השפעת המילה על יחסי מין.

אני להבהיר זאת יותר

אני חושב שלא לגמרי הבנת על מי פה חלה חובת ההוכחה מהרגע שהבהרתי כי למילה אין צורך רפואי. אתה בא לדיון מנקודת מבט ליברלית ואני מאד מבין אותך בנקודה זו. אכן לאסור על מילה זה לא דבר של מה בכך. למה אני עדיין חושב שזה נכון (למרות שאני מבין את קו המחשבה הליברלי שלך)? אפרט: באופן כללי אתה יכול לבחור שתי גישות מתוך הטיעונים שהעלת: 1) אתה מסכים כי אסור לבצע ניתוחים בלתי הפיכים בילדים, אסור לענות ילדים ולהכאיב להם, אסור להכות אותם ובכלליות יש לילדים זכויות אדם וזכות על גופם שלהורים אסור לעבור עליהם. מילה היא יוצאת דופן מסיבות: X,Y,Z ולכן מילה זה כן מותר. לכאן מתאימים כל הטיעונים שלך שלמילה יש נזק זניח (כביכול). אולם טיעונים אלה (אפילו שאינם נכונים) עדיין אינם מספיקים כי גם ניתוח לכריתת הזרת אסור לבצע למרות שהנזק זניח וגם להכות ילדים אסור למרות שזה כואב הרבה פחות ממילה. לכן אם אתה נוקד בעמדה זו חובת ההוכחה חלה עליך ואתה צריך להוכיח כי מילה היא יוצאת דופן. מחקים לכאן ולכאן (ועדיין לא ראיתי אף מחקר אמין שטוען כי מילה לא פוגעת בהנאה מינית) לא מספיקים. חובת ההוכחה היא עליך אם זו העמדה שלך. 2) אתה טוען כי למדינה אסור להתערב ביחסים בין הילדים להוריהם וכי להורים מותר למול את ילדיהם, לנתח את ילדיהם ללא הדמה, לענות אותם, להכות אותם ובאופן כללי לחנך ולהתיחס אליהם כטוב בעיניהם. אם זה העמדה שלך (ויש אנשים שחושבים ככה) אז אכן מבחינתך ההחלטה למול היא לגיטימית ואני לא אוכל לשכנע אותך כי ההבדל ביננו הוא בגישה לגבי האיזון בין זכויות האדם של הילד לחופש הפעולה של ההורים. רק שתדע שאם זו עמדתך אז לקרוא לי קיצוני יהיה לא במקום כי עמדה זו אינה מקובלת על רוב האכלוסיה, על מוסדות השלטון ועל רוב תורת המוסר מנחות החקיקה של העולם המערבי. כעת נבהיר את הנקודה: מתוך הדיעות שהפגנת עד כה אני מניח ששנינו שייכים למחנה הליברלי. ההבדל הוא שאתה רואה את המשפחה כתא האוטונומי שהמדינה לא אמורה להתעב בו ואת הילדים בתו משהו המקושר והשייך להורים. ואני רואה את הקטינים בתור אזרחי המדינה לעתיד שכרגע נמצאים במשמרת ההורים ושבאופן כללי יש להם את הזכויות של כל אזרח מדינה רק שאינם יכולים עדיין להפעיל אותם ולכן להורים נתנת סמכות זמנית לשמור עליהם ולאפשר להם להגיע למצב בו יוכלו להחליט בשביל עצמם. הגישה שלי תואמת את הגישה של המוסדות הסוציאללים שיכולים (ואף עושים זאת) להפקיע את הקטין מהאופוטרופוס שלו באם המדינה סבורה שהאופוטרופוס עושה עבודה רעה בעליל. על כן אני לא רואה את הקיצוניות בדעותי. ההבדל ביני לבין אזרח טיפוסי שאני לא מקבל את המילה כיוצאת דופן בשום צוה ודורש ממנה את שאני דורש מכל ניתוח או פעולה רפואית בלתי הפיכה.
 

ixmix

New member
ההבדל הוא הגדרת "בעליל".

