הקשר בין התמודדות עם משבר/בעיה
ובין חרמות. ראיתי עכשיו תוכנית של "זמן הורים" (ערוץ 2). התארח הרצל כחלון, שהוא מטפל משפחתי (אני מאוד אוהבת את דרך המחשבה שלו). נושא התוכנית היה - חרמות בכיתה, למה, מי הילדים שמחרימים ומוחרמים וכו'. אחד הנושאים שעלו, המודל שהילד רואה בבית. חרם הוא בעצם מצב של חזק וחלש- או שאתה החזק או שאתה החלש. אם בבית זו דרך ההתמודדות עם בעיות- נתק (לא מדברים עם הדודה הזו, גירושים וכו')- יש סיכוי טוב שזה מה שהילד יישם גם במריבות עם חברים. זה התקשר אצלי למקרה שהיה אצלינו (לא חרם), פרידה מחברה. לבת הגדולה שלי היתה חברה טובה שהוריה גרושים. היחסים בין ההורים היו מזעזעים. האחות של החברה היתה בנתק עם האב (כהזדהות עם האם), ולמרות תחינות ובקשות לא חידש את הקשר. יום אחד אותה חברה ניתקה את הקשר עם בתי- לא היתה מוכנה לשמוע, להסביר- פשוט ניתקה את הקשר. זה מה שאז אמרתי לבת שלי- שכנראה בבית שלא מוכנים לפשר ולתקשר, גם הילדה לא יודעת לעשות את זה.
ובין חרמות. ראיתי עכשיו תוכנית של "זמן הורים" (ערוץ 2). התארח הרצל כחלון, שהוא מטפל משפחתי (אני מאוד אוהבת את דרך המחשבה שלו). נושא התוכנית היה - חרמות בכיתה, למה, מי הילדים שמחרימים ומוחרמים וכו'. אחד הנושאים שעלו, המודל שהילד רואה בבית. חרם הוא בעצם מצב של חזק וחלש- או שאתה החזק או שאתה החלש. אם בבית זו דרך ההתמודדות עם בעיות- נתק (לא מדברים עם הדודה הזו, גירושים וכו')- יש סיכוי טוב שזה מה שהילד יישם גם במריבות עם חברים. זה התקשר אצלי למקרה שהיה אצלינו (לא חרם), פרידה מחברה. לבת הגדולה שלי היתה חברה טובה שהוריה גרושים. היחסים בין ההורים היו מזעזעים. האחות של החברה היתה בנתק עם האב (כהזדהות עם האם), ולמרות תחינות ובקשות לא חידש את הקשר. יום אחד אותה חברה ניתקה את הקשר עם בתי- לא היתה מוכנה לשמוע, להסביר- פשוט ניתקה את הקשר. זה מה שאז אמרתי לבת שלי- שכנראה בבית שלא מוכנים לפשר ולתקשר, גם הילדה לא יודעת לעשות את זה.