני, ישנם מושגי יסוד שעומדים בבסיס ההתייחסיות שלנו (אולי לא שלי, אבל של מרבית האנשים כאן) כמעט לכל נושא. כשדנים בייצור תרבותי (גבוה או נמוך) מן הסוג האודיו-ויזואלי (כלומר קולנוע או טלוויזיה), ישנם מושגי יסוד בדמות הקאנון. בלא מושגי היסוד האלו אין בסיס משותף לתחילתו של דיון.
 

Celaeno

New member
כן, אבל הרבה אנשים משתמשים בקנון

כדי לנגח את כל מי שהם יכולים ולהראות לאחרים כמה הם עצמם משכילים ואלה שהם מדברים איתם בורים, וכל צורה של התנשאות, במיוחד אם משתמשים בתרבות בשביל לחזק אותה, מעצבנת אותי. במשך שנתיים של לימודי קולנוע באונ` ת``א נאמר לי שוב ושוב שהטעם שלי קלוקל, ושאיך יכול להיות שאני אוהבת את זה, ואיך יכול להיות שאני לא אוהבת את זה. אף פעם לא טענתי שהיצירות שאני הכי אוהבת הן הטובות ביותר בעולם. אבל הן היצירות האהובות עלי וזכותי שיהיה לי טעם משלי ושלא אצטרך לסבול הערות מלגלגות בגללו. דרך-אגב, עד היום אנשים מסתכלים עלי עקום כשאני אומרת שאני מעריצה גדולה של ``זינה``, אבל רב האנשים שטורחים לזלזל בי ובסדרה לא ראו אותה מעולם, או לא ראו יותר מחצי פרק. ובתור מישהי שחשבה שהסדרה טפשית לפני שהתחילה לצפות בה באופן יותר קבוע, אני יודעת כמה הרושם הראשוני מהסדרה יכול להיות מטעה. ובכל אופן, אם נחזור לדון בקנון, הוא אוסף של יצירות שמישהו החליט שכולם צריכים לקרוא/לצפות/להאזין. זה טעם של כמה אנשים שחושבים שהם מבינים יותר מכולם. והקנון משתנה כל הזמן לפי רוחות הזמן. פעם בני מיעוטים, כולל נשים, לא היו מיוצגים בכלל בקנון. אז תסלחי לי אם אני לא משתחווה בפני הקונספט.
 

Hinds Blood

New member
מה שיפה בקנון

זה שהוא מתעדכן כל הזמן, ובסופו של דבר מותאם לרוח התקופה. כמו כן, קבוצות שונות, החשות עצמם מקופחות בשל חוסר ייצוג בקנון, יוצרות לעצמן קנונים אלטרנטיביים. מצד אחד, תהליך זה הופך את השיח התרבותי להטרוגני ומעניין, וגם, לדעתי, מהווה חלק בתהליך הליברליזציה של המערכת עצמה, של המיינסטרים. אולם, מאידך, קיים תמיד החשש מאבדן המכנה המשותף עליו דיברתי קודם, דבר שעלול להביא לנתק בין קבוצות חברתיות שונות, ועלול להמיט שואה של האינטגרציה שעוברת של הזמן על החברה (נגיד, במערב). חוסר יכולת לתקשר עלול לגרום לאסלמה ביחסים, וזאת בתוך מרקם חברתי עדין ביותר.
 

Celaeno

New member
הפעם אני מסכימה איתך

ואני ד``א לא מתנגדת לקנון. יש לו יתרונות, ואני כן מנסה לקרוא הרבה מהיצירות שנחשבות קנוניות. אני פשוט לא אוהבת את האופן בו אנשים משתמשים בקונספט לפעמים בשביל להתנשא מעל אחרים. הרי אף פעם לא נספיק לקרוא את כל מה שנחשב קנוני, ובינינו, חלק מהיצירות האלו משעממות נורא. (ושוב תודה לטאפרט ושות` שהצליחו להפוך את BEOWULF למעניין ;)).
 

Hinds Blood

New member
אפילו לוסי אמרה...

שההומאז` הוא בעצם גניבה. היא דיברה על פרק אחר, אבל צחקה על כל הקונספט.
 

Celaeno

New member
ההומאז`

הוא צורת הערצה, והוא הפך מרכיב חשוב בתרבות מאז הופעתו של הפוסט-מודרניזם. אני לא מוצאת בזה שום דבר רע, כל עוד זה נעשה באופן איכותי. להיפך.
 

Hinds Blood

New member
לא תמיד

בסדרה הזו יש הרבה יותר מדי ``הומאז`ים`` לטעמי. וזה בא על חשבון המקוריות.
 

Hinds Blood

New member
ברור שהכל עניין של טעם

אבל כשאת יכולה לאתר ``הומאז`ים`` בכל פרק שני בסדרה, זה קצת מוריד מן המקוריות שחשבת שיש לה, לא?
 

Celaeno

New member
לאו דווקא

לפעמים האופן שבו משבצים את ההומאז`ים הוא המקוריות. בוא ניקח סדרה אחרת. ``דוסון קריק``, שהיא בעיניי סדרה מקורית ומענינת בנויה על הקונספט של הומאז`ים. בעונות הראשונות כל פרק היה הומאז` לבמאי/סרט אחר. בעונה הנוכחית זה התרחב גם ליצירות ספרותיות. חלק גדול מהכיף זה לאתר את ההומאז`ים (לצערי אני לא מכירה את הסצנה מ``אפוקליפסה עכשיו``, אבל אני יודעת שהייתי נהנית מההומאז` לו הכרתי אותה). עכשיו, בהתחשב בכך ש``זינה`` היא סדרה שמבוססת במידה רבה על המיתולוגיה וההיסטוריה הקדומה, יש כבר issue של מקוריות בבסיס הסדרה, ואני אישית נהנית בכל פעם לראות איך הם משתמשים בחומרים שונים, פעמים רבות עם קריצה.
 

Hinds Blood

New member
דוסון קריק היא סדרה פאטתית ומשעממת

אני לא צופה בסדרות האלה מתוך עיקרון. ב``זינה`` היה פוטנציאל קאמפי, ואכן לעיתים לא קרובות במיוחד יכולתם להרגיש את ניצוצות ה... אני לא אגיד גאונות, כי האדון טאפרט הוא רחוק מלהיות גאון, אבל... היה לסדרה פוטנציאל ללכת רחוק הרבה יותר, והיא נכשלה בסופו של דבר.
 

Celaeno

New member
אני דווקא אוהבת את ``דוסון קריק``

ואני לא חושבת ש``זינה`` נכשלה. אני לא חושבת שהקהל היה מוכן ללכת למרחק שרצית שהסדרה תלך, וגם אם אני מסכימה איתך שחבל מאד שזהו המצב, אני רואה בזה אילוצים לגיטימיים. ד``א - אם אנחנו כבר דנים בסדרות טלויזיה שהולכות רחוק - את צופה ב``סיפורי סן פרנסיסקו``? ומה בדבר ``אי.אר``?
 
למעלה