הקשר בין רוחניות לבין להיות אדם טוב

לא בדיוק

השניים הראשונים נובעים מהשלישי
והשלישי נובע מהשניים הראשונים

האחד מזין את השני

כמו שציפור יכולה לעוף רק אם שתי כנפיה מאוזנות
כך יש להתייחס לחוכמה (שלוש) ולחמלה (אחת ושתיים)
 

lightflake

New member
נשמע נחמד אבל בתכלס

לא יצא לי לשמוע/לקרוא על מישהו שכתוצאה מהפגנת חמלה או "המנעות ממעשים מזיקים" זכה בהארה, אפילו לא אמא תרזה
מצד שני רבים המקרים בהם התנהגות מוסרית אמיתית נובעת מהארה/טיהור הנפש
 

אסף ב6

New member
איך אפשר לטהר את תודעתך

כשאתה לא מטפח את הטוב ונוטש / נמנע מהרע?
 

אסף ב6

New member
אני פשוט חושב

שהתהליכים הללו סעבודה רוחנית אמיתית לא נפרדים באמת...
 
סתם שתדע(ו)...

חקירה אינסופית ללא יסודות מוסריים ואתיים אינה משחררת באופן אוטומטי אדם מפגמיו. בימי חיי פגשתי כל כך הרבה "זניסטים" ואושואיסטים שחקרו וחקרו וחקרו "מי אני?" ונשארו חארות. איך אפשר להסביר את זה?

ראמנה מהארשי היה סאדהו. כלומר, שחוץ מהעיסוק המתמיד במדיטציה היה בין היתר נזיר ששמר על המוסר והאתיקה של הסאדהו. מורי-הזן הגדולים שברובם המוחלט כמעט היו נזירים שמרו על 250 כללים של מוסר ואתיקה: מבודהידהרמה (הפטריארך הראשון של הזן בסין) ועד לפטריאך הששי הואי-ננג - כולם ללא יוצא מן הכלל היו נזירים. צ'או-צ'ו (ג'ושו), הואנג-פו, לין-צ'י, מא-טזו ובאי-דזנג - כולם נזירים. דוגן - נזיר. הבודהה עצמו היה כמובן נזיר. אם הכל כל כך קל כמו שמנסים לתאר זאת ואנחנו *כבר* מוארים, למה כל אלה תרגלו כל כך הרבה שנים, למה היו נזירים לפני ההארה ולמה נשארו נזירים לאחריה? ודוגן, למרות שקיבל את אות ההארה ממורהו איסאיי - מדוט טרח להפליג לסין ולהמשיך ללמוד ולתרגל אצל מורה אחר?

רוב הספרים שאנחנו קוראים היום בדרך כלל מטעים אותנו מאוד: מופיעים בהם סיפורים המתארים את רגע ההארה, אבל מעט מאוד ידוע על ההכשרה והאימון שגיבורי סיפורים אלה עברו לפניה. כל כך מפתה לחשוב שאנחנו *כבר* מוארים; כל כך נפלא לחשוב שאנחנו *טהורים*, ש*אין מה לעשות* כי *אנחנו כבר בודהה*. הבלים!! אם אנחנו כבר בודהה, אם אנחנו כבר מוארים, אז מדוע הסבל נמשך? האם ברברת-זן תציל אותנו מטפשותנו? האם נפיחות של *מוארים* עם לשון מקשקשת של הארה וזן יעזרו לנו להשיג הארה אמיתית?

טוב. יש לי עוד מלא להגיד אבל עדיף שאסתום פה
 

lightflake

New member
הוא התעורר בפתאומיות בגיל 12

הוא לא היה סאדהו בגיל 12 נכון?
והוא זה שהדגיש שכל תכונותיו הנאורות של אדם נובעות באופן טבעי מהעצמי האמיתי ולכן אין כל סיבה לפתח מוסריות באופן מלאכותי

אז דבריך לא הגיוניים
 
לא סותר


אני אנסה להסביר קצת, אם בא לך לנסות לקרוא.
אשמח אם תתעלם במידה וזה לא מעניין אותך או לא מועיל לך. אני לא בטוח שמה שאכתוב יועיל אך מתחשק לי לנסות לכתוב משהו בהקשר זה... ובכן...

קח לדוגמה את אקהרט טולה.
בסביבות גיל 29 הוא התעורר באופן כמעט מלא (במידה נדירה אפילו ביחס לאנשים "ערים"), אך עקב הידע המועט שלו באותו זמן (אפס ידע, למעשה) הוא לא ידע זאת אפילו, לא הבין מה קרה לו, על אף שידע כמובן שקרה לו משהו טוב מאד מאד.

