המ, אוקיי
אני מסכימה אתך על הגלאם ומסריו - למרות שקווין לא היו מאבות הגלאם, אלא דווקא מספיחיו האחרונים, וגם נטשו אותו די מהר - ובכך לקווין ולמרקורי במיוחד היתה תרומה מסויימת. אבל אני לא יודעת באיזו מידה קווין הם "השראה לדורות". במשך מרבית שנות קיומה, קווין היתה להקת פופ, שפנתה במודע לקהל המונים. המטרה העיקרית שלהם היתה, אכן, לספק בידור לא-מאיים, לכל המשפחה. המסרים החתרניים היו משתמעים ומשניים אצלם, ובד"כ נתפסו כחלק מאותו "בידור". ראי לדוגמא את הקליפ ל-I want to be free שהוזכר כאן לפני כמה ימים. כאשר דייויד בואי לבש שמלה בשנת 1971, זה גרם לסערה. כשקווין עשו זאת בקליפ, שנים אחר כך, אף אחד לא מצמץ. זה לא נראה חתרני יותר מאשר מערכון של "זהו זה" בו מושונוב וקושניר משחקים נשים. גם מוסיקלית, אני לא מוצאת לקווין השפעה כלשהי. אשמח אם תאמרי לי היכן את רואה אותה. אני לא ממש רוצה להשוות את קווין לסיד בארט (למרות שקווין לא היו יכולים להתקיים בלי סיד, בעקיפין, שכן הגלאם שאב השראה ממנו, בין היתר) אבל לגבי סיד אנו יודעים בוודאות שמאות מוסיקאים הושפעו ממנו ורואים בו דוגמא ומופת (כמוסיקאי). אני ממש לא מכירה השפעה כזו של קווין על עולם המוסיקה. השירים של קווין הם שירי פופ-רוק שבנויים בד"כ טוב מאוד. היינו, הם קליטים מבחינת מלודיה, הריפים ברורים ובסיסיים, המילים פשוטות וקליטות. כמקצוענים, הם עשו עבודה טובה מאוד. אבל לא היו להם יומרות אמנותיות, ואישית אני מחפשת את ההשראה הזו, את החיבור הזה. אני לא מוצאת את זה אצלם. אני מעריכה את קווין על דברים אחרים, לא על זה.