אני דווקא חושב שהמדינה צריכה להתערב כשהורה אינו מתפקד בעליל. למשל 0 הורה מזניח, מתעלל, שמסכן את חיי ילדיו באופן וודאי, שפוגע בהם פגיעה קשה. ההבדל הזה בהגדרה, אגב, אינו ביני לבינך. הוא בינך לבין החברה הישראלית, המערבית ובעצם כל חברה אנושית - אין חברה אנושית שבה מילת בנים נחשבת לא מוסרית או לא חוקית. גם שוללי המילה פה בפורום מסוגלים לקבל שמותר להחליט אחרת מהם, ושזו החלטה לגיטימית (מלבד מיעוט מבוטל וקולני).
 
האמירה

"מילת נשים מקובלת כי היא מקובלת" היא חסרת משמעות. מה כרגע חושבים בעולם לגבי מילת נשים זה לא מה שמשנה כי אנו דנים בלגיטימיות של עצם המחשבה הזו ואני טוען כי החשיבה הזו לא מסתדרת עם שאר ההגיון והאמונה של אותו עולם וזה נובע מחוסר הידע שלהם או מקונפורמיזם (או גם וגם). שוב, אם אתה טוען שמילה מותרת אז אתה ציך לעשות אחד מהשניים (כדי להוכיח אותי בדיון זה): 1) להראות מה ההבדל בין מילה לבין המקרים שפירטתי בהודעה הקודמת. למה מילה מותר וכיתת זרת שמאל אסור, מילה סונית, הכאת או עינוי הילד, ניתוח הילד ללא הרדמה ללא צורך רפואי וכו אסורים. אם אתה טוען שהמילה שונה עליך חובת ההוכחה כי היא אכן שונה. כי המילה היא ניתוח ללא צוך פואי ללא הדמה שגורמת כאב עד כדי עינוי לנימול פוגעת בגופו ושקולה כנגד המילה הסונית. אם אתה טוען שלא, תוכיח. הברירת מחדל היא לא לאפש להורים לנתח את הילד כרצונם. לכן כל יוצא דופן צריך שתהיה סיבה להיותו כזה. 2) להכיר כי המפורטים בסעיף 1 מותרים.
 

ixmix

New member
בבקשה. שוב.

מילה סונית אינה רלבנטית לענין לחלוטין. פשוט כי בילדות כמעט ואין ביצוע של מילה סונית - זאת מתבצעת בנשים בוגרות. בכל זאת, על הדרך אני ממליץ לך לקרוא את הגדרת ארגון הבריאות העולמי למילה כזו - יש בכל מקרה חיתוך של הדגדגן והסרת חלקו או כולו (ולעיתים סרת העורלה), כך שאפילו מילה "קלה" יחסית זו אינה שקולה למילת בנים (אלא אם אתה מתכוון לחיתוך של העטרה או חלק ממנה, מה שלא עושים במילת בנים). המילה המקובלת היום לילדות היא כריתת הדגדגן והשפתיים הפנימיות - פעולה ששקולה לכריתת העטרה - מה שלא מתבצע במילת בנים. לצערך הענין הזה עולה שוב ושוב - אתה מבקש הוכחה - פשוט תקרא. זה יהיה מצוין (צירפתי קישור לפני כמה ימים לגבי מילת נשים וכן שני מקורות מהם התעלמת לחלוטין). למה מילת בנות כפי שהיא מבוצעת היום פוגעת יותר? - פשוט... הסרת הדגדגן או ביצוע של חיתוך עמוק בו (דרך בד חתוך מראש, אם תתעקש) שקולה להסרת העטרה כולה או ביצוע חיתוך עמוק בה. כן מבוצע במילת נשים, לא מבוצע במילת גברים. המילה הזאת ותוצאותיה מהווות סבל בלתי יתואר כמעט עם פגיעה קשה מאד בדימוי העצמי ובחיי המין, לפי עדויות של נשים (שוב, אני בטוח שחכם כמוך יכול למצוא עדויות אם תתעקש אני אעשה את ה5 דקות גוגל, אבל אתה ממילא מתעלם מזה אז אולי חבל). מילת גברים אינה כזאת מבחינת השלכותיה ותוצאותיה. כנראה שזאת הסיבה שארגוני הרופאים אינם שוללים את ביצועה, האמריקני מגדיל ומציין שיקולים אתניים, תרבותיים ודתיים כשיקולים מרכזיים בקבלת ההחלטה על ידי ההורה. ולבסוף - השימוש שאתה (ועוד כמה שכמוך) מנסים לעשות במילת נשים, באונס ותקיפה מינית, בכריתת זרתות ובעוד מקרים קיצוניים ולא קשורים - רק גורם נזק. ישנם טיעונים חזקים מספיק נגד מילת בנים, בלי להשתמש במילת נשים (אינה רלבנטית, חמורה בהרבה, קיצונית בהרבה, מטרותיה אחרות, היקף הפגיעה שונה), בתקיפות מיניות וכו'.
 
