הרהורים פלוידיאנים...

DOCTOR ROBERT

New member
הרהורים פלוידיאנים...

יש לי שלוש שאלות: א.מישהו פה אמר פעם שהשיר "אקוז" ממדל מדבר על בריאת העולם. איך בדיוק? ב.לא חשבתם על זה שאפשר להתייחס לדארק-סייד בתור אופרת רוק? ספיק טו מי היא האוברטורה, כי מוצגים בה הקטעים העיקריים ביצירה- תיקתוק השעונים, רשרוש קופות הכסף, צחוקו של המשוגע וצרחותיה של קלייר טורי. הרי כולנו יודעים שלאורך האלבום מדובר בדברים המייאשים של החיים- תאוות בצע, הזמן שהולך ואוזל, השיגעון, המוות. ובסוף יצירה גדולה זו נאמר לנו שכל מה שאנו מרגישים\חושבים\אוכלים\רואים\שומעים\פוגשים, כל החיים, במקרה זה השמש, אפילו הם נכנעים בסופו של דבר לשיגעון או למוות- במקרה זה הירח. ג.קלייר טורי היא גם אותה אחת שעושה את קולות הליווי בBrain Damage ו- Eclipse ? תודה רבה, DOCTOR ROBERT
 
תשובות אפשריות

א. זו היתה תאוריה שלי. אתה יכול לקרוא אותה ב"מאמרים", במסגרת הדיון על השיר בפרוייקט השירים. ב. DSOTM הוא אלבום תימטי, המדבר על הדברים שהזכרת. זו אינה "אופרה", אלא אלבום-קונספט, הנסב סביב תימה, נושא, אחד. ג. לא, טורי שרה רק ב-GGITS. את שאר הקולות הנשיים באלבום עושות זמרות ליווי אחרות.
 

itaikuskus

New member
איכס

אל תלכלך את האלבום בהגדרה הכה מגעילה של "אופרת רוק". אנא ממך, עשה את הההבדל בין אלבום קונספט לאופרת רוק. כמובן שהקטעים קשורים זה לזה, אבל מבחינה נושאית בלבד. אין חזרות (חוץ מברית' רפרייס), ואין קטעים שבלונים ותבניות קבועות כמו נגיד בטומי של המי, חוץ מזה אין כאן כל כך עניין טראגי, יותר השלמה עם המצב, והצגת כל מיני תאוריות כמו למה אנחנו כאן, טבעו הנוראי של האדם (תאוות בצע וכו'), החשש מהמוות ומהלא נודע וכו'-הכל ענינים קונספטואלים, שלא ממש קשורים לאלמנטים של אופרת רוק (למרות שאפשר להתבלבל). בקשר לאקוז-אני מציע לך לקרוא את מילות השיר, ואני כמעט בטוח שהתשובה קיימת באחד מהמאמרים של הפורום. ואני דיי סבור שקלייר טורי עזרה גם בקטעים שציינת.
 

DOCTOR ROBERT

New member
סליחה סליחה...

לא התכוונתי ללכך את "דארק סייד" הקדוש והנעלה בביטוי המגעיל, חסך הערך והחשיבות והזול "אופרת רוק". אני מתנצל מקרב ליבי. עכשיו ברצינות- מה כ"כ נורא, לעזאזל, באופרות רוק? מה רע בבידור רוקיסטי נטו?
 

itaikuskus

New member
לפי דעתי

כל הערכים של הרוקנרול- רוח הנעורים, המרד, הלכלוך, הסקסיות, הטוהר מתפספס בפומפוזיות ובגרנדיוזיות המיותרת של אופרות רוק ששוב, דיי חוזרות על עצמן, עם מסר דיי דפוק (נו באמת, עיוור-חירש-אילם שהפינבול מרפא אותו?!?!), ועיבודים של מחזות זמר. זה מגעיל, מיטלוף מגעיל, הוא דוחה אותי, הגיטריסט שלו מעצבן, הזמרת ליווי שלו לא לעניין, שיעוף לי מהמסך. "בידור רוקיסטי נטו" שים איזה רולינג סטונז בפטיפון (aftermath/out of out heads/december's children או משהו מהתקופה הזאת) ותקבל את כל הבידור ה"רוקיסטי" שאתה צריך.
 

One Echoe

New member
לא מסכים.

מעבר לכל הערכים של הרוקנרול, רוקנרול זאת מוזיקה טובה. ומה יותר טוב מאופרת רוק כמו החומה, למשל? המנגינות שחוזרות על עצמן מסמלות מוטיב מסוים, זה מדהים בעיני. העיבודים גם ממש יפים בעיני, באופרות רוק. ובכלל, אני בעד אופרות רוק ואלבומי קונספט.
 

