הקריאה לסרב להתנדב שקולה לסרב לשרת

raffi5

New member
הקריאה לסרב להתנדב שקולה לסרב לשרת

חיילי המילואים מקופחים ודפוקים וברוב חוצפת הממשלה (והצבא) מעניקה פטור מלא לתלמידי ישיבות, לספורטאים ולכל מיני משתמטים אחרים. חייל המילואים אינם מתוגמלים בעשירית ממה שמגיע להם - כולל תגמול אישי על שירותם למדינה (בנוסף לתגמול שמקבלים המעסיקים) כל הטענות נכונות !!! אך עדיין... כל מי שקורא לסרב לשרת וכל מי שקורא לסרב להתנדב לשרת, דינו כדין משתמט !! מי שתפקידו בצבא דורש שיתנדב, אין לו את הזכות להימנע מכך בצורה קטגורית !! ההשתמטות על "תנאים" ועל "נשיאה בנטל" ועל ,קיפוח כללי" גרועה אף יותר מההשתמטות על מאבק אידאולוגי !! חיילים ומפקדים - זיכרו זאת כשאתם הולכים להפגין !! תדרשו, תעמדו על זכויותיכם, תהפכו שולחנות.... אל תקראו להשתמטות !!
 
לא משתמטים

חס וחלילה תנועת בלת"מ מעולם לא הזכירה את המושג הזה וההפך או הנכון וכמפקד בצה"ל אני מסכים איתך בשעת אמת אנחנו הראשונים להיות שם.
 

raffi5

New member
זו השתמטות גם בלי להגיד

שעת אמת זה עכשיו. להשתמט מהתנדבות כיום, כמוה כבריחה מקו האש. ואם אתה מתכוון למלא אחר הקריאה הזו - אינך ראוי להיות מפקד. חייליך ראויים לטובים ממך.
 
צעד לחיזוק מערך המילואים

כאשר אנו עדים לנתונים הקשים של עלייה ב-67% במספר העריקים רובם ככולם אנשי מילואים ולעובדה שנותר גרעין כה קטן של אנשי מילואים. עומדות בפנינו 2 אפשרויות: האחת לשבת מהצד ולראות איך הממשלה מפוררת את מערך המילואים עד שלא יהיה כאן מי שישרת במילואים. (בשנתיים וחצי האחרונות ניסינו את כל הדרכים: הפגנות, מסעות מחאה, פגישות עם ראשי המדינה ופעילות בתקשורת) והמצב רק מדרדר. האפשרות השנייה היא להכריח את הממשלה לעשות מעשה ולהציל את מערך המילואים מהתפוררות. לצערנו הפגנות ומחאות לא עזרו ולכן אנו לא בוחרים לשבת על הגדר. הסיבה שהממשלה אינה עושה דבר היא שהממשלה לוקחת את אנשי המילואים ואת ההתנדבות שלהם כדבר מובן מאליו. לכן, רק אם נבהיר שאנו לא דבר מובן מאליו נצליח לחזק בסופו של דבר את מערך המילואים.
 

raffi5

New member
ההשתמטות לא-לגיטימית ולא-מוסרית

המאבק הוא צודק והמטרות נכונות. אלא ששכחתם שאתם עוסקים במסגרת צבאית. לא כל הכלים הדמוקרטיים נחשבים לגיטימיים במסגרת כזו. ההתנדבות של מפקדים נדרשת בכדי שחייליהם יזכו לארגון, דאגה וטיפול שהם ראויים לו, בכדי שהם יוכלו למלא את משימותיהם הצבאיות. השתמטות מההתנדבות לא תפגע במפקדים אלא בחיילים שלהם. זהו צעד לא-לגיטימי, לא-מוצדק ולא-מוסרי. צריך לקבוע גבולות למאבק לטובת הכלל. לא כל מה שמותר לפי החוק, נכון ומוסרי. גם אם אתם טוענים שאתם רוצים את טובת חייליכם, אין לקריאה הזו להשתמטות תוקף מוסרי. בתקופת מלחמה שאנו נתונים בה, הקריאה להשתמטות מהתנדבות של מפקדים חמורה ביותר. מי שבוחר בצעד הזה אינו ראוי לפיקוד.
 

naaman

New member
השתמטות זהה לאי התנדבות?

