הצעה לסדר

נסיון התחמקות 2 ../images/Emo31.gif

במקום לקחת את השאלה ברצינות ולענות עליה ישר ולעניין (כמו שעשתה אפרוך למשל) אתה מתחיל להתפלסף איתי על דקויות המשמעות של כל מילה בנפרד תוך הוצאת הטקסט מהקשרו.
הטענה = הטענה של גרטרוד שאותה ניסיתי להסביר למי ששאל בהיעדרה.
מסתמכת = על דבריה של גרטרוד. לכן אמרתי 'טענה' ולא 'אמת מוחלטת'. לא ניסיתי להוכיח כלום אלא להסביר גישה מסויימת שנחשפתי אליה במסגרת פעילויותי השונות. אני יודעת שהגישה אינה נפוצה בציבור הרחב, וכמו גרטרוד חושבת שצריך ונכון להפיץ את דרך המחשבה הזו ולתת לאנשים להתמודד איתה. כמובן שתמיד יש כאלה שמעדיפים להביט לכיוון השני ולפטור את העניין כ'שטויות'.
עמדה טובה = כל מה שמוערך ומוערץ ע"י החברה (ואל תתחיל לשאול איזה חברה). סטאטוס שנחשב מעורר קנאה. ולא, לא ציפיתי שתכתוב שמין העובד הוא חלק חשוב בקריטריונים שאתה מעמיד, אלא ניסיתי להראות לך שדרך קריטריונים אחרים אתה נותן עדיפות על בסיס סקסיסטי. זה לא מקרי שבחברה מסויימת (למשל החברה שבה אתה עובד) אין בכלל נשים או שיש נשים מעטות בדרגות זוטרות. אלא שנמהלים בכירים באותן חברות מקפידים להסתתר מאחורי טיעונים של 'קריטריונים אובייקטיוויים' כדי לא להיות מואשמים באפליה. כבר הראיתי (בדוגמה הקודמת) איך אפשר בקלות ליצור אפליה בעזרת 'קריטריונים אובייקטיוויים' בלבד. עכשיו נשאלת השאלה האם זה מה שקורה בחברה המערבית - כן או לא?
 

prizman

New member
אני אשתמש בכלים שלך

"האם אלו תכונות שמאפיינות יותר נשים או גברים?" זהו ציטוט ממה שכתבת לאפרוח למעלה ואני אשאל-התעלמות ממשמעות המילה הנאמרת היא תכונה נשית או גברית? ומה לעשות שאני למדתי לתת כבוד למילה ולהתיחס למשמעותה. רוצה תשובה מדויקת. בשימחה. אבל תישאלי שאלה מדויקת. ולא, אני לא פוטר את עניין האפליה הנשית שודאי וקיים כשטויות. להיפך, אני חושב שזו עוולה קיימת שחובה להילחם בה, דווקא כנובע מנושא הנשים המוכשרות ואכן מצליחות שהיזכרתי אתמול. לטעמי את מתחמקת מהעימות מול השאלות הפילוסופיות אך אמתיות שהעליתי פה. לא שיש תשובה אך לאמת יותר מפן אחד. וב"חברה" שאני עובד בה הסיפור שונה ולא ארחיב עליו פה כרגע.
 
שוב אתה מסית את הדיון לכיוונים

שנוח לך להתפלש בהם (אולי כי אין בהם איום?). צר לי, אך אינני יכולה לנהל דיון רציני עם אדם שפוטר את טענותי כשטויות. אפשר בקלות להוציא את העוקץ מכל דיון ע"י סחרורו במעגלים סחור וסחור סביב זוטות והתעלמות מהעיקר. למרבה צערך, אין לי מספיק כוחות נפשיים שאוכל לבזבז אותם בדיון עקר. אם תרצה לדבר לעניין, אשמח לפתוח איתך את הדיון מחדש בכל זמן ובכל שירשור פה בפורום, וכמובן שאשמח להרחיב בנושא עוד גם עבור כל מי שתפנה/יפנה אלי בעניין כאן בפורום.
 

prizman

New member
מציע שתיקראי שוב

ממש לא הגדרתי את טענותייך כשטויות. לגבי השאר אשמח לדון בהיזדמנות גם אני, כשיתאים לך. אשמח לשמוע דעות נוספות אך לדעתי כרגע את מתחמקת.
 