שוב

אתה חוזר לנושא של מה עושים רוב. נושא זה לא מעניין אותי כלל. מצידי שכולם מסביבי יזריקו הרואין. אותי זה לא מרשים. הבאתי השוואה למילה סונית לא למילות שאתה הבאת. הבאתי לך גם אתרים המשווים בין המילות. האם אתה סבור כי לגיטימי שהורים יבצעו מילה סונית בקטינה (ולא משנה האם זה נדיר או לא)? מילה סונית שקולה בהחלט למילת גברים. כעת למילת הדגדגן: למה אתה טוען שפגיעה בעטרה חמורה יותר מפגיעה בעורלה? על בסיס מה? העטרה רגישה מינית הרבה פחות מהעורלה וההנאה המינית ממנה נמוכה בהרבה. אם היו נותנים לי לבחור הייתי כנראה מעדיף שימרחו לי חומצה קרבולית שתהרוג את העצב בעטרה מאשר שיסירו לי את העורלה. אני סבור שהפגיעה היתה מעטה יותר במקרה זה. לך קשה להבין זאת מסיבה ברורה: אתה לא מכיר את רגישות העורלה. אני למזלי כן. אפילו את מה שנשאר לי אני מעדיף הרבה יותר מהעטרה. לא השוותי מילה לאונס. אתה הכנסת את זה. הכנסתי אונס בתור דוגמא לכך שלא תמיד ניתן לראות על אדם שיש לו PTSD. אין לי בעיה להביא לך אין ספור עדויות של גברים שיתארו פגיעה חמורה בדימוי העצמי ובחיי המין כתוצאה מהמילה. הזרתות קשורות לגבול השיפוט של ההורים על גוף ילדיהם. מילת נשים רלוונטית כי זו האנולוגיה הבין מינית והניתוח הקרוב ביותר למילה הקיים. אם יש לך טיעונים טובים נגד מילה אשמח לשמוע אותם
. אני תמיד שמח ללמוד.
 

ixmix

New member
במילה סונית יש תמיד כריתת חלק

מהדגדגן. אתה יכול לקרוא על כך בהצהרת ארגון הבריאות העולמי. זה משול להסרת חלק מהעטרה, לכל הפחות, ולא למילת גברים. מאחר ואלה אינם משולים זה לזה, כל השוואה ביניהם תהיה לא הגונה ולא הוגנת, ולא אסחף אליה. בדיוק כמו שאחרים פה ניסו להשוות להפלה, במסגרת זכות התינוק על גופו, וגם להשוואה זו לא צריך להיגרר. לגבי הרוב - לא משנה מה מרשים או לא מרשים אותך. משנה מה ראוי, מקובל וחוקי. הזרקת הירואין אינה כזאת, אגב. מילת בנים כן. האנאלוגיה שאתה בוחר היא לא ראויה. שוב.
 
עניתי

על העניין עם העטרה בהודעה הקודמת. שוב, אנו מבקרים כרגע את הדעה הרווחת לכן זה שהיא רווחת לא רלוונטי. האו"ם דווקא מסכים כי מילה סונית שקולה למילת גברים. תקרא את הקישור שהבאתי לך היום בשירשור הארוך הישן שלנו.
 
ותומר לי גם

אם ילד נולד נימול, האם לגיטימי שההורים יחליטו לבצע בו בו במקום (או ב8 ימים) ניתוח לשחזור עורלה?
 
אז ההבדל ביננו

כנראה באמת לא בנושא זה אלה בלגיטימיות של עריכת שינויים בגופו של תינוק. אני סבור כי זה לא יהיה לגיטימי (אם כי פחות חמור ממילה כי קל יותר להפוך את התהליך) אני סבור שרוב האכלוסיה תסכים איתי שניתוחים מסוג זה הם לא לגיטימיים והמילה נחשבת בעיניהם יוצאת דופן. מכיוון שאת היות המילה יוצאת דופן לא ניתן לבסס על בסיס רפואי או רציונלי מחקרי יש להניח כי על ידי העלת המודעות ניתן יהיה להביא להוצאתה מחוץ לחוק. הוויכוח ביננו הוא לא במת מילה או קצוניותי כמתנגד לה אלה בסטטוס קוו בין זכויות אדם לחופש פעולת האופוטופוס.
 

ixmix

New member
עגילים ושאר ירקות.

