השכרת רכב

Fellowship

New member
הוא בחור כלבבי


פשוט הייתי תחת ההנחה שהביטוח הקיים שלי מכסה את הכל וזה בעצם כפל ביטוחי,
אבל לאחר ירידה לפרטים אני מבין שזה לא בדיוק כך.
אמנם לא פער ביטוחי גדול, אבל עדיין לא בדיוק אותו הדבר.
&nbsp
אתה צודק שלבדוק את הרכב לפני ההשכרה זה בדיוק 2 דקות, אבל לא רק זה הנושא.
אם לדוגמא אקום בבוקר וברכב תהיה שריטה/פגיעה אפילו לא דרמטית,
אילו זה היה הרכב שלי, יתכן שכלל לא הייתי מתקן אותו, אבל אין לי אופציה כזו עם חברת ההשכרה,
אז אקבל חשבון של 600$ תיקון + 200$ הפסד השכרה (Loss of Use)'
וכמובן שאשלם 800$, לא שווה להפעיל את הביטוח עבור סכום כזה.
&nbsp
ברור לי לחלוטין שכך או כך אני מכוסה בצורה טובה,
לפני הדיון כאן לא ידעתי שביטוח הרכב שלי מכסה גם רכב שכור, תודה על המידע, בהחלט עוזר.
&nbsp
פשוט נראה לי שתמורת 300$ אני יודע שאני לוקח ומחזיר את הרכב AS IS בראש שקט,
אני בכל מקרה לא צריך להפעיל את הביטוח הפרטי שלי וגם מבטל את החשיפה הקטנה של Loss of use
 

John the Savage

New member
על כמה שריטות

לא תשלם 800$ וגם לא loss of use, אלא יותר בכיוון של 200-300 דולר בסך הכל. מניסיון אישי.
 

Fellowship

New member
ועיקום בפח מכיוון שמישהו שיצא מחנייה בלילה פגע לי ברכב?


מדובר כמובן בכסף קטן, סתם מעניין.
 

John the Savage

New member
עם זה אין לי ניסיון

מתוך עשרות או אולי אף מאות פעמים ששכרתי רכב, היה לי נזק שהייתי צריך לשלם עליו פעם אחת, וזה היה כמה שריטות בפגוש האחורי שנגרמו כתוצאה משפשוף של הרכב בעמוד בחניה מקורה.

הם חייבו אותי במקום בסכום של 200$, ולאחר כחודש קיבלתי בחזרה החזר של כ-40 דולר, כך שלמעשה מדובר בכ-160$ על התיקון.
 

lamah

New member
בחודש שעבר

החזרתי רכב שכור בלוגאן אירפורט עם שריטה רצינית. לא יודעת אם השריטה היתה במשמרת שלי כי לא עשיתי walkaround במעמד השכירות. לונג סטורי שורט, ההחזרה מתבצעת ללא נוכחות עובדי החברה. פשוט משאירים את הרכב ונותנים את החוזה בדלפק. הפחידו אותי שהם ייקחו כסף מהכרטיס אשראי אבל סו פאר כלום. אה, ולא היה לי ביטוח לכל התקופה. unbeknownth to me הביטוח של הכרטיס אשראי תפס רק לשבועיים ואני שכרתי ל17 יום. את זה הבנתי רק בדיעבד.
 

Boston Guy

New member
או שמבניין גבוה תיפול כספת ותמעך את האוטו?

אני יכול להחליט רק על עצמי, ואת ההחלטות שלי אני עושה לפי הנסיון שצברתי.

והנסיון שהצטבר אצלי אחרי הרבה מאות אלפי מיילים של נהיגה בכל רחבי ארה"ב, ואלפי חניות במגרשי חניה של מאות מלונות, אתרי תיירות, מסעדות וכיוצ"ב - הוא שהסבירות ל"עיקום בפח" בחנייה בארה"ב היא אפסית, וקטנה בצורה דרסטית מהסבירות שדבר כזה יקרה בחנייה בישראל.

באופן כללי החניות בארה"ב יותר מרווחות וגדולות מאשר בישראל, המעברים במגרשי החנייה יותר רחבים, והנהגים (ברוב ארה"ב) יותר רגועים ואדיבים.
 