איפה אתם חיים? השתמטות היא אי התנדבות? לא כל הכלים הדמוקרטיים כשרים? אז מה כן? - מה אם יקראו לך לעשות 100 יום בשנה? (ואל תחשוב שהמצאתי את המספר) - האם גם אז תאמר שאם קראו - צריך לבוא - תבלה שליש מחייך במילולאים רק כי אמרו? - לא הייתי רוצה מפקד כמוך, שיודע רק להגיד כן כי אמרו לו. זה לא נכון מוסרית וערכית.
 

raffi5

New member
כן! אי התנדבות מפקדים זהה להשתמטות

מפקד נמדד גם ביכולתו להגיד לא !! מפקד נמדד גם ביכולתו לא ללכת אחרי העדר !! השתמטות של מפקד מהתנדבות לא תימנע את הקריאה של חייליך לתעסוקה מבצעית או לצו-8 או לכל פעילות אחרת. הם פשוט יגיעו פחות מוכנים ופחות מאורגנים. המחיר המסוכן של חוסר הארגון יכול לעלות בחייהם...ולא תוכל לבוא לאלמנות או להורים בטענה שהחייל נהרג (חס וחלילה) כי המפקד שלו לא דאג מראש לכל ההכנות ולתכנונים. אינני יודע בכמה משפחות שכולות ביקרת השנה ולכמה לוויות של חיילים שלך ביקרת. תלמד מהמפקדים שעשו את זה הרבה בשנתיים האחרונות. התקופה הקשה הזו היא היא מבחן הפיקוד וההנהגה. אם אתה לא מסוגל לעמוד בזה - תפרוש (אבל תעשה את זה בשקט...)
 

haimbarkan

New member
לא ראוי ?

אני המפקד של חיילי במשך כל ימות השנה. לא עובר יום שאיני נתעסק בנושאי מילואים. כמו כל קצין בדרגתי ורמתי 50 ימי מילואים בשנה הם דבר טיבעי. כאשר מוטל עליי לזמן חיילים, שאך לפני כמה חודשים סיימו תעסוקה בעזה, לתעסוקה נוספת ובין לבין לזמן אותם לחד-יוממים - חיילים שמפסידים לימודים, גרוע מזה - חיילים שנפרדים מילדיהם המפוחדים ומשאירים את נשותיהם העובדות לשאת בנטל, ועוד גרוע מזה - חיילים שמחזיקים עסק עצמאי לפרנסת המשפחה - אז אני מרגיש שעלי לעשות מעשה. במסגרת האחריות שניתנה לי על חיילי לא נתנו לי אף כלי לתמוך בהם בכל הנאמר לעיל, לא בצורה משמעותית. אז איך אני אמור למלא את תפקידי? איך אני ראוי להיות מפקדם? על ידי כך שאנצל עד תום את כל הכלים שהחוק מתיר לי. רפי - אם את לא מתכוון לעשות כל שביכולתך, לאחר שניסית כל דרך שלא תפגע במדינה, כדי לדאוג לחייליך ( ובכך למסגרת עליה אתה מופקד, ובכך למדינה !! ) - יתכן ואתה אינך ראוי להיות מפקד בצבא ההגנה לישראל.
 

yoavtzur

New member
אני רק סמל,אבל אני יכול ללמד אותך

הרבה על פיקוד! מבחינתי מפקד נמדד גם על פי המוכנות שלו לשלם מחיר אישי לטובת חייליו.אם אתה מוכן לזמן חיילים ל50 ימי מילואים בזמן שאתה מודע לכך שרק 2% מהאוכלוסיה משרתים,אז אתה לא ראוי להיות מפקד!! אם היו דורשים ממני דרישה כזאת,אני הייתי קם והולך,אפילו אם זה היה פוגע בקריירה שלי. אתה ושכמותך,הם הבעיה של הצבא שלנו,מפקדים שטובתם האישית חשובה מטובת חייליהם.
 

raffi5

New member
החוויה הנוראה ביותר למפקד

אני לא יודע מאיפה קפצה עליך המחשבה על טובה אישית שלי משירות מילואים. חלוקת הנטל המעוותת של עומס המילואים חייבת להשתנות וחייבים לפעול במישור הפוליטי. טוב שעושים כך והלחץ צריך להמשיך. ח"כים אינם רעים ואינם טפשים (לפחות רובם) וההגיון יחלחל בשלב מסויים. אבל אל תשכח שבשנתיים האחרונות מתנהלת כאן מלחמה. כמו בכל מלחמה, כמות הלוחמים היו אחוזים בודדים מכלל המשרתים ומכלל האוכלוסיה. אין לך מושג כמה זה נורא לעמוד בפני אם שכולה ולנסות לנחם אותה על בנה שלא חזר הביתה. השתמטות של המפקדים רק מגבירה את הסיכון שזה יקרה.
 

yoavtzur

New member
אתה אשם בחלוקה! תתעורר!!!

