אם הבנתי נכון, האופי של הכיתות תלוי בהרכב הספציפי
של כל כיתה, לא כך?
הקשיים החברתיים שלה הם לא לגמרי "באשמתה". בתחילת השנה מאד התנכלו לה ועשו עליה סוג של חרם. זה עדיין קיים ברמה פחותה, כבר לא חרם אבל היא "מטרה" של מספר בנות.
יש לה קושי בהבנה של ניאונסים חברתיים ופרשנות של מצבים חברתיים. היא גם מדברת לא ברור לפעמים (בטון לא מותאם לסיטואציה), יש לה סף תסכול נמוך, היא מאד מפחדת מכישלון והיא מתקשה בפתרון בעיות.
כל זה כנראה מושך אש מצד כמה בנות בכיתה. בהרכב אחר של כיתה היא כנראה היתה מסתדרת הרבה יותר טוב - זה לא שהיא ילדה שקשה להסתדר איתה באופן כללי, פשוט יש שם כמה בנות שיודעות להיות רעות [זו לא דעתנו המוטה כהורים, גם הצוות בבית הספר בכלל לא חשב בהתחלה שזה קשור אליה]. אבל גם בלי הבנות האלו היא מתקשה, רק יותר בשקט... יש לה מעט חברות שהיא מסתדרת איתן יפה בדרך כלל, אבל קשה לה להתמודד כשמשהו לא הולך חלק, וכל פעם שההתנהגות החברתית עולה שלב ונהיית מסובכת יותר בהתאם לגיל היא צריכה תיווך כדי להסתגל.
הסיבה שאנחנו חושבים על כיתה קטנה דווקא היא שבכיתה קטנה הלימוד של מיומנויות חברתיות הוא יותר קרוב לשטח, וגם יש מי שישים עין על האינטראקציה החברתית מקרוב. כך לפחות נשמע שעושים בכיתה הרגשית שיש בבית הספר שלה. חממה אינטנסיבית לתקופה שיכולה להיות קצרה.
לגבי כיתה רגשית או תקשורתית - אנחנו עוד צריכים להבין מה בדיוק המעטפת שהיא צריכה. בכיתה הרגשית יהיה לימוד של מיומנויות חברתיות אבל בלי מומחיות בליקויי תקשורת. אם כיתה רגשית תספיק, אז נשמע שמה שיש בבית הספר שלה יתאים לה. יש שם קבוצה של בנות, היא תוכל להשתלב בכיתה רגילה ברוב השיעורים, וגם המעבר והניתוק מהחברים לא יהיה גדול.
האמת שלא לגמרי מדויק להגיד שאין לה בעיות התנהגות. יש לה לפעמים תגובות והתנהגויות "לא תואמות גיל" שקשורות לסף התסכול הנמוך וחוסר יכולת לפתור בעיות. דברים שבכיתה ב' הם נסלחים (בעיקר לילדה שמתנהגת נורא יפה %99 מהזמן, וגם ה-1% שלא הוא לא בדיוק התפרעות...) אבל התאקלים הקטנים האלו כבר יראו גדולים וחריגים עוד שנתיים. לא שאני אומרת שזה לא יעבור לבד עוד שנתיים. אני באמת לא יודעת אם זה נובע מקושי מהותי שלא יעבור לבד או שסתם לוקח לה קצת יותר זמן להתבגר. טוב, בשביל זה הלכנו לאבחון...