DOCTOR ROBERT

New member
זו בדיוק אותה תגובה

של אותם רוקרים מושבעים שדחו בבוז את הרוק המתקדם בטענה שהוא לוקח את הרוקנרול הקדוש ומערב אותו עם מויזקה אירופאית דוחה.
 

itaikuskus

New member
אתה צודק

בדיוק במלים אלה אגיד לך אני דוחה בבוז את הרוק המתקדם כי הוא לוקח את הרוקנרול ה"קדוש" ומערבב אותו עם מוסיקה קלאסית בטענה שהרוק לא מספיק מרתק ומאתגר. זין עליהם.
 

One Echoe

New member
ממ...

אולי הסיבות שמהן התחיל הרוק המתקדם - התיימרות ויומרנות לא נכונות. אבל מה רע בלחדש? לטעמי, ככל שמנסים לחדש יותר יותר טוב, ואם יוצא משהו כ"כ יפה כמו רוק מתקדם, אז למה לא? הרוק המתקדם היה קיים לפני הפאנק אפילו, אם אני זוכר נכון..
 

DOCTOR ROBERT

New member
בוודאי שהוא התקיים לפני הפאנק

הרי הפאנק הוא זה שהביא את הרוק המתקדם מהמיינסטרים לאנדרגראונד.
 

DOCTOR ROBERT

New member
לא שאני אומר שפאנק זה רע.

אבל זה נוגד לחלוטין את התפיסה של המתקדם. יש מאמר כזה ב-www.mitkadem.co.il , בשם "פרוג נגד מטאל", פשוט לדעתי תפיסת החיים של הפאנק והמטאל די זהות.
 

One Echoe

New member
כן ידעתי את זה...

פאנק זו מוזיקה חביבה, אבל היא הרסה הרבה. מעניין איזו מוזיקה הייתה הכי פופולרית בשנות ה70 בארה"ב ובאנגליה.. כי מצד אחד, גם פינק פלויד היו פופולריים, אבל גם להקות כמו הראמונס ולד זפלין. ובלאק סאבת'..ועוד.
 

itaikuskus

New member
פאנק הרס?

הפאנק רוק הציל את הרוקנרול. זו עובדה. והתפיסת חיים של פאנקיסטים ומטאליסטים שונה בתכלית. ואני לא הבנתי את השאלה שלך, כל הלהקות שציינת היו פופולריות באנגליה ובארצות הברית (חוץ מהראמונז, שלא זכו בארצות הברית לכבוד המגיע להם, והסתפקו בהופעות בסיביג'יביז הקטנטן, בעוד שלהקות שקמו רק בגלל ששמעו אותם, פיצצו אצטדיונים באנגליה, חוסר צדק משווע).
 

One Echoe

New member
השאלה שלי.

התכוונתי:איזו ז'אנר מוזיקה היה הכי פופולרי באנגליה ובארה"ב? ולדעתך הוא הציל, לדעת הרבה אחרים הוא הרס. לדעתי מה שבאמת הרס את המוזיקה זה המטאל - ולכל אוהבי המטאל - זה לא במטרה להעליב. זה רק דיעה אישית.
 
שום זרם לא "הציל" ולא "הרס"

התופעה שאנחנו רואים, בעשרים השנים האחרונות, היא התפצלות, כך שכיום עולם המוסיקה הוא מעין "סופרמרקט", בו כל אחד יכול לבחור בו מה שהם רוצים. אין כיום את האחידות, הלכידות החברתית, שממנה צמח הרוק. לומר שהפאנק - או הפרוג - הרסו את הרוק זה שטויות. הרוק לא נהרס מעולם. יחד עם זאת, אני מסכימה עם איתי, שהפרוג התרחק מהאתוס הבסיסי של הרוק וגרם לעיוות מסויים בחשיבה של חלק מאוהדיו. זה נכון במיוחד בישראל, לצערי, כאן מעולם לא התפתח רוק אמיתי, בין היתר בגלל החשיבה המוטעית הזו.
 

itaikuskus

New member
הגדרתית כן, מוסיקלית לא

עוד בסוף שנות ה60 היו להקות ש"הביאו את בשורת הפאנק" לעולם, למרות שתרבותית זה עדיין לא התגבש ולכן לא קיבל את שם התואר הזה, והסגנון הוכר כגאראג' רוק, עם להקות בולטות כמו MC5,the stooges ו-the velvet underground. רעיונית, ותרבותית, הכל התחבר ביחד ב76 כשארבעה פרחחים מניו יורק הוציאו את האלבום הקרוי על שם הלהקה "the ramones" , ונתנו השראה לג'ון ליידון, פיט שלי וג'ו סטראמר לבעוט לאי הבריטי בתחת במה שידוע כיום כ"פאנק רוק".
 

One Echoe

New member
נ.ב-רוב להקות הרוק המתקדם

היו בריטיות, נכון? ולכן אמרת לבעוט לאי הבריטי בתחת?
 
למעלה