אתה לא מבין שברגע שאתה מוכן לחלוקת נטל בלתי שווה כזאת,ובמיוחד בתנאי מלחמה,אתה מבטיח שבפעם הבאה,תהיה חלוקה עוד פחות שווה! מבחינתי מי שאחראי לקריסת מערך המילואים ולמותם של 50 חיילים כתוצאה מחוסר באפודים קרמיים הוא הדרג הפיקודי הזוטר,זה שיש לו נאמנות כפולה, לכאורה הוא דואג לחייליו,אבל מה שמטריד אותו יותר היא מילוי המשימה גם אם התנאים בלתי אפשריים! תסביר לי איך גם היום חיילים מבצעים תעסוק בלי אפודים קרמיים ואל תגיד לי שאי אפשר להלחם עם אפוד קרמי! יש לי מושג מה זה לנחם אימא,בגלל זה אני חוזר ואומר שאי אפשר לעמוד בפני דמעות של אימא אני הלכתי לנחם אימא,וגם שמעתי אותה צועקת על המפקד שלי שהוא אשם במות בנה.משם מסלול חיי השתנה,החייל שלי קודם לכל(זכור אני רק סמל) ואם צריך לסרב למארב בלבנון(מה שעשיתי) בגלל שלחיילי הח"יר אין מיגון מתאים אז זה מה שאני אעשה!!! תתפלא בסוף קיבלנו את המיגון(תוך שעתיים!!!). יואב צור-שמאל ציוני!
 

raffi5

New member
הלוגיקה (המעוותת) של ההשתמטות הזו

אתה צודק ב- 100 אחוז לגבי הטענות. וההתנסות שלך מול אם שכולה רק ממחישה את הכאב של חייל שנופל. לפי הלוגיקה שלך, הקריאה שלכם היתה צריכה להיות לסרב להתגייס בכלל. אבל מכיוון שזה בניגוד לחוק, אתם "מנצלים" את תקנות הזכויות של החיילים, לטובת המאבק. אלא, שלא כמו המקרה שתיארת בלבנון, הסירוב שלך להתנדב ואפילו הסירוב של כל שאר המפקדים המצטרפים אליך, לא תימנע את הקריאה והגיוס של החיילים שלך למשימות המבצעיות. המעשה שלך אולי יעשה כותרות בעיתון, אבל החיילים כשיגיעו לקו יהיו פחות מאורגנים ופחות מאומנים למשימות. משמע, סיכון חייהם. סיכון החיים שלהם הוא לא כלי לגיטימי במאבק !!
 

yoavtzur

New member
""את השטן הזה אנחנו מכירים"