האם צריך לאסור על אם לחורר חורים באזני ביתה? להגביל חירור אזניים עד גיל 18? אולי חייבים לחווק חוק שיחייב הורים לנעליים אורתופדיות בלבד (זה הרבה הרבה יותר מזיק ממילה, ומדובר בנזק לא הפיך). ומה עם חוק לצחצוח שיניים לילדים? הרבה יותר קריטי ממילה, ועדיין שם אתה (עוד) לא שם מצלמות בקרה ומחפש חוקים. מזרן אורתופדי. ילקוט. אולי צריך לאסור כל אם שמאכילה את בנה שאופן לא מאוזן (במבה?), או לחוקק חוק עוקף מקדונלדס... ההבדל בינינו הוא פשוט - אני חושב שלא אעשה מילה לבני. אני חושב שיש טיעונים חזקים מספיק נגד מילת בנים. אני מסוגל לכבד את בחירתו של מישהו אחר למול את בנו, כשבחירה זו באה לאחר שנחשף למידע הנוגע להליך עצמו, סכנותיו, חסרונותיו ויתרונותיו הפוטנציאליים וכו' ושקל באופן יסודי את ההליך - אתה לא מסוגל לכך. וזה כמעט כל ההבדל.
 
עניתי על זה כבר

הבהרתי לך מול מה אני יוצא ומול מה לא ולמה. אם אתה רוצה אני גם אמצע קישור להודעה בה פירטתי את ההבדל בין במבה למילה. אני יכול לכבד הרבה דברים. מעבר לזה אני גם יכול לשאוף לחקיקת חוקים במסגרת פעילות דמוקרטית לגיטימית שלדעתי נועדו להגן על זכויות אדם. אסכם מחדש בקצרה את ההבדל בין מה שתיארתה (להוציא העגילים) לבין מילה: מילה - פעולה כירורגית פולשנית וחריפה הגורמת נזק ושינוי בלתי הפיך בגוף כנגד רצונו השאר - הרגלי התנהגות וחינוך. בעיקר פעולות פסיביות של חוסר התערבות בפעילות הילד כעת לעגילים: נושא העגילים באמת לא לגמרי פשוט. ההבדל בינו לבין המילה הוא שאין עדויות על פגיעה בשמיעה כתוצאה מעגילים בעוד יש עדויות על פגיעה במין כתוצאה ממילה (שוב, זה שיש עדויות סותרות זה לא הנקודה. הנקודה שזה עלול לפגוע). בנוסף, עגיל באוזן זו פעולה שניתן לשנות. לא כזו בעיה להפוך את תהליך חירור האוזן ולחסות את התנוך מחדש. באופן כללי הגיוני בעיני לטעון לכך שאין לחורר אוזניים של קטין אבל כאן יש להגביל זאת לגיל נמוך מ18 כי מדובר באקט פחות חודרני באופן כללי. באופן כללי אני גם תומך (בלי קשר לדיון זה) בהורדת גיל הבגירות ל16 כך שמבחינתי בגיל 16 אדם גם רשאי למול עצמו. עגילים אפשר להוריד למשהו כמו 12-14. באופן כללי איני תומך בחוק נגד עגילים כיוון שהנושא נראה לי פחות חמור ואינו בלתי הפיך. אבל אני מוכן להבין ולקבל אנשים שיצאו בדרישה לחוק כזה (גם אם אתנגד לו). ההבדל ביננו הוא שאני חושב שלבצע כל אחד מהבאים: מילה, שחזור עורלה (לילד שנולד נימול), מילה סונית. אלה פעולות שלא לגיטימי לבצע בקטין. אתה טוען שכן (לגבי מילה סונית ספציפית טרם שמעתי אבל כבר הסכמת שסוג זה של מילת נשים אנולוגי). אתה טוען שלגיטימי. אני בהחלט מקבל ומבין את ההשקפה שלך. זכותך להחזיק בה כמו שזכותי להחזיק בשלי. זה היופי בדמוקרטיה. אני סבור כי זכויות האדם של הילד גדולות על חופש האופוטרופוס. אתה סבור שלא. הדעה שלי אינה פשיזם ואיני יודע מאיפה הוצאת את זה. הדעה שלי קוראת לכל אדם מגיל 16 (או 18) להיות אחראים לחלוטין על גופו, נפשו וכו ולבצע החלטות לעצמו. הדעה שלי קוראת לא לבצע החלטות פולשניות בלתי הפיכות בקטינים כיוון שזה פוגע בבחירתם החופשית על גופם.
 

kseniali

New member
שוב...

