לא נראה לי שזה עובד ככה
כי גם "לא לנסות להיות משהו" זה מצב כלשהוא של "להיות" .
אין לך דרך להתחמק מהנסיון להיות משהו - כשאתה אומר "לא לנסות להיות משהו" אתה למעשה משנה את האיכות של ה"להיות" שלך אבל אתה בטח לא מבטל אותה .
האם זה מחליש את האשליה ? לדעתי זה בכלל לא רלוונטי כי רעיון האשליה הוא רק אמצעי להגיע לשינוי האיכותי הזה - זאת הפראקטיקה .
הרעיון משרת כאן משהו .
מאוד יכול להיות שהרעיון הזה הוא אכן ביטוי של אמת אובייקטיבית אבל תרצה או לא תרצה הרעיון הזה מתקבל בפילטרים הסובייקטיבים שלנו - אז השאלה היא לא אם הרעיון אמיתי או לא , אלה האם אני עובד עם הרעיון הזה ?
ברור שלעבוד עם רעיון זה עניין סובייקטיבי ואישי ... כל אחד לעצמו .
אבל יש פה סכנה של לעבוד עם התפל במקום עם העיקר - כי העיקר הוא השינוי הזה שהרעיון הזה יוצר בך ולא הרעיון עצמו , כלומר האם זה מחליש או מחזק את האשליה זה לא משנה .
מה שמשנה זה מה שקורה ברגע באמצעות הרעיון הזה , מחוץ לתרגול אין לו איזה שהיא עמידה בפני עצמו וייתכן מאוד שזה שקר , אך עם זאת , שקר שימושי .
ככה אני שופט את הרעיונות - אם הם שימושיים לעבודה , אם הם יוצרים בי שינוי כלשהוא .
כך גם אני מסתכל שכל הבתי ספר הרוחניים לא מכוונים להצגה של אמיתות אובייקטיביות - אלה הם איזה שהוא מצע שבו יכול להרחש שינוי , אבולוציה של התודעה .
עכשיו אני מתלבט אם הרעיונות האלה הם אמת או שקר , אבל אחרי שאני ממש אלך בדרך שהרעיונות האלה עוזרים להגדיר אז אני הוא זה שיהפוך לאמיתי יותר ואז אני אראה שגם ההתלבטות הזאת שלי האם הרעיונות האלה הם אמת או שקר - באה מתוך מצב תודעה נמוך יותר מזה שהגעתי אליו .
כי גם "לא לנסות להיות משהו" זה מצב כלשהוא של "להיות" .
אין לך דרך להתחמק מהנסיון להיות משהו - כשאתה אומר "לא לנסות להיות משהו" אתה למעשה משנה את האיכות של ה"להיות" שלך אבל אתה בטח לא מבטל אותה .
האם זה מחליש את האשליה ? לדעתי זה בכלל לא רלוונטי כי רעיון האשליה הוא רק אמצעי להגיע לשינוי האיכותי הזה - זאת הפראקטיקה .
הרעיון משרת כאן משהו .
מאוד יכול להיות שהרעיון הזה הוא אכן ביטוי של אמת אובייקטיבית אבל תרצה או לא תרצה הרעיון הזה מתקבל בפילטרים הסובייקטיבים שלנו - אז השאלה היא לא אם הרעיון אמיתי או לא , אלה האם אני עובד עם הרעיון הזה ?
ברור שלעבוד עם רעיון זה עניין סובייקטיבי ואישי ... כל אחד לעצמו .
אבל יש פה סכנה של לעבוד עם התפל במקום עם העיקר - כי העיקר הוא השינוי הזה שהרעיון הזה יוצר בך ולא הרעיון עצמו , כלומר האם זה מחליש או מחזק את האשליה זה לא משנה .
מה שמשנה זה מה שקורה ברגע באמצעות הרעיון הזה , מחוץ לתרגול אין לו איזה שהיא עמידה בפני עצמו וייתכן מאוד שזה שקר , אך עם זאת , שקר שימושי .
ככה אני שופט את הרעיונות - אם הם שימושיים לעבודה , אם הם יוצרים בי שינוי כלשהוא .
כך גם אני מסתכל שכל הבתי ספר הרוחניים לא מכוונים להצגה של אמיתות אובייקטיביות - אלה הם איזה שהוא מצע שבו יכול להרחש שינוי , אבולוציה של התודעה .
עכשיו אני מתלבט אם הרעיונות האלה הם אמת או שקר , אבל אחרי שאני ממש אלך בדרך שהרעיונות האלה עוזרים להגדיר אז אני הוא זה שיהפוך לאמיתי יותר ואז אני אראה שגם ההתלבטות הזאת שלי האם הרעיונות האלה הם אמת או שקר - באה מתוך מצב תודעה נמוך יותר מזה שהגעתי אליו .