אתה דבק בשיטת "את השטן הזה אנחנו מכירים אז לא מחליפים אותו..."? אפשר לחשוב שהיום החיילים מאורגנים,תצ"א משמת 1997 וחוסר באפודים קרמיים לפני שנכנסים ללחימה בשטח בנוי בג´נין זה ארגון? אתה יודע שיותר מ 50 חיילים נהרגו מתחילת המלחמה הנוכחית בגלל חוסר באפודים קרמיים ומדיניות מיגון שגויה!!!?!? יתכן מאוד שבטווח הקרוב,החיילים שיגיעו לקו יהיו פחות מאורגנים, אבל אני עוסק בראייה כוללת לטווח הרחוק,הגישה שלך היא גישה של ראש קטן וממוסד,בגישה הזאת אולי ימותו מעט חיילים,אבל לאורך זמן..... תראה,עמית רגב,המג"ד שסירב להתנדב השיג בסירוב זמני,הישגים שפורום מחטים ומגדים לא הצליח להשיג ב 5 שנים של מאבק!!! בעיית הביטוח לחיילי המילואים הייתה ידועה משנת 1991!!!! אני לא מחפש כותרות,באמת שלא,אני מחפש שינוי,אני לא מצליח לתפוס,ואני בן אדם חכם,איך מדינה יכולה להתייחס לחייליה באופן מבזה כזה!!! אתה לא מסוגל להבין זאת,כי אתה כנראה חלק מהממסד,מהמערכת הצבאית לפחות הראש שלך עובד ככה,קח אותי לדוגמא,למה לפי דעתך אחד כמוני בן ההתישבות העובדת,שהתחנך על נתינה,ציוני,שאוהב את המדינה,ששירת במודיעין והתנדב לקרבי, ,שהייתה לו תחושת שליחות בשירות,שאין לו דרישות יוצאות דופן מהמדינה,שמוקיר תודה על מה שהמדינה עשתה עבורו,מרגיש צורך להשתמט?!?! אני ארז!!,יש טובים ממני בוודאי,אבל אני שדרת הלוחמים של המדינה הזאת,אם בי נפלה שלהבת,זה יכול לקרות לכל אחד, תאמין לי,אין לי כוונה להשמע שחצן,זו האמת! הצבא שלנו קרס,והכי עצוב,שבמעט מאמץ,הוא היה יכול לשנות את המצב הרי מי שנלחם לא מבקש הרבה בדרך כלל,רק יחס הוגן! "הלוואי והמדינה הייתה אוהבת אותנו כמו שאנחנו אוהבים אותה"-רמבו(2?) יואב צור-שמאל ציוני!
 

raffi5

New member
אין כיום שיקול "ארוך טווח"

השיקול "ארוך הטווח" שלך לא תקף בתקופה שאנו נתונים עכשיו. אינני איש מימסד ואינני מייצג אף אחד חוץ מאשר המחוייבות האמיתית לחיילי. אני בטוח שיש לך הרבה מאד זכויות במדינה ומגיעה לך הרבה כבוד והערכה על כך. אני מבין שאף אחד לא מחפש כותרות (חוץ מרועי רון, אולי), אבל עם כל הקושי של השירות, התנאים הגרועים, הציוד והעזרים הלוקים (ואני מכיר את זה מקרוב מאד), ההפסד בעבודה ובעסקים (ואני מכיר את זה עוד יותר מקרוב), הקושי האדיר למשפחה, הקיפוח בתגמול ובהתייחסות של המוסדות... אין לך את הזכות לעשות את השיקול שאתה עושה על חשבון החיילים. תמצא פטרונים פוליטיים, תעשה לובינג אפקטיבי, תכניס נציג לכנסת בבחירות הנוכחיות ועוד הרבה אפשרויות...אל תארגן מרי של מפקדים. זה כבר "חוצה" את קו המותר והלגיטימי
 

yoavtzur

New member
"חוצה" את קו המותר והלגיטימי "

נו,זה טיעון ממסדי אופייני! תראה,כל בן אדם בסיטואציה דימיונית יסרב למרות שזה תמיד יתפס כבלתי לגיטימי בעיני הממסד. אתה היית מוכן לשלוח את החיילים שלך לקרב ללא נשק למשל?!? אני חושב שמוטיבציה היא נשק חשוב,ולכן אני לא מוכן לשקר לחיילים שלי על מנת להכניס בהם מוטיבציה,ולא מוכן לשלוח אותם לקרב בלי מוטיבציה! ודרך אגב,התנאים של השירות הם הדבר הכי זניח בהחלטה שלי לא להמשיך לשרת כחייל קרבי,תאמין לי שזה לא מפריע לי לישון באוהל קרוע במשך חודש,ולאוכל מנות קרב. הבעיה היא היחס שאני מקבל,אם הייתי יודע שצה"ל והמדינה עשו הכל על מנת שלא אצטרך לישון באוהל ולאכול קציץ(ומן הסתם נכשלו) אז לא רק שהייתי מוכן לישון באוהל,אפילו הייתי שמח! מצטער,אבל אני לא יכול להסתכל לחיילים שלי בעיניים ולדבר ציונות כאשר אני יודע מהו היחס האמיתי שנותנת החברה למשרתים. איך מדינה יכולה לחשב את הפיצוי מביטוח לאומי כאילו ישנם 30 ימים עבודה בחודש!!!! אם כבר גונבים מחיילים,אז לפחות שינסו לעשות את זה בהסתר.העובדה שהמדינה עושה את זה לאור היום,מוכיחה שאין לה בושה!! יואב צור-שמאל ציוני!
 