הבעיה, שלא מה שנחשב לטוב - נעשה, אלא מה שנעשה נותן לגיטימציה להמשיך עם זה. אני בטוחה, שאם היה מקובל לעשות מילת נשים כאן, אז הוויקוח היה גם על זה. אין ויקוח, רק כי לא עושים את זה. איך שלא תסתכל, זה אותו הדבר, זה נעשה ע"י מי שמקנא - אם זה הבעל שיקנא, או הגבר המבוגר יותר בצעיר יותר וכו'. מי שלא יודע להעביר את הקו המקביל, לדעתי, פשוט חסר לו קצת ידע בנושא. שום דמגוגיה, לא תשכנע אותי ועוד הרבה אנשים שיש להם מושג בנושא. לא מדברים פה על הזנחה, מצטערת. מדברים פה על מילה, כחלק של אותם הדברים, שפוגעים בילד.
 

רון סי

New member
בישראל חוק נגד ברית מילה

בלתי אפשרי, לאור מהותה של המדינה כמדינת היהודים. כדי להעביר חוק כזה, יש צורך קודם בחיסול ישראל כמדינת היהודים, עם כל המשמעות הנובעת מזה לגבי העם היהודי. עצם הקריאה להעברת חוק כזה היא עוינות לעם היהודי, ולמדינת ישראל, כפי שהבהרתי בבלוג שלי כבר מזמן.
 

רון סי

New member
למעשה ההצדקה הרפואית

מעמדה איננו עדיף על כל הצדקה אחרת לביצוע פעולות בגופו של אדם. לפי החוק, והמקובל בחברה שלנו, אין לכפות טיפול על אדם, אפילו הוא בעל הצדקה רפואית מלאה. בכל מקרה שרוצים לעשות משהו לאדם בגופו, יש לקבל את רשותו. במקרה של קטין, הרשות באה מהאפוטרופסים. מה שנותן הצדקה לפעולות של בני אדם איננו הרפואה, אלא השקפת עולמם. הרפואה רק מוציאה לפועל את מטרותיהם של בני האדם, שעליהן הסכימו חברתית שהן לגיטימיות. במקרה של מילה ההצדקה איננה רפואית, אלא חברתית. מצב זה זהה למצב שבו התינוק נולד עם גידול על אפו. גם שם הסרת הגידול הצדקתה היא חברתית ולא רפואית. אבל לא נגנה הורים שחושפים את בנם לסכנה ולכאב שבהסרת הגידול מאפו, למרות שאין לפעולה זו הצדקה רפואית (וגם היא, אגב, לא הפיכה). השארת ההחלטה על מילה בידי הילד, לכשיגדל, היא בעיתית ביותר. ראשית, הוא יגדל כשהוא מודע לשונותו, להיותו ערל. הדבר עלול להשפיע על השקפת עולמו, על תחושת השייכות שלו לעם היהודי. שנית, הרבה יותר קל ומהר לעבור מילה בגיל שמונה ימים, מאשר בגיל מבוגר. קושי זה עלול להרתיע את הבחור, ומכיון שבין וכה "זה מה שהוא" בעיניו, כלומר לא שייך לעם היהודי, הרי יש להניח שלא ימול את עצמו, אלא יחפש חיים בחברה לא-יהודית.
 

פינקיבו

New member
ואם הסיבה היא לא רפואית?

סלח לי..אבל יש הרבה ניתוחים שאנשים עושים מסיבות לא רפואיות..כדוגמת כל מיני ניתוחים פלסטיים שצצו להם בשנים האחרונות,וברור שהם מסיבות אסטתיות ובוודאי שלא רפואיות. אז מה...זכותם של הורים להחליט למול את בנם מסיבה דתית או כל סיבה אחרת. מצד שני,זכותם של הורים להחליט לא למול את בנם מכל סיבה שהיא.
 
