השלכות של אבחנת אוטיזם
סליחה אם אני מעלה נושא חרוש...
הבת שלנו, בת שמונה, עברה אבחון פסיכולוגי עקב חשד ללקות תקשורת, שעלה בגלל קשיים חברתיים.
המאבחנת התקשרה להגיד שלפי ה-ADI זה לא אוטיזם, אבל היא יכולה לכתוב אבחנה של אוטיזם אם אנחנו רוצים, ושכיתת תקשורת יכולה כנראה להתאים לה ולעזור לה. יש לנו פגישה איתה בשבוע הבא כדי לקבל הסברים מה בדיוק האבחנה (אמרה שזה מורכב) ולחשוב מה בדיוק הילדה צריכה.
כרגע שוקלים את האפשרות להעביר אותה לחינוך מיוחד - יש כיתה רגשית בבית הספר שלה, כיתה תקשורתית לא בטוח שאפשר לקבל שנה הבאה.
אנחנו נבקש כמובן לקבל את האבחנה שתתן לנו זכאות לקבל את מה שיהיה הכי טוב לילדה (אחרי שנגיע למסקנה מה...) אבל מעבר לכך, מה השיקולים האחרים שצריך לחשוב עליהם? אם נבקש לקבל אבחנה של אוטיזם למרות שזה לא הכרחי, מה יכולות להיות ההשלכות של זה עכשיו ובעתיד, לטוב ולרע?
סליחה אם אני מעלה נושא חרוש...
הבת שלנו, בת שמונה, עברה אבחון פסיכולוגי עקב חשד ללקות תקשורת, שעלה בגלל קשיים חברתיים.
המאבחנת התקשרה להגיד שלפי ה-ADI זה לא אוטיזם, אבל היא יכולה לכתוב אבחנה של אוטיזם אם אנחנו רוצים, ושכיתת תקשורת יכולה כנראה להתאים לה ולעזור לה. יש לנו פגישה איתה בשבוע הבא כדי לקבל הסברים מה בדיוק האבחנה (אמרה שזה מורכב) ולחשוב מה בדיוק הילדה צריכה.
כרגע שוקלים את האפשרות להעביר אותה לחינוך מיוחד - יש כיתה רגשית בבית הספר שלה, כיתה תקשורתית לא בטוח שאפשר לקבל שנה הבאה.
אנחנו נבקש כמובן לקבל את האבחנה שתתן לנו זכאות לקבל את מה שיהיה הכי טוב לילדה (אחרי שנגיע למסקנה מה...) אבל מעבר לכך, מה השיקולים האחרים שצריך לחשוב עליהם? אם נבקש לקבל אבחנה של אוטיזם למרות שזה לא הכרחי, מה יכולות להיות ההשלכות של זה עכשיו ובעתיד, לטוב ולרע?