Fellowship

New member
שכרתי רכב בגרמניה

כולל ביטוח נגד פגיעות, קמתי בבוקר וכל הצד של הרכב היה מעוך,
אני מניח שמדובר בעלות תיקון של כמה אלפי שקלים לפחות, לא שילמתי שקל.
מצד שני, הביטוח לא כלל שמשות וג'נטים, היה נראה לי מיותר לכלול זאת,
על הפגיעה בג'אנט (שלא ברור לי כיצד קרתה) דרשו 500 יורו.
התפלאתי ללמוד שאפשר להתמקח עם גרמנים, ירדו ל 250 יורו ששילמתי.
&nbsp
שכר הלימוד שלי מאותו ארוע הוא תמיד לרכוש ביטוח שמכסה את הכל,
הדילמה במקרה הזו היא פחותת משמעות, מכיוון שהביטוח שיש לי כבר כולל כמעט הכל ואת כל הדברים החשובים,
למעט Loss of use, שקשה לי להעריך אותו, כנראה שהוא אפסי עד לא גדול,
ובנוסף, תמורת ה 300$ שיכסו גם את ה Loss of use,
אני פוטר את עצמו מבדיקת הרכב במסרקות ברזל בעת הקבלה,
וכמובן נמנע מתביעת ביטוח שתרשם על שמי במקרה של בעיה.
 

Boston Guy

New member
כמה אלפי שקלים?

לפני כמה שבועות בדרך הביתה מהעבודה, הנהגת ברכב מאחורי הייתה עסוקה עם הטלפון שלה ולא שמה לב שהתנועה בכביש נעצרה.
היא בלמה ברגע האחרון ורק פגעה לי בפגוש האחורי של האוטו. הוא אפילו לא התעקם - רק קיבל כמה שריטות.
אבל... האוטו שלי הוא מיצרן ארופאי.

הרכב שלי יצא מה BODYSHOP ביום חמישי שעבר. הביטוח (של הנהגת) שילם על התיקון 4,500$ ואגורות.
החליפו את הפגוש האחורי, החליפו את ה MIDPIPES וצינורות הקצה של שניים מהאגזוזים, החליפו את ה"סיומת הקישוטית" של האגזוזים, וצבעו את כל החלק האחורי התחתון.

מסתבר שהיום, עם כל האלקטרוניקות שמתחבאות מאחורי הפגוש (חיישני רוורס, מצלמות הקפיות, מכ"מ BLINDSPOTS וכיוצ"ב) - החלפת פגוש לוקחת 2 ימי עבודה שלמים (לפי 120$ לשעת עבודה).

אבל זה לא משנה את העובדה שדבר כזה קורה ONCE IN A BLUE MOON, ואם היה קורה לך דבר כזה ברכב השכור לא היית מוציא אגורה מכיסך - בדיוק כמו שאני לא הוצאתי אגורה מכיסי.

וכן - באירופה אני לא הייתי סומך על המזל והייתי קונה ביטוח מלא. יען כי חברות השכרת הרכב באירופה ידועות בתעלוליהן.
 

Fellowship

New member
התכוונתי דולרים כמובן (אני רגיל עדיין לדבר בשקלים, שקל
)

פגוש זה אכן ידוע בבעיתיות, בשל האלקטרוניקה, כפי שתיארת,
וכמובן שלאף אחד אין אינטרס לתקן את הפגש ולצבוע אותו, אלא מחליפים לחדש,
כך כל המערכת מרוויחה (אתה מרוויח חדש, מוסך מרוויח הכנסה אבל בסוף כולם מפסידים מהעלאת הפרמיות של חברות הביטוח).
ויש להם גם תירוץ יפה: "הפגוש אמור לספוג זעזועים והחלשותו פוגעת בבטיחות הרכב".

הסיבה שארכוש CDW היא מרובעת
1. כיסוי Loss of use, שלא כלול אצל אף אחד (להבנתי) בביטוח הרכב הפרטי.
2. לקחת ולהחזיר את הרכב AS IS, בלי הצורך לבדוק אותו בקפדנות.
3. אם יקרה משהו, היסטורית הביטוח שלי, שהיא רק בראשיתה בארה"ב, לא תפגע.
4. לא אצטרך לשלם השתתפות עצמית (אם כי חברת האשראי אמורה להחזיר זאת).

אגב, לא ידעתי שחברות ההשכרה באירופה ידועות בתעלוליהן,
אתה מתכוון שהן פחות אמינות ומנסות לסחוט כספים? חשבתי שכולן כאלה, גם בארה"ב
 

John the Savage

New member
אז בוא נבדוק לגבי הסיבה המרובעת שלך

1. כיסוי Loss of use לא כלול בביטוח הרכב הפרטי, אבל הביטוחים של כרטיסי אשראי כן מחזירים את זה בהרבה מקרים. לגבי הביטוח של ויזה, אני יודע שהם בוודאות מחזירים, ובגלל זה אני תמיד מעדיף להשתמש בכרטיס אשראי של ויזה בהשכרת רכב. לגבי כרטיסי אשראי אחרים, צריך לבדוק.
2. זה כאמור לא סיפור לבדוק את האוטו.
4. כפי שאתה כותב בעצמך, חברת האשראי תחזיר את זה.