תראה, זה היה מהות הדיון

אני חושב שלהורים אסור לבצע אף אחד מאלה: 1) מילה 2) כתובות קעקע 3) כריתת זרת ברגל 4) שחזור עורלה 5) מילה סונית וכו' ... כל אלה אני רואה כלא לגיטימיים בגלל שהם פוגעים בזכות הילד על גופו. הרעיון הוא שאדם עושה ניתוחים פלסטיים לעצמו. מה תגיד למשל אם הוים שרצו בת יחליטו להעביר תינוק שנולד להם ניתוח לשינוי מין? האם זה לגיטימי? מה אם הורים יחליטו מסיבה דתית לכרות את הזרת ברגל שמאל, האם זה לגיטימי? מה עם מילת נשים מדרג ראשון? לדעתי להורים אין זכות לבצע שינויים בלתי הפיכים בגופו של בנם במיוחד כאשר יחסי התועלת-נזק מוטלים בספק. כל שכן לא לגיטימי לבצע בילד ניתוחים ללא הרדמה. בזה כבר יש מקומות בעולם שמכירים ובנורבגיה מילת מוהל מסורתי ללא רופא אסורה בחוק (וטוב שכך). מכיוון שמילת נשים מדרג א' זהה מבחינת האנוטומיה של הניתוח וגם מבחינת ההשפעה הפיזיולוגית איני רואה סיבה ליחס שונה בין שתי המילות. גם מילת נשים עד לפני זמן מועט היתה חוקית. אנשים שאכפת להם נלחמו קשה והוציאו אותה מחוץ לחוק.
 

פינקיבו

New member
תיראה

לגבי ברית מילה לבנים יש קונצנזוס בהחלט גדול והמתנגדים הם המיעוט. לכן אני לפחות לא חושבת שאפשר להשוות אותה לכל השאר. חוץ מזה,יש גם הורים שהחליטו שלא למול את בנם לא מסיבה רפואית אלא מסיבה אחרת(אתאיזם למשל). מבחינת החוק ההורים אחראיים על הילד עד הגיעו לגיל 18,כך שברית מילה היא בהחלט זכותם(אני לא אומרת שמותר לעשות בילד גם דברים קיצוניים ביותר אך כמו שאמרתי ברית מילה היא בעלת קונצזוס נרחב). חשוב לי להדגיש שמבחינתי ברית מילה לא עושים בגלל שכולם עושים אלא כי רוצים מתוך בחירה.
 
שאלה

למה מילת גברים מותר ומילה סונית לנשים אסור? למה מילת גברים מותר וכריתת זרת ברגל שמאל אסור? למה מילת גברים מותר וניתוח לשחזור עורלה אסור (אני סבור שאסור)? אני לא מביא את זה בתור דוגמאות דמוגוגיות. אני בדקתי את עניין האנוטומיה (במיוחד בהשוואה בין גברים לנשים) ואכן אני לא רואה הבדל מהותי בין הדוגמאות שהבאתי. במדינה שלנו אסור אפילו לקצץ אוזניים של כלבים. אז למה מותר לפגוע בשלמות פינו של התינוק? אני לא חושב שכמות אנשים שעושים משהו יכולים להצדיק את אותו משהו. כמה בני נוער בישראל מעשנים סמים? זה אומר שזה בסדר? מבחינתי אפילו שכל העולם יעשה את זה אני עדיין אבדוק כל נושא לגופו ולא לכמות מאמיניו. לדעתי, לפי השקפת העולם הליברלית, ברית מילה היא פגיעה בזכויות האדם של התינוק. על כן לדעתי כל הדיון על אילו דתות מאמינות בזה ומי ומה ולמה הוא דיון אומנם מעניין לדעתי אבל חסר כל משמעות מעשית. מבחינתי מהרגע שהוכח שברית מילה אינה מגובה כפעולה חיונית רפואית ושהיא פוגעת בזכויות האדם של התינוק ובזכות שלו על גופו זה מספיק. מספיק כדי לאסור אותה. לדעתי התינוק אמור להחליט בשביל עצמו איזה פין הוא רוצה. לא לגיטימי שהורים יחליטו בשביל התינוק על איזה חלקים מגופו ישארו לו ואיזה יורידו לו.
 
למעלה