במובן מסויים גופו המשיך לתפקד כבובה ביומיום, בעוד שהוא חווה אושר ושלום פנימיים עמוקים, צלילות נטולת מחשבות כמעט, הנאה והוקרה של כל רגע ורגע כמעט.

ולמרות שגופו המשיך לתפקד כ"בובה" ביומיום, נוצרו גם שינויים מיידיים, כמובן, במיוחד ב"איך" ובהדרגה גם ב"מה".

בהדרגה, במשך שנים לאחר מכן, הוא קרא ולמד ונחשף ועבד ותרגל, עד שבשלב כלשהו החל גוף הידע הפנימי שלו להתיישר עם מצב התודעה שלו, כשהם שניהם מזינים זה את זה ומחזקים זה את זה.

לא, הוא לא "נזיר" כיום, אך אם תעקוב אחריו יום-יום ושעה-שעה, תגלה אדם שמסתפק במועט ושמעשיו מזינים את מצב תודעתו ולהיפך.

למעשה הוא לא "מסתפק במועט", אלא פשוט מתענג עד תום על כל הדרוש לו, מבלי להפוך למפלצת זוללת-כל שאיננה מרוצה מדבר כמעט, כפי שאנחנו כולנו הננו במידה כזאת או אחרת (זוהי לא האשמה, אלא תיאור של מתנה, כפי שכל עובדותינו הינן, מזווית מסויימת).

ממש כמו שלהפסיק לעשן אין פירושו להפסיד משהו אלא להרוויח הרבה ולהיפטר מהרגל מעיק, כך גם "להיות נזיר" באמת, אין פירושו לסבול ולהתענות אלא להרוויח הרבה ולהיפטר מהרגלים מעיקים, כגון ההרגל לחוות שמשהו חסר ויתמלא על-ידי שתיית אלכוהול לדוגמה.

זוהי הקלה, בדומה להקלה שמרגישים כאשר נוסעים לטיול שחלק מהסחות הדעת ה"רגילות" אינן בו, כך שהתוצאה היא שלווה לצד העדר מפתיע של צורך באותם דברים.

מצב תודעה בהיר וגבוה מראה את "הבובה" עושה דברים, רוצה דברים, חושבת על דברים וכדומה, אך אם מצב תודעה זה נמשך, הבובה בדרך כלל לא תמשיך לרצות ולעשות את אותם דברים, אלא אם כן אלה הם דברים בלתי-מזיקים יחסית לה ולאחרים ואז יתכן שחלקם יימשכו, ודאי ברוח אחרת.

להקנות "לבובה" הרגלים חדשים, מעודנים יותר, נועד מבחינה מסויימת להקל עליה את חייה ויחד עם זאת לאפשר לה ביתר קלות לזכות בתודעה. מנסיוני ומהבנתי זהו מעגל שמזין את עצמו: תודעה ומעשים, מעשים ותודעה.
 

lightflake

New member
מה אקהארט טול "תרגל" לאחר ההארה?

אשמח אם אתה יכול להראות איזה מקור למה שכתבת כיוון שאמנם הוא לא ידע מה אירע לו ורק לאחר מכן למד שיש דבר כזה במזרח שנקרא הארה ולמד על זה וגילה שגם ישוע חווה את זה אבל מה הוא היה צריך לתרגל לאחר הארה? על זה לא שמעתי
 
אוה


עבדתי עד היום עם למעלה ממאה סרטונים של אקהרט באורכים שונים (חלקם יותר משעה) והשתתפתי עד כה בכעשר פגישות חיות איתו - אז לא נגיש לי כרגע קישור ספציפי שמתאר בדיוק את הנקודה הזאת. כאשר יצוץ אשתדל לזכור להעלות לכאן... ואני מזמין גם משתתפים אחרים בפורום לעשות כן. הוא דיבר על כך בהרחבה בכמה הזדמנויות והזכיר זאת ברפרוף בעשרות הזדמנויות שונות.

בהקדמה (ב-introduction, לא ב-preface) לספר "THE POWER OF NOW" הוא מזכיר זאת רק בכמה מלים (שרק "שנים אחר כך", כאשר הוא "נחשף לטקסטים רוחניים ולמורים רוחניים", הוא הבין את מה שקרה לו) שלא ניתן להבין מהן הרבה.

דוגמה לטקסט רוחני שהוא מעיד שמנחה אותו כבר שנים הוא הדאו-טה-צ'ינג; בפיסה הקטנה הזאת שהעליתי (הלקוחה מסרט באורך של למעלה משעה שבו הוא מדבר על כך), הוא מספר שהוא נוהג למדוט בסיוע הספר הזה.

אחרי השינוי במצב התודעה שלו הוא נחשף בהדרגה למורים רבים, מהם הוא למד בהיקפים שונים. המערכת האורגנית שלו, כולל מערכת הידע שכלולה בה, התיישרה בהדרגה עם מצב התודעה החדש שלו, באפשרה לו להעמיק בכך יותר ויותר. זה היה תהליך שנמשך שנים ובמובן מסויים ובמידה מסויימת הוא עדיין נמשך.

