עניין של תשתיות בעיקר. הולנד צפופה כמו ישראל, אך כמות המכוניות לנפש בה גבוהה מבישראל ויש בה הרבה פחות בעיות חניה. בהולנד המכוניות משמשות בעיקר לנסיעות פנאי, לנסיעות חובה (לעבודה, מהעבודה, לסיפורים, וכיו"ב) נוסעים בעיקר בתח"צ. בישראל התלות בתח"צ גבוהה יותר מבכל מדינה אחרת בעולם בגלל התדירות הנמוכה והעדר כמעט מוחלט בשבתות בחגים, מה גם שאמינות התח"צ בישראל נמוכה. ה"פתרון" של הממשלה הוא להתעלל באזרחים.
כמה עובדות על ישראל ומכוניות חשמליות
1. ל 40 אחוז מהמכוניות בישראל אין חניה פרטית
לא בבית ולא בעבודה, הם חונים ברחוב
תסתכל על כל רחוב בישראל ותראה שהוא מלא במכוניות שחונות ברחוב
כולן, עד שלא יהיה טכנולוגיה חדשה שלא קיימת שמאפשרת טעינה במהירות של מילוי דלק
המכוניות האלו ישארו מכוניות עם מנוע בעירה פנימית.
2. אם כל המכוניות בישראל יעברו להיות חשמליות
לישראל יהיו חסרים כ 3 מפעלים לייצור חשמל
אין תוכניות לבנות כאלו
והן לא יהיו מוכנות ב20 השנה הקרובות.
3. גם במדינות ואזורים שפעם חשבו שהם בדרך לעבור להיות חשמליות מלאות
דוחות כל הזמן את תאריך היעד
באירופה דובר על 2030 ואז נדחה ל 2035
בארצות הברית של טראמפ לא יהיה בכלל שום תוכנית כזאת.
לכן אפשר להעריך שב15-20 השנה הבאות עדיין ייצרו וימכרו ויקנו מכוניות בנזין.
4. בישראל כמו שזה נראה אין לא יקרה שיפעילו תחבורה ציבורית בסופי שבוע וחגים
ולכן כל החילונים, מסורתיים, ערבים, דרוזים, נוצרים וכו ימשיכו להיות בעלי מכוניות פרטיות ולא ייסעו עם תחבורה ציבורית.
ואם יש לך מכונית, אתה נוסע איתה.