אכן אני מתחמקת מדיוני סרק

בעודי מנסה להגיע אל 'הגביע הקדוש' - למסקנה מי מפעיל קריטריונים מפלים - האם זו האבולוציה כדבריך (גורם אובייקטיבי) או אולי גורם אחר, סובייקטיבי יותר. זוהי בדיוק השאלה שהעלית, גם אם נראה היה שהתשובה אינה מעניינת אותך במיוחד. אותן 'נשים מצליחות' אשר לשיטתך 'מוכיחות' שהקריטריונים אינם מפלים, למעשה עוזרות להנצחת המצב הקיים ולחיזוק האפליה - לא, אני לא מתבלבלת! השאלות ה'פילוסופיות' שלך על 'משמעות המילה' אינן תורמות לדיון אלא רק יוצרות מסך עשן שמסתיר את העיקר בדיון. אם אתה באמת רןצה להמשיך את הדיון, אנא המשך אותו מכאן: ענה על השאלה ששאלתי את אפרוך: האם התכונות שציינתי מאפיינות יותר נשים או גברים?
 

prizman

New member
אפרוח כתבה:

"תקשורת בין אישית טובה, האצלת סמכויות, אינטיליגנציה רגשית, יכולת קבלת החלטות, מתן מוטיבציה לעובדים, יכולת מולטי-טסקינג, תפקוד תחת לחץ." ואת שאלת: עכשיו, בואי נחשוב יחד: תקשורת בין אישית האצלת סמכויות (כלומר לדעת לסמוך על אחרים) אינטיליגנציה רגשית מולטי-טסקינג האם אלו תכונות שמאפיינות יותר נשים או גברים? ואולי בסוף דברי נגיע באמת להחלטה שאין טעם לדיאלוג. א. דברים שחסרים לדעתי: 1. יכולת מנהיגות. 2. כושר ביטוי. 3. אינטיליגנציה כללית. 4. ידע מיקצועי בתחום. 5. יכולת אנליטית (לא חופף לאינטיליגניה ולא לקבלת החלטות). ב. לכל אחד מהתחומים (ויש נוספים בהתאם לחברה) יש לתת שיקלול מתאים. ג. את התייחסת רק ל ארבעה מבין השיבעה שציינה אפרוח. מדוע? דיון נפרד, נרחב וחשוב מכל הוא האם אנו, גברים ונשים זהים או שונים (והיו מליונים כאלו), איך אנו רואים את עתיד האנושות וכניגזרת מכך איך מוצאים את הדרך לאחד כוחות, כל צד עם יתרונו היחסי כדי להביא את האנושות למקום טוב יותר (וכפי שציינתי לעיל-מבחינתי חשוב מה שיקרה רק עד היום בו אתפגר). היום כל מיגדר מנסה להפגין את יכולותיו המופלאות ובהיבט הגלובאלי אין מזה שום תועלת.
 
