הקשר בין התמודדות עם משבר/בעיה

פלגיה

New member
מי שיש לו ביטחון עצמי

יידע לצפצף על החרם, וימשוך אחריו עוד חברים.
 

תיקי א

New member
לא תמיד מדובר בחרם "קלאסי"

לפעמים, חוץ מההתעלמות המופגנת, מדובר בחבורת ילדים שצועקים בחברותה דברים מעליבים או מרימים ידיים... בל נשכח שהדרישה הבסיסית היא העדר רשת בטחון חברתית, גם ילדים עם בטחון עצמי בד"כ, יכולים לסבול עד מאוד.
 

לורליי43

New member
זה לא רק בטחון עצמי

לדעתי זו היכולת להסתדר בלי החבר'ה. בכיתה של הבת שלי היתה אחת ש"החיים" שלה היו החברה. היא מאוד נזקקה לילדים וקרה לה לא פעם שהיא סבלה מחרם מצד אחד, ומצד שני השתתפה כמחרימה פעילה.
 

ella1302

New member
אבל הרוב הדומם הזה הוא שקובע, לא?

חרם זה כשאף ילד בכיתה לא מדבר עם המוחרם, בכל מקרה אחר זה סתם "ברוגז רגיל". אני דווקא לא מסכימה שמצבו של הילד המחרים דומה למצבו של המוחרם, כי כדי להכריז על מישהו חרם שמצליח צריך להיות בעל השפעה חזקה על שאר הילדים. לא פעם המחרימים רוצים לבדוק את גבולות ההשפעה שלהם ומוצאים להם קורבן נוח, שהוא ברוב המקרים, כמובן, יהיה הילד המעט שונה עם ביטחון עצמי נמוך. ושכחתי להציג את עצמי. שמי אלה ואני קוראת כאן כבר זמן מה. אני אמא לשלוש בנות מקסימות בנות כמעט 12 שעולה לכיתה ז', בת 9 שעולה לד', והקטנה בת ה-4 שתתחיל השנה גן טרום חובה. אני גם בפורום הורים לילדים ביסודי.
 

לאה_מ

New member
כשהבן שלי נתקל בתופעה הזו בפעם

הראשונה (כצופה מן הצד, לא כמוחרם או מארגן חרם) אמרתי לו שבעיני מי שמשתתף בחרם נותן בכך "אור ירוק" לאחרים לעשות עליו חרם בפעם הבאה בכך שהוא נותן לגיטימציה לרעיון של חרם. הוא באמת לא השתתף, ומעולם לא הוחרם, למרות שנים של מצב חברתי לא מזהיר. לא יודעת אם זה קשור או מקרי.
 
כשעברנו דירה אחי ממעמד של מלך הפך

להיות מוחרם בכיתתו החדשה בגלל ששכנה שלנו, שאמורה הייתה לילמוד באותה כיתה עם אחי, הייתה ילדה לא מקובלת בכיתה ואחי התחבר אליה בחופש הגדול לפני הכניסה לכיתה החדשה. הנזקים שניגרמו לו היו עצומים והחרם נימשך הרבה זמן. אני מנסה להגדיר את אופיו של אחי ואת הבית בו גדלנו כדי ליראות אם הייתה לזה השפעה.
 

לורליי43

New member
נשמע קטסטרופה

לגמרי לא מובן שבגלל התחברות עם ילדה לא פופולרית יהיה חרם על ילד חדש לגמרי. פשוט ילדים חצופים ומבוגרים אימפוטנטים. הקשר לבית שאחיו גדל, הוא גם קשר לעובדה שהענין לא חוסל בצורה כזו או אחרת. אי אפשר היה להעביר אותו כיתה כקו טיפול אחרון?
 

ella1302

New member
גם הבת שלי סבלה מזה שהתחברה

לילדה לא מקובלת. לא עשו עליה חרם אבל בקושי התייחסו אליה. לקח לה הרבה זמן ועזרה מהצד שלנו עד המעמד שלה התייצב. אבל גם אצלה נשארו משקעים, היא אפילו בחרה להרשם לחטיבה שלא באזור שלנו כי היא רצתה לשנות חברה.
 
בית ספר באיזור קטן עם כיתה אחת...

אבל היו ניסיונות של המורה, הפסיכולוגית וכמובן ההורים שלי. למעלה מחצי שנה נימשך החרם. ואז ביום אחד, ניגמר העניין כשהם ניטפלו לילדה אחרת ועזבו את אחי כנראה מחוסר עניין.
 

לורליי43

New member
זה אחד החסרונות שבמגורים בקהילה

קטנה. לכן עם כל הקסם שבמקומות האלה, שבדרך כלל מאוד יפים ופסטוראליים (מושב, קיבוץ, מצפה) זו בעיה קשה. זה טוב אם אתה במיין סטרים, אבל מספיק שאתה קצת שונה ויכולה להיות לך בעיה לשנים ארוכות.
 
את רומזת שחרמות במקרים אחרים

זה לא בגלל "פשוט ילדים חצופים"? כאילו יש חרם לגיטימי וחרם "שאינו מוצדק"? זה גם מה שהיית אומרת לילדים שלך?
 

לורליי43

New member
תקראי שוב

הוקדח לך התבשיל כנראה
.
 
אזתסבירי לי מה זה

"לגמרי לא מובן שבגלל התחברות עם ילדה לא פופולרית יהיה חרם על ילד חדש לגמרי." האין משמעות המשפט "זו לא סיבה לחרם"?
 

לורליי43

New member
כשאת מתקיפה, אני לא חושבת שיש

לי סיבה להסביר. את חופשייה להבין מה שאת רוצה.
 

גחללית

New member
יש חרמות מוצדקים

כשהייתי בכיתה ב' היה ילד שהיה מרביץ לכולם, בלי אבחנה ובלי סיבה. מישהי מהכיתה סיפרה שהיא שמעה על המושג הזה "חרם". אז עשינו עליו חרם. לא ארוך. כי כבר באותו יום המורה שטפה אותנו כמה חרם זה דבר לא יפה ולא חברותי. ועד היום אני כועסת על המוסר המוזר של אותה מורה. שלא הצליחה להתמודד על אלימות הילד ולהגן עלינו, אבל נזעקה להגן עליו. אז נכון שחרם זה עונש קשה לילד, אבל אם ילדיי ישתתפו בחרם על ילד אלים - אני לא אכעס עליהם.
 

תיקי א

New member
ילדי יודעים שילד אלים הוא ילד חלש

ובשום פנים ואופן לא ארשה שישתתפו בחרם על ילד כלשהו. ילד אלים הוא ילד שמשדר מצוקה, המערכת צריכה להתמודד איתו, לא הילדים אחרים. מותר להם בהחלט לבחור לא לשחק איתו, או לשתף אותו במשחקים, אבל כל דבר שהוא מאורגן, כולם כנגד אחד, מריח לי כמו ניצול לרעה של כוח.
 

noa128

New member
חרם הוא התנהגות כוחנית

גיוס ה"עדר" נגד אחד היא מעשה אלים וכוחני מעצם הסתת רבים נגד אחד שגם עם שפע של בטחון עצמי - לא יוכל לעמוד איתן מול לחץ חברתי כזה. מעניין באמת לבדוק - עד כמה "מקובלת" התנהלות כזו של חרמות בקרב ילדים מתרבויות אחרות, שהמנטליות שלהם היא פחות "כוחנית" משלנו....
 

לורליי43

New member
לפחות בסרטים לגבי החינוך האנגלי

רואים בעיות קשות הרבה יותר, והן מכוסות בנימוס הבריטי.
 
למעלה