הקנגורו אינו מעלה גרה

דוד1000

New member
הקנגורו אינו מעלה גרה

א.קיבלתי בינתיים תשובה מד"ר ז'יבוטובסקי (בע"פ) שהקנגורו אינו מעלה גרה לדעתו. חומר מסודר על כך אני עומד לקבל ממנו. באשר לבעלי החיים האחרים עדין אני בבדיקה. ב. מה שכתבתי הינו, כשהתורה נותנת רשימה של פריטים יש לדונה על פי כללי הדרישה הנזכרים ביסודם בברייתא של רבי ישמעאל {הנאמרת בסוף המשניות של הקרבנות הנאמרות לפני פסוקי דזמרה בכל בוקר ומקורה במדרש ההלכה – תורת כהנים (ספרא)}. בהתאם לכך רשימה זו אינה בהכרח ממצה. בתורה נאמר (ויקרא י"א 3-8): כל מפרסת פרסה ושסעת שסע פרסת מעלת גרה בבהמה תאכלו: אך את זה לא תאכלו ממעלי הגרה וממפריסי הפרסה את הגמל כי מעלה גרה הוא ופרסה איננו מפריס טמא הוא לכם: ואת השפן כי מעלה גרה הוא ופרסה לא יפריס טמא הוא לכם: ואת הארנבת כי מעלת גרה היא ופרסה לא הפריסה טמאה היא לכם: ואת החזיר כי מפריס פרסה הוא ושסע שסע פרסה והוא גרה לא יגר טמא הוא לכם: מבשרם לא תאכלו ובנבלתם לא תגעו טמאים הם לכם: עיון בפסוקים הללו מלמד שיש לנו לדונם לפי הכלל "כלל ופרט וכלל" היינו כעין הפרט. כלומר: יש לרבות את כל בעלי החיים המשתמעים מן ההכללה של הרשימה הספציפית הזו. (ולשיטת רבי עקיבא הדורש "ריבוי מיעוט וריבוי" יהיה עלינו להרחיב עוד יותר). לכן משתמע שכל בעל חיים המקיים את התכונות המשותפות לבעלי החיים הללו יהיה אסור. מכאן לענ"ד נובע בפשטות שגם אם ימצא בעל חיים שאינו ברשימה שהינו מקיים אחד מסימני הכשרות דלעיל בלבד הרי הוא יחשב לטמא. ג. לכן יוצא לנו שמציאת בעל חיים כזה אין בה משום הוכחה לשגיאה בתורה. להיפך, התורה כנראה חזתה אפשרות כזאת באשר נתנה את רשימת בעלי החיים הללו במסגרת "כלל ופרט וכלל" ולא במסגרת "כלל ופרט". מבחינה זו הרי מציאתם של בעלי חיים כאלו מחזקת, לפחות לכאורה, את עוצמתה של התורה. ד.מכאן נובע לענ"ד שהראיה לא רק הופרכה אלא, אדרדבא מחזקת את התורה. דב http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/archive/viewmsg.asp?id=129&msgid=13012160
 

דוד1000

New member
מכאן נובע שהראיה לא רק הופרכה אלא,

מכאן נובע שהראיה לא רק הופרכה אלא, אדרבא מחזקת את התורה.
 

דוד1000

New member
אני מתחנן לפניך . אתה חייב להסכים.

מכאן נובע שהראיה לא רק הופרכה אלא, אדרבא מחזקת את התורה.
 

Governor

New member
העובדות שאינן שנויות במחלוקת:

(1) ספר ויקרא פרק י"א פסוקים ג' עד ז' מזכיר ארבעה יוצאים מן הכלל (נניח שקבלנו את ה"הסבר" הצולע ביחס לשפן/ארנבת). (2) ארבעה יוצאים מן הכלל אלה מצויים במזרח התיכון. (3) שני יוצאים מן הכלל נוספים (קנגרו וספורטיב למור) _אינם_ מצויים במזרח התיכון, ו_אינם_ נזכרים ברשימת היוצאים מן הכלל שם. מסקנות אפשריות מן העובדות ש_אינן_ שנויות במחלוקת: (א) כותב התורה, יהא אשר יהיה, התכוון לציין רשימה מלאה של היוצאים מן הכלל, כדי שיהודי המתגלגל ל_כל_ מקום שהוא בעולם ידע לזהות חיה טהורה, אולם _לא_ הכיר קנגרו וספורטיב למור, ש_אינם_ מצויים במזרח התיכון. זה אומר שכותב התורה _לא_ הכיר את כל החי בעולם, ולכן הוא אדם, בשר-ודם. (ב) כותב התורה, יהא אשר יהיה, התכוון לציין רק מספר דוגמאות של יוצאים מן הכלל, והתמקד רק בחיות המזרח התיכון, תוך הפקרת היהודים ביתר חלקי העולם לגורלם. זה אומר שאין כלל "מופת" עולמי בויקרא י"א ג'-ז', ועדיין אין אנו יכולים להחליט אם כותב התורה הוא ישות שמימית, או אדם, בשר-ודם. וזה מביא אותנו לסכום כלהלן: "מכאן נובע שהראיה לא רק הופרכה אלא, אדרבא מחזקת את התורה" טעות!!! במקרה (א) התורה הופרכה בכך שהוכח כי נכתבה על ידי אדם, בשר-ודם. במקרה (ב) התורה לא הופרכה, אולם בוודאי שאינה יוצאת מחוזקת!!! שורה תחתונה בהחלט: התורה אינה מחוזקת ב_שום_ מקרה, ואפשרי שהופרכה. 28439246
 

דוד1000

New member
הראיה לא רק הופרכה אלא, אדרבא מחזק

הראיה לא רק הופרכה אלא, אדרבא מחזקת את התורה.
 

דוד1000

New member
הראיה לא רק הופרכה אלא, אדרבא מחזקת

הראיה לא רק הופרכה אלא, אדרבא מחזקת את התורה.
 

דוד1000

New member
מי אמר שאני צריך לקבל את מה

שהבאת על הקנגרו ועל הספורטיב למור.
 

דוד1000

New member
אין לקבל את דעתך. מענין

שמכל החיות בעולם הבאת רק שני חיות שלדעתך סותרות את הראיה. ואינם סותרות את התורה גם לדעתך.
 

דוד1000

New member
בכל מקרה אתה מודה שיש כאן רק הפרכה

לראיה ולא הפרכה לתורה. וזאת עד שנקבל את התשובה מהרב.
 

Governor

New member
שוב הכחש/כזב/הטעיה/רמיה אזור למתניך

ועור שני לגופך, כמו אצל כל בני מינך. אל תפל מלה מדברי ארצה. אמרתי שם: '(ב) כותב התורה, יהא אשר יהיה, התכוון לציין רק מספר דוגמאות של יוצאים מן הכלל, והתמקד רק בחיות המזרח התיכון, תוך הפקרת היהודים ביתר חלקי העולם לגורלם. זה אומר שאין כלל "מופת" עולמי בויקרא י"א ג'-ז', ועדיין אין אנו יכולים להחליט אם כותב התורה הוא ישות שמימית, או אדם, בשר-ודם' --- סוף צטוט --- כלומר, במקרה (א) ברור שאדם כתב את התורה. במקרה (ב) הופקרו יהודי אוסטרליה ואפריקה לגורלם, וברור שההנחיות לוקות בחסר. "וזאת עד שנקבל את התשובה מהרב" לא הרב יתן לנו תשובות בזואולוגיה, אלא רק זואולוג מוסמך... 2843924E
 

דוד1000

New member
הופקרו יהודי אוסטרליה ?????????????

אתה יכול לשאול אותם ולראות שאין להם בעיה בנושא זה. ברור שרואים שנותן התורה ידע כשיגיעו יהודים לאוסטרליה כבר לא היצטרכו למופת מדהים זה. מכאן שלא רק שאין הפרכה אלא הראיה מתחזק יותר.
 

דוד1000

New member
שנותן התורה ידע כשיגיעו יהודים לאוס

שנותן התורה ידע כשיגיעו יהודים לאוסטרליה כבר לא היצטרכו למופת מדהים זה. מכאן שלא רק שאין הפרכה אלא הראיה מתחזק יותר.
 
למעלה