קיימים היבטים רבים לחיים המוארים בגוף פיזי ואקהרט למד אותם בהדרגה, צעד אחר צעד, כאשר מצב התודעה הגבוה שלו משמש לו כנקודת ייחוס נכונה בכל רגע מחדש. באופן טבעי לגמרי, לעתים הוא שגה בהאמינו למיינד שלו בעניינים כאלה ואחרים, אך הוא למד מכך; אין ספק שהוא עדיין שוגה לעתים, מפני שדרכנו היא לשגות. לא מדובר במצב סטטי, אלא במצב מלא חיים שאינסוף לעומקו האפשרי.

אקהרט תיאר בהזדמנויות שונות מספר תהליכים של למידה ותרגול שהוא עבר בעבר ואת חלקם הוא עדיין עובר. כמובן ש"תרגול" עבורו הינו משהו אחר לגמרי מאשר תרגול עבורי, למשל, אך עדיין זהו "תרגול" ב-Level שבו הוא נמצא. כל זה אינו סותר הנחיה/הצעה כגון "אין מה לתרגל, אין לאן להגיע" ודומותיהן.

מה שקרה לאקהרט הינו נדיר ביותר, במובן זה שבלילה אחד (לא ברגע אחד, אלא בלילה אחד), אחת ולתמיד, התפוגג האגו שלו ללא כל ידע תיאורטי בנוגע לאפשרות כזאת ומשמעותה; העצמי המדומה שלו, ביחד עם כל העבר המכאיב שהתלווה לזה, נעלם, הפך לאנרגיה שימושית. והוא נכנס למצב תודעה אחר, צלול מאד, שאין בו כמעט מחשבות. ונשאר שם מאז ועד היום. זה נדיר מאד אך קיים. וזה לא מחליף את הצורך בלימוד ובתרגול, אך כמובן שיש לכך יתרונות (וחסרונות) כמו לכל דבר.
 

lightflake

New member
אתה קצת נראה לי

מספר לעצמך את הסיפור איך שאתה רוצה
כי יש הבדל בין אדם ער שמתנסה בתרגול מסויים לבין תרגול שנעשה למען התעוררות, ברור שאדם ער יכול ללמוד ולהרחיב את ההבנה שלו בתחום הזה ולהתפתח בכל כיוון, זה נושא אינסופי, אבל ההבדל עצום
 
אדם ער יכול להירדם ויכול לטפח ערותו ולהעמיקה.

אדם ער שנרדם, שנתו תהא שונה משנתו של אדם שלא התעורר מעולם לפני כן.
במובן מסויים הוא ימשיך להיות ער, אך בכל זאת, הוא יהיה במצב של הזדהות יחסית.

כל המלים יחסיות.
גם לאדם ער יש את השינה שלו ואת הערות שלו.


המציאות איננה דומה למיינד הבלתי-מאומן.
היא איננה חד-מימדית כמו השפה הפשוטה.
כאשר שני אנשים ערים מתקשרים ביניהם, השפה מקבלת עומק שתחילתו ביחסיות המוחלטת של המלים.

סליחה על הבלה-בלה (קרי, על הכתיבה המתומצתת שיוצרת "בלה בלה" בקריאה מתומצתת).
אם נדרש פירוש, אני כאן.
 


תענוג בשבילי להרגיש את הווייתך ואת עבודתך
באמצעות הפידבקים החיוביים שלך להודעותיי


אני מתנסה כך, בין היתר, בשמץ מריחם של:
- הידע הרב והמאוזן שלך, פריה של עבודה אמיתית לאורך זמן
- הלב החכם שלך
- היכולת שלך להתייחס למלים בצורה נכונה, בנסיון לזהות את הדבר שעליו הם מצביעים
- אורך הרוח הער והנדיב שלך
- הכבוד שלך כלפי הזולת, כלפי עצמך וכלפי הדרך

כיף לדעת, להרגיש, לזהות... כיף שאתה בעולם.
צ'ופר לאנשים כמוני.
 
הוא דווקא מספר את הסיפור הנכון

ולא את הסיפור שהוא רוצה.

אחד הפתגמים הרווחים בזן אם כי מופיעים פחות בספרים פופולריים אודותיו במערב הוא 'התעוררות מיידית אבל תרגול הדרגתי.'

אבל לך זה לא משנה כמובן, כי אצלך רק אפשרות אחת אפשרית
 
העובדות הפשוטות הן

שיש מקרים כמו זה של ראמנה ואחרים כמו שתיארתי, ולכן יותר מאפשרות אחת אפשרית.
 
למעלה