raffi5

New member
אתה בעצם קורא לסרבנות כללית

כמו שאמרתי לעיל, הפיקוד על חיילים הוא זכות שיש מאחוריה חובות רבים. אם עייפת מהאחריות ומהחובות, תדאג שיחליפו אותך (אבל תעשה את זה בשקט ואל תעשה את זה באמתלות שווא). כפי שאמרת בעצמך בהמשך (ועם הרבה יושר ואומץ), אתה בעצם קורא לסרבנות כוללת של כל מערך המילואים ולא רק של התנדבות של מפקדים. מכאן ואילך, הפכת "לא רלוונטי".
 

yoavtzur

New member
אני בהחלט קורא לסרבנות כללית

לפי דעתי רק האיום בסרבנות יספיק לנער את המדינה. מה אני אעשה אם בכל זאת יקראו לי? את זה כמובן אני לא אוכל להגיד שאז האיום יהיה ריק מתוכן,אבל אני יודע מה אעשה!
 

raffi5

New member
הקריאה הזו = "חרקירי" של מפקד

הקושי של היציאה לתעסוקה היה ונשאר גדול והעומס של השנה האחרונה רק העצים את הקושי. אבל כמה ניסיתם לעזור אחד לשני בתוך הגדוד ובתוך החטיבה ? תחשבו על קופת הלוואות, החלפת אנשים בעבודות (איפה שאפשר), סיוע הדדי בבתים של החיילים - הן ע"י חיילים בחופשה או בפיצול והן ע"י חיילים ותיקים. יש עוד הרבה דרכים ליחידה צבאית לעזור, מבלי שהמפקד יעשה "חרקירי" פיקודי. החוק לא לקח בחשבון שמפקדי הצבא "ישתגעו" במרי קולקטיבי. אם אתה צופה שחייליך יפגעו מההשתמטות שלך מלהתנדב - או שאינך רציני באולטימטום שאתה מציב לממשלה או שאתה מוכן לסכן חיי חייליך תמורת המאבק הזה. אני לא יודע לכמה לוויות של חיילים שלך הלכת השנה. תאמין לי שאין דבר יותר כואב כמפקד (שלא לדבר על המשפחות עצמן). תחשוב טוב לפני שאתה ממלא אחר הקריאה הזו.
 

yoavtzur

New member
אתה מצדיק פקודות בלתי חוקיות בעליל!

קח לדוגמא את אלי גבע,לא נכנס לוויכוח אם הוא צדק(מה גם שאיני זוכר את המקרה לפרטיו)אבל נניח שמפקד אינו יכול למלא פקודה בגלל שהיא נראית לו בלתי חוקית בעליל,האם עליו לסרב ולא להוביל את חייליו, או להוביל את חייליו ולבצע פשע מלחמה? הטיעון שלך הוא שטחי,והוא תוצאה של ,חינוך ממסדי וצבאי,שכשלעצמו הוא חשוב ומבורך,ובתנאי שמשתמשים בו כראוי! גיוס סלקטיבי של אזרחים לנוכח חוק גיוס החובה האמור לחול על כולם הוא פקודה בלתי חוקית בעליל!!! יואב צור-שמאל ציוני1
 

raffi5

New member
אין לך מושג בפקודות או בכלל

מקרה אלי גבע אינו רלוונטי כאן. אנשים שהיו איתו בלחימה טוענים ששיקולי "המצפון" היו רק אמתלה. אבל, לא ניכנס לזה. כפי שאתה עושה כיום, גם הדוגמאות ההיסטוריות שלך הן גיבובי שטויות. הלוגיקה של הטיעון שלך לקוי מיסודו. אם אתה לא מוכן לשרת בתנאים האלה, ולא מוכן לשלוח את חייליך למשימות המבצעיות כיום, תקרא לסרבנות כללית של כל מערך המילואים. רק אם כולם לא יתגייסו (אפילו לצווים החוקיים), אתה "מגן עליהם" בטווח הקצר עבור המאבק שלך "בטווח הארוך". אי התנדבות של מפקדים לא ימנע את הגיוס של החיילים למשימות, אלא רק יותיר אותם לא מוכנים לקרב.
 
למעלה