../images/Emo51.gif עשית לי שירות נהדר

מבלי להתכוון הוכחת בדיוק את מה שרציתי. הסבר: איך בוחרים אדם לתפקיד מסויים? (כל תפקיד, לא רק מנהל) - בדרך כלל מגדירים קריטריונים ובוחרים לפי מידת העמידה בהם של המועמדים. מי מגדיר את הקריטריונים? - מי שצריך לבחור את האדם המתאים לתפקיד. בד"כ אישיות בכירה בארגון. בתרבות שלנו, תכונות אנושיות מסויימות נחשבות לתכונות נשיות, ואחרות נחשבות לגבריות. בלי להכנס לשאלת הביצה והתרנגולת, אפשר לומר שקיימת דינמיקה של היזון חוזר שמביאה לביסוס החלוקה הזו במציאות: הנורמה הקיימת מעודדת ילדות-נשים להפגין תכונות נשיות וילדים-גברים להפגין תכונות גבריות ובכך יוצרת מציאות שבה תכונות נשיות אופייניות לנשים ותכונות גבריות אופייניות לגברים. האם כל זה התחיל בצורה 'טבעית' או בצורה 'סוציאלית' היא שאלה מעניינת, אך אינה משנה את המצב הקיים, ולכן לא אעסוק בה כעת. שאלתי שאלה פשוטה: מהם הקריטריונים לבחירת מנהל? לצורך הדיון, אקח את 2 התשובות שקיבלתי ואאחד אותן לאחת: תקשורת בין אישית טובה האצלת סמכויות אינטיליגנציה רגשית יכולת קבלת החלטות מתן מוטיבציה לעובדים יכולת מולטי-טסקינג תפקוד תחת לחץ יכולת מנהיגות כושר ביטוי אינטיליגנציה כללית ידע מיקצועי בתחום יכולת אנליטית עכשיו אחלק את התכונות הללו לתכונות 'נשיות', 'גבריות' ו'משותפות': תכונות נשיות תכונות גבריות תכונות משותפות ============ ============= ============== תקשורת בין אישית טובה קבלת החלטות מתן מוטיבציה האצלת סמכויות תפקוד תחת לחץ אינטיליגנציה אינטיליגנציה רגשית מנהיגות מולטי-טסקינג ידע מיקצועי בתחום כושר ביטוי יכולת אנליטית כמו שאפשר לראות, 12 התכונות שציינתם שניכם יחד מתחלקות באופן שווה למדי בין תכונות גבריות ובין תכונות נשיות. אבל כל אחד מכם ציין רק חלק מהתכונות האלה: אפרוך ציינה 7 תכונות מתוכן 4 תכונות נשיות, 2 גבריות ו-1 משותפת. פריזמן ציין 5 תכונות מתוכן 3 תכונות נשיות, 1 נשית ו-1 משותפת. אילו שניכם הייתם מנהלים באותו דרג באותו ארגון, וכל אחד מכם היה צריך לגייס 10 ראשי צוות, אני מהמרת שאפרוך היתה מגייסת יותר נשים מפריזמן, בהפרש ניכר. זוהי רק דוגמה "מהחיים" למשל שהבאתי קודם לכן. איך זה קשור לדבריה של גרטרוד? גרטרוד אומרת: "הבעיה עם שיח השיוויון היא שהכוונה היא לרוב לאפשר לנשים להיות כמו גברים" שהמצב ההתחלתי היה שהיו רק גברים בצמרת, והם יצרו מערכת קריטריונים שמתאימה לחברה גברית ומתגמלת גברים כמותם. גם הנשים המעטות שמצליחות להגיע לצמרת עושות זאת ע"י אימוץ התנהגויות גבריות. זו גם הסיבה לכך שהן בעצם מנציחות את האפליה - הן נותנות תוקף וגושפנקה לקריטריונים שפעלו נגדן. גרטרוד אומרת: "בפמיניזם יש הרבה מאד גישות, ... ורבות מהן מדברות על האופציה לתת לשיח הנשי מקום לגיטימי משלו בעולם (שלא יהיה מקום נשי דווקא, אלא שהעולם יכלול אותו באופן טבעי..." גרטרוד רוצה לפעול לשינוי הקריטריונים כך שיהיו שיוויוניים יותר (ואין זה בלתי אפשרי - רק תסתכל בטבלה שלמעלה ותראה איך בקלות אפשר לעשות זאת). מאז שנחשפתי לגישה הזו (וזה היה רק לא מזמן), אני יותר ויותר משתכנעת בצורך להפיץ אותה ולהגדיל את המודעות אליה. אני חושבת שעצם המודעות לנושא יכולה לעזור לקידום נשים בחברה בכלל יותר מאפליה "מתקנת". ושוב תודה לך שנענית לאתגר וענית על שאלתי - אכן עשית לי שירות גדול.
 

