כרטוס ותיקוף מיותר
הדרישה מכל נוסע לתקף את הכרטיס, לרבות בעלי חופשי־חודשי היא מעמיסה ומטרידה, ותמיד יהיו נוסעים שישכחו לתקף. גם נוסעים בנסיעה מעבר שהחלה באוטובוס אינם צריכים לתקף בעת מעבר, יש לערוך סקר נוסעים ועל פיו לחלק את עוגת ההכנסות בין אגד (והמפעילים האחרים) וסיטיפס, לא להציק לנוסעים לתקף לחינם. גם בכרטיסים חד־פעמיים שנקנים במכונות של הרק"ל צריכה להיות אפשרות לתיקוף אוטומטי בעת קנייה. המצב כיום הוא שיש לקנות כרטיס ואז לתקף אותו ברכבת, אך כרטיס שלא השתמשו בו מסיבה כלשהיא ניתן לתיקוף רק באותו יום ולא למחרת. צריכה להיות אפשרות לקניית כרטיסים שיהיו תקפים גם לימים הבאים, שיתוקפו בעת הנסיעה בפועל.
בתחנות מרובות נוסעים כמו התחנה מרכזית וכיכר ספרא (בייחוד בחול המועד, אתמול בערב הייתה עמוסה לחלוטין ב'תיירים' ישראלים) חייבות להיות יותר מכונות כרטיסים, אפשר להסתפק ב־2 מכונות לכל צד בתחנות כמו 'הטורים' או 'כיכר דניה', אי אפשר להסתפק בכך בתחנות מרובות נוסעים. בתחנה המרכזית זה יכול להסתיים באסון (כאשר נוסע עובר צד לקנות כרטיס) בשל שדה ראייה חסום לרכבת שבאה מכיוון רחוב יפו.
כרטוס ותיקוף מיותרתפעול שוטף
הדרישה מכל נוסע לתקף את הכרטיס, לרבות בעלי חופשי־חודשי היא מעמיסה ומטרידה, ותמיד יהיו נוסעים שישכחו לתקף. גם נוסעים בנסיעה מעבר שהחלה באוטובוס אינם צריכים לתקף בעת מעבר, יש לערוך סקר נוסעים ועל פיו לחלק את עוגת ההכנסות בין אגד (והמפעילים האחרים) וסיטיפס, לא להציק לנוסעים לתקף לחינם. גם בכרטיסים חד־פעמיים שנקנים במכונות של הרק"ל צריכה להיות אפשרות לתיקוף אוטומטי בעת קנייה. המצב כיום הוא שיש לקנות כרטיס ואז לתקף אותו ברכבת, אך כרטיס שלא השתמשו בו מסיבה כלשהיא ניתן לתיקוף רק באותו יום ולא למחרת. צריכה להיות אפשרות לקניית כרטיסים שיהיו תקפים גם לימים הבאים, שיתוקפו בעת הנסיעה בפועל.
בתחנות מרובות נוסעים כמו התחנה מרכזית וכיכר ספרא (בייחוד בחול המועד, אתמול בערב הייתה עמוסה לחלוטין ב'תיירים' ישראלים) חייבות להיות יותר מכונות כרטיסים, אפשר להסתפק ב־2 מכונות לכל צד בתחנות כמו 'הטורים' או 'כיכר דניה', אי אפשר להסתפק בכך בתחנות מרובות נוסעים. בתחנה המרכזית זה יכול להסתיים באסון (כאשר נוסע עובר צד לקנות כרטיס) בשל שדה ראייה חסום לרכבת שבאה מכיוון רחוב יפו.