אז מתוך ארבעת הסיבות, נשארה רק אחת לגיטימית. ההיסטוריה הביטוחית. כמה בדיוק זה שווה לך?

ואגב, לידע כללי: הביטוח של חברות האשראי דורש כתנאי שתסרב ל-CDW. כך שאם אתה בוחר לקחת CDW אתה בעצם מוותר על הכיסוי של חברת האשראי.
 

Fellowship

New member
קדימה


1. ויזה יש לי רק Debit, בדקתי ב Discover, הם אומרים שהם לא מכסים זאת.
&nbsp
2+4. צודק, אכן לא סיפור ואכן יוחזר לי, אלו 2 סיבות של בירוקרטיה ונוחות נטו, לא משהו כלכלי.
(לקחת ולהחזיר את הרכב AS IS בלי לבדוק ובמקרה של נזק לא לערב שום דבר ואף אחד)
&nbsp
3. בנוגע לסיבה הלגיטימית של ההיסטוריה הביטוחית - שאלה טובה.
אין לי מושג מה תהיה ההשפעה של תביעה אחת ולאיזו תקופת זמן.
&nbsp
אגב, Discover כבר לא מתנים את תוקף הביטוח שלהם בדחיית ה CDW.
&nbsp
לכן, לסיכום, השילוב של היעדר כיסוי Loss of loss ואי פגיעה בביטוח הקיים,
עם הבונוס של ראש שקט ופחות בירוקרטיה, שווה תוספת של כ 300$ לטיול, לדעתי.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

dmh1

New member
עניין של טעם

אני מניח שזה באמת עניין של הערכת סיכון או שנאת סיכון. אני באופן אישי מוסיף את הכסף לכיסוי מלא ללא השתתפות עצמית. לא חושב שזה משתלם כלכלית, אבל ככה אני נוהג בשקט, באוטו וסביבה שאיני מכיר, ויכול להנות מחופשה בראש שקט יותר. זה מבחינתי שווה את העלות.
 

Midriff

New member
אז אולי שווה לך

לבדוק שוב את ההצעה שעלתה פה לבדוק את מחיר ההשכרה דרך הארץ עם ביטוח מלא בלי השתתפות עצמית.
 

Boston Guy

New member
Whatever floats your boat

לי אישית יש 611 שימושים יותר טובים ל 610$ מאשר להוציא אותם על כפל ביטוח.
 

Fellowship

New member
לפשוט על חנות של הכל בדולר?


זה לא בדיוק כפל ביטוח, יש מספר פערים (קטנים) לא מכוסים,
זה רכב גדול (מיניואן) שאני לא רגיל אליו, במקומות חדשים, עדיף לי שיהיה.
בנוסף מעדיף גם במקרה הצורך לא לפגוע בביטוח הקיים, אנו רק בראשיתו.
 

Boston Guy

New member
פעם איזה קברניט באל-על אמר ש "להטיס מטוס נוסעים מסחרי"

מרגיש לו כמו "לנהוג בפרה רטובה" (לעומת מטוסי הקרב שהוא הטיס בצבא).

זו בערך ההרגשה שיש לי כשאני נוהג במיניוואן.
זה לא בגלל שלמיניוואן אין מספיק סוסונים מתחת למכסה המנוע כדי להזיז את "קופסת הנעליים" הענקית הזו. לרוב הדגמים שנמצאים על הכביש בארה"ב יש די והותר הספק.
זה יותר העניין של "הרבה יותר מדי אוטו" שנמצא מסביבך כשאתה נוהג.

ולכן, כשאני נמצא מאחורי ההגה של מיניוואן - אני פשוט נוהג "רגוע" יותר, ומשתדל לא לצאת לתימרונים שהייתי עושה בלי לחשוב פעמיים באחת המכוניות שלי (עניינים כמו עקיפות, כניסה לעקומות בכביש במהירות גבולית וכיוצ"ב).
מה שבין כה וכה לא תעשה עם רכב עמוס לעייפה ושכל המשפחה שלך יושבת בו.

לומר את האמת - אני לא נכנס ל"דולר סטור" למיניהם.
לקח לי משהו כמו 10 שנים בארה"ב כדי להפנים את התובנה שרוב החנויות האלו מנסות לממש את עיקרון ה SHOE EVENT HORIZON שהסופר (והפילוסוף) דאגלאס אדאמס תיאר.
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=nEI19kJ5GfU[/URL]
 
למעלה