prizman

New member
תיקון טעות

לא ציינתי קריטריונים שונים משל אפרוח אלא הוספתי עליהם, כפי שכתבתי. אני לא משוכנע שנשים מקדמות נשים יותר מאשר גברים, אולי ההיפך. נעשו מחקרים בנושא. מה שמרתק אילו הסיבות (שבחלקן תומכות בעמדתך). לא כתבתי מה גברי ומה נשי לדעתי. ציינתי תכונות בלבד. גם אפרוח לא. בינתיים רק את עשית את התיוג. את נילחמת מול האדם הלא נכון כרגע ומאחר והתחברת לנושא רק לאחרונה כפי שכתבת אולי שווה שתעצרי רגע, איספי עוד מידע, חשוב יותר גבשי עמדות ואח"כ צייני מטרה. בטוח שיש רבות ראויות.
 

prizman

New member
וגרטרוד, התשובה הארוכה שכתבתי לך

נעלמה משום מה. אנסה עוד מעט לשחזר מהזיכרון.
 
../images/Emo52.gif אם חשדתי בכשרים ../images/Emo39.gif

אכן הוספת ולא הצגת דיעה הפוכה. מאידך דיברת על שיקלול הקריטריונים, שזו דרך נוספת ליצור אפליה, ואולי זה מה שהטעה אותי. לא אמרתי שנשים מקדמות נשים יותר מגברים, אלא שאפרוך היתה כנראה עושה זאת. הבעיה שציינת אכן מוכרת לי - הרבה פעמים נשים מפלות נשים אחרות עוד יותר מגברים, וזה נובע גם מהסיבה שציינתי - אותן נשים שמגיעות כיום לצמרת עושות זאת ע"י אימוץ התנהגויות גבריות, לעיתים עד כדי כך שהן מפלות לרעה נשים אחרות (ביודעין או שלא ביודעין). אכן אתה לא ציינת מה נשי ומה גברי בעיניך. אני 'עשיתי' את התיוג רק במובן שבו הפעלתי דעות מקובלות על התכונות הרשומות. חלק מהדעות האלה הוכחו במחקרים שונים וחלק הן רק דיעות קדומות, הן ללא ספק משפיעות על החברה ויוצרות את ההיזון החוזר עליו דיברתי. ואחרון אחרון חביב: באמת לא ניסיתי להלחם באף אחד. היה חשוב לי להסביר את הנושא משום שלדעתי עצם המודעות אליו יכולה לשנות את המצב. חלק גדול מהאפלית הנשים הקיימת היום נעשית באופן לא-מודע (גם ע"י גברים וגם ע"י נשים). העלאת המודעות לתהליכים לא מודעים שקורים בחברה, מאפשרת לאנשים להשתחרר מהם. נראה לי שכבר תרמתי במשהו ושאתה עצמך תחשוב על הדברים בפעם הבאה שתגייס עובדים. אם אכן כך, הרי שכבר שיניתי משהו.
 

prizman

New member
גאטו

אני לא אחשוב על זה בפעם הבאה מהסיבה הפשוטה שאני מקווה לא לעמוד בסיטואציה הזו שוב, לא בתחום בו עבדתי עד עכשיו. לחזון הפרטי העתידי שלי משום מה יש רק מועמדות שהצעתי להן את מישרות הניהול במידה והמיזם יצא לפועל ואני יודע למה. שיקלול קריטריונים לא אמור ליצור אפליה (ולא אכחיש שנעשה בו שימוש כזה לגבי מספר מיגזרים) אבל בנוהל תקין השיקלול אצור להיות מפורסם מראש. אני שמח שהבהרנו את נקודות המחלוקת ובכל מיקרה אני איתכן בכל מלחמה *צודקת* סובלנות זו התכונה החסרה בחברה שלנו.
 

efroch99

New member
מרתק

וואו.. הלכתי להתאמן שעתיים ואיזה דיון התפתח פה. מאוד מעניין. רק כמה נקודות: באמת התכונות שציינתי הן יותר "נשיות" ושמתי לב לכך גם תוך כדי שכתבתי אותן. עם זאת גם התכונות שרשם פריזמן חשובות מאוד בעיני והייתי מאמצת אותן לרשימה שלי . אני חושבת שיש שיפט בהגדרת תכונות נחשקות למנהל בשנים האחרונות (עשור האחרון). בעבר מנהל היה צריך להיות מנהיג חזק, החלטי, "גברי", בשנים האחרונות הבינו שדווקא בהנהלה ל - soft skills יש חשיבות עצומה, ובאלו נכללים תקשורת בין אישית טובה, אינטילגנציה רגשית, גישור, מולטי טסקינג, וכו. השיפט הזה אכן מציב את הנשים במקום טוב יותר מבחינת אפשרויות קידום. אני יכולה להגיד על הבוס שלי שהוא מאמין גדול במין הנשי. לעומת הממוצע בשוק, חלק גדול מהבכירים בחברה הן נשים - וחוץ ממני כולן אמהות, כך שיש התחשבות בהריון ושעות עבודה נוחות. דווקא משום שרוב העולם העסקי הוא גברי, הוא רואה יתרון בהעסקת נשים כקונטרה - בטענה שנשים מסתדרות יותר טוב עם גברים מאשר גברים. לסיום יש בגרמניה מנהלת של בנק גדול שקראתי עליה ומאוד התרשמתי. אישה יחסית צעירה, שטיפסה במעלה ההיררכיה בזכות כישוריה וכיום יש לה אחד מהתקפידים הבכירים במשק, וגם זכתה בתואר "איש/אשת העסקים של השנה" של מגזין עסקים נחשב. היא אמרה שהיא רואה את התפקיד העיקרי בחברה שלה כ - motivator ואכן בכתבה עליה היה דגש על הצלחתה בקידום הבנק בזכות הפן הבינאישי. אגב האישה הזאת ללא ילדים (בת 39 אני חושבת).
 

efroch99

New member
כותבים אפרוח ../images/Emo13.gif

ואומרים אפ-רוך (במלעיל) סיבות היסטוריות/אישיות...
 

efroch99

New member
כתבה על כריסטינה ליצ'י

למי שמתעניין, מצאתי משהו באנגלית על המנהלת שכתבתי עליה.
הכתבה ניחנה בכתיבה גרועה במיוחד.
 

gertrude

New member
prizman היקר

"את זו שמכנה ספרות רומנים בשם ספרות נשים ולכן עלייך האשמה" - אנא קרא שוב, בהחלט לא עשיתי זאת. לא כיניתי את ספרות הרומנים בשם ספרות נשים, אלא התנגדתי בדיוק למה שאתה מכנה ספרות נשים ("אלזה מורטלה, אורלי קסטל בלום, טוני מוריסון ורבות רבות אחרות"). הנקודה שלי היא שמקומם בעיני שספרות (טובה, כפי שאמרת בעצמך) הנכתבת על-ידי נשים או העוסקת בחיי היומיום של נשים מוגדרת כ"נשית", בעוד שאר הספרים הם ספרות לכשעצמה, הם לא "ספרות גברים" כמובן, הם סתם ספרים, מובנים מאליהם. עניין זה מדגים שוב את מעמד הגבריות כאובייקט מובן מאליו, לעומת מעמדה של הנשיות, כדורשת ספציפיזציה, כנגטיבית לעולם ה"רגיל" – הרי הוא העולם הגברי. הנקודה היא מדוע טוני מוריסון היא "ספרות נשית" ועמוס עוז אינו "ספרות גברים"? (כאשר המטרה היא כמובן לבטל את ההבחנה של מוריסון, ולא להוסיף אבחנה לעוז); מדוע המרחב הדומסטי הוא "נשי", בעוד המרחב הציבורי הוא ציבורי, כלומר גברי? סימון דה בובואר כתבה שעצם הצגת השאלה "מהי אשה" היא בעלת משמעות לכשעצמה: "יש משמעות לעצם העובדה שאני מציגה את השאלה. גבר לא היה מעלה על דעתו לכתוב ספר על מצבם המיוחד של הגברים באנושות. אם ברצוני להגדיר את עצמי עלי להכריז קודם כל – 'אני אשה' – אמת זו היא היסוד שעליו תתבסס כל טענה אחרת". גבר לעולם אינו פותח בהצגת עצמו כפרט ממין מסוים, שכן עובדת היותו גבר מובנת מאליה ... הגבר מייצג בו זמנית את החיובי ואת הנייטרלי, עד כדי כך שבצרפתית [כמו בעברית - אנשים] אומרים les hommes כאשר הכוונה לכל בני האנוש. ... כשם שלקדמונים היה אנך מוחלט, שביחס אליו הגדירו את האלכסון, כך יש סוג אנוש מוחלט, שהוא הסוג הזכרי. לאשה יש שחלות ורחם, ותנאים ייחודיים אלה כולאים אותה בתוך הסובייקטיביות שלה". (לפי ליאת פרידמן, "רסלינג") לוס איריגאריי, הוגה פמיניסטית חשובה אחרת, טוענת שהשפה היא זו המאפשרת לנו להבחין בין דברים שונים בעולם, זו המקבעת תפקידים חברתיים, זו המשקפת את העולם של דובריה ודוברותיה - לא נותנת לאשה מקום מלבד זה המעניק לה תפקידים מסורתיים של נאהבת, אשת איש ואם. השפה מדוברת בלשון זכר. אין בה זכר לאשה. והשפה העברית אינה יוצאת מכלל זה. הדובר או הדוברת פונה בגוף זכר אל קהל כאילו אין בו נשים ואם הן ישנן, הרי אין צורך לבטא את נוכחותן במילים, אין צורך להזכיר את קיומן. העדפת השימוש בגוף זכר מצביעה על פער מהותי במחשבה, בחברה ובתרבות. ההעדפה הלשונית מלמדת אותנו שאין לאשה מקום או תפקיד, מלבד כמובן היותה אשה. מילים כמו: איש ואשה, גבר ואשה, בעל ואשה, מצביעות על כך שהאשה אינה אמורה להיות גברה כגבר או בעלה כבעל. השפה חסרה מילים המעניקות לאשה תפקיד של בעל סמכות על עצמו, זה הגובר על יצרו, זה שיש לו המשך לזכרו. אין לה, לאשה, מקום המקנה לה זכות קיום בדומה לזה ממנו לקוח שמה. הגבר גובר. האשה היא זו שהוא גובר עליה, באמצעותה, כנגדה. הגבר גיבור, והאשה נפחדת וזקוקה להגנה. הזכר זוכר ונזכר - הנקבה היא חור המאפשר לזכר להיזכר באמצעותה, דרכה, בגופה, בזכרה. הבעל בועל, אוהב, חודר, חושק - האשה נבעלת, נאהבת, נחדרת, נחרדת, נחשקת. האשה בשפה חסרת מהות משל עצמה. אין לה זכר בשפה, ואין לה מהות הניתנת לזכירה. היא כאילו איננה. היא אין. היא חסרת מילים היכולות להביע את מהותה. היא מחוסרת הבעה. היא אינה ניתנת למחשבה אלא באמצעות מילים המביעות את הזכריות שאינה שלה. על האשה לא ניתן לדבר כעל זו שיכולה או קיימת כמו אביה, אחיה, בעלה או בן זוגה. הם יכולים לדבר בשמה. הם יודעים מה היא רוצה. עליה להסתתר מאחורי מילים שאינן מאפשרות לה לתאר את עצמה, שאינן מזהות אותה. היא יכולה לדבר במילים השאולות מהגברים שלצידה כדי שתוכל לומר מילים כמו: "אני רוצה, אני חושבת, אני יודעת, כמו כל אחד שרוצה, שחושב, שיודע" – היא עצמה חסרת רצון, מחשבה וידיעה, לפחות לפי המילים בשפה. אין לאשה מהות משל עצמה, מיניות משל עצמה, אומרת איריגאריי, בקוראה את טענות הפסיכואנליזה. הרי זיגמונד פרויד , זה ששאל את שאלת השאלות:”Was will das Weib?” - "מה רוצה האשה?", טוען שלהיות אשה, נורמלית כמובן, זה להיות איש שחתכו את איבר מינו. אין לה פין, אומר פרויד, ולכן אין לה תשוקה משל עצמה. המיניות על פי פרויד, אומרת איריגאריי, זכרית במהותה. לאשה אין מיניות משל עצמה. לפיכך, להיות אשה פירושו להיות גבר מקוצץ וחסר כוח גברא. האשה, זו המזהה את עצמה כחסרת מיניות משל עצמה, חסרה את היכולת לבטא את תשוקתה, שכן אין לה איבר בגופה המאפשר לה לזהות את תשוקתה. להיות אשה, על פי פרויד, פירושו לחיות חיים שאינם מאפשרים מתן ביטוי לתשוקה ולמיניות - כפי שפרויד מראה: בלתי מזוהה. כחסרת מיניות מזוהה, מנודה האשה. כחסרת תשוקה, לא יכולה האשה לתפקד בחברה, שכן היא שואפת להחזיר לעצמה את כוחה ואין לה הכוח המנטלי המאפשר לה לתפקד בחברה. היא משקיעה את כל מאמציה בהסתרת פצעה. היא מתאפרת, מתבשמת, עוטה בגדים המסתירים את בושתה. היא מציגה את עצמה כאחרת מזו הפצועה ולכן, על פי פרויד, האשה היא תרמית המסתירה את החסך של מהותה. להבנה מלאה של נושא ייצוג נשים במרחב, הייתי ממליצה לך לקרוא את פוקו ודה-בובואר וכן את הספרים המומלצים בדף הראשי של הפורום. זה נושא שקצת מסובך לי (כמו בוודאי הבחנת) לתמלל אותו בצורת הודעת-פורום, בלי להכיר אותך ולדעת מה אתה יודע, מה קראת, מה חשבת בנושאים אלה. ורק דבר אחרון - ברור שהכוונה אינה להוריד שכר לגברים ולא לדרוש ממכונאים כח פיסי... מה זה קשור בכלל?
 

prizman

New member
קודם כל התנצלות

המאמרים שצירפת דורשים עיון מעט מעמיק ולכן אתייחס אליהם לאחר קריאה יותר מרוכזת. לגבי ספרות ועיתונות. בספרות לתפיסתי ישנה ספרות גברית: המינגווי, ריימונד קארבר ואולי אפילו חנוך לווין הם ספרות גברית בעיני. עיתונים כמו אוטו ושטח פונים בפירוש לקהל הגברי. ויש המון ספרות ועיתונות שפונה לכולם בין אם נכתבה בידי אישה ובין אם בידי גבר. אם את רוצה נעלה פאזה למעלה וקל לעשות את זה בעיתונות "הנשים". מי עורך את "את" ו"לאישה"? נשים. מי מפעיל את הסיפור? הקוצרנים של מעריב וידיעות שאכן נשלטים ע"י גברים וודאי שנוח להם להנציח את הסטראוטיפים. הם מרוויחים מזה כסף. מי משתף פעולה? שוב הנשים שקונות את זה. לסיכום עד כאן, לך ולגאטו נגרו ולכל שאר מי שקורא. אני בפרוש ובאופן מוחלט בעד פמיניזם. חשוב לי לעורר עוד כמה נקודות למחשבה מאחר ואני לא מסתדר כ"כ עם חיים בשחור ולבן ופחות מזה עם פרות קדושות. אולי זה קשור לעבר הדתי.
 

Arfilit

New member
אבל -

יש את גלובס ויש את "ליידי גלובס" (או שם אחר דומה - אני לא בדיוק זוכרת) שהוא (לא האמנתי כששמעתי) עיתון כלכלי לנשים!!! העובדה שנשים רבות - ולמעשה רובנו - לוקחות חלק בשיח החברתי המנציח את המצב הזה - לא משנה את המצב. להגיד "אתן אשמות" נראה לי מיותר בעליל. בודאי שאנחנו לוקחות חלק בזה. גם אלה מאיתנו שמתנגדות לזה. גם אלה מאיתנו שמצליחות לראות חלק גדול מהדברים (אני רואה חלק - לא יודעת אם גדול או לא). כל אחד צריך לבחור את הקרבות שלו - ואי אפשר להילחם כל הזמן